zepsucie sprzętu na działalność gosp. podczas naprawy gwarancyjnej - Forum Prawne

 

zepsucie sprzętu na działalność gosp. podczas naprawy gwarancyjnej

Niestety nie znalazłam odpowiedzi na mój problem na tym forum. Opiszę krótko sprawę. W październiku 2013 r. kupilam na firmę laptopa Samsung, ma 2 letnia gwarancje producenta. Przestało działać WiFi, więc odesłałam sprzet do samsunga ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne


Odpowiedz
 
27-06-2015, 13:53  
zool7
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie zepsucie sprzętu na działalność gosp. podczas naprawy gwarancyjnej

Niestety nie znalazłam odpowiedzi na mój problem na tym forum.
Opiszę krótko sprawę.

W październiku 2013 r. kupilam na firmę laptopa Samsung, ma 2 letnia gwarancje producenta. Przestało działać WiFi, więc odesłałam sprzet do samsunga (który przekazał go do serwisu, z którym ma podpisaną umowę). Wymienili w nim karte sieciowa i dysk twardy i w ciągu 3 dni laptop byl z powrotem.
Niestety usterka nadal nie byla naprawiona wedlug mnie, wiec ponownie wyslalam laptopa z tym samym problemem. Dostalam go z powrotem z informacją, ze sprawdzili jeszcze raz i wg nich wszytsko dziala, faktycznie WiFi już działało bez zarzutu. Okazało się jednak, że po powrocie z drugiej reklamacji bateria nie trzyma ani sekundy! (przed wyslaniem trzymala okolo 4h)

Dlatego uważam, że serwis zepsuł baterię (np. podłączając niewlasciwy zasilacz, popelniajac blad przy wymianie dysku i wlutowaniu go). Odesłałam laptopa ponownie, reklamujac juz baterie, mimo, ze przysluguje na nia tylko 6 miesiecy gwarancji (chcialam, zeby chociaz sprawdzili co jest przyczyna). Nie sprawdzili laptopa w ogole pod tym katem, od razu poinformowali, ze bateria jest po gwarancji, wiec nie wykonuja bezplatnie żadnych kroków, zeby zdiagnozować blad, odplatnie moga ja wymienic.

Z uwagi na to, ze uwazam, ze to serwis ja zepsul, nie zgodzilam sie na odplatna naprawe. Dodam, ze bateria jest wbudowana. (Takze wymiana jej na wlasna reke lub w innym serwisie - anuluje gwarancje).

Podobno w wewnetrznych notatkach serwisu jest zapis, ze juz przy drugiej rekalamcji bateria nie byla w pelni sprawna, chociaz nadawala sie do uzytku wg producenta. W ogole nie poinformowano mnie o tym fakcie, i odsylajac laptopa po drugiej reklamacji na raporcie z uslugi było napisane, ze po przeprowadzeniu testów stwierdzaja, ze urzadzenie jest sprawne. (Co jak widac, prawda nie bylo).

Serwis w internecie ma mnostwo negatywnych opinii i slynie z tego, ze odlysla sprzet w gorszym stanie niz zostal on wyslany (np. z popekanymi szybkami, za ktore klient juz musi zaplacic, bo przeciez to "uszkodzenie mechaniczne").

Niestety po 2. reklamacji nie dostalam juz z powrotem dokumentow od laptopa (instrukcji i karty gwarancyjnej, jednynie fakture). Prosilam o ich przesłanie, ale nie doczekalam sie. Podobnie z prosba o wszystkie dokumenty zwiazane z naprawa i informacje na piśmie, ze juz przy drugiej reklamacji bateria byla nie sprawna - zero odzewu.

Na ostatnim raporcie serwisowania (z reklamacji w sprawie baterii), jest napisane, ze jest ona nie sprawna i nie zostala uszkodzona z winy uzytkownika.


Pytanie, wiec - co mogę teraz zrobic, by odzyskac laptopa w takim stanie jak go wysylalam? Z tego co wiem, rekojmia towarow kupionych na firme uplywa po roku, wiec to rozwiazanie odpada. Jesli się mylę, proszę o poprawienie.
Czy w takim wypadku jakies inne prawa mi przyslugują, ktore moglabym skutecznie wykorzystac? Na razie jedyne co przyszło mi do glowy to napisanie reklamacji uslugi serwisowej do Samsunga.

Będę bardzo wdzięczna za najdrobniejsze wskazówki. Na co najlpiej zwrocic uwage przy takiej reklamacji. Czy lepiej utrzymywac stanowisko, ze nie wiem, ze podczas 2. reklamacji bateria juz byla zepsuta czy nie? (Podczas uzytkowania w ogole nie było tego widac, jak pisalam - trzymala ok. 4h).
zool7 jest off-line  
27-06-2015, 21:55  
arturoooo
Zbanowany
 
Posty: 6.619
Domyślnie RE: zepsucie sprzętu na działalność gosp. podczas naprawy gwarancyjnej

Słowo przeciwko słowu.
Niestety ale masz słabe argumenty.

Cytat:
Napisał/a zool7 Zobacz post
Czy w takim wypadku jakies inne prawa mi przyslugują, ktore moglabym skutecznie wykorzystac? Na razie jedyne co przyszło mi do glowy to napisanie reklamacji uslugi serwisowej do Samsunga.
Pozostaje Ci tylko gwarancja. Co Ci się należy masz opisane w karcie gwarancyjnej.
arturoooo jest off-line  
28-06-2015, 00:12  
zool7
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie RE: zepsucie sprzętu na działalność gosp. podczas naprawy gwarancyjnej

której serwis mi nie odesłał jako element wyslanej przeze mnie paczki ;( i rzekomo jej nie ma, bo nie została dostarczona. na baterie było tylko 6 mies gwarancji, więc w takim razie już chyba niewiele zdzialam, jeśli nic poza gwarancją mnie nie 'chroni'. Dziękuję za odpowiedź!
zool7 jest off-line  
28-06-2015, 01:04  
arturoooo
Zbanowany
 
Posty: 6.619
Domyślnie RE: zepsucie sprzętu na działalność gosp. podczas naprawy gwarancyjnej

Znając życie ogólne warunki gwarancji masz dostępne na stronie producenta. A jak nie to załatw sobie kopię.
arturoooo jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Brak zwrotu sprzętu z naprawy gwarancyjnej. (odpowiedzi: 1) Witam. Wysłałem na naprawę gwarancyjną łódkę zanętową wartą 1600zł. Czekam już 4 miesiące aż mi ją odeślą. Reklamację składałem u sprzedawcy, mam...
§ Zagubiony telefon podczas naprawy gwarancyjnej. (odpowiedzi: 4) Witam. Prawie 2 miesiące temu oddałem telefon na naprawę gwarancyjną (po raz ostatni nie korzystam z reklamacji...) Okazało się, że kurier pomylił...
§ Zmiana PKD podczas zawieszenia działalności gosp. (odpowiedzi: 1) Witam, prawie rok temu zawiesiłam działalność gosp. ze względu na otrzymaną ofertę pracy stałej. Obecnie chciałabym znów jako projektant freelancer...
§ Prowadzenie działalności gosp. podczas zawieszenia (odpowiedzi: 3) Witam Mam pytanie na które nikt jak dotąd nie jest w stanie mi odpowiedzieć więc uznałem, że może na tym forum ktoś taki się znajdzie. Co mi...
§ Serwis zniszył odbudowę podczas naprawy gwarancyjnej (odpowiedzi: 13) Witam, proszę o poradę, co zrobić. Postaram się zwięźle. 27 IX oddałem telefon w celu naprawy gwarancyjnej w Warszawie do Milenium Mobile. Na...
§ Uszkodzenie podczas naprawy gwarancyjnej (odpowiedzi: 2) Oddałem projektor do naprawy gwarancyjnej w ostatni dzień obowiązywania gwarancji. Problemem był wysyp martwych pikseli. Projektor wrócił z serwisu,...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 13:05.