Jak bronić się przed rękojmia - Forum Prawne

 

Jak bronić się przed rękojmia

Moje dzisiejsze pytanie dotyczy rękojmi a w zasadzie jak się przed nią bronić jako sprzedawca. Klient kupuje towar na który producent wystawia jedynie 12 miesięczną gwarancję następnie po upływie 15. roku klient zgłasza rękojmię do ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne


Odpowiedz
 
07-05-2015, 10:22  
Marcin212121
Początkujący
 
Posty: 20
Domyślnie Jak bronić się przed rękojmia

Moje dzisiejsze pytanie dotyczy rękojmi a w zasadzie jak się przed nią bronić jako sprzedawca. Klient kupuje towar na który producent wystawia jedynie 12 miesięczną gwarancję następnie po upływie 15. roku klient zgłasza rękojmię do sprzedawcy w tym przypadku niedziałający hamulec w wózku dziecięcym, producent umywa ręce mówiąc iż usterka nastąpiła po upływie okresu gwarancyjnego. Co może w taki przypadku zrobić sprzedawca?? Myślę iż tyczy się to nie tylko mojego przykładu ponieważ w ostatnim okresie generalnie wszyscy producenci wystawiają 12 miesięcy gwarancji a co ze sprzedawcami bankrut i pod most ze względu na rękojmię ??
Marcin212121 jest off-line  
07-05-2015, 11:03  
Marcin212121
Początkujący
 
Posty: 20
Domyślnie RE: Jak bronić się przed rękojmia

Jeszcze jedna sprawa do całej sytuacji klientka po upływie 4 miesięcy od zakupu zgłosiła reklamację oczywiście zakceptowaliśmy ją tzn. oświadczyliśmy iż usuniemy usterkę jednak wózek musi wrócić do naszej firmy, klientka jednak odmówiła ponieważ nie chcieliśmy jej udostępnić wózka zastępczego (nigdy nie oferowaliśmy anie nie oferujemy takiej usługi). I cały szkopuł w tym iż teraz gdy klientka odchowała dziecko i wózek nie jest już potrzebny nagle powołuje się na rękojmie. CO w takim przypadku ??
Marcin212121 jest off-line  
07-05-2015, 11:04  
arturoooo
Zbanowany
 
Posty: 6.619
Domyślnie RE: Jak bronić się przed rękojmia

Masz prawny obowiązek przyjąć reklamację z tytułu rękojmi. Klienta nie interesuje ile ty masz gwarancji/rękojmi.

Dlaczego perfidnie (na przyszłość) próbujesz unikać odpowiedzialności za sprzedany produkt?

Masz wyjście - nie handluj takim towarem.

Cytat:
Napisał/a Marcin212121 Zobacz post
a co ze sprzedawcami bankrut i pod most ze względu na rękojmię ??
Taaaaa...już sobie wyobrażam jak naprawa elementu robi z ciebie bankruta...


Cytat:
Napisał/a Marcin212121 Zobacz post
I cały szkopuł w tym iż teraz gdy klientka odchowała dziecko i wózek nie jest już potrzebny nagle powołuje się na rękojmie.
Ciekawe to co piszesz...ja z jednego wózka korzystałem przez 3-4 lata. Myślisz, że przez 4 miesiące można odchować dziecko??


Cytat:
Napisał/a Marcin212121 Zobacz post
.CO w takim przypadku ??
Jako sprzedawca masz obowiązek znać odpowiednie przepisy prawne. Także zachęcam od lektury odpowiednich ustaw.
arturoooo jest off-line  
07-05-2015, 11:22  
Marcin212121
Początkujący
 
Posty: 20
Domyślnie RE: Jak bronić się przed rękojmia

Dziękuję bardzo Pani Arturze za odpowiedź (chociaż wydawało mi się iż na forum prawnym otrzymam odpowiedź kulturalną na poziomie jaka kol-wiek by nie była a nie pogardliwą i obrażającą, co do odchowania dziecka to niestety jednak wymiary wózka głębokiego pozwalają na odchowanie dziecka maksymalnie do roku czasu, Klientka zgłosiła sprawę po okresie 1,5 ROKU nie 4 miesięcy)). Wracając do sprawy klientka odmówiła naprawy wózka co mogło powodować kolejne następstwa jak również w instrukcji jest wyraźna informacja iż zabrania się użytkowania wózka jeśli wystąpiła jakaś usterka. Teraz gdy dziecko jest odchowane (Panie Arturze proszę czytać za duże do korzystania z zakupionego wózka) klientka nagle zgłasza problem, czy mogę bazować na wcześniejszej odmowie oddania wózka na reklamację.
Marcin212121 jest off-line  
07-05-2015, 11:29  
arturoooo
Zbanowany
 
Posty: 6.619
Domyślnie RE: Jak bronić się przed rękojmia

Jako osoba mająca na codzień problemy ze sprzedawcami i parę spraw sądowych za sobą (jedna zapewne za chwię) jestem niestety mega negatywnie nastawiony na takie tematy.

Moja wypowiedź nie była pogardliwa i obrażająca - jak czegoś nie wiem to po prostu pytam. Tam były pytania.
Kwestia interpretacji.

Masz rację - umknęło mi, że 1.5 roku.

W ogóle nie rozumiem, jak możesz handlować towarem nie znając odpowiednich zapisów prawnych. Rękojmia obowiązuje od 25.12.2014r.

Wcześniej była Ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego.

Ponownie proponuję, abyś zapoznał się z w/w Ustawą. Ewentualnie jak mój kolega możesz zakupić abonament na usługi prawne w tym zakresie i wtedy wszelkie roszczenia zalatwia za ciebie kancelaria prawna.

-------------------------------------
Twój post był podobny do innych w stylu: zakupiłem towar za pobraniem ale kurier nie wziął pieniędzy. Sprzedawca domaga się teraz zapłaty. Czy jestem zobowiązany do zwrotu pieniędzy? W końcu to wina sprzedawcy albo kuriera.
-------------------------------------

Poczytaj wątki na forum...jest ich setki...dotyczą problemów kupujących ze sprzedawcami.
arturoooo jest off-line  
07-05-2015, 11:35  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Jak bronić się przed rękojmia

arturooo się mądrzy i podstawowe fakty myli (jak czas używania sprzętu), zamiast po prostu napisać, że reklamacje należy rozpatrzyć - ale niekoniecznie należy ją uwzględnić. Po półtora roku to już klientka musi udowodnić, że towar był niezgodny z umową. W sądzie raczej klientka tego nie wygra
 
07-05-2015, 11:40  
Marcin212121
Początkujący
 
Posty: 20
Domyślnie RE: Jak bronić się przed rękojmia

Panie Arturze to jest kolejny Pana post nic nie wnoszący do założonego tematu i pytań z nim się wiążących więc postaram się napisać raz jeszcze znane mi są obowiązki odnośnie rękojmi zarówno te sprzed 25 jak również te po 25 grudnia. Moje pytanie brzmiało czy jako sprzedawca jestem wstanie się obronić przed defacto jawną próbą wymuszenia ponieważ klientka jak już wcześniej napisałem odmawiała oddania wózka na reklamację jednak teraz gdy już jest niepotrzebny zgłaszane są problemy na bazie rękojmi mimo iż naprawy gwarancyjnej klientka odmówiła. Prosił bym o udzielenie odpowiedzi na moje pytani w przeciwnym razie o nie udzielanie się ponieważ pana posty niestety nic nie wniosły do mojej sprawy. Na koniec nie przypominam sobie Panie Arturze abyśmy razem w dzieciństwie bawili się w piaskownicy także nie jesteśmy na TY a tym bardziej prosił bym o nieobrażanie mojej osoby, nie tłumaczy tego nawet Pana negatywne nastawienie do sprawy.
Marcin212121 jest off-line  
07-05-2015, 11:42  
Marcin212121
Początkujący
 
Posty: 20
Domyślnie RE: Jak bronić się przed rękojmia

Dziękuję bardzo Pani rozapc, do takich informacji również dotarłem tylko na jakiej podstawie odmówić rękojmi zgodnie z prawem ??
Marcin212121 jest off-line  
07-05-2015, 11:54  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Jak bronić się przed rękojmia

Dz.U.2002.141.1176


Cytat:
Art. 10.
1.Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jedynie w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania tego towaru kupującemu; termin ten biegnie na nowo w razie wymiany towaru. Jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana, strony mogą ten termin skrócić, jednakże nie poniżej jednego roku.

2.Roszczenia kupującego określone w art. 8 przedawniają się z upływem roku od stwierdzenia przez kupującego niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową; przedawnienie nie może się skończyć przed upływem terminu określonego w ust. 1. W takim samym terminie wygasa uprawnienie do odstąpienia od umowy.

3.Zawiadomienie sprzedawcy o niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową przerywa bieg przedawnienia. Przedawnienie nie biegnie w czasie wykonywania naprawy lub wymiany oraz prowadzenia przez strony, nie dłużej jednak niż przez trzy miesiące, rokowań w celu ugodowego załatwienia sprawy.

4.Upływ powyższych terminów nie wyłącza wykonania uprawnień wynikających z niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową, jeżeli sprzedawca w chwili zawarcia umowy wiedział o niezgodności i nie zwrócił na to uwagi kupującego
.
Cytat:
Art. 12.
1.W przypadku zaspokojenia roszczeń wynikających z niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową sprzedawca może dochodzić odszkodowania od któregokolwiek z poprzednich sprzedawców, jeżeli wskutek jego działania lub zaniechania towar był niezgodny z umową sprzedaży konsumenckiej. Do odpowiedzialności odszkodowawczej stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego o skutkach niewykonania zobowiązań.

2.Roszczenie zwrotne przewidziane w ust. 1 przedawnia się z upływem sześciu miesięcy; staje się wymagalne z chwilą zaspokojenia kupującego, nie później jednak niż w dniu, w którym sprzedawca obowiązany był to uczynić.
 
07-05-2015, 12:05  
arturoooo
Zbanowany
 
Posty: 6.619
Domyślnie RE: Jak bronić się przed rękojmia

Cytat:
Napisał/a Marcin212121 Zobacz post
rękojmi zarówno te sprzed 25 jak również te po 25 grudnia.
Przed 25.12.2014r. nie było rękojmi. Nie pisz, że znasz akty prawne przed i po 25.12 bo wychodzi na to, że nie znasz.

Mylisz pojęcia jak ekspedientki w sklepie obuwniczym wciskające klientom informację, że jest 2 lata gwarancji bo dla nich gwarancja i niezgodnosc to to samo.

Gdybyś znał, to loco1 nie musiałby wklejać cytatów. Poza tym w Ustawie która ci podalem masz odpowiednie paragrafy. Wystarczylo przeczytac.

Gdybyś przeczytał to byś wiedział, że jest 2 miesiące na złożenie reklamacji z Ustawy od momentu ujawnienia wady.

Napisz jeszcze gdzie cie obraziłem...
arturoooo jest off-line  
07-05-2015, 14:46  
Marcin212121
Początkujący
 
Posty: 20
Domyślnie RE: Jak bronić się przed rękojmia

A więc Pani Arturze nie dość że nie odpowiada Pan na moje pytania TO PAN MA LUKI przed 25 jak najbardziej obowiązywała RĘKOJMIA jednak dotyczyła ona PRZEDSIĘBIORCA kontra PRZEDSIĘBIORCA po 25 dotyczy ona również PRZEDSIĘBIORCA - KONSUMENT . To Panu Panie Arturze/ ekspediętko radzę się douczyć.
Marcin212121 jest off-line  
07-05-2015, 15:44  
arturoooo
Zbanowany
 
Posty: 6.619
Domyślnie RE: Jak bronić się przed rękojmia

Bardzo cię proszę...nie kompromituj się bardziej

Pytasz w wątku głownie o stosunek sprzedawca - konsument i jak wykręcić się od odpowiedzialności przytaczając konkretny przypadek klientki z wózkiem; później cały wątek jest poświęcony temu zagadnieniu: sprzedawca kontra konsumentka; sprzedawca kontra konsumentka; sprzedawca kontra konsumentka.

Zarzucasz mi, że nie znam rękojmi firma-firma. No cóż...bez komentarza. Może wytłumacz nam jak prowadząc handel nie znasz zapisów w/w Ustawy która precyzuje termin na zgłoszenie wady?

Nie dość, że nie znasz odpowiednich zapisów to jeszcze użalasz się nad sobą pisząc, że możesz stać się bankrutem przez reklamacje.
Jeśli nie dajesz rady to zrezygnuj z handlu.

I nie muszę się douczać bo samodzielnie wygrałem w Sądzie sprawy z handlarzami którzy za wszelką cenę usiłowali się wymigać od odpowiedzialności.
arturoooo jest off-line  
07-05-2015, 15:57  
Marcin212121
Początkujący
 
Posty: 20
Domyślnie RE: Jak bronić się przed rękojmia

Panie Arturze po rad drugi już się Pan przechwala jakie to sprawy Pan nie wygrywa a ja mam dla Pana takie powiedzenie "krowa która dużo ryczy mało mleka daje" i proszę więcej o nieudzielanie się w temacie ponieważ po raz kolejny Pana wypowiedź nic nie wniosła do tematu no ale oczywiście wolny kraj ogólnodostępne forum wiec skoro już Pan musi proszę "ryczeć" dalej Życzę miłego popołudnia.
- - -
Dla zainteresowanych istotą tematu klienta właśnie sama w przesłanej wiadomości przyznała się iż rękojmie zgłasza ponieważ już nie używa wózka (kupiła sobie tak zwaną parasolkę dla starszego dziecka i wózek który jest istotą sprawy nie jest jej potrzebny więc chce go sprzedać) więc jedyny wniosek taki iż chce go sprzedać jako używany w idealnym stanie ponieważ mamy usunąć wszelkie niedoskonałości jakie wystąpiły podczas użytkowania a czy owe faktyczne wady występują okaże się jak wózek do nas dotrze. Cały czas zastanawia mnie fakt dlaczego my jako sklep odpowiadamy za rękojmie nie producent. Przecież sklep nie ma żadnego wpływu na proces produkcyjny, ani na komponenty z jakich jest wykonany produkt a tu producent rok gwarancji reszta sklep. Cóż poinformuję za kilka dni w jaki sposób postanowiliśmy rozwiązać ową sprawę.
Marcin212121 jest off-line  
07-05-2015, 16:06  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Jak bronić się przed rękojmia

Cytat:
Napisał/a Marcin212121 Zobacz post
Cały czas zastanawia mnie fakt dlaczego my jako sklep odpowiadamy za rękojmie nie producent.
Bo tak zdecydował ustawodawca.
 
07-05-2015, 16:19  
Marcin212121
Początkujący
 
Posty: 20
Domyślnie RE: Jak bronić się przed rękojmia

Tak doskonale zdaję sobie z tego sprawę zastanawia mnie sam fakt jak ustawodawca zadecydował iż za wyprodukowany towar ma odpowiadać sklep/sprzedawca nie producent na jakiej podstawie owe wnioski skoro jak wspomniałem wcześniej sklep nie ma żadnego wpływu na trwałość produktu. To producent winien jest zagwarantować trwałość oraz ponosić ewentualne konsekwencje wynikające z jego błędów na linii produkcyjnej (chociaż o takowych w naszej sytuacji przekonamy się jak wózek dotrze).
Marcin212121 jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Jak bronić się przed wypowiedzeniem zmieniającym? (odpowiedzi: 5) Pracodawca chce mi złożyć wypowiedzenie zmieniające. Mam umowę na czas nieokreślony, pracuję w firmie od 2010 roku. Nie wiem jeszcze jaki będzie...
§ jak się bronić przed egzekucją (odpowiedzi: 5) Dawno temu potrącił mnie samochód, spędziłam jakiś czas w szpitalu. Dwa tygodnie wcześniej zostałam zgwałcona, dla tego nie dociekam czyja to była...
§ Jak się skutecznie bronić przed wymeldowaniem? (odpowiedzi: 7) Witam.Opowiem skrótem moją ,,gorzką ,, historię. Jestem jedynakiem,ojciec kat,pijak katował nas 13l mego życia,uciekanie z własnego domu zimą w...
§ Jak bronić się przed eksmisją (odpowiedzi: 1) Dostałam wezwanie na sprawę założona przez PGM o opróżnienie mieszkania.Mieszkanie jest komunalne.chciałabym uzyskać pomoc. Jak mogę się bronić przed...
§ Rękojmia za wady budynku jak się bronić !!! (odpowiedzi: 4) Witam i Proszę o Pomoc. Sprzedałem nieruchomość rolną 2,5 roku temu. W skład nieruchomości wchodził: dom mieszkalny drewniany po częściowym...
§ Mam pomysł, jak sie bronić przed naśladowacmi? (odpowiedzi: 2) Witam, Prosił bym o wyjaśnienie jak mogę chronić swój pomysł przed naśladowcami którzy niedługo będą moją konkurencją. Posiadam pomysł na biznes...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 13:00.