Interpretacja zapisu statutu - Forum Prawne

 

Interpretacja zapisu statutu

Jak interpretować poniższy punkt statutu szkoły w kontekście otrzymania oceny za pracę pisemną z zeszłego roku? "Uczeń ma prawo do ...) 6) sprawiedliwej, obiektywnej i jawnej oceny oraz ustalonych sposobów kontroli postepów w nauce. Uczen ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne


Odpowiedz
 
29-09-2012, 19:46  
Krzysztofik123
Początkujący
 
Posty: 9
Domyślnie Interpretacja zapisu statutu

Jak interpretować poniższy punkt statutu szkoły w kontekście otrzymania oceny za pracę pisemną z zeszłego roku?

"Uczeń ma prawo do...)
6) sprawiedliwej, obiektywnej i jawnej oceny oraz ustalonych sposobów kontroli
postepów w nauce. Uczen ma prawo znac programy nauczania z poszczególnych
przedmiotów, z którymi zostaje zapoznany na poczatku roku szkolnego; wtedy te
nauczyciele przedstawiaja wymagania odnosnie sposobów oceniania wiedzy
i umiejetnosci uczniów oraz kryteria ocen,"

Jeśli ocena na nowy rok szkolny jest wystawiona na podstawie testu z zeszłego roku, to została wystawiona niejako przed kryteriami ocen - wobec tego jest nie prawna. Mam rację?
Krzysztofik123 jest off-line  
29-09-2012, 20:35  
gryffinian
Przyjaciel forum
 
gryffinian na Forum Prawnym
 
Posty: 22.508
Domyślnie RE: Interpretacja zapisu statutu

Cytat:
Jeśli ocena na nowy rok szkolny jest wystawiona na podstawie testu z zeszłego roku, to została wystawiona niejako przed kryteriami ocen - wobec tego jest nie prawna. Mam rację?
Te "kryteria ocen" dotyczą wystawienia oceny semestralnej (i końcowej), a nie oceny z testu.
gryffinian jest off-line  
29-09-2012, 20:38  
Krzysztofik123
Początkujący
 
Posty: 9
Domyślnie RE: Interpretacja zapisu statutu

Ocena wystawiona na nowy rok jest oceną cząstkową, więc wpływa na ocenę semestralną. Ponawiam pytanie.
Krzysztofik123 jest off-line  
29-09-2012, 20:43  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Interpretacja zapisu statutu

Cytat:
Napisał/a gryffinian Zobacz post
Te "kryteria ocen" dotyczą wystawienia oceny semestralnej (i końcowej), a nie oceny z testu.
Hmm
Z czego to wywodzisz?


@Krzysztofik123
Jeśli w nowym programie nie będzie ujęta tabliczka mnożenia, to będzie to oznaczać, że jesteś usprawiedliwiony i nie musisz umieć mnożyć?
 
29-09-2012, 20:47  
Krzysztofik123
Początkujący
 
Posty: 9
Domyślnie RE: Interpretacja zapisu statutu

Nie, ale jeśli test jest w poprzednim roku szkolnym, po wystawieniu ocen na tenże rok, można wnosić, że jest on przeprowadzony wyłącznie dla poznania własnych umiejętności.

Mam na myśli ocenę, nie wiedzę. Co z przypadkami znacznego wzrostu wiedzy przez wakacje? Nowy rok szkolny jest zgodnie z tym oddzielnie oceniany, więc jego ocena wywadzi się z wiedzy pokazanej w owym nowym roku.
Krzysztofik123 jest off-line  
29-09-2012, 20:56  
gryffinian
Przyjaciel forum
 
gryffinian na Forum Prawnym
 
Posty: 22.508
Domyślnie RE: Interpretacja zapisu statutu

Cytat:
Hmm
Z czego to wywodzisz?
Pamiętam jak w szkole czytano nam: Uczeń otrzymuje ocenę bardzo dobrą za.... (i dotyczyło to ocen semestralnych i końcoworocznych)
Nigdy nie mówiono jak będzie oceniany każdy test czy kartkówka oraz jaki ma dokładnie wpływ na oceną końcową, a tym bardziej ile ich będzie.

Cytat:
Nie, ale jeśli test jest w poprzednim roku szkolnym, po wystawieniu ocen na tenże rok, można wnosić, że jest on przeprowadzony wyłącznie dla poznania własnych umiejętności.
A czemu niby nie może być na normalną ocenę w danym roku?

Cytat:
Nowy rok szkolny jest zgodnie z tym oddzielnie oceniany, więc jego ocena wywadzi się z wiedzy pokazanej w owym nowym roku.
Szkoła jest po to, by naukę w niej pobraną zapamiętać a nie zakuć, zdać, zapomnieć (a studenci także zapić)
gryffinian jest off-line  
29-09-2012, 21:05  
Krzysztofik123
Początkujący
 
Posty: 9
Domyślnie RE: Interpretacja zapisu statutu

"Oceny wystawione za wiedze, umiejetnosci i aktywnosc ucznia, w równym stopniu
decyduja o ocenie sródrocznej (koncoworocznej)."

Fragment WSO(Wewnątrzszkolny System oceniania)

Co do zapominania - nie pytam o sensowność zapisu, tylko o prawną interpretację. Dlaczego? Bo sam test został przeprowadzony i oceniony w sposób bardzo nieprzychylny dla uczniów, choć samo jego przeprowadzenie było zgodne z prawem. Stąd właśnie w ten sposób reaguję.
Krzysztofik123 jest off-line  
29-09-2012, 21:11  
gryffinian
Przyjaciel forum
 
gryffinian na Forum Prawnym
 
Posty: 22.508
Domyślnie RE: Interpretacja zapisu statutu

Cytat:
Bo sam test został przeprowadzony i oceniony w sposób bardzo nieprzychylny dla uczniów
A w jakim sensie?

A jeśli macie jakiś sensowny argument to zacznijcie od rozmowy z wychowawcą.
gryffinian jest off-line  
29-09-2012, 21:12  
bobpl
Stały bywalec
 
Posty: 1.831
Domyślnie RE: Interpretacja zapisu statutu

Cytat:
Napisał/a Krzysztofik123 Zobacz post
Fragment WSO(Wewnątrzszkolny System oceniania)
wso dopuszcza tez srednia wazona, wiec sam sobie przeczy w tym momencie na przykład.
Odnosze wrazenie, ze chodzisz do gimnazjum, max 2 klasa LO - przyzwyczaj sie do tego, ze ocenianie w szkole nie jest sprawiedliwe.
Zapewne 'nieprzychylny' = 3/4 klasy dostała kapy. Jesli taka ocena wynika z punktacji testu to jest jak najbardziej zasłuzona.
bobpl jest off-line  
29-09-2012, 21:13  
Krzysztofik123
Początkujący
 
Posty: 9
Domyślnie RE: Interpretacja zapisu statutu

Przeprowadzenie testu w nieprzychylny sposób to argument-trawa, bo nie jest rzeczowy.

Pozołanie się na statut - tak, bo to oficjalny dokument. Czy naprawdę po przedstawieniu WSO dalej trzyma Pan się zdania, że intrepretacja rzeczonego przepisu jest inna niż podałem?

Co do wychowawcy - naszego wychowawcy to nie obchodzi. Proszę nie pytać dlaczego, bo nie wiem.

@bobpl:
Ale tak nie może być, jeśli nas już traktują jak śmieci, to niech to robią w świetle prawa
@bobpl[edit lub nie zauważyłem]: Gwoli ścisłości, z powyższego testu dostałem 4+, więc nie tłukę się dla siebie. Nieprzychylne, to np. brak informacji o możliwości posiadania karty wzorów(test nazwany próbną maturą) i brak jej dostarczenia. Więc, część klas i osób w klasie wiedziała o tej możliwości/akurat miała przy sobie karty i miała przewagę nad pozostałymi.
Krzysztofik123 jest off-line  
29-09-2012, 21:23  
gryffinian
Przyjaciel forum
 
gryffinian na Forum Prawnym
 
Posty: 22.508
Domyślnie RE: Interpretacja zapisu statutu

Cytat:
Nieprzychylne, to np. brak informacji o możliwości posiadania karty wzorów(test nazwany próbną maturą) i brak jej dostarczenia.
Jeśli to nie była oficjalna matura próbna to w zasadzie mogą robić co chcą. W zacytowanym fragmencie WSO nie dopatrzyłem się niczego specjalnego. W jaki sposób, wg Ciebie, naruszyło to statut?
gryffinian jest off-line  
29-09-2012, 21:23  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Interpretacja zapisu statutu

Cytat:
Napisał/a Krzysztofik123 Zobacz post
Ale tak nie może być, jeśli nas już traktują jak śmieci, to niech to robią w świetle prawa
To samo można powiedzieć, tylko w drugim kierunku

Powiem Ci z własnego doświadczenia.
Nie walcz z nauczycielem z tak błahego powodu, bo potem będziesz żałował.
 
29-09-2012, 21:28  
bobpl
Stały bywalec
 
Posty: 1.831
Domyślnie RE: Interpretacja zapisu statutu

Cytat:
Napisał/a Krzysztofik123 Zobacz post
Czy naprawdę po przedstawieniu WSO dalej trzyma Pan się zdania, że intrepretacja rzeczonego przepisu jest inna niż podałem?
ja w ogóle to nie wiem co ma przytoczony cytat przez Ciebie do całości tematu, od tego zacznijmy
Cytat:
Napisał/a Krzysztofik123 Zobacz post
@bobpl:
Ale tak nie może być, jeśli nas już traktują jak śmieci, to niech to robią w świetle praw
dostanie pały = traktowanie jak śmiecia? Oj, to ja przez okres technikum już byłbym nieźle zgnojony, przerobiony i wypuszcozny jako ekologiczny papier toaletowy, bo troche pał sie załapało. Jakas czesc była nieuczciwa (np. cała klasa dostała kapy za to, ze 'ucieklismy' do kina - polonistka mowila przez miesiac ze mozemy isc a potem nagle jej sie przypomnialo ze w ten dzien ma byc sprawdzian i zrobiła dym u dyry, która nas nie puscila. To byl ostatni dzwonek na wyjscie do kina, bo bylo to z kasy ktora wygralismy jako klasa - wiec poszlismy sami [kase mielismy w łapie wypłaconą pare dni wczesniej]. Swoja droga wychowawczyni tez z nami poszla, tylko ona była po lekcjach juz .
Cytat:
Napisał/a Krzysztofik123 Zobacz post
Gwoli ścisłości, z powyższego testu dostałem 4+, więc nie tłukę się dla siebie.
to po co robisz dym? Ciesz sie ze zdales a nie robisz cyrki
Cytat:
Napisał/a Krzysztofik123 Zobacz post
Więc, część klas i osób w klasie wiedziała o tej możliwości/akurat miała przy sobie karty i miała przewagę nad pozostałymi.
nikt nie powiedzial ze nauczyciel ma was wyręczac w przygotowywaniu sobie materiałów, a język w gębie tez macie, wiec mozna bylo dopytac nawet i dzien przed testem czy mozna miec wzory. Zwlaszcza, ze skoro bylo to okreslone jako próbna matura to logicznym jest chyba posiadanie rzeczonych wzorów jako własne materiały do testu.

Jak dla mnie kolego szukasz problemów w całym - jesli jestes w klasie maturalnej to siedz cicho i się ucz, bo z doswiadczenia wiem, ze z nauczycielem lepiej nie wojowac. Potem moze sie okazac ze przypadkiem Ci wyjdzie kapa na koniec i baj baj maturko.
bobpl jest off-line  
29-09-2012, 21:35  
Krzysztofik123
Początkujący
 
Posty: 9
Domyślnie RE: Interpretacja zapisu statutu

@gryffinian :

Mam wrażenie, że piszemy o dwóch różnych rzeczach.

Po kolei:
Ocena cząstkowa ma wpływ na semestralną, więc musi być wystawiona na podstawie kryteriów podanych na początku roku szkolnego.

Jedna z ocen cząstkowych została wystawiona na podstawie wydarzenia sprzed podania kryteriów ocen na ten rok szkolny.

Koniec wywodu prawnych argumentów.

Kwestia nieprzychylności jest tylko powodem interwencji, a nie jej prawnym uzasadnieniem. Stąd pytam tylko o wywód. Udzielcie mi proszę informacji, gdzie się mylę, wskazując miejsce błędnej interpretacji, bo naprawdę wydaje mi się, że słyszę tu argumanty w stylu "jesteś dzieciakiem, siedź cicho". Albo "uważam, że takie ciśnięcie jest dobre". Nie mówię, że nie jest, i nie wszczynałbym afery, gdybym nie miał ku temu mocnych powodów, ktorych tutaj nie będę wymieniał.

Proszę tylko o interpretację prawnego aspektu sprawy.
Krzysztofik123 jest off-line  
29-09-2012, 21:44  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Interpretacja zapisu statutu

Jeśli to klasa maturalna, to już w ogóle nie widzę problemu. Nauczyciel ma Was przygotować do matury, a nie tylko zaliczyć program 4 klasy.
Chcesz "cwaniakować", masz prawo, tylko licz się ze skutkami takiego postępowania. Skoro Ciebie problem nie dotyczy, a jedynie stajesz w czyjejś obronie, to wiedz również, że sytuacja może się łatwo odwrócić i wtedy zamiast bycia obrońcą będziesz "poszkodowanym".
Przemyśl to.
 
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Interpretacja zapisu umownego. (odpowiedzi: 3) Witam, posiadam niżej zacytowany zapis w umowie przedwstępnej. Proszę o interpretację, czy nieprzystąpienie przez sprzedającego do podpisania umowy...
§ Interpretacja punktu statutu n.t. większości głosów (odpowiedzi: 2) Witam, Proszę o pomoc w zinterpretowaniu poniższego tekstu: " 3. Zarząd podejmuje decyzje na posiedzeniach, w formie uchwał - zwykłą większością...
§ Interpretacja zapisu testamentowego (odpowiedzi: 1) Witam. W ostatnim czasie zmarła moja matka. Pozostawiła testament na mocy którego do spadku powołuje w całości mojego brata (miała dwoje dzieci -...
§ Interpretacja Statutu Szkoły (odpowiedzi: 1) Moje pytanie brzmi- czy według powyższego cytatu ze statutu mojej szkoły mogę ponieść konsekwencje za noszenie ubrania na którym widnieje wulgaryzm w...
§ Interpretacja zapisu w ustawie. (odpowiedzi: 1) Mam pytanie dotyczące interpretacji wyrażenia do osób zatrudnionych przy pilnowaniu dotyczy totakiego zagadnienia: Czas pracy osoby niepełnosprawnej...
§ Interpretacja Statutu (odpowiedzi: 1) Witam uprzejmie i z góry przepraszam jeśli nie trafiłem do właściwego działu (jeśli tak się stało to proszę kogoś o zaraportowanie postu, a...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 00:54.