standardowa procedura - Forum Prawne

 

standardowa procedura

Witam mam problem z klientem, otrzymał ode mnie produkt, który został zniszczony na poczcie - czego nie było widać zanim otworzy się kopertę. Przyjmując na "klatę" problem poprosiłam klienta o odesłanie produktu na adres wraz ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne


Odpowiedz
 
31-07-2013, 23:10  
Gobolek
Stały bywalec
 
Posty: 595
Domyślnie standardowa procedura

Witam

mam problem z klientem, otrzymał ode mnie produkt, który został zniszczony na poczcie - czego nie było widać zanim otworzy się kopertę.
Przyjmując na "klatę" problem poprosiłam klienta o odesłanie produktu na adres wraz z pismem przewodnim - jako reklamacja - obiecałam wysłać nowy - identyczny produkt - dodam że jego wartość to 5zł.
Klient jednak upiera się, że
- ja włożyłam zniszczony towar do koperty specjalnie - tylko nie wiem po co miałabym to robić
- mam wysłać do niego kuriera po odbiór zepsutego a ten sam kurier ma przynieść mu nowy, dobry. (chyba coś na zasadzie transakcji wymiennej) - dodam, że klient jako wysyłkę wybrał pocztę i najtańszy z możliwych listów - zwykły ekonomiczny.
- lub przesłać przelewem pieniądze na wysyłkę do mnie tego wadliwego.

Dodatkowo czepia się, że długo czekał na towar - zgadza się, ale na aukcji jest napisane jasno i wyraźnie, że wysyłam do 10 dni roboczych, w których się zmieściłam z nadwyżką, ale to jest już subiektywne podejście do kwestii "długo".
Według mnie jest to lekka przesada, jak widać klientom nie da się dogodzić i wymyślają coraz to inne problemy, w regulaminie mam napisane, że reklamacje nalezy przesyłać na adres wraz z pismem przewodnim i że zostaną rozpatrzone do 7 dni od daty otrzymania przesyłki z reklamowanym produktem.

proszę o radę, co ja mam zrobić z tym klientem? mogę go odesłać do jakiego przepisu regulującego sposoby składania reklamacji?
Gobolek jest off-line  
05-08-2013, 23:14  
LawoK
Stały bywalec
 
Posty: 6.565
Domyślnie RE: standardowa procedura

Czekać na reklamację.
LawoK jest off-line  
07-08-2013, 19:40  
Gobolek
Stały bywalec
 
Posty: 595
Domyślnie RE: standardowa procedura

odpisałam na jego roszczenia, że proszę wysłać towar, poinformowałam że opłaty za przesłanie reklamowanego towaru jasno wynika z przepisów i nie będę składać jakichkolwiek deklaracji, poprosiłam o podanie podstawy prawnej na okoliczność zwrotu opłaty jaką poniósł płacąc za przesłanie do odbiorcy zakupionego towaru.

W odpowiedzi zakończył spór jako nierozstrzygnięty i zgłosił na allegro, że otrzymał towar niezgodny z opisem - co oczywiście jest nieprawdą bo otrzymał to co kupił, tyle że się zniszczyło - ale od tego jest właśnie reklamacja, która wyraźnie mu nie pasuje.
Gobolek jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ procedura (odpowiedzi: 10) Po zawiadomieniu prokuratury o spowodowaniu zdarzenia (wypadku samochodowego, kolizji) w celu wyłudzenia odszkodowania prokuratura prowadziła...
§ EPU - procedura (odpowiedzi: 5) Jeśli powód kwestionuje zasadność przywrócenia pozwanemu terminu do wniesienia sprzeciwu, to zaskarżyć tę decyzje powinien w Sądzie w Lublinie...
§ Standardowa licencja na YouTube (odpowiedzi: 4) Chciałbym się dowiedzieć czy jeżeli dany film ma standardową licencje na youtube to mogę go umieszczać na swoim blogu/stronie bez informowania...
§ procedura (odpowiedzi: 18) jak rozumiec takie zarzadzenie sadu ? : " SO wydział Cywilny zobowiązuje Pania jako pełnomocnika z urzędu pozwanej do wskazania czy w imieniu...
§ procedura (odpowiedzi: 3) W sprawie karnej konfrontacja świadków na policji prowadzącej sprawę jest chyba ostatnim etapem - a jaka jest dalsza procedura. Ja jako wnoszący...
§ Procedura (65 kpa) (odpowiedzi: 1) Elbląg, dnia 8 maja 2006 r. Rep. 630/ST/06 P O S T A N O W I E N I E Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Elblągu w składzie: ...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 02:15.