serwis zgubił moją własność a sklep nie chce oddać pieniędzy - Forum Prawne

 

serwis zgubił moją własność a sklep nie chce oddać pieniędzy

Witam serdecznie. Mam mały problem i proszę o małą poradę. Otóż zakupiłem głośniki w sklepie w moim mieście. Popsuły się więc w internecie znalazłem autoryzowany serwis, który obsługuje kilka dużych firm. Prawie 2 miesiące temu ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne


Odpowiedz
 
19-12-2015, 19:34  
raflooldz
Początkujący
 
Posty: 10
Domyślnie serwis zgubił moją własność a sklep nie chce oddać pieniędzy

Witam serdecznie. Mam mały problem i proszę o małą poradę. Otóż zakupiłem głośniki w sklepie w moim mieście. Popsuły się więc w internecie znalazłem autoryzowany serwis, który obsługuje kilka dużych firm. Prawie 2 miesiące temu wysłano głośniki kurierem (wraz z dowodem zakupu) opłaconym przez serwis. Po 2 dniach informacja, że dotarły, ok. Po 5 dniach informacja, że czeka na części, po 3 tygodniach informacja, że NIE DA SIĘ ICH NAPRAWIĆ. Oraz załączony został dokument który zawiera moje dane, dane serwisu i sklepu, mój opis usterki oraz informacje, że nie da się ich naprawić i na podstawie tego dokumentu mam się udać do sklepu po zwrot gotówki. Najważniejsze treści dokumentu zamieszczam niżej. Poszedłem do sklepu z tym dokumentem oraz z wydrukowanym zdjęciem paragonu (zawsze robię zdjęcia paragonów jak na coś jest długa gwarancja ). Pan powiedział, że oni żeby rozliczyć reklamacje potrzebują głośników fizycznie tutaj i dowodu zakupu. Poprosił abym wysłał maila do serwisu aby ten wysłał sprzęt do sklepu. Tak zrobiłem. Serwis odpisał, że tego nie zrobi i że sprzęt 'zostanie w serwisie do dyspozycji producenta'. Pan w sklepie zapewniał jak to nie rozwiąże się problemu żebym się nie martwił itp. Po kilku mailach dostałem od serwisu informacje, że głośniki odesłano do producenta i NIE MA MOŻLIWOŚCI ICH ODZYSKANIA. Natomiast po kolejnej rozmowie z panem ze sklepu przez telefon (rozmowę mam nagraną) pan znowu zapewniał że zabiorą się za tą sprawę i żebym mu wysłał korespondencje z serwisem, a sam ma nagraną rozmowe z kimś z serwisu kto powiedział, że oni dowod zakupu zgubili. Wysłałem maila do pana ze sklepu a on mi odpisał urocze 'proszę o dostarczenie głośników i oryginału zakupu do sklepu' (czymkolwiek 'oryginał zakupu jest ale nieważne). Bardzo mnie tym zirytował, mam kontakt do kilku osób z lokalnych mediów i sprawę mam zamiar nagłośnić, jednak obawiam się, że nawet taki pstryczek w nos ludzi, którzy zbywają klientów nie sprawi, że odzyskam pieniądze za sprzęt. Reasumując wysłałem do autoryzowanego serwisu głośniki kupione w sklepie, a teraz zostałem bez głośników i bez pieniędzy. Z dokumentu który otrzymałem wynika, że ja jako kupujący mam jedynie przyjść do sklepu z tym dokumentem bez żadnego dowodu zakupu i należy mi się zwrot (CZĘŚĆ 1 dla kupującego).

Cytat:
Podsumowanie:

Dokument o braku możliwości naprawy.

Serwis potwierdza występowanie usterki. Usterka nie powstała z winy użytkownika.

Naprawa reklamowanego urządzenia nie jest możliwa, w związku z tym prosimy o zapoznanie się z poniższymi

wskazówkami:

1. Dla Klienta/Użytkownika końcowego:

W celu rozliczenia reklamacji, proszę skontaktować się ze Sprzedawcą, u którego dokonano zakupu przedstawiając

dokument wystawiony przez autoryzowany serwis.

2. Dla Sprzedawcy:

Po otrzymaniu niniejszego protokołu od Klienta, Sprzedawca jest zobowiązany do bezzwłocznego wystąpienia o

rozliczenie reklamacji z dostawcą produktu. Niezbędne są kopie dokumentów (niniejszy protokół + faktura zakupu od

dostawcy + faktura/paragon sprzedaży do Użytkownika końcowego)

3. Dla Klienta i Sprzedawcy:

Dokument wystawiony przez autoryzowany serwis jest ważny przez 6 miesięcy od daty jego wystawienia. Oznacza to,

że o rozliczenie w oparciu o ten dokument można się ubiegać w okresie do 6 miesięcy od jego wystawienia. Po tym

terminie zarówno sam produkt, który po wystawieniu dokumentu pozostaje w autoryzowanym serwisie, jak i

dokumentacja zostaną przekazane do utylizacji.

Niniejsza opinia wydawana jest na zlecenie producenta i nie jest podstawą do kierowania roszczeń w stosunku do

FIXIT S.A.
doczytałem dokładnie te dokumenty, właściwie to niepotrzbeny jest oryginał dowodu zakupu, wyraźnie jest mowa o KOPIACH DOKUMENTÓW.
raflooldz jest off-line  
19-12-2015, 20:20  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: serwis zgubił moją własność a sklep nie chce oddać pieniędzy

Ale czego oczekujesz od sprzedawcy? Należało skorzystać z uprawnień z rękojmi, a nie wysyłać sprzęt do serwisu.
 
19-12-2015, 20:25  
raflooldz
Początkujący
 
Posty: 10
Domyślnie RE: serwis zgubił moją własność a sklep nie chce oddać pieniędzy

Oczekuję działania zgodnie z protokołem wystawionym przez serwis. Wyraźnie jest napisane jak mam postąpić aby rozliczyć reklamacje - udać się do sklepu z protokołem. Wyraźnie jest napisane w nim też co ma zrobić sklep aby reklamacje rozliczyć - wysłać do dostawcy KOPIE protokołu, KOPIE paragonu, oraz KOPIE swojej faktury od dostawcy. Wszystko to posiadamy, więc nie wiem czemu w ogóle ten temat musi istnieć. Od początku próbuję miło i grzecznie załatwić sprawę i jestem zbywany. Masz na pewno rację, że powinienem od razu iść do sklepu. Ale oni tak samo wysłali by go do serwisu a serwis by odesłał do producenta i dostali by pewnie podobne pismo bo raczej nie składują u siebie zepsutych sprzętów...

Kiedyś w innym sklepie sprzedawca mi zasugerował takie rozwiązanie jak zepsuł się laptop tłumacząc, że oni i tak wyślą do serwisu a mogę sam z domu wysłać i będzie szybciej aniżeli oni będą słać do centrali, potem do serwisu itp. Dłuższa droga po prostu. Od teraz z każdym takim problemem będę się udawać od razu do sprzedającego nie patrząc na to, że robię komuś dodatkową pracę z wysyłaniem sprzętu do serwisu.
raflooldz jest off-line  
19-12-2015, 20:47  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: serwis zgubił moją własność a sklep nie chce oddać pieniędzy

Roszczenia masz do gwaranta, a nie do sprzedawcy.
 
19-12-2015, 20:58  
raflooldz
Początkujący
 
Posty: 10
Domyślnie RE: serwis zgubił moją własność a sklep nie chce oddać pieniędzy

Dzięki za odpowiedzi. Do gwaranta czyli do serwisu? No ale skoro oni wydają papiery na podstawie niby których dostawca ma ze sklepem rozliczyć gwarancje, a sklep ze mną to czego ja mam od nich więcej wymagać skoro takie papiery mam. Bardzo bym chciał to zrozumieć. Serwis twierdzi, że odesłał do producenta i nie ma opcji odzyskania. Że taka jest procedura, nie da się naprawić to wystawia się taki dokument i wtedy sklep rozlicza z dostawcą, a dostawca z nabywcą końcowym czyli mną. Bo przyglądając się tematowi dzisiaj bardzo dokładnie stwierdzam, że jeśli procedura jaką kieruje się serwis powinna działać to ani głośniki ani oryginalny paragon potrzebny nie jest nikomu do szczęścia. A że w sklepie pierwszy raz się z taką sytuacją spotkali to może jednak da się to normalnie rozliczyć z dostawcą tylko jeszcze o tym nie wiedzą dlatego mnie zbywają?
raflooldz jest off-line  
19-12-2015, 20:59  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: serwis zgubił moją własność a sklep nie chce oddać pieniędzy

Cytat:
Napisał/a raflooldz Zobacz post
Do gwaranta czyli do serwisu?
Ja nie wiem, kto jest gwarantem.
 
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Sklep wydał wadliwy towar i nie chce wymieć na sprawny, ani oddać pieniędzy (odpowiedzi: 1) Witam. Kupiłem w sklepie stacjonarnym AGD/RTV smartfon. 30 minut później (po powrocie do domu) zorientowałem się że sprzęt ma wadę przez którą nie da...
§ Sklep nie chce oddać pieniędzy za towar nie zgodny z umową (odpowiedzi: 1) Witam serdecznie, tak na szybko, kupiłem laptopa w lutym 2015r. Od lipca do października 2015 wysyłałem go 4 razy prosto do serwisu Acera na...
§ zwrot - sklep wmawia wysłanie uszkodzonego towaru i nie chce oddać pieniędzy (odpowiedzi: 5) Dzień Dobry, Bardzo proszę o poradę prawną. Kupiłam w sklepie internetowym sportową kurtkę za cenę 245 PLN Okazało się, że jest za mała i...
§ Były chłopak żąda pieniędzy i nie chce oddać mojej własności (odpowiedzi: 7) Witam serdecznie, mam problem z byłym chłopakiem, który rozliczył mnie za to co we mnie, jak twierdzi w ostatnim czasie zainwestował, a było tylko...
§ Zakupiłem towar w dobrej cenie, sklep chce oddać mi pieniądze. (odpowiedzi: 16) Witam. Zakupiłem towar, który sprzedawany był przez sklep internetowy w bardzo dobrej cenie. Sklep zaakceptował moje zamówienie. Napisał mi maila...
§ Serwis nie chce oddać telefonu! (odpowiedzi: 1) Witam, sytuacja ma się tak: trzy tygodnie temu oddałem po raz kolejny na gwarancję do sklepu mix electronic nokię C1-01, w sklepie okazało się że...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 02:57.