Umowa abonament - Forum Prawne

 

Umowa abonament

Witam, piszę z zapytaniem Dziewczyna wzięła na siebie abonament, ale z abonamentu korzystał jej były chłopak, i z powodu iż nie spłaca należności, przyszło pismo z wezwaniem zapłaty rachunków z okresu 3 miesięcy na umowie ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne


Odpowiedz
 
28-06-2013, 20:03  
chymiel
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie Umowa abonament

Witam, piszę z zapytaniem
Dziewczyna wzięła na siebie abonament, ale z abonamentu korzystał jej były chłopak, i z powodu iż nie spłaca należności, przyszło pismo z wezwaniem zapłaty rachunków z okresu 3 miesięcy
na umowie widnieje nazwisko dziewczyny, natomiast mam świadków którzy potwierdzą iż zawarli umowę ustną w której on zobowiązuje sie do użytkowania tego abonamentu oraz opłacania kosztów związanych z użytkowaniem.
dodatkowo na stronie operatora rejestrując się podał swoje dane osobowe,
oraz dziesiątki osób które potwierdzą że ten numer był użytkowany przez byłego dziewczyny. (min. były szef, znajomi)
czy istnieje jakaś możliwość, aby drogą sądową zmusić go do opłaty zaległych rachunków oraz przepisania umowy na siebie?

proszę o szybką odpowiedź
chymiel jest off-line  
28-06-2013, 20:40  
gryffinian
Przyjaciel forum
 
gryffinian na Forum Prawnym
 
Posty: 21.782
Domyślnie RE: Umowa abonament

Cytat:
na umowie widnieje nazwisko dziewczyny, natomiast mam świadków którzy potwierdzą iż zawarli umowę ustną w której on zobowiązuje sie do użytkowania tego abonamentu oraz opłacania kosztów związanych z użytkowaniem
Skoro umowa jest na nią to ona ma płacić. Można było umowę scedować albo wypowiedzieć.

Cytat:
czy istnieje jakaś możliwość, aby drogą sądową zmusić go do opłaty zaległych rachunków oraz przepisania umowy na siebie?
Nie ma takiej możliwości.
gryffinian jest off-line  
28-06-2013, 20:55  
chymiel
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie RE: Umowa abonament

a umowa ustna nie zobowiązuje ?
gdy ona wzięła na siebie abonament a on zobowiązał się opłacać rachunki w zamian za korzystanie z telefonu?

są świadkowie, którzy potwierdzą że zobowiązał sie do opłaty rachunków.
chymiel jest off-line  
28-06-2013, 20:56  
gryffinian
Przyjaciel forum
 
gryffinian na Forum Prawnym
 
Posty: 21.782
Domyślnie RE: Umowa abonament

Cytat:
a umowa ustna nie zobowiązuje ?
W tym wypadku nie.

Cytat:
gdy ona wzięła na siebie abonament a on zobowiązał się opłacać rachunki w zamian za korzystanie z telefonu?
To jest wyłącznie jego dobra wola. Abonament telefoniczny jest jej i nie może w drodze umowy nałożyć na tego chłopaka jej obowiązków wynikających z umowy z dostawcą usług.
gryffinian jest off-line  
28-06-2013, 21:05  
matti82
Ekspert
 
Posty: 4.525
Domyślnie RE: Umowa abonament

Ale przecież można próbować dochodzić należności z tego tytułu, że koleżanka wynajęła telefon chłopakowi. Wszak ona z niego nie korzysta i telefonu nie użyczyła (bo są świadkowie, że chłopak będzie pokrywał rachunki).
matti82 jest off-line  
28-06-2013, 21:41  
chymiel
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie RE: Umowa abonament

Cytat:
Napisał/a matti82 Zobacz post
Ale przecież można próbować dochodzić należności z tego tytułu, że koleżanka wynajęła telefon chłopakowi. Wszak ona z niego nie korzysta i telefonu nie użyczyła (bo są świadkowie, że chłopak będzie pokrywał rachunki).
Właśnie o to mi chodziło
art 710 art 713 KC
chymiel jest off-line  
28-06-2013, 21:46  
gryffinian
Przyjaciel forum
 
gryffinian na Forum Prawnym
 
Posty: 21.782
Domyślnie RE: Umowa abonament

Cytat:
Ale przecież można próbować dochodzić należności z tego tytułu, że koleżanka wynajęła telefon chłopakowi.
No dobrze, ale to on powinien płacić jej, a ona abonament, nie? A tu mamy pretensje o niepłacenie abonamentu, a tego obowiązku w drodze najmu chyba nie można przerzucić na inną osobę? Co do wynajęcia samego aparatu to zgodzę się - ale dowód ze świadków może być "słowem przeciw słowu" - chłopak może wskazać świadka, który potwierdzi, że użyczyła telefon. Tu jest ten ból.
gryffinian jest off-line  
28-06-2013, 22:23  
chymiel
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie RE: Umowa abonament

art. 713 kc Biorący do używania ponosi zwykłe koszty utrzymania rzeczy użyczonej. Jeżeli poczynił inne wydatki lub nakłady na rzecz, stosuje się odpowiednio przepisy o prowadzeniu cudzych spraw bez zlecenia.

wiec on ponosi koszty

kolejny artykuł mówi ze trzeba zwrócić w takim samym stanie a przed uzyczeniem wszystkie zobowiazania wobec operatora były uregulowane
chymiel jest off-line  
28-06-2013, 22:46  
uzasadnienie
Stały bywalec
 
Posty: 4.408
Domyślnie RE: Umowa abonament

Cytat:
Napisał/a matti82 Zobacz post
Ale przecież można próbować dochodzić należności z tego tytułu, że koleżanka wynajęła telefon chłopakowi. Wszak ona z niego nie korzysta i telefonu nie użyczyła (bo są świadkowie, że chłopak będzie pokrywał rachunki).
W pełni sie zgadzam. Dodam może, aby autor wątku miał jak krowa na miedzy:
1/ dziewczyna jest zobowiązana płacić abonament;
2/ ma regres, czyli może dochodzic pokrycia kosztów od tamtego chłopaka (jednak sprawa raczej trudna dowodowo, choć wykonalna - pytanie czy skórka warta wyprawki).
uzasadnienie jest off-line  
29-06-2013, 00:06  
gryffinian
Przyjaciel forum
 
gryffinian na Forum Prawnym
 
Posty: 21.782
Domyślnie RE: Umowa abonament

Po przemyśleniu sprawy muszę wam przyznać rację - mój błąd. W zasadzie jeśli korzystał z kart SIM to faktycznie powinien ponosić koszty związane ze zwykłym jej użyciem.
gryffinian jest off-line  
29-06-2013, 08:15  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Umowa abonament

I tak jedyną drogą pozostanie regres. Dostawcę usług nie interesują dodatkowe umowy zawarte pomiedzy stroną a osobami trzecimi. Nie są dla niego wiążące. Ciężar dowodu spoczywa na osobie twierdzacej. A dowodów materialnych brak. Pozostaja zeznania świadków.
Cytat:
art. 713 kc Biorący do używania....
Gorzej jak pozwany powoła sie na umowę darowizny. Przedstawi swoich świadków w tej sprawie. Pozostanie słowo przeciw słowu. Nalezało sie zabezpieczyc. Umową pisemną. Pozew o zapłate wniesiony w ramach regresu moze odnieść watpliwy skutek.
 
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ umowa na abonament (odpowiedzi: 1) Witam,czy ktos moze wie jak to jest abonamentem,26 stycznia konczy mi sie umowa w t-mobile,juz teraz wydzwaniaja do mnie aby przedluzyc umowe z tym...
§ Abonament rtv (odpowiedzi: 1) Witajcie. Dostałem upomnienie do zapłacenia należności za abonament RTV za lata od 2008 do 2013 nadmieniam że od roku 2011 z racji osiągnięcia 75 lat...
§ Umowa na czas okreslowy a Zabranie telefonu na abonament?/raty? (odpowiedzi: 1) Witam pracuje od czerwca 2011 roku. Umowe mam do konca tego roku oraz dostalem juz nowa do podpisania do grudnia 2014 roku. Moje pytanie brzmi czy...
§ Czym różni się umowa o abonament od zamówienie na abonament?? (odpowiedzi: 1) Witam Mam problem i nie wiem jak sobie z nim poradzić zawarłem zamówienie na abonament TV Cyfrowej u mnie w domu był konsultant. Po jego wyjściu...
§ Czym różni się umowa o abonament od zamówienie na abonament?? (odpowiedzi: 1) Witam Mam problem i nie wiem jak sobie z nim poradzić zawarłem zamówienie na abonament TV Cyfrowej u mnie w domu był konsultant. Po jego wyjściu...
§ Play umowa na abonament, rozwiązanie. (odpowiedzi: 7) Witam, mam taki problem: zamówiłem poprzez infolinię nowy telefon z abonamentem w Play Firmowa 75. Umowa została sporządzona 26.10.2010 natomiast...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 10:57.