Zwrot sprzedanego komputera - Problem - Forum Prawne

 

Zwrot sprzedanego komputera - Problem

Witam.Proszę o pomoc w sprawie sprzedanego komputera.Dokładnie historia wyglądała tak.Sprzedała komputer przez portal internetowy ( Mała stronka w mieście bolec.info ) i wszystko było w porządku.Kupujący przyjechali, zapłacili kwotę 850 Zł bez popisywania żadnych umów ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne


Odpowiedz
 
23-01-2014, 20:59  
Arnekses
Początkujący
 
Posty: 9
Domyślnie Zwrot sprzedanego komputera - Problem

Witam.Proszę o pomoc w sprawie sprzedanego komputera.Dokładnie historia wyglądała tak.Sprzedała komputer przez portal internetowy ( Mała stronka w mieście bolec.info ) i wszystko było w porządku.Kupujący przyjechali, zapłacili kwotę 850 Zł bez popisywania żadnych umów ( Strona także nie chroniła ich prawnie ) i zabrali komputer.Po 2 tygodniach do mnie dzwonią, że komputer po 3 dniach od zakupu nie działa.Byłem zdziwiony bo przed zakupem wszystko działało na 100 % i dodatkowo kto zgłasza usterkę po 17 dniach ? Pomimo tego zgodziłem się aby kupujący przyjechali i naprawiłem sprzęt ( Jeden kabel się odczepił od płyty głównej - Pewnie podczas transportu ).Było by wszytko super ale następnego dnia znowu kupujący zadzwonili do mnie z krzykiem ,że coś nie działa.Zachowałem zimną krew i poprosiłem o czas aby się zorientować jak to wygląda prawnie ? Czy muszę im zwrócić pieniądze ? Dodatkowo dodam ,że na aukcji napisałem ,że daje tzw " Gwarancje rozruchową " na 30 dni.Czy ta gwarancja powinna obejmować także takie zajścia ,że u mnie wszystko super działa bez zarzutu a gdy komputer jest w domu kupujących za każdym razem ( 2 razy ) coś się psuję ? Nie jestem chamski oczywiście chce załatwic to pokojowo oraz zorientować się jak to wygląda prawnie.Bardzo proszę o odpowiedz za każda wskazówkę będę wdzięczny.

PS.Sądzę ,że prawo stoi po mojej stronie ( Jeśli się mylę proszę o sprostowanie )
Arnekses jest off-line  
23-01-2014, 22:05  
kalos
Stały bywalec
 
Posty: 2.460
Domyślnie RE: Zwrot sprzedanego komputera - Problem

prawo nie stoi po żadnej stronie, kupujący towar może reklamować na podstawie rękojmi art 556-560 k.c. o ile nie została ona ograniczona, w celu reklamacji powinien dostarczyć sprzedającemu sprzęt na swój koszt, umożliwić sprzedawcy ocenę reklamacji, sprzedawca powinien rozpatrzyć reklamację zgodnie z stanem faktycznym, czyli albo ją rozpatrzyć pozytywnie i usunąć usterkę zwracając przy tym koszty transportu towaru kupującemu, albo reklamację odrzucić i poprosić kupującego o pokrycie kosztów transportu zwrotnego nienaprawionego towaru.
Oczywiście z odrzuconą reklamacją kupujący może się nie zgodzić, i dochodzić swoich praw na drodze sądowej.
kalos jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Zwrot sprzedanego samochodu (odpowiedzi: 2) Witam. Na początku chciałem przeprosić jeśli zamieściłem swój problem nie w tym dziale co trzeba i podziękować za zainteresowanie się sprawą.A teraz...
§ Zwrot sprzedanego samochodu (odpowiedzi: 5) Sprzedałem samochód skoda fabia 05r.,kupujący zapoznał się ze stanem technicznym auta i był poinformowany,że auto było malowane co było też napisane...
§ Zwrot sprzedanego samochodu (odpowiedzi: 6) Witam. Jakieś dwa miesiące temu sprzedałem samochód sprowadzony z za granicy. Niestety nie dostałem do niego pełnego kompletu dokumentów i nie można...
§ Zwrot sprzedanego samochodu (odpowiedzi: 4) Witam, ok 2 tygodni temu sprzedałem samochód ford sierra 2.3d. Dzisiaj przyjechał kupujący żądając zwrotu pieniędzy za samochód ponieważ twierdzi że...
§ Zwrot sprzedanego samochodu (odpowiedzi: 3) Witam, Sprzedałem pojazd marki Fiat jako osoba prywatna innej osobie prywatnej. Auto jest po kolizji, nie naprawione o czym kupujący...
§ zwrot sprzedanego samochodu (odpowiedzi: 8) Witam. 08.08.2009r sprzedałem samochód. Osoba która go kupiła oglądała auto z własnym mechanikiem i nie mieli co do niego zastrzeżeń. Samochód...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 10:11.