Problemy z pobieraczkiem cz. 2 - Forum Prawne

 

Problemy z pobieraczkiem cz. 2 16

Ja również dostałem od nich taka wiadomość.Nie chcę im płacić. Chciałbym zadzwonić do Uokik ale niestety ich strona nie działa i nie mam numeru. Mam propozycję do Was wszystkich Może piszmy do programu Uwaga emaile ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne


Odpowiedz
 
25-02-2013, 02:15  
Krupek28
Początkujący
 
Posty: 23
Domyślnie RE: Problemy z pobieraczkiem cz. 2

Ja również dostałem od nich taka wiadomość.Nie chcę im płacić. Chciałbym zadzwonić do Uokik ale niestety ich strona nie działa i nie mam numeru.
Mam propozycję do Was wszystkich
Może piszmy do programu Uwaga emaile że ta firma dalej straszy ludzi.Może zareagują ?
Krupek28 jest off-line  
25-02-2013, 11:03  
mlody9999
Początkujący
 
Posty: 8
Domyślnie RE: Problemy z pobieraczkiem cz. 2

fatymid tą korespondencję to możesz zanieść do toalety bo tam ci się przyda
albo na policje zgłosić oszustwo,wyłudzenie i oszustwo
mlody9999 jest off-line  
25-02-2013, 17:05  
Colder
Stały bywalec
 
Colder na Forum Prawnym
 
Posty: 10.771
Domyślnie RE: Problemy z pobieraczkiem cz. 2

Cytat:
Może piszmy do programu Uwaga emaile że ta firma dalej straszy ludzi.Może zareagują ?
Genialny pomysł, szkoda tylko, że wpadli już na niego z 3-4 lata temu. Poszukaj w internecie to nie tylko program Uwaga o tym znajdziesz.
Colder jest off-line  
25-02-2013, 19:53  
mirosław12
Użytkownik
 
Posty: 171
Domyślnie RE: Problemy z pobieraczkiem cz. 2

No tak - że też ludzkość nie wpadła na pomysł by na temat pobieraczka zrobić parę reportaży ??? Zważywszy że ta działalność trwa kilka lat - jest to naprawdę dziwne . Ale - może wystarczy w wyszukiwarkę wpisać " pobieraczek " , w "you tube " - cóż , może coś się pokaże ??? Po prostu trzeba spróbować - a może ci sprzed kilku lat pomyśleli to samo ???
mirosław12 jest off-line  
26-02-2013, 11:20  
luki1726
Początkujący
 
Posty: 9
Domyślnie RE: Problemy z pobieraczkiem cz. 2

Witam, mam problem z pobieraczkiem
Przez 1.5 roku był spokój od kiedy napisałem o odstąpieniu od umowy, ponieważ przez 3 miesiące nie wysłali mi żadnej umowy
Teraz kontaktują się że mna po 1,5 roku i przedsadowe wezwanie do zaplaty
Mam tylko 16 lat, co mam zrobic?
Zignorować czy wysłać im tę kasę?
Dodam że wtedy podałem im adres, ale bez klatki i mieszkania
Ale jakby coś wyslali to by listonosz wiedzial że to do mnie
Co zrobic?
PS: odpisałem im żeby mi przedłużyli termin do spłaty przed przeczytaniem tego tutaj żeby do nich nie
Pisać
A czy oni jak zakończyli działalność to mogą się domagać kasy?
Jak do domu przyjdzie pismo z sądu z wezwaniem to mnie rodzice zabiją
luki1726 jest off-line  
26-02-2013, 11:57  
mirosław12
Użytkownik
 
Posty: 171
Domyślnie RE: Problemy z pobieraczkiem cz. 2

Cytat:
Napisał/a luki1726 Zobacz post
Mam tylko 16 lat, co mam zrobic?
Jak do domu przyjdzie pismo z sądu z wezwaniem to mnie rodzice zabiją
Pismo z sądu powiadasz ??? Bardzo ciekawe , bardzo , a skąd takie Twoje domniemanie że dostaniesz coś z sądu ???

Masz 16 lat - no to jak może przyjść pismo z sądu skoro jesteś nieletni a nieletni nie zawierają umów ??? Wyobrażnia ludzka nie zna granic - ale może wystarczy coś przeczytać , coś co napisano setki jak nie tysiące razy ????
A co do rodziców - jak są ludżmi poważnymi " na poziome " to zrozumieją i nie będą Ciebie o nic obwiniać bo to nie Twoja wina że trafiłeś na oszustów w internecie.
mirosław12 jest off-line  
26-02-2013, 11:57  
Chris03
Początkujący
 
Posty: 15
Domyślnie RE: Problemy z pobieraczkiem cz. 2

luki1726 o co się martwisz? Jesteś nie pełnoletni, zamkną cię do więzienia, nałożą karę, za to co jako dziecko bądź nastolatek wszedłeś na ich stronę, bądź przeglądałeś zdjęcia erotyczne na necie? Czy ktoś cię będzie za co ścigał?

Odpowiedź jest jasna, nie. Nie masz czym się przejmować, nawet jak wpadnie ten list z pismem w ręce twoich rodziców, powiedz że cię straszą jacyś oszuści. Są rzeczy których jako nastolatek powinieneś przestrzegać, lecz ten akurat przykład sobie zignoruj. Będą cię straszyć, będą do ciebie pisać, nawet jak wyślesz 100pism i nawet jak zapłacisz im, to też będą cię ścigać i straszyć. Na tym polega cała maszyna działania pobieraczka.pl.

Nie masz czym się przejmować, jak to się mówi wrzuć na luz.
Chris03 jest off-line  
28-02-2013, 16:58  
cichy799
Początkujący
 
Posty: 3
Domyślnie RE: Problemy z pobieraczkiem cz. 2

A w takim razie jak będzie z moją sytuacją, mam niemalże to samo z wyjątkiem że przy założeniu konta byłem pełnoletni? reszta tak samo, nic nie używałem mam wiadomości listowe i mailowe, dziś byłem lekko rozgoryczony i próbowałem się zalogować, udało się za którymś razem, szukałem usuń konto, niestety nie było , napisałem maila do nich by usunęli konto a oni zamiast mi odpisa o koncie to wypomnieli że nie mam zapłacone i że sprawa pójdzie do sądu, hm, wszystko to samo, z tym że byłem pełnoletni.


Co o tym myślicie? pisze tutaj bo widziałem bardzo szybkie odpowiedzi na tym forum
cichy799 jest off-line  
28-02-2013, 17:56  
mirosław12
Użytkownik
 
Posty: 171
Domyślnie RE: Problemy z pobieraczkiem cz. 2

cichy799I dobrze że tu piszesz - szkoda tylko że nic nowego. Ale z drugiej strony - co można napisać nowego skoro sprawa opisywana od kilku lat???

Piszesz że dostałeś " wiadomości listowne " - czyli domniemywam ze napisałeś listowne odstąpienie od tej " umowy " . Jeżeli tak jest - to Twoja " umowa " jeżeli istniała już jest nieważna . I nieważne co napiszą pracownicy pobieraczka - oni napiszą wszystko by każdego z nas okraść więc nie należy tym się przejmować tylko IGNOROWAĆ .

Zwróć uwagę co piszę - jeżeli istniała - bo to sprawa nie do udowodnienia ze względu na taki sposób " zawierania umowy " . Dlatego pracownicy pobieraczka tylko straszą bo tylko to mogą. I w świetle decyzji UOKiK oraz Sądu Konsumenckiego nie ma szansy by kogokolwiek o cokolwiek oskarżyć - Ciebie również .
mirosław12 jest off-line  
01-03-2013, 14:56  
luki1726
Początkujący
 
Posty: 9
Domyślnie RE: Problemy z pobieraczkiem cz. 2

Wysłali mi w środę takie coś

Szanowny Panie,

W drodze absolutnego wyjątku, przedłużam Panu termin spłaty
należności za zamówioną usługę w serwisie Pobieraczek.pl do dnia 7
marca 2013r.

Wszelki kontakt tyczący się długu w kwocie 94,80PLN a wynikający ze
złożonego zamówienia pakietu Pobieraczek5 możliwy jest pod numerem
telefonu + 48 (5 553 20 00 .

Z poważaniem,
Marek Jaworski
BIURO WINDYKACJI PRAWNEJ
Tel. +48 58 553 20 00
Fax +48 58 553 21 00
e-mail: windykacja@pobieraczek.pl


Czyli ogólnie nie będę się tym przejmował, a jakby nawet spróbowali mnie ciągać po sądach, to bd miał jeden koronny argument "Firma nie istnieje,więc nie ma prawa ściągać ode mnie należności" xD
luki1726 jest off-line  
01-03-2013, 15:00  
luki1726
Początkujący
 
Posty: 9
Domyślnie RE: Problemy z pobieraczkiem cz. 2

a również nie muszę się martwić,gdyż równie dobrze mógł to być inny komputer w netii xD
Adres IP z którego konto zostało zarejestrowne to 91.146.219.171 a moje aktualne ip ma 2 ostatnie człony inne xD
luki1726 jest off-line  
01-03-2013, 16:01  
mirosław12
Użytkownik
 
Posty: 171
Domyślnie RE: Problemy z pobieraczkiem cz. 2

Uśmiałem się , napisali : " W drodze absolutnego wyjątku, przedłużam Panu termin spłaty
należności ... " , ich wspaniałomyślność jest powalająca tylko ze ja znam baaardzo wiele takich przykładów gdzie na prośbę osób piszących do nich w pierwszym odruchu - ten termin wspaniałomyślnie został wydłużony. termin - tylko czego bo na pewno nie jakiejś spłaty - bo po prostu nie ma co spłacać .

luki1726 - napisałeś : " a jakby nawet spróbowali mnie ciągać po sądach ...." - przychodzi mi tylko do głowy pytanie : czy Ty jesteś jakiś inny , może masz jakieś cechy które spowodowały by że byłbyś w ten sposób wyróżniony ??/
Mam wrażenie że nadal niektórzy traktują tą sytuację jako coś co dotknęło tylko jego - świadczą o tym wpisy w których te osoby piszą o jakiś sądach tak jakby PRZED NIMI nie było setek - nie , tysięcy w takiej samej sytuacji. Więc dlaczego uważacie że mogą "podać do sądu " akurat Was ??? No - w czym jesteście tacy wyjątkowi ????
mirosław12 jest off-line  
01-03-2013, 17:11  
tomiayomi
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie RE: Problemy z pobieraczkiem cz. 2

mi wysmarowali troszke więcej
pare wywodów w odpowiedzi na wasze rady

Szanowny Panie,

Proszę mieć na względzie, iż Eller Service s. c. działa na podstawie ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. nr 144, poz. 1204), która stanowi podstawowe źródło wzajemnych praw i obowiązków stron związanych z wykonywaniem działalności polegającej na świadczeniu i odbiorze usług drogą elektroniczną i stanowi lex specialis w stosunku do innych, regulujących stosunki polegające na świadczeniu usług ustaw, w tym co wynika z brzmienia art. 11 ustawy w szczególności przepisów kodeksu cywilnego. Z powyższego jednoznacznie wynika, iż kreując stosunek zobowiązaniowy strony umowy powinny mieć na uwadze przede wszystkim przepisy powyższej ustawy. Stosownie też do powyższego została ukształtowana umowa o korzystanie z usług ”Usenet”.

Art. 8 ustawy wyraźnie wskazuje, iż usługodawca świadczy usługi drogą elektroniczną w sposób zgodny z regulaminem. Zgodnie z § 4 ust. 1 „Regulaminu świadczenia usług Usenet” zawieranie umowy na świadczenie usługi Usenet realizowane jest na stronie pobieraczek.pl i realizowane jest poprzez rejestrację danych potencjalnego Usługobiorcy oraz faktyczne zlecenie realizacji Usługi Usenet w udostępnionym na wskazanej stronie formularzu rejestracyjnym. Stosownie z kolei do ust. 4 zawarcie umowy na świadczenie opisanych w Regulaminie usług następuje pod warunkiem rejestracji danych oraz zapoznania się i akceptacji treści Regulaminu. Wykładnia językowa powyższych postanowień Regulaminu jest jednoznaczna – akceptacja Regulaminu, który stanowi część składową umowy o świadczenie usług Usenet jest tożsama z wyrażeniem zgody na wyrażone w nim wyraźnie warunki zawierania umów.

Zgodnie z art. 2 pkt 8 ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym (Dz. U. 2007 r., nr 171, poz. 1206) przeciętnym konsumentem jest konsument który jest dostatecznie dobrze poinformowany, uważny i ostrożny. Nie ulega wątpliwości, iż obowiązkiem konsumenta było zapoznanie się z regulaminem, co stanowi istotną część procedury rejestracyjnej. Ponadto, jedynie na marginesie wskazać należy, iż Użytkownik potwierdził, że zapoznał się z obowiązującymi użytkowników systemu warunkami zawierania umów. Pragnę również zwrócić Pana uwagę na fakt, iż brak akceptacji regulaminu praktycznie uniemożliwia możliwość dokonania skutecznej rejestracji i korzystania z systemu Usenet, co tym bardziej świadczy o przejrzystych zasadach działalności spółki.

Decydując się na zakup określonych usług powinno się podjąć wszelkie dostępne środki ostrożności, by jak najbardziej zminimalizować ryzyko wystąpienia niekorzystnych dla siebie skutków prawnych swoich działań. Obowiązek zachowania należytej staranności w stosunkach handlowych jest zobowiązaniem zarówno przedsiębiorcy, jak i konsumenta.


Świadczona usługa jest usługą świadczoną drogą elektroniczną w rozumieniu ustawy z 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. nr 144, poz. 1204). Spółka Eller Service świadczy usługę Usenet z poszanowaniem norm wynikających zarówno z przepisów ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną jak i z przepisów wszystkich innych obowiązujących ustaw. Art. 8 ust. 4 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną stanowi, iż usługodawca świadczy usługi drogą elektroniczną w sposób zgodny z regulaminem. Należy nadmienić, iż regulamin jest cały czas dostępny na stronie internetowej i każdy użytkownik przed podjęciem decyzji o zawarciu umowy powinien zapoznać się z jego treścią. Zgodnie z § 4 Regulaminu regulującym sposób zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną umowa zostaje zawarta poprzez rejestrację danych potencjalnego usługobiorcy oraz faktyczne zlecenie realizacji us
ługi Usenet na wskazanej na stronie formularzu rejestracyjnym.


W rozumieniu art. 2 pkt 8 ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym (Dz. U. 2007 r., nr 171, poz. 1206) za przeciętnego konsumenta należy uznać konsumenta, który jest dostatecznie dobrze poinformowany, uważny i ostrożny, przy czym oceny dokonuje się z uwzględnieniem czynników społecznych, kulturowych, językowych i przynależności danego konsumenta do szczególnej grupy konsumentów, przez którą rozumie się dającą się jednoznacznie zidentyfikować grupę konsumentów, szczególnie podatną na oddziaływanie praktyki rynkowej lub na produkt, którego praktyka rynkowa dotyczy, ze względu na szczególne cechy, takie jak wiek, niepełnosprawność fizyczna lub umysłowa. Podkreślenia wymaga fakt, iż również w odniesieniu do typowej reklamy usług adresowanej do odbiorcy masowego, podstawowe znaczenie ma przyjęty wzorzec konsumenta. Jak wskazuje E. Łętowska (zob. Ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów. Komentarz, Warszawa 2000) wz
orcowi konsumenta podlegającego ochronie w Unii Europejskiej odpowiada konsument „stanowczy i krytyczny, oświecony, a nie niedbały i ciemny”. Wzorzec ten wprowadzony został do Polskiego porządku prawnego w wyniku implementacji przepisów dyrektywy nr 2005/29/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z 11 maja 2005 r. dotyczącej nieuczciwych praktyk handlowych stosowanych przez przedsiębiorstwa wobec konsumentów na rynku wewnętrznym. Istotne znaczenie dla prawidłowej rekonstrukcji wzorca przeciętnego konsumenta, w kontekście ustalenia ryzyka wprowadzenia konsumenta w błąd przez reklamę stanowiącą nieuczciwą praktykę rynkową, należy przypisać także dorobkowi ukształtowanemu w ramach orzecznictwa Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości. Analizując treść komunikatów reklamowych stosowanych przez spółkę Eller Service w celu promowania usługi dostępu do sieci , należy stwierdzić, iż wskazują one konsumentom możliwość testowania zamówione
j usługi bezpłatnie przez okres 10 dni. Każdy użytkownik chcący skorzystać z usług serwisu Pobieraczek.pl musi bezwzględnie odwiedzić stronę internetową www.pobieraczek.pl, na której znajdują się informacje odnoszące się do kosztów usługi oraz okresów obowiązywania zawieranej umowy.

Należy podkreślić, iż stosownie do postanowień Regulaminu każdy nowy użytkownik, który poprzez rejestrację w serwisie Pobieraczek.pl zawarł umowę na świadczenie usług Usenet jest rejestrowany w systemie teleinformatycznym spółki, a w celu realizacji zamówienia złożonego przez niego podczas rejestracji zamówienia Eller Service s. c. wykupuje na zagranicznym serwerze pakiet danych w wysokości wynikającej z dokonanego zamówienia. Wobec powyższego Eller Service s. c. jako wierzyciel ma prawo realizować przysługujące mu prawo do żądania zapłaty za usługę w rozumieniu art. 476 kodeksu cywilnego, którą sam przecież wcześniej musiał przygotować i opłacić – tym bardziej, iż wyraźnie informuje o tym w Regulaminie dostępnym na stronie domowej serwisu i który każdy nowy użytkownik systemu musi zaakceptować. Każdy kolejny użytkownik, który nie uiszcza wynagrodzenia za pobieranie usług Usenet naraża spółkę na straty finansowe, napra
wienia których, w myśl obowiązujących przepisów prawa Eller Service s. c. ma prawo żądać.

Z całą stanowczością podkreślić należy, iż ani Regulamin świadczenia usług Usenet, ani ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną nie zastrzegają dla ważności umowy ani formy pisemnej, ani tym bardziej pisemnego potwierdzenia jej istotnych elementów - zgodnie z treścią art. 2 pkt 4 ustawy świadczenie usługi drogą elektroniczną to wykonanie usługi świadczonej bez jednoczesnej obecności stron (na odległość) poprzez przekaz danych na indywidualne żądanie usługobiorcy, przesyłanej i otrzymywanej za pomocą urządzeń do elektronicznego przetwarzania, włącznie z kompresją cyfrową, i przechowywania danych, która jest w całości nadawana, odbierana lub transmitowana za pomocą sieci telekomunikacyjnej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. - Prawo telekomunikacyjne.

Wobec powyższego podnoszony argument dotyczący obowiązku potwierdzenia przez usługodawcę na piśmie informacji, o których mowa w art. 9 ust. 1 ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz.U. 2000, nr 22, poz. 271) jest bezpodstawny i nie znajduje uzasadnienia. Wymienione w powyższym przepisie prawnym przesłanki zostały w sposób jasny i nie budzący wątpliwości zawarte w Regulaminie świadczenia usług „Usenet”. Należy zwrócić uwagę na fakt, iż zadaniem przepisów ustawy z 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz odpowiedzialności za produkt niebezpieczny (Dz.U. Nr 22, poz 271 ze zm.) jest implementacja postanowień Dyrektywy 97/7/WE Parlamentu Europejskiego i Rady o ochronie konsumentów w umowach zawieranych na odległość. Zgodnie z art. 5 Dyrektywy 97/7/WE przedsiębiorca jest zobowiązany dostarczyć potwierdzenie wymaganych informacji w formie
pisemnej lub w taki sposób aby były one dostępne na innym trwałym materiale. Stanowi to wyraźne przeciwstawienie ulotnego sposobu przekazania tych samych informacji przed zawarciem umowy (np. telefonicznie) oraz po zawarciu umowy (na materiale trwale przechowującym informacje). Nacisk jest zatem położony na trwałość nośnika informacji oraz formę tekstową, a nie na formę pisemną ( zob. Mariusz Chudzik, Aneta Frań, Agnieszka Grzywacz, Krzysztof Korus, Marcin Spyra, Prawo handlu elektronicznego, BRANTA , 2005 oraz por. Konarski X., Komentarz do ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, Warszawa 2004. ).

Nowelizacji ustawy z 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za produkt niebezpieczny, dokonała korekty wykładni gramatycznej art. 9 ust. 3, gdyż zgodnie z argumentem a fortiori, skoro dla usług finansowych, przy których poziom ochrony konsumenta jest wyższy, (szerszy zakres informacji, dłuższy termin do odstąpienia od umowy, bezterminowe przedłużenie terminu do odstąpienia w braku potwierdzenia) dopuszcza się potwierdzenie na piśmie oraz innych, trwałych nośnikach, tym bardziej taki sposób potwierdzania jest adekwatny dla umów zawieranych drogą elektroniczną. Definiując kwestie trwałości nośnika informacji, należy odnieść się do dyrektywy 2002/65/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 września 2002 r. dotyczącej sprzedaży konsumentom usług finansowych na odległość oraz zmieniającej dyrektywę Rady 90/619/EWG oraz dyrektywy 97/7/WE i 98/27/WE która określa „trwały nośnik informacji”
jako każdy instrument pozwalający konsumentowi na przechowywanie informacji kierowanych osobiście do niego w sposób dostępny do przyszłego korzystania przez okres czasu odpowiedni do celów informacji i który pozwala na niezmienione odtworzenie przechowywanej informacji. W myśl postanowień ustawy za trwały nośnik informacji należy uznać twardy dysk komputera, w związku z czym za spełnienie obowiązku potwierdzenia informacji należy uznać udostępnienie informacji w postaci elektronicznej w taki sposób aby było możliwe zapisanie jej i przechowywanie na twardym dysku konsumenta. Ponadto wskazać należy, iż z natury stosunku prawnego, jakim jest świadczenie usług „Usenet”, wynika, że jego byt realizuje się poprzez dostęp do sieci Internet oraz posiadanie stacji roboczej (komputera) wyposażonego w system operacyjny, na którym możliwe jest użytkowanie udostępnianych na rynku programów komputerowych realizujących funkcję czytnika Usenet.

Wobec powyższego sprzecznym z właściwością stosunku prawnego byłoby uzależnianie ważności takiej umowy od potwierdzania jej istotnych elementów usługobiorcy w tradycyjnej pisemnej formie.

Proszę mieć na względzie fakt, iż wspólnicy spółki Eller Service są przedsiębiorcami, w związku z czym korzystają z takich samych praw jak inni działający na rynku przedsiębiorcy. W szczególności korzystają oni z prawa do swobody prowadzenia działalności gospodarczej. Zgodnie z brzmieniem art. 6 ust. 1 ustawy o swobodzie działalności gospodarczej podejmowanie, wykonywanie i zakończenie działalności gospodarczej jest wolne dla każdego na równych prawach, z zachowaniem warunków określonych przepisami prawa. Z treści tego przepisu jednoznacznie wynika, iż spółkę Eller Service należy traktować na takich samych zasadach jak innych przedsiębiorców działających na rynku usług świadczonych drogą elektroniczną. Nie może budzić wątpliwości fakt, iż obowiązujący porządek prawny nie nakłada na przedsiębiorcę zawierającego umowy przy pomocy sieci telekomunikacyjnych obowiązku potwierdzania warunków umowy w sposób inny niż ten, k
tóry stosowany jest przez spółkę Eller Service w ramach działalności serwisu Pobieraczek.pl.

Podkreślenia wymaga, iż w przypadku umów adhezyjnych, skutki złożonego oświadczenia woli wiążą obie strony. Art.384 kodeksu cywilnego wyraźnie wskazuje, iż ustalony przez jedną ze stron wzorzec umowy, w szczególności ogólne warunki umów, wzór umowy, regulamin, wiąże drugą stronę, jeżeli został jej doręczony przed zawarciem umowy. Jeżeli jedna ze stron posługuje się wzorcem umowy w postaci elektronicznej, powinna udostępnić go drugiej stronie przed zawarciem umowy w taki sposób, aby mogła ona wzorzec ten przechowywać i odtwarzać w zwykłym toku czynności.

Podnieść się winno, iż fakt zawarcia umowy z Eller Service został potwierdzony poprzez rejestrację i akceptację warunków Regulaminu, wobec czego nie było potrzeby ponownego ich przesyłania, tym razem w tradycyjnej formie pisemnej. Pragnę zwrócić uwagę na § 4 ust. 6 Regulaminu świadczenia usług „Usenet”, który wyraźnie wskazuje termin na odstąpienie od zawartej umowy. Jednocześnie jedynie informacyjnie nadmienić należy, iż w powyższym przypadku zgodnie z art. 10 ust. 3 ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny świadczone przez nas usługi nie mieszczą się w katalogu wskazanych w powyższym przepisie usług. Obowiązek informowania konsumentów o braku możliwości odstąpienia od umowy (jeżeli oczywiście strony umowy nie umówiły się inaczej) aktualizuje się wyłącznie w przypadku zawierania jednej z umów szczegółowo określonych w art. 10 ust. 3 ust
awy.
tomiayomi jest off-line  
01-03-2013, 17:27  
mirosław12
Użytkownik
 
Posty: 171
Domyślnie RE: Problemy z pobieraczkiem cz. 2

tomiayomi - no już w pierwszym zdaniu piszą nieprawdę . Mam na myśli wpis : " Proszę mieć na względzie, iż Eller Service s. c. działa na podstawie ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. nr 144, poz. 1204), która stanowi podstawowe źródło wzajemnych praw i obowiązków stron związanych z wykonywaniem działalności polegającej na świadczeniu i odbiorze usług drogą elektroniczną..." - nie , jest to nieprawda . Co mówi nam ta ustawa ??? Otóż :

Rozdział 1
Przepisy ogólne
Art. 1.
Ustawa określa:
1) obowiązki usługodawcy związane ze świadczeniem usług drogą elektroniczną,
2) zasady wyłączania odpowiedzialności usługodawcy z tytułu świadczenia usług drogą elektroniczną,
3) zasady ochrony danych osobowych osób fizycznych korzystających z usług świadczonych drogą elektroniczną.

I tyle - wiec gdzie tu są prawa czy obowiązki drugiej strony czyli nas - konsumentów ?? Niestety ale ta ustawa nakłada tylko a może aż obowiązki na usługodawcę - natomiast o naszych prawach mówi inna ustawa - która to chyba wszyscy dobrze wiedzą . Dlatego skoro już w pierwszym zdaniu kłamią - to co można powiedzieć o reszcie ??/ Ja powiem tylko jedno BEZSENSOWNY BEŁKOT OSZUSTA - zlepek jakiś zapisów przywołany bez sensu po to by brzmiał wiarygodnie i by druga strona którą w przeważającej większości są dzieci nic z tego nie zrozumiała - a jak przywoła się paragrafy to brzmi to bardzo " mądrze " - a że to jest jeden bełkot - no cóż , ktoś na pewno sie na to nabierze.

No i muszę dodać coś co mnie najbardziej bawi. Otóż odwołanie pobieraczka do dyrektywy unijnej 97/7/WE a dotyczy o konieczności dostarczenie umowy na piśmie . Ta dyrektywa powstała w celu ujednolicenia zapisów unijnych mówi że forma papierowa umowy może być zamieniona innym trwałym nośnikiem . Tak , ta dyrektywa na to pozwala ale - jej zapis cały czas mówi że my musimy ten nośnik trwały otrzymać - otrzymać nośnik trwały z zapisaną umową . Dyrektywa nie mówi że mamy sobie coś nagrać czy " ściągnąć " na nośnik trwały jakim bez wątpienia jest twardy dysk - dyrektywa mówi dosłownie :
Artykuł 5
Pisemne potwierdzenie informacji
1. W stosownym czasie podczas wykonywania umowy, konsument musi otrzymać w formie pisemnej lub na innym trwałym, dostepnym dla niego nosniku,

podkreślam słowa : MUSI OTRZYMAĆ .........LUB NA INNYM TRWAŁYM , DOSTĘPNYM DLA NIEGO NOŚNIKU .....

Więc co to oznacza ??? To oznacza ni mniej ni więcej że jeżeli nie chcą nam dostarczyć umowy w formie papierowej a powołują sie na dysk twardy jako nośnik trwały więc zgodnie z zapisami przywołanej przez nich dyrektywy powinni nam dostarczyć dysk twardy z zapisaną umową - zapis konsument musi otrzymać jest jednoznaczny. Papier zastąpiony innym trwałym nośnikiem .

Sami widzicie że wypisują brednie dlatego należy to wszystko ignorować.
mirosław12 jest off-line  
01-03-2013, 17:39  
tomiayomi
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie RE: Problemy z pobieraczkiem cz. 2

a czy można w jakiś sposób (poza umieszczeniem w spamie )
wymóc na rzekomej kancelarii zaprzestania przysyłania mi maili ? bo np sobie najzwyczajniej nie życzę ? ? ?
tomiayomi jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ problem z pobieraczkiem (odpowiedzi: 1) Witam, mam problem z pobieraczkiem Przez 1.5 roku byłspokój od kiedy napisałem o odstąpieniu od umowy ponieważ przez 3 miesiące nie wysłali mi...
§ Problem z pobieraczkiem (odpowiedzi: 2) Witam serdecznie. Mam problem z pobieraczkiem.Zalogowałam się na ich stronie,ale żadnego pliku nie ściągnęłam.A oni wysłali ma po miesiącu emalia z...
§ probem z pobieraczkiem (odpowiedzi: 1) mój 11 letni syn wszedł na stronę pobieraczek5, nie wysyłał do nich żadnego smsa potwierdzającego ani nie korzystał z ich usług ,dzisiaj przyszło...
§ Problem z Pobieraczkiem (odpowiedzi: 1) Witam chciałbym się dowiedzieć co sądzicie o postępowaniu osób zarządzających stroną internetową pobieraczek.pl, ponieważ jakies 2 lata temu moja...
§ Problem z pobieraczkiem (odpowiedzi: 1) Witam, mam wielki problem ze strona "Pobieraczek ", weszłam na ta strone, kolezanka podała na 1 str. moj mail, i nic wiecej, była wiadomosć, ze moge...
§ problem z pobieraczkiem (odpowiedzi: 1) Witam,mam taki problem,siostra nie przeczytala dobrze regulaminu i wypelnila formularz na stronie pobieraczek.pl gdzie 10 dni miala testowac...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 18:05.