Warsztat samochodowy odmawia naprawy gwarancyjnej - Forum Prawne

 

Warsztat samochodowy odmawia naprawy gwarancyjnej

Zlecono w warsztacie wymianę silnika w samochodzie. Usługa wykonywana była na firmę (faktura) i kosztowała 6000 zł. Na podstawie ustnej umowy warsztat miał zakupić samodzielnie używany silnik, dodatkowe części naprawcze oraz przeprowadzić konieczne czynności serwisowe. ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne


Odpowiedz
 
24-03-2014, 02:46  
awa83
Użytkownik
 
Posty: 38
Domyślnie Warsztat samochodowy odmawia naprawy gwarancyjnej

Zlecono w warsztacie wymianę silnika w samochodzie. Usługa wykonywana była na firmę (faktura) i kosztowała 6000 zł. Na podstawie ustnej umowy warsztat miał zakupić samodzielnie używany silnik, dodatkowe części naprawcze oraz przeprowadzić konieczne czynności serwisowe. Po długich przebojach które zasługują na oddzielny wątek samochód został wydany jako jeżdżący. Usługa objęła nieco niespodziewanie rozebranie nowo zakupionej jednostki napędowej i przeprowadzenie szeregu czynności naprawczych i regeneracyjnych. Zostały one wyszczególnione w dokumentacji. Część czynności przeprowadzili podwykonawcy. Po ponad miesiącu auto przestało odpalać. Podstawowe czynności jak wymiana filtrów czy świec nie pomagają co zwiastuje poważniejszą usterkę. Mechanik ustosunkował się negatywnie na piśmie na zgłoszenie gwarancyjne w którym przedstawione zostało żądanie naprawy lub wykonanie takiej usługi przez inny punkt serwisowy. Właściciel uchyla się od odpowiedzialności pisząc że została udzielona na usługę 30 dniowa gwarancja i że nie odpowiada on za zakupiony silnik na rynku wtórnym.
Choć sprawa nie dotyczy mnie osobiście to wiem że bez sprawy sądowej się nie obejdzie, gdyż mechanik okazał się pierwszej klasy oszustem i naciągaczem który jest niechętny do jakiejkolwiek porozumienia.
1. Proponujecie wykonać naprawę w innym punkcie i zażądać zwrotu poniesionych kosztów za usługę czy może żądać naprawy lub zapłaty określonej kwoty jeszcze zanim odwiedzi się inny serwis co wiąże się niestety oczekiwaniem na zakończenie postępowania?
2. Czy rachunki i ekspertyza mechanika z innego warsztatu będą miały wystarczającą wartość przed sądem?
3. Czy taka sprawa kwalifikuje się do postępowania elektronicznego lub złożenia pozwu na formularzu lub w jakimś szczególnym (uproszczonym) trybie czy trzeba przygotować się na sporządzenie autorskiego pozwu? Z jakimi kosztami trzeba się liczyć?
4. Za podstawę prawną ew. roszczenia przyjmuje rękojmię i odpowiedzialność za nienależyte wykonanie zobowiązania. Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś sugestie to chętnie przeczytam.
awa83 jest off-line  
24-03-2014, 08:03  
gryffinian
Przyjaciel forum
 
gryffinian na Forum Prawnym
 
Posty: 22.508
Domyślnie RE: Warsztat samochodowy odmawia naprawy gwarancyjnej

Cytat:
Choć sprawa nie dotyczy mnie osobiście to wiem że bez sprawy sądowej się nie obejdzie, gdyż mechanik okazał się pierwszej klasy oszustem i naciągaczem który jest niechętny do jakiejkolwiek porozumienia.
Nie pomawiaj go, bo sam możesz pożałować. To, że ktoś źle wykonał umowę nie znaczy, że jest oszustem czy naciągaczem. Wiem - brzmi to dziwnie, ale to prawda.

1.
Cytat:
Właściciel uchyla się od odpowiedzialności pisząc że została udzielona na usługę 30 dniowa gwarancja i że nie odpowiada on za zakupiony silnik na rynku wtórnym.
Skorzystaj z rękojmi za wady dzieła na podstawie art 637 KC i 471 KC ewentualnie. Nie korzystaj z "gwarancji" tym bardziej jeśli nie masz na papierze jej warunków.

2. Zwykłego mechanika raczej nie, bo taką "ekspertyzę" można podważyć jako nierzetelną. Trzeba by mieć opinię rzeczoznawcy albo ASO.

3. Nie kwalifikuje się, ponieważ tu mamy spór dotyczący wady i sprawa nie jest prosta (jak np w pozwie o zapłatę na podstawie faktury).

4. Sugeruję listem poleconym ZPO powołać się na w/w podstawy prawne z żądaniem usunięcia wad dzieła (o ile udowodnisz treść umowy jaka została zawarta) w określonym terminie np 14 dni od otrzymania pisma. Potem można działać dalej. Można też zawczasu zrobić tą ekspertyzę i fotodokumentację zanim pan mechanik przyjmie samochód i jeszcze więcej tam nabroi albo zarzuci, że sam dostarczyłeś uszkodzony pojazd znajdując "wady z winy użytkownika".
gryffinian jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Czas naprawy gwarancyjnej - czy istnieje jakis okreslony termin naprawy? (odpowiedzi: 2) Witam, kupiłem część potrzebną do funkcjonowania skrzyni biegów w samochodzie, część działała około 2 msc i potem powrócił problem znany przed...
§ Warsztat samochodowy - reklamacja naprawy silnika (odpowiedzi: 4) W maju tego roku (05/2014) oddałem samochód do warsztatu po zaobserwowaniu płynu chłodzącego wymieszanego z olejem silnikowym na bagnecie. Warsztat...
§ serwis odmawia naprawy gwarancyjnej (odpowiedzi: 6) witam , mam następujący problem: nabyłem w sieci Play telefon sony xperia Z ,zgodnie z opisem zawartym w instrukcji producenta telefon ten jest...
§ Orange odmawia naprawy gwarancyjnej telefonu przez kopie dowodu zakupu zamiast orygin (odpowiedzi: 1) Witam serdecznie! Odkupiłem telefon Sony Ericsson całkiem nowy, jednak z wadą fabryczna (cichy dźwięk dzwonka), ale nie przejąłem sie tym, bo...
§ sony odmawia naprawy gwarancyjnej (odpowiedzi: 4) witam sprawa dotyczy naprawy pada od konsoli ps3 wysłałem pada do serwisu i dostałem odpowiedz ze pad nie zostanie naprawiony z powodu...
§ Sklep odmawia reklamacji/naprawy gwarancyjnej/zwrotu towaru (odpowiedzi: 7) Witam! Mam taki oto problem i bardzo proszę o poradę: W marcu tego roku kupiłem w salonie meblowym krzesło na kółkach. Po niespełna dwóch...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 10:37.