Odstąpienie od umowy przedsiębiorca - przedsiębiorca - Forum Prawne

 

Odstąpienie od umowy przedsiębiorca - przedsiębiorca

Witam serdecznie, Jest to mój pierwszy post, więc proszę o wyrozumiałość. Sprawa wygląda następująco: Na początku listopada 2012 roku zakupiłem kupon groupon na laptopa od firmy SFERIS. W dniu 13.11.2012 złożyłem zamówienie na laptopa (HP ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne


Odpowiedz
 
13-11-2013, 21:30  
Jarrrek
PoczÄ…tkujÄ…cy
 
Posty: 4
Domyślnie Odstąpienie od umowy przedsiębiorca - przedsiębiorca

Witam serdecznie,

Jest to mój pierwszy post, więc proszę o wyrozumiałość.

Sprawa wygląda następująco:

Na początku listopada 2012 roku zakupiłem kupon groupon na laptopa od firmy SFERIS. W dniu 13.11.2012 złożyłem zamówienie na laptopa (HP Pavilion m6-1015ew) i dzień później go mogłem odebrać. Komputer jest zakupiony na firmę. Jest więc to sprzęt zakupiony na odległość.

Niestety laptop zepsuł się (zepsuła się obudowa, dysk twardy i jedno z gniazd USB było od początku niesprawne) 04.06.2013r. i został oddany do naprawy do salonu firmy SFERIS w którym go odebrałem. Pan, który mnie obsługiwał sporządził raport do firmy gwarancyjnej z opisem usterek i laptop został wysłany do firmy HP. Obsługująca mnie osoba powiedziała, że następnym razem mogę sam wysłać zgłoszenie bezpośrednio do HP, żeby zaoszczędzić na czasie i wybrać dogodne dla mnie miejsce wysyłki i odbioru.
Odebrałem go po ok. 3 tygodniach i komputer był naprawiony.

Niestety w dniu 9 września komputer zepsuł się ponownie, a dokładnie zepsuł się dysk twardy. Zaproponowano mi samodzielną wymianę dysku, na co przystałem. Dysk przyszedł po 3 tygodniach, jednak okazał się niesprawny. Wysłałem więc po raz kolejny (tym razem w całości) do firmy HP. Po kilkunastu dniach komputer przyszedł do mnie, lecz w dalszym ciągu dysk był niesprawny.

W związku z tym stwierdziłem, że dalsza naprawa nie ma sensu, gdyż przez okres ponad miesiąca komputer nie został naprawiony, mimo że gwarant zapewnił, że był on sprawdzany i testowany.

W związku z tym postanowiłem odstąpić od umowy z firmą SFERIS, ze względu na wady fizyczne sprzętu. Powołałem się na art. 560 § 1 KC z zastrzeżeniem, że firmie SFERIS nie przysługuje możliwość usunięcia wad lub zamiany na rzecz nową, gdyż zgodnie z tym artykułem sprzęt był w czerwcu oddany do reklamacji do sklepu.

Sklep jednak odmawia mi odstąpienia od umowy twierdząc, że "Sprzęt do dnia dzisiejszego nie został przez Pana przekazany do Salonu Firmowego Sferis w związku z czym, Sprzedawca nie miał możliwości dokonania sprawdzenia przyczyn niedziałania urządzenia oraz możliwości usunięcia opisanej przez Pana niezgodności oraz określenia przyczyn jej powstania".
Jest to nieprawdą, gdyż w czerwcu 2013 roku sprzęt został do sklepu Sferis przyniesiony.

Sklep dodatkowo napisał mi, iż "Dodatkowo pragnę wskazać, iż Konsument, który zawarł umowę na odległość ma prawo do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny. Jest ono jednak ograniczone w czasie i przysługuje jedynie przez 10 dni - art. 7 ust. 1. Ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny. Oświadczenie o chęci odstąpienie od umowy (w terminie 10 dni ) - nie zostało przez Pana złożone."
Jednak w moim przypadku powołuję się na KC, a nie na ustawę z dnia 2 marca 2000 r. i dodatkowo wskazuję przyczynę - wady fizyczne sprzętu i nie jest to odstąpienie od umowy w terminie 10 dni bez podania przyczyny.

Bardzo proszę o pomoc, gdyż mam już dość odmów ze strony firmy SFERIS oraz bezsensownego oddania komputera do firmy HP, gdyż komputer od ponad 2 miesięcy jest niesprawny i firma ponosi z tego powodu straty. Pragnę jedynie odzyskać moje pieniądze.

Czy sklep w ogóle ma prawo nie przyjąć mojego odstąpienia od umowy? Jako że komputer był już zgłaszany do sklepu z tą usterką (zepsuty dysk twardy) nie mają podstawy prawnej, aby tego nie przyjąć, jednak w dalszym ciągu odmawiają oddania mi pieniędzy za komputer.

Co w takim wypadku powinienem zrobić? Podać firmę Sferis do sądu?
Jarrrek jest off-line  
13-11-2013, 22:03  
greg1003
Stały bywalec
 
Posty: 3.637
Domyślnie RE: Odstąpienie od umowy przedsiębiorca - przedsiębiorca

nie możesz tej samej usterki reklamować z gwarancji a potem z rękojmi. one się wykluczają. albo jeden tryb, albo drugi, plus rękojmia trwa rok.
wystąp z pismem do Hp o nienaprawialności towaru i domagaj się wymiany,albo skutecznej naprawy.
pamiętaj, że dzięki art 581kc, gwarancja na dany element biegnie na nowo w przypadku wymiany.
greg1003 jest off-line  
13-11-2013, 22:47  
Jarrrek
PoczÄ…tkujÄ…cy
 
Posty: 4
Domyślnie RE: Odstąpienie od umowy przedsiębiorca - przedsiębiorca

Niestety HP notorycznie odmawia mi wymiany komputera na nowy, gdyż "to oni wybierają formę gwarancji" i w moim wypadku wybierają naprawę. Niestety wydaje się, że przedmiot jest nienaprawialny. Dysk był wymieniany już 3 razy i w dalszym ciągu z komputera nie da się korzystać.
Dlatego nie wiem co robić, gdyż kolejny raz im odeślę komputer, po 2 tygodniach mi go odeślą i znowu problem będzie z dyskiem.

Dodatkowo w gwarancji jest zapis, że nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z niezgodności towaru z umową. Czy to nie jest zapis, że mimo gwarancji producenta w dalszym ciągu mogę ubiegać się o rękojmię za wady?

Dodatkowo art. 579 kc mówi: "Kupujący może wykonywać uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne rzeczy, niezależnie od uprawnień wynikających z gwarancji."
Jarrrek jest off-line  
13-11-2013, 23:15  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Odstąpienie od umowy przedsiębiorca - przedsiębiorca

Kupujący wybierając uprawnienia gwarancyjne traci uprawnienia z tytułu rękojmi, a przy wyborze uprawnień płynących z rękojmi – traci możliwość realizacji uprawnień wynikających z gwarancji.
II CKN 350/01
 
Odpowiedz

Podobne wÄ…tki na Forum Prawnym
WÄ…tek
§ Kup teraz/przedsiębiorca/10 dni na odstąpienie (odpowiedzi: 9) Czy przedsiębiorca przy sprzedaży w opcji Kup teraz używanego, niesprawnego sprzętu może sobie wyłączyć odstąpienie od umowy w ciągu 10 dni? Może...
§ Przedsiębiorca a odstąpienie od umowy (odpowiedzi: 1) Witam Ucząc się do egzaminu wpadłem w lukę prawną. Chciałbym się dowiedzieć jak Wy na to się zapatrujecie:) Punkt wyjścia: konsument może...
§ Przedsiębiorca kontra przedsiębiorca - zakup nie całkiem kontrolowany (odpowiedzi: 3) Witajcie. Jestem tutaj świeży, więc przepraszam, jeśli coś źle wpisałem lub w złej kategorii. Moja sprawa jest zawiła, otóż: dnia 15-10...
§ Odstąpienie od umowy zawartej na odległość. Przedsiębiorca. (odpowiedzi: 3) Dzień dobry. Stan faktyczny: Kupiłem przez serwis aukcyjny drukarkę. Poprosiłem o fakturę VAT. Drukarka po przyjściu okazała się nie...
§ Odstąpienie od umowy telefonicznej przedsiębiorca-przedsiębiorca (odpowiedzi: 8) Witam Mój problem to jedna z firm która zadzwoniła do mnie (telemarketerka) i bardzo ładnie opowiedziała o możliwościach dotacji dla mojej firmy....
§ Zwrot towaru- zakupy na odległość: przedsiębiorca - przedsiębiorca (odpowiedzi: 1) Witam, Dałam się na ciągnąć firmie "Invest-Lang". Milutka telemarketerka zaoferowała mi publikacje, wypełnione wzory podań i pomoc konsultantów w...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 05:54.