Ranking firm, a szkalowanie dobrego imienia firmy
Witam!
Zamierzam założyć działalność gospodarczą, która będzie polegała na tworzeniu rankingu wypłacalności firm z sektora budowlanego. Żeby obejrzeć ranking trzeba będzie zapłacić pewną kwotę (przydatne do wyboru kontrahenta z tego sektora chociażby).
Ranking będzie opierał się na jasnych zasadach, przedstawionych użytkownikom. Chciałem też zaznaczyć, że mam wiedzę by wykonywać taki typ usług (studia ekonomiczne, doświadczenie zawodowe, licencja maklera, w trakcie egzaminów na międzynarodowego analityka finansowego...), tak więc ranking nie będzie opierał się na moim widzimisię. Jednak, jak to bywa rankingach, zawsze ktoś jest na końcu. I teraz pytanie: czy takie moje działanie będzie szkalowaniem dobrego imienia firmy, że jakaś firma wypada o wiele gorzej od pozostałych? Ranking będzie powstawał w sposób większości obiektywny.
Mam na myśli to, że cały proces tworzenia rankingu będzie taki sam dla wszystkich firm (użycie danych ze sprawozdania finansowego, użycie tych samych wskaźników finansowych), co jest obiektywne. Jednak istnieje element subiektywny: otóż, o tym który wskaźnik jest ważniejszy od pozostałych muszę zdecydować ja na podstawie mojej wiedzy, doświadczenia. Nie jest nigdzie udokumentowane, które elementy są ważniejsze od pozostałych, muszę sam to zrobić, każdy analityk praktycznie zrobiłby nieco inny ranking. Dlatego właśnie są różne rekomendacje akcji tej samej spółki, jest tu pewna analogia.
Dlatego zastanawiam się czy któraś firma mogłaby mnie posądzić o naruszenie dobrego imienia firmy... Może należy w regulaminie albo pod rankingiem zamieścić stosowną adnotację prawną, że to działanie nie jest bezprawne?
|