Gruper Sp. z o.o. a niewykonanie usługi pozycjonowania - Forum Prawne

 

Gruper Sp. z o.o. a niewykonanie usługi pozycjonowania

Witam, chciałam prosić o jakąś poradę odnośnie Grupera, a konkretnie - niewykonania usługi przez Usługodawcę i odszkodowania z tego tytułu. Najpierw kwestia nazwania stron. Usługa pozycjonowania została zakupiona poprzez moje prywatne konto na gruper.pl, opłacone ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne


Odpowiedz
 
14-04-2015, 11:05  
boogieboo
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie Gruper Sp. z o.o. a niewykonanie usługi pozycjonowania

Witam,

chciałam prosić o jakąś poradę odnośnie Grupera, a konkretnie - niewykonania usługi przez Usługodawcę i odszkodowania z tego tytułu.

Najpierw kwestia nazwania stron. Usługa pozycjonowania została zakupiona poprzez moje prywatne konto na gruper.pl, opłacone z prywatnego konta, bez faktury. Usługa została wykorzystana do wypozycjonowania strony firmowej. Chciałam się upewnić - w związku z tym, że kupon został wykorzystany tak właściwie do celów z wiązanych z działalnością (choć umowa kupna-sprzedaży została zawarta przez osobą fizyczną), problem nie podlega pod prawo konsumenta? Konsumenckie Centrum E-porad mnie odprawiło, gdyż pomagają tylko os. fizycznym. Bo może umieszczam post w niewłaściwym miejscu .

Jeżeli chodzi o problem:
Kupon za 89 zł zamiast 1107 zł zakupiony dnia 22.02.2014 (opcja 2). Roczne pozycjonowanie fraz w wyszukiwarce Google zawiera:
(...) gwarancję osiągnięcia pozycji w Top 10 dla 2 z 4 fraz (opcja 1.), 3 z 7 fraz (opcja 2.) albo 6 z 10 fraz (opcja 3.). W przypadku nieosiągnięcia pozycjonowania fraz przez okres 12 miesięcy pozycjonowanie odbywa się do skutku, dopóki frazy nie osiągną pozycji w Top 10.

Szczegółowa rozpiska oferty tutaj: Pozycjonowanie 4/7/10 fraz i optymalizacja strony - Gruper.pl.

Po opłaceniu kuponu i ustaleniu fraz do pozycjonowania bezpośrednio z podwykonawcą, prace nad stroną zaczęły się od dnia 28.02.2014 i trwać miały 12 miesięcy (do 28.02.2015). Już od początku zauważyłam problemy z komunikacją. Podwykonawca często nie odpisywał na maile, kilkakrotnie musiałam prosić o odpowiedzi na jednego maila. Pomimo ustaleń, musiałam się upominać o comiesięczne raporty z działań, a kiedy już je otrzymałam, były to powklejane linki do notatnika (większość z nich nie działała – ok. 70%).

W związku z tym, iż podwykonawca nie odpisywał na wiadomości, zgłosiłam się bezpośrednio do Gruper.pl (03.05.2014). W mailu opisałam problem i poprosiłam o delikatne załatwienie sprawy (brałam pod uwagę, iż wykonawca może nawet w odwecie działać niekorzystnie). Niestety Gruper.pl po prostu przekazał naszą korespondencję bezpośrednio do wykonawcy (z-forwardował). Od tamtego czasu mój kontakt z firmą od pozycjonowania zupełnie się urwał, usługodawca nie odniósł się do reklamacji wysłanej przez Gruper.pl. Moje dwie ostatnie wiadomości z 5 stycznia i 3 marca 2015 do wykonawcy pozostały bez odpowiedzi, a dotyczyły podsumowania efektów z 12 miesięcy.

W regulaminie Gruper.pl jest zapis dot. reklamacji, z której wnioskuję, że Gruper.pl umywa ręce i nie bierze za nic odpowiedzialności:
9.5. Reklamacje dotyczące niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania w zakresie opisanym w Ofercie Promocyjnej, dotyczące sprzedaży towaru lub wykonania usługi wynikającej z zawartej z Usługodawcą umowy, należy zgłaszać bezpośrednio do Usługodawcy na dane podane w Ofercie Promocyjnej. W przypadku zgłoszenia reklamacji przez Użytkownika, o której mowa w zdaniu poprzednim, bezpośrednio do Gruper, reklamacja ta zostaje przekazana do Usługodawcy. Przesyłając reklamację dotyczącą niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania przez Usługodawcę, należy wskazać numer Kuponu lub jego kod weryfikacyjny oraz adres e-mail, przypisany do Konta. Odpowiedzialność za reklamacje, o których mowa w niniejszym punkcie ponosi Usługodawca.
Całość dostępna Gruper.pl - Dzisiejsza oferta.

Zastanawia mnie fakt, iż poprzez zakupienie kuponu zawarłam umowę kupna-sprzedaży z firmą Gruper.pl, a nie z Usługodawcą, w związku z czym to oni powinni ponieść konsekwencje związane z niewykonaniem usługi. Chyba, że się mylę?

Reasumując, zamówiona przeze mnie usługa nie została zrealizowana w którymkolwiek z podanych punktów oferty. Na początku roku 2015 pozycja strony internetowej w wyszukiwarce miała zajmować wyższe pozycje, a co za tym idzie - pozyskanie nowych kontaktów, zleceń i przychód. Niewykonanie usługi w ciągu 1 roku (jest to bardzo dużo czasu, którego nikt mi nie zwróci), doprowadza w konsekwencji do potencjalnych strat finansowych. Co ciekawe, od czasu interwencji Gruper.pl nie spłynęła ani jedna wiadomość przez formularz kontaktowy na stronie internetowej, gdzie co jakiś czas pojawiało się jakieś zapytanie (dlatego właśnie podejrzewam, że wykonawca ma z tym coś wspólnego). Co ważne, w momencie zakupienia usługi dnia 22.02.2014 była do wyboru oferta innej firmy – może bardziej kompetentnej, która nie zmarnowałaby 12 miesięcy.

Gruper zbadał sprawę i przyznał mi zwrot pieniędzy (wczoraj, tj. 13.04.15). Chcą mi zwrócić tyle samo, ile zapłaciłam, tj. 89 zł (a kupon o wartości 1107 zł). W mailu wspomniałam o jakiejś rekompensacie, ale zupełnie nie skomentowali tego.

Czy mam jakieś podstawy do ubiegania się o rekompensatę? W tym samym czasie była oferta innej firmy (na Gruperze), niestety źle wybrałam; straciłam przede wszystkim rok czasu, którego nikt mi nie odda.
Kogo powinnam winić - Grupera czy Usługodawcę?
Czy jest sens, czy warto ciągnąć temat dalej? Czy mam szansę coś z tym zrobić i czy jest o co walczyć? Jest to cholernie irytujące, jak firmy naciągają ludzi i nie odpowiadają później za swoje niedbalstwo; a ludzie oczywiście nic nie robią, bo im się nie chce szarpać.

Będę bardzo wdzięczna za odpowiedź.
boogieboo jest off-line  
14-04-2015, 11:24  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Gruper Sp. z o.o. a niewykonanie usługi pozycjonowania

Cytat:
Kogo powinnam winić - Grupera czy Usługodawcę?
W sensie prawnym usługodawcę.
Ale generalnie to jednak samą siebie - że uwierzyłaś w mało realną ofertę i wiązałaś z nią powodzenie biznesu.
Cytat:
Czy jest sens, czy warto ciągnąć temat dalej?
Moim zdaniem nie.
 
16-04-2015, 09:43  
boogieboo
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie RE: Gruper Sp. z o.o. a niewykonanie usługi pozycjonowania

Cytat:
Napisał/a loco1 Zobacz post
Ale generalnie to jednak samą siebie - że uwierzyłaś w mało realną ofertę i wiązałaś z nią powodzenie biznesu.
Po pierwsze wyciągasz wnioski nie mając podstaw (co niestety świadczy o Tobie). Nikt zdrowo myślący nie wiązałby przyszłości swojej firmy z kuponem. Choć z drugiej strony umowa to umowa.

Piszę na forum prawnym, więc interesuje mnie odniesienie prawne (jakiś paragraf?), a nie opinia. Będę wdzięczna za odpowiedź kogoś, kto posiada wiedzę w temacie.
boogieboo jest off-line  
16-04-2015, 11:28  
yko
Użytkownik
 
Posty: 107
Domyślnie RE: Gruper Sp. z o.o. a niewykonanie usługi pozycjonowania

Ciekaw jestem w jaki sposób chcesz wyliczyć rekompensatę, bo jeśli się o to ubiegasz, to nie może być wyssane z palca.
Zapłaciłaś niecałe 100 zł, przez rok mogłaś sprzedać dzięki lepszej pozycji na 10 milionów? Żadna firma nie zgodzi się na rekompensatę i zrobi wszystko by jej nie przyznać. To nawet nie warte zachodu. Poza tym odpuść ten temat, zwrot został przyznany, umowa rozwiązana, prowadź dalej firmę i nie ufaj takim ofertom.
Umowę pozycjonowania podpisuje się z firmami i płaci się dopiero za efekty, miesięcznie -najlepsza opcja. Oczywiście nie jest to 100 zł, jest to indywidalnie wyliczane dla każdego słowa.
yko jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Gruper nie placi za sprzedane kupony. (odpowiedzi: 47) Mam własny gabinet kosmetyczny i w martwych okresach posiłkuje się kuponami z grupera. Dotychczas było w miarę z płatnościami, zdarzały się...
§ Jak uniknąć kary za zerwanie umowy pozycjonowania? (odpowiedzi: 3) Witam, mam poważny problem. W marcu podpisałem umowę o pozycjonowanie strony www, niestety z uwagi na to,iż strona nie przynosiła kompletnie żadnych...
§ Rozwiązanie umowy pozycjonowania strony internetowej (odpowiedzi: 1) Witam serdecznie, Pod koniec zeszłego roku podpisałem z dużą firmą umowę pozycjonowania mojego serwisu www. Chciałbym ją na dniach wypowiedzieć z...
§ Rozwiązanie umowy o świadczenie usługi pozycjonowania na czas okreslony (odpowiedzi: 1) Witam, Mam pytanie: w grudniu 2012 r zawiązałam umowę na pozycjonowanie strony internetowej. umowa pozwalala na bezplatne pozycjonowanie przez okres...
§ Gruper i oferent nie chce oddać pieniędzy za niezrealizowaną usługę (odpowiedzi: 8) Witam, Na wiosnę bieżącego roku zakupiłem na gruperze usługę połowu dorsza dla 3 osób na Bałtyku. Połowy te są realizowane w postaci rejsu kutrem...
§ 2 sprzeczne punkty w umowie pozycjonowania - czy jest ona ważna? (odpowiedzi: 1) §3 Realizacja usługi oraz odpowiedzialność 1. Umowa zawarta jest na czas nieokreślony jednak nie krótszy niż 12 miesięcy , począwszy od dnia...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 20:09.