Cytat:
w tej konkretnej sytuacji
|
Powinieneś zrobić tak: wezwać klienta do odbioru rzeczy. Jakby nie odebrał w rozsądnym terminie (albo jak nie masz do niego żadnego kontaktu - tel., adresu itp), to powinieneś złożyć (po upływie rozsądnego czasu) rower do depozytu sądowego.
Jeżeli klient odmawia odbioru rzeczy, wtedy dopuszcza się zwłoki.
W tym przypadku nie wiedziałeś, czy klient olał rower, czy trafił np. na rok do szpitala. Postąpiłeś bezprawnie i należy mu się odszkodowanie. Jednak możesz je pomniejszyć (wyzerować?), ponieważ klient nie odbierał roweru przez długi czas i poniosłeś straty z tyt. długotrwałego przechowywania.
Jednak ta sytuacja nie jest w stu procentach klarowna i racja leży częściowo po obydwu stronach. Ja nie widzę tu jednoznacznego rozwiązania.