Allegro-kupujący chce zwrócić towar - Forum Prawne

 

Allegro-kupujący chce zwrócić towar

Witam. Chciałbym się poradzić kogoś kto się bardziej zna na prawie oraz zasadach panujących na allegro, przejdę od razu do sprawy. A więc sprzedałem telefon (smartfon) ( używany ) na allegro, aukcja miała charakter "kup ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne


Odpowiedz
 
07-03-2013, 22:12  
Froop
Początkujący
 
Posty: 10
Domyślnie Allegro-kupujący chce zwrócić towar

Witam.
Chciałbym się poradzić kogoś kto się bardziej zna na prawie oraz zasadach panujących na allegro, przejdę od razu do sprawy.
A więc sprzedałem telefon (smartfon) ( używany ) na allegro, aukcja miała charakter "kup teraz" w aukcji opisałem m.in. " bateria trzyma 2-3 dni " oraz " daję rozruchową gwarancję, 2 dni"
Sprzedający w drugim dniu zwraca się z problemem:
"chciałbym oddać telefon, ponieważ przy korzystaniu z internetu, trzyma 5h, a ładowanie telefonu 3x dziennie mija sie z celem, chcę zwrócić towar poniewaz na aukcji pisało że bateria trzyma 2-3dni "
ja na to odpisałem tak:
"nie korzystałem na tym telefonie z internetu więc trzymał mi 2-3dni, a sądząc po opiniach na internecie o tym modelu to ciągłe użytkowanie doprowadza do rozładowania telefonu w kilka godzin, co dla smartfonów jest to normą"

i tutaj zaczyna się cala akcja, kupujący rozpoczął spór na allegro, mimo że więcej kontaktuje się na gg niż na tym sporze.

1. PYTANIE - Czy sposób opisu/zgłoszenia problemu poprzez GG jest prawidłowy? W regulaminie allegro jest jasno napisane że zwrot towaru trzeba wysłać listem poleconym, ale dopuszczalne jest wiadomość email .

Po wymianie kilku wiadomości doszedłem z nim do " porozumienia " że jeżeli twierdzi że bateria jest uszkodzona, to wymienię mu tą baterię na nową.
jednak kupujący zaskoczył mnie wiadomością która brzmi następująco:
"co jeżeli po wymianie baterii na nową, nie zmieni to większego znaczenia w wydlużeniu zywotności baterii"
ja na to odpowiedziałem krótko:
" jak to może być możliwe skoro bateria będzie nowa z gwarancją"
kupujący jednak odparł na to tak:
"jeżeli problem będzie taki jak na tej baterii i nie będzie trzymał 2-3dni to wtedy oddajesz mi kase za telefon i zwracam towar"

i na tym zakończono jak na razię sprawę, przyszedłem tutaj bo może ktoś mi pomoże bo nie wiem jak sobie z nim mam poradzić.

PYTANIE NR 2
czy po wymianie baterii na nową, ma prawo ponownie domagać się zwrotu towaru oraz odzyskanie pieniędzy?
PYTANIE NR 3
Czy po wymianie baterii na nowo, ma prawo odnieść się do tego że w aukcji pisze " bateria trzyma 2-3dni " i zgłaszać niezgodnośc towaru z opisem?


Proszę o jakieś porady, dziękuje.
Froop jest off-line  
08-03-2013, 08:30  
FreeG
Przyjaciel forum
 
Posty: 8.465
Domyślnie RE: Allegro-kupujący chce zwrócić towar

1. Kontakt przez listy tradycyjne i pocztę elektroniczną jest najbardziej powszechny, ale liczy się skuteczne powiadomienie o rzekomej wadzie i chęci reklamowania. Skoro kupujący skontaktował się przez komunikator GG, oznacza to, że podałeś swój numer i dopuszczasz również taką formę kontaktu.

2. 3. Wymiana baterii to Twoja decyzja, moim zdaniem bardzo pochopna.
Zacznijmy od tego, że z powodu baterii, kupujący nie musi mieć prawa do zwrotu całego telefonu:
Przepis prawny:
art. 565 kc
Jeżeli spośród rzeczy sprzedanych tylko niektóre są wadliwe i dają się odłączyć od rzeczy wolnych od wad, bez szkody dla stron obu uprawnienie kupującego do odstąpienia od umowy ogranicza się do rzeczy wadliwych.


Wiele zależy od sformułowania informacji o żywotności baterii. Nie mniej jednak kupujący powinien być świadomy, że czas pracy jest uzależniony od tego, w jaki sposób pracuje się na telefonie - inny będzie to czas przy rozmowach telefonicznych, inny przy słuchaniu muzyki, graniu, surfowaniu po internecie, a inny przy czuwaniu. To raczej oczywiste, zapewne dla kupującego również. Musisz znaleźć informacje producenta nt. baterii i ją podać, dodając czego tyczyły się owe 2-3 dni.

Na początku rozpatrzysz reklamację - ustalisz, czy bateria jest wadliwa i zdecydujesz o jej ewentualnej wymianie. Kupujący musi Ci dostarczyć zakupiony przedmiot.
FreeG jest off-line  
08-03-2013, 23:06  
Froop
Początkujący
 
Posty: 10
Domyślnie RE: Allegro-kupujący chce zwrócić towar

Czy taka informacja z tej strony wystarczy? LG GT540 Swift 850/900/1800/1900 MHz - opinie użytkowników na Skapiec.pl Jest tam podpunkt nt. baterii, który jest idealną odpowiedzią na opis pracy baterii w mojej aukcji. Tak samo korzystałem, chwilę neta, troszkę rozmów i sms. Takim oto sposobem potrafiłem wyciągnąc 2-3dni z baterii. Na stronie producenta nie ma ani słowa na temat żywotności baterii w takim trybie, opisane są tylko podczas rozmów lub stan czuwania.
Froop jest off-line  
09-03-2013, 10:45  
FreeG
Przyjaciel forum
 
Posty: 8.465
Domyślnie RE: Allegro-kupujący chce zwrócić towar

Tak jak wspomniałem, są to informacje oczywiste, o których kupujący wie, ale pragnie wykorzystać pewne braki w opisie, co w cale nie znaczy, że ma rację. Bateria trzyma 2-3 dni, w konkretnych warunkach. Jeśli stwierdzisz, że nie jest wadliwa - reklamację odrzucisz. Kupującemu pozostanie sąd. Możesz też wymienić baterię na całkiem nową i również w ten sposób pozbyć się pewnych problemów.
FreeG jest off-line  
09-03-2013, 11:02  
Froop
Początkujący
 
Posty: 10
Domyślnie RE: Allegro-kupujący chce zwrócić towar

a czy jeżeli już wymienię baterię na nową to muszę wymienić na oryginalną baterię LG czy mogę dać nowy zaminnik, który zachwalają sobie na forum tego modelu telefonu?

Baterię muszę wysłać listem? Jaką mam pewność że po wysłaniu kupujący ukryje to że wysłałem i nadal będzie chciał zwrotu kasy i będzie narzekał na tąbaterie? Jak to załatwić żeby było gdzieś zapisane że wysłałem mu?

Czyli po wysłaniu nowej baterii, już nie może mieć pretensji i ubiegać się o dalszy zwrot towaru? Ponieważ bateria różnie ma swoją żywtoność ze względu na jej użytkowanie.

Wolę stracić pare zł, a mieć już z nim spokój.
Froop jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Allegro - kupujący prawdopodobnie uszkodził towar i chce go zwrócić (odpowiedzi: 8) Dzień dobry, Sytuacja jest następująca: Jestem osobą prywatną, nie mam działalności. Sprzedałam na Allegro telefon przez Kup Teraz. Telefon nowy,...
§ Licytacja na allegro - kupujący chce zwrócić towar (odpowiedzi: 10) Chciałabym poprosić o radę, co zrobić. Sprawa ma się tak: kupiłam na stronie romwe.com rzecz (ciuch), która okazała się być na mnie za mała, więc...
§ Problem z Allegro, kupujący chce zwrócić uszkodzony towar (odpowiedzi: 3) Witam, bardzo proszę o pomoc, w zeszłym tygodniu sprzedałam na Allegro używaną hulajnogę. Przedmiot był w pełni sprawny, co prawda nie była jakiś...
§ Kupujący chce zwrócić towar który uszkodził -Allegro (odpowiedzi: 6) Witam, jestem osobą prywatną i wystawiłem na portalu Allegro aukcję z telefonem używanym. Telefon był sprawny do samego końca i sprzedałem tylko...
§ Allegro - kupujący chce zwrócić towar, usterka pojawiła się u niego (odpowiedzi: 1) Witam serdecznie, przeczytałem poradnik i nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie. Chodzi o aukcję, która się zakończyła: Lenovo R61...
§ Kupujący chce zwrócić towar (odpowiedzi: 4) Witam serdecznie ! Sprzedałem słuchawki na alledrogo dnia 25 kwietnia tego roku. Wysłałem je i kupujący otrzymał przesyłkę dnia 4 maja. 14 maja...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 00:47.