reklamacja naprawy telefonu - firma-firma - Forum Prawne

 

reklamacja naprawy telefonu - firma-firma

Witam, Kilka tygodni temu oddałem do naprawy do serwisu (nie firmowego) smartfon służbowy ponieważ szybka wyświetlacza uległa stłuczeniu. Naprawa była "od ręki" (wymieniono wyświetlacz). Niestety po kilku dniach telefon (wyświetlacz) zaczął szwankować. Telefon wrócił więc ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne


Odpowiedz
 
19-08-2013, 08:55  
boruurob
Użytkownik
 
Posty: 58
Domyślnie reklamacja naprawy telefonu - firma-firma

Witam,

Kilka tygodni temu oddałem do naprawy do serwisu (nie firmowego) smartfon służbowy ponieważ szybka wyświetlacza uległa stłuczeniu. Naprawa była "od ręki" (wymieniono wyświetlacz). Niestety po kilku dniach telefon (wyświetlacz) zaczął szwankować. Telefon wrócił więc do serwisu i po kilkunastu dniach otrzymałem informację, że mogę go odebrać. Naprawiony telefon miał wstawiony wyświetlacz używany ale działał bez zarzutów. Po kilku dniach zauważyłem pęknięcie szybki wyświetlacza. Po oględzinach okazało się, że pęknięcie spowodowane jest uszkodzeniem mechanicznym rantu szybki (telefon musiał albo upaść albo w coś uderzyć, lub coś go uderzyło - ja tego nie zauważyłem). Po dokładniejszych oględzinach została stwierdzona nieskuteczna naprawa aparatu, mianowicie szybka telefonu została osadzona zbyt płytko w osłonie wyświetlacza, a tym samym była bardzo narażona na mechaniczne jej uszkodzenia. Pęknięcie szybki było więc spowodowane brakiem osłonięcia jej brzegów. Należy tu podkreślić, że fabrycznie montowane wyświetlacze mają szybkę osadzoną w taki sposób, że jej brzegi są osłonięte przed mechanicznymi uszkodzeniami. Wystosowałem więc pismo reklamacyjne na nieskuteczną naprawę urządzenia z żądaniem nieodpłatnej naprawy towaru w ciągu 5 dni roboczych.

W terminie otrzymałem paczką telefon wraz z odpowiedzią:
"... stwierdzono uszkodzenie mechaniczne. Pęknięcie szybki jest spowodowane ingerencją sił zewnętrznych, nie podlegających gwarancji. Reklamacja nie została uznana.
Przy odbiorze urządzenia nie otrzymano żadnych uwag dotyczących jego stanu. Odebranie telefonu jest jednoznaczne z akceptacją jego stanu wizualnego."

Po obejrzeniu telefonu zauważyłem jednak ingerencję serwisu:
1. szybka jest osadzona głębiej w taki sposób, że mój wcześniejszy argument o tym, że szybka jest narażona na uszkodzenia ze względu na nie osłonięte jej brzegi jest już teraz łatwy do odrzucenia.
2. Natomiast zauważyłem teraz, że szybka się odkleja od wyświetlacza.
Prowadzi to do wniosku, że serwis odkleił pękniętą szybkę i wkleił ponownie tym razem głębiej aby uniknąć odpowiedzialności za pierwszą naprawę natomiast zrobił to na tyle niechlujnie, że szybka się odkleja/

Od razu napiszę, że nie mam zdjęć stanu po poprzedniej naprawie.

Co teraz można zrobić? Na co się powołać w piśmie?

Dodam, że nie będziemy jako firma angażować prawnika, bo zapłacimy za jego poradę więcej niż za tą naprawę.
Dodatkowo to, że telefon jest niesprawny, nie jest tu największym problemem, głównie zależy mi na pociągnięciu do odpowiedzialności nieuczciwego serwisu.

Macie jakieś pomysły?
boruurob jest off-line  
23-08-2013, 08:31  
boruurob
Użytkownik
 
Posty: 58
Domyślnie RE: reklamacja naprawy telefonu - firma-firma

I jeszcze jedna sprawa, którą teraz zauważyłem - pomiędzy szybką, a wyświetlaczem obecne są "brudy".
Ktoś coś wspomoże w temacie?
Czy teraz kolejnym krokiem powinno być oddanie sprawy do sądu? Czy wysyłać jakieś jeszcze jedno pismo do serwisu? Jeżeli nie była by to sytuacja między dwoma firmami to często w tym przypadku pomaga zgłoszenie tego do konfederacji konsumentów, która ze swojego ramienia wysyła takie pismo ostrzegające, że jeżeli sprzedawca/serwis dalej będzie się upierał przy swoim to sprawa zostanie skierowana do sądu. Natomiast federacja konsumetów chyba nie pomaga firmom w takich sprawach - kto więc może tutaj wspomóc wysyłając tego typu pismo do serwisu nie pobierając za to opłat (ewentualnie niewielkie sumy)?

Jeżeli sprawa ma trafić do sądu to musi zrobić to prawnik? Czy pracownik firmy może to zrobić? Ile ewentualnie wynoszą koszty takiego procesu?
boruurob jest off-line  
27-08-2013, 08:50  
boruurob
Użytkownik
 
Posty: 58
Domyślnie RE: reklamacja naprawy telefonu - firma-firma

Proszę ponownie o poradę.
Jak myślicie jest sens tutaj jeszcze coś działać?
boruurob jest off-line  
02-09-2013, 12:43  
boruurob
Użytkownik
 
Posty: 58
Domyślnie RE: reklamacja naprawy telefonu - firma-firma

spróbuję jeszcze raz podciągnąć temat.
Jest ktoś chętny do pomocy ?
boruurob jest off-line  
02-09-2013, 16:25  
Mirr
Stały bywalec
 
Mirr na Forum Prawnym
 
Posty: 5.276
Domyślnie RE: reklamacja naprawy telefonu - firma-firma

Cytat:
Napisał/a boruurob Zobacz post
Przy odbiorze urządzenia nie otrzymano żadnych uwag dotyczących jego stanu.
Brak dowodu, brak podstaw do roszczeń.

Cytat:
Napisał/a boruurob Zobacz post
Natomiast zauważyłem teraz, że szybka się odkleja od wyświetlacza.
Przepis prawny:
Art. 637. § 1. Jeżeli dzieło ma wady, zamawiający może żądać ich usunięcia, wyznaczając w tym celu przyjmującemu zamówienie odpowiedni termin z zagrożeniem, że po bezskutecznym upływie wyznaczonego terminu nie przyjmie naprawy. Przyjmujący może odmówić naprawy, gdyby wymagała nadmiernych kosztów.

§ 2. Gdy wady usunąć się nie dadzą albo gdy z okoliczności wynika, że przyjmujący zamówienie nie zdoła ich usunąć w czasie odpowiednim, zamawiający może od umowy odstąpić, jeżeli wady są istotne; jeżeli wady nie są istotne, zamawiający może żądać obniżenia wynagrodzenia w odpowiednim stosunku. To samo dotyczy wypadku, gdy przyjmujący zamówienie nie usunął wad w terminie wyznaczonym przez zamawiającego.

Art. 638. Jeżeli z artykułów poprzedzających nie wynika nic innego, do rękojmi za wady dzieła stosuje się odpowiednio przepisy o rękojmi przy sprzedaży.

Gdy nie jesteś konsumentem korzystasz z rękojmi za wady towaru, patrz art. 556 kc i następne.

Tu masz wzór pisma z rękojmi
Więcej informacji
Mirr jest off-line  
03-09-2013, 21:21  
boruurob
Użytkownik
 
Posty: 58
Domyślnie RE: reklamacja naprawy telefonu - firma-firma

Cytat:
Napisał/a Mirr Zobacz post
Brak dowodu, brak podstaw do roszczeń.
czyli nie mogę twierdzić, że szybka pękła z powodu złego wklejenia ponieważ tego złego wklejenia nie zauważyłem przy odbiorze?

Cytat:
Gdy nie jesteś konsumentem korzystasz z rękojmi za wady towaru, patrz art. 556 kc i następne.
Ja już pismo z reklamacją naprawy dostarczyłem razem żądając naprawy w ciągu 5-ciu dni. Po kilku dniach otrzymałem paczkę z telefonem i pismem z serwisu, że nie przyjmują reklamacji.

Pytanie co dalej. Czy pozostał mi tylko pozew sądowy, czy może jeszcze jest jakaś droga?
Ile może kosztować taki pozew sądowy na drodze firma-firma?
boruurob jest off-line  
12-09-2013, 09:13  
boruurob
Użytkownik
 
Posty: 58
Domyślnie RE: reklamacja naprawy telefonu - firma-firma

Chciałbym wysłać takie pismo:
Cytat:
Reklamacja na nieskuteczną naprawę aparatu telefonicznego Samsung Galaxy S3 z dn. 15-07-2013
Firma xxx.:
1) zawiadamia, iż usługa naprawy została wykonana niezgodnie z umową
Wskazuję, iż w dniu 15-07-2013, w firmie xxx, została wymieniona przednia szybka telefonu co było przedmiotem umowy. Po dwóch dniach zostały zauważone wady wyświetlacza dotykowego – telefon nie reagował na każdy dotyk co zostało ustnie zgłoszone firmie xxx. Wyświetlacz został wymieniony przez firmę xxx na inny, używany. W dniu 09-08-2013 zostało zauważone pęknięcie szybki telefonu. Po dokładniejszych oględzinach została stwierdzona nieskuteczna naprawa aparatu, mianowicie szybka telefonu została osadzona zbyt płytko w osłonie wyświetlacza, a tym samym była bardzo narażona na mechaniczne jej uszkodzenia. Pęknięcie szybki było więc spowodowane brakiem osłonięcia jej brzegów. Należy tu podkreślić, że fabrycznie montowane wyświetlacze mają szybkę osadzoną w taki sposób, że jej brzegi są osłonięte przed mechanicznymi uszkodzeniami. W piśmie otrzymanym w dniu 14.082013 od serwisu xxx serwis uznał, iż nie uznaje reklamacji i odesłał również telefon.
Po oględzinach telefonu stwierdzono, że w okresie rozpatrywania reklamacji przez serwis, szybka została wklejona ponownie – szybka osadzona została głębiej niż było to pierwotnie. Jednak wciąż szybka wystaje znacznie ponad poziom osłony co powoduje dalsze narażenie na uszkodzenia rantów szybki.
Dodatkowo pomiędzy szybką a wyświetlaczem stwierdzono obecność wielu zanieczyszczeń. Spowodowane jest to niedokładnym wklejeniem szybki – na obwodzie znajdują się miejsca gdzie szybka nie dolega odpowiednio do wyświetlacza i przez powstałe szczeliny do środka dostają się zanieczyszczenia.
2) żąda zwrotu pieniędzy w wysokości... za źle wykonaną naprawę towaru w ciągu 10 dni roboczych na konto firmy:........
3) zawiadamia, iż w przypadku braku wpływu środków na konto, we współpracy z radcą prawnym firmy xxxx zostanie wniesiony pozew do sądu o zasądzenie zwrotu kosztów naprawy wraz z kosztami sądowymi i kosztami opinii rzeczoznawców oraz odstekami.
Z poważaniem
Co sądzicie? coś dodać ująć zmienic?
boruurob jest off-line  
12-09-2013, 09:17  
Mirr
Stały bywalec
 
Mirr na Forum Prawnym
 
Posty: 5.276
Domyślnie RE: reklamacja naprawy telefonu - firma-firma

Cytat:
Napisał/a boruurob Zobacz post
2) żąda zwrotu pieniędzy w wysokości... za źle wykonaną naprawę towaru w ciągu 10 dni roboczych na konto firmy:........
to popraw
Mirr jest off-line  
12-09-2013, 10:09  
boruurob
Użytkownik
 
Posty: 58
Domyślnie RE: reklamacja naprawy telefonu - firma-firma

co jest nie tak? co proponujesz?
boruurob jest off-line  
12-09-2013, 10:11  
Mirr
Stały bywalec
 
Mirr na Forum Prawnym
 
Posty: 5.276
Domyślnie RE: reklamacja naprawy telefonu - firma-firma

Napisz tak by było po polsku.
Mirr jest off-line  
12-09-2013, 12:46  
boruurob
Użytkownik
 
Posty: 58
Domyślnie RE: reklamacja naprawy telefonu - firma-firma

czy iść z tym pismem do serwisu i pokazać te dodatkowe zanieczyszczenia i odklejającą się szybkę czy po prostu wysłać to pismo pocztą?
boruurob jest off-line  
12-09-2013, 14:09  
Mirr
Stały bywalec
 
Mirr na Forum Prawnym
 
Posty: 5.276
Domyślnie RE: reklamacja naprawy telefonu - firma-firma

Zrób dobre foty i wyslij całość mailem.
Mirr jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Reklamacja firma - firma (odpowiedzi: 1) Witam serdecznie, mam w firmie pewien problem, otóż zatrudniona przez nas firma wykonała w biurze instalację grzewczą. Jednak w trakcie jej...
§ Nieuznana reklamacja - zakup na allegro Firma-Firma (odpowiedzi: 3) Prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą. Na allegro zakupiłem komplet proszków do drukarki ( toner ) z racji że dużo drukuję kupuję toner żeby...
§ reklamacja krzeseł firma/firma (odpowiedzi: 10) Dzień dobry, Chciałam prosić o poradę: w sierpniu dokonałam sprzedaży 26 szt krzeseł firmie. (przedaż odbyła się poza lokalem firmy - posiadam sklep...
§ Reklamacja firma-firma (odpowiedzi: 1) Witam Mam taki problem. W skrócie- wykonałem dla klienta balustradę, następnie zewnętrzna firma poddała ją procesowi cynkowania, po tym z kolei w...
§ reklamacja telefonu - firma regeneris (odpowiedzi: 1) Witam, mam problem z serwisem gwarancyjnym. Sprawa wyglada w sposób następujący: 2 lipca 2012 zakupiłam telefon w sieci plus (w salonie...
§ Reklamacja firma-firma. F-ra Vat, terminy (odpowiedzi: 13) Złożyłem pisemne zapytanie do sprzedawcy jako firma, w jakim terminie zostanie rozpatrzona reklamacja towaru XXX. Dodam, że razem z zapytaniem na...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 01:13.