Witam serdecznie,
Jest to mój pierwszy post, więc proszę o wyrozumiałość.
Sprawa wygląda następująco:
Na początku listopada 2012 roku zakupiłem kupon groupon na laptopa od firmy SFERIS. W dniu 13.11.2012 złożyłem zamówienie na laptopa (HP Pavilion m6-1015ew) i dzień później go mogłem odebrać. Komputer jest zakupiony na firmę. Jest więc to sprzęt zakupiony na odległość.
Niestety laptop zepsuł się (zepsuła się obudowa, dysk twardy i jedno z gniazd USB było od początku niesprawne) 04.06.2013r. i został oddany do naprawy do salonu firmy SFERIS w którym go odebrałem. Pan, który mnie obsługiwał sporządził raport do firmy gwarancyjnej z opisem usterek i laptop został wysłany do firmy HP. Obsługująca mnie osoba powiedziała, że następnym razem mogę sam wysłać zgłoszenie bezpośrednio do HP, żeby zaoszczędzić na czasie i wybrać dogodne dla mnie miejsce wysyłki i odbioru.
Odebrałem go po ok. 3 tygodniach i komputer był naprawiony.
Niestety w dniu 9 września komputer zepsuł się ponownie, a dokładnie zepsuł się dysk twardy. Zaproponowano mi samodzielną wymianę dysku, na co przystałem. Dysk przyszedł po 3 tygodniach, jednak okazał się niesprawny. Wysłałem więc po raz kolejny (tym razem w całości) do firmy HP. Po kilkunastu dniach komputer przyszedł do mnie, lecz w dalszym ciągu dysk był niesprawny.
W związku z tym stwierdziłem, że dalsza naprawa nie ma sensu, gdyż przez okres ponad miesiąca komputer nie został naprawiony, mimo że gwarant zapewnił, że był on sprawdzany i testowany.
W związku z tym postanowiłem odstąpić od umowy z firmą SFERIS, ze względu na wady fizyczne sprzętu. Powołałem się na art. 560 § 1
KC z zastrzeżeniem, że firmie SFERIS nie przysługuje możliwość usunięcia wad lub zamiany na rzecz nową, gdyż zgodnie z tym artykułem sprzęt był w czerwcu oddany do reklamacji do sklepu.
Sklep jednak odmawia mi odstąpienia od umowy twierdząc, że "Sprzęt do dnia dzisiejszego nie został przez Pana przekazany do Salonu Firmowego Sferis w związku z czym, Sprzedawca nie miał możliwości dokonania sprawdzenia przyczyn niedziałania urządzenia oraz możliwości usunięcia opisanej przez Pana niezgodności oraz określenia przyczyn jej powstania".
Jest to nieprawdą, gdyż w czerwcu 2013 roku sprzęt został do sklepu Sferis przyniesiony.
Sklep dodatkowo napisał mi, iż "Dodatkowo pragnę wskazać, iż Konsument, który zawarł umowę na odległość ma prawo do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny. Jest ono jednak ograniczone w czasie i przysługuje jedynie przez 10 dni - art. 7 ust. 1. Ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny. Oświadczenie o chęci odstąpienie od umowy (w terminie 10 dni ) - nie zostało przez Pana złożone."
Jednak w moim przypadku powołuję się na
KC, a nie na ustawę z dnia 2 marca 2000 r. i dodatkowo wskazuję przyczynę - wady fizyczne sprzętu i nie jest to odstąpienie od umowy w terminie 10 dni bez podania przyczyny.
Bardzo proszę o pomoc, gdyż mam już dość odmów ze strony firmy SFERIS oraz bezsensownego oddania komputera do firmy HP, gdyż komputer od ponad 2 miesięcy jest niesprawny i firma ponosi z tego powodu straty. Pragnę jedynie odzyskać moje pieniądze.
Czy sklep w ogóle ma prawo nie przyjąć mojego odstąpienia od umowy? Jako że komputer był już zgłaszany do sklepu z tą usterką (zepsuty dysk twardy) nie mają podstawy prawnej, aby tego nie przyjąć, jednak w dalszym ciągu odmawiają oddania mi pieniędzy za komputer.
Co w takim wypadku powinienem zrobić? Podać firmę Sferis do sądu?