Reklamacja towaru niezgodnego z umową - Forum Prawne

 

Reklamacja towaru niezgodnego z umową

Mam problem z siecią PLAY. W marcu kupiłam dwa telefony z abonamentem. Podczas zakupu sprzedawca zapewnił mnie iż telefon NOKIA E63 jest stworzony do videorozmów i posiada 2 kamery: przednią i tylnią. Okazałą się ze ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne


Odpowiedz
 
24-08-2009, 08:22  
paula_koko
Początkujący
 
Posty: 26
Domyślnie Reklamacja towaru niezgodnego z umową

Mam problem z siecią PLAY.
W marcu kupiłam dwa telefony z abonamentem.
Podczas zakupu sprzedawca zapewnił mnie iż telefon NOKIA E63 jest stworzony do videorozmów i posiada 2 kamery: przednią i tylnią. Okazałą się ze z przodu jest czujnik światła a nie kamera...co niestety uniemożliwia videokonferencje. Telefon zgłosiłam jako reklamacje towaru niezgodnego z umową z tytułu wprowadzenia w błąd podczas zakupu.
Oraz drugi telefon bodajże SAMSUNH F480 W którym wystąpiła wada chyba oprogramowania. Tel wiesza sie, samoczynnie wyłancza itp. Tez zgłosiłam jako niezgodnośc towaru ze względu na to iż nie minęło pół roku od zakupu. W obu przypadkach rządałam wymiany na nowy towar, a nie naprawy.
O ile w pierwszym przypadku Pan w punkcie PLAY bez gadania przyjął reklamacje zaznaczając jednak ze niewie czy zostanie uwzględniona bo ja moge nie mówić prawdy ze sprzedawca mnie "okłamał", to w przypadku Samsunga zabrał mi tel na serwis bo pow że najpierw trzeba udokumentować ze wogóle wada istnieje...Dodał że na odpowiedz maja 30 dni roboczych czyli ok 1,5 miesiąca...Żeby tego było mało Samsunga mi zabrano i nie dostałam telefonu zastępczego a mam oba tel. na abonament, wiec musiałam na własną ręke skombinowac telefon od znajomych.
Prosze powiedzcie jak sprawa powinna być załatwiona? Czy jeśli sprzedawca zataił lub sam niewiedział ze oczko z przodu NOKI E63 to czujnik światła a nie kamera to należy mi sie wymiana telefonu na inny, który ja sobie wybiore czy jak?
I jak powinna zostać rozpatrzona sprawa z Samsungiem? Czy misze przyjąc ten sam telefon z tym że po wgraniu nowego oprogramowania tak jak chce PLAY, czy tez mam prawo żądać NOWEGO towaru?
Powiem dodatkowo że pan w punkcie wciskał mi że ja oddaje tel. na gwarancje a nie na jakąś niezgodnośc bo u nich tego nie ma...ale spisaliśmy protokół który wydrukowałam z internetu a w którym było napisane że zgłaszam reklamacje towaru niezgodnego, opis towaru, data zakupu, na jakiej podstawie zgłaszam reklamacje, jaka wada wystąpiła, kiedy, i jakie jest moje ządanie. Podpisał sie pan przyjmujący reklamacje oraz ja jako reklamujący.

Prosze o pomoc.
paula_koko jest off-line  
24-08-2009, 08:26  
rafal_26
Przyjaciel forum
 
Posty: 16.469
Domyślnie RE: Reklamacja towaru niezgodnego z umową

część z Twoich pytań znajduje odpowiedź w już istniejących postach. Jak się wiesza to uwzględnią. A co masz napisane w telefonie, że posiada dwie kamery, a oni ją w PLAY wymontowali?
rafal_26 jest off-line  
24-08-2009, 08:46  
paula_koko
Początkujący
 
Posty: 26
Domyślnie RE: Reklamacja towaru niezgodnego z umową

Cytat:
Napisał/a rafal_26 Zobacz post
część z Twoich pytań znajduje odpowiedź w już istniejących postach. Jak się wiesza to uwzględnią. A co masz napisane w telefonie, że posiada dwie kamery, a oni ją w PLAY wymontowali?
W instrukcji obsługi jest napisane ze ma kamere z tyłu telefonu a z przodu czujnik, ale skoro sprzedawca powiedział ze to oczko z przodu to kamera no to klient raczej wierzy tym bardziej ze raczej mało kto czyta instrukcje obsługi w momencie zakupu.
Na pudełku tez nie ma zadnej informacji co jest kamerą a co nie...tak wiec w play nic nie wymontowali, a jedynie pracownik zle mnie poinformował. Nie wiem czy skłamał czy sam nie wiedział, ale w każdym razie wprowadził mnie w błąd.
Więc co dalej? Uwzględnią mi reklamacje i bede mogła wybrac nowy telefon tej samej klasy, marki, w podobnej cenie i z podobnymi parametrami czy co? Bo raczej tu naprawa w gre nie wchodzi bo co naprawią ? kamery nie dorobią...a i kasy mi zwrócic nie zwróca bo to był tel. zakupiony wraz z abonamentem na 3 lata...w CHWILI ZAKUPU ZAPŁACIŁAM ZA TEL.129 ZŁ JEDNAK JEGO CENA RYNKOWA WAHA SIE W GRANICY 1000ZŁ.
Nie wiem czego sie spodziewac po PLAY...a co do SAMSUNGA to jeśli uwzględnią to co? Czy jeśli zgłaszam towar niezgodny z umowa to czy mam obowiązek najpierw dac go do serwisu tak jak nakazał mi pracownik PLAY? Bo wiem że jesli skorzystam z naprawy gwarancyjnej to z automatu trace prawo do reklamacji z tytułu niezgodności towaru z umową...? Co zrobić jesli z serwisu przyjdzie informacja o naprawie serwisowej? Ja zaznaczyłam panu ze zgadzam sie oddać tel. do serwisu ALE TYLKO I WYŁĄCZNIE celem sprawdzenia wadliwości, i nie chce aby tel był naprawiony i mi zwrócony. ŻĄDAM wymiany towaru na nowy...Czy takie zaznaczenie żądań starczy?
paula_koko jest off-line  
24-08-2009, 08:50  
rafal_26
Przyjaciel forum
 
Posty: 16.469
Domyślnie RE: Reklamacja towaru niezgodnego z umową

naprawdę poszukaj w odpowiednim dziale zaoszczędzi to Ci czasu. Nie ma uprawnienia do wymiany telefonu na nowy samego z siebie gwarancja tego nie przewiduje. Jeżeli skorzystasz z uprawnień z tej ustawy na którą się powołałaś, to skoro coś o niej poczytałaś, to wiesz że wymiany i obniżenia ceny można żądać dopiero po........nieudanej naprawie. Natomiast ty korzystasz z reklamacji dotyczącej umowy gwarancyjnej.
rafal_26 jest off-line  
24-08-2009, 09:24  
drzemik
Stały bywalec
 
Posty: 5.287
Domyślnie RE: Reklamacja towaru niezgodnego z umową

Co do Nokii to kwestia udowodnienia, że telefon, według sprzedawcy, ma możliwość telekonferencji - może to być trudne. Masz na tym abonamencie aktywowane rozmowy video?

Co do Samsunga to na decyzję o przyjęciu lub odrzuceniu reklamacji maja 14 dni kalendarzowych - po tym terminie reklamacja zostaje automatycznie uznana. Jednak terminu na naprawę tak naprawdę nie ma, jeśli naprawa nie będzie możliwa to dopiero wtedy muszą wymienić na nowy.
drzemik jest off-line  
24-08-2009, 09:33  
paula_koko
Początkujący
 
Posty: 26
Domyślnie RE: Reklamacja towaru niezgodnego z umową

Co do Samsunga to na decyzję o przyjęciu lub odrzuceniu reklamacji maja 14 dni kalendarzowych - po tym terminie reklamacja zostaje automatycznie uznana. Jednak terminu na naprawę tak naprawdę nie ma,


Czyli nawet podczas reklamacji towaru niezgodnego z umową obowiązuje termin 14 dni na przyjęcie lub odrzucenie reklamacji?
Co jeśli minie ten termin i bedzie zero odzewu? Bo pan w punkcie PLAY powiedział ze maja 30 dni...?


jeśli naprawa nie będzie możliwa to dopiero wtedy muszą wymienić na nowy.[/QUOTE]

I tu sie nie zgodze...To co napisałes dotyczy reklamacji na gwarancji, A moje roszczenie dotyczy reklamacji towaru niezgodnego z umową a tu w myśl prawa to do klienta należy wybór jak chce zaspokoić swoje roszczenie. Mam prawo rządac wymiany na towar bez względu na to czy jest możliwa gwarancja. Nie mogę natomiast rządac zwrotu pieniedzy jesli jest możliwa wymiana na nowy towar.
paula_koko jest off-line  
24-08-2009, 09:58  
drzemik
Stały bywalec
 
Posty: 5.287
Domyślnie RE: Reklamacja towaru niezgodnego z umową

Cytat:
Napisał/a paula_koko Zobacz post
Czyli nawet podczas reklamacji towaru niezgodnego z umową obowiązuje termin 14 dni na przyjęcie lub odrzucenie reklamacji?
Co jeśli minie ten termin i bedzie zero odzewu? Bo pan w punkcie PLAY powiedział ze maja 30 dni...?
Nie nawet, tylko ten termin dotyczy właśnie reklamacji z tytułu niezgodności (tzw. z ustawy).

Cytat:
Napisał/a paula_koko Zobacz post
I tu sie nie zgodze...To co napisałes dotyczy reklamacji na gwarancji, A moje roszczenie dotyczy reklamacji towaru niezgodnego z umową a tu w myśl prawa to do klienta należy wybór jak chce zaspokoić swoje roszczenie. Mam prawo rządac wymiany na towar bez względu na to czy jest możliwa gwarancja. Nie mogę natomiast rządac zwrotu pieniedzy jesli jest możliwa wymiana na nowy towar.
No trochę się zagalopowałem:
[QUOTE]Art. 8.
1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia
go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo
wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się
wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności,
a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego
inny sposób zaspokojenia.[\QUOTE]

A co do gwarancji to co i jak jest możliwe, jest określony wyłącznie w treści gwarancji.

EDIT:
Coś mi tag cytowania nie działa...
drzemik jest off-line  
24-08-2009, 10:04  
paula_koko
Początkujący
 
Posty: 26
Domyślnie RE: Reklamacja towaru niezgodnego z umową

Dziekuje za odp przyznam troche wątpliwości mi to rozwiało ale nadal pozostają dwie co do terminu i NOKII...
W koncu kiedy pracownik PLAY powiedział ze maja 30 dni na rozpatrzenie reklamacji to ja jak głupia koza powiedziałam "ok" bo niewiedziałam ze obowiązuje termin 14 dni...czyli jesli po 14 dniach nie bedzie odpowiedzi to mam prawo dochodzić nowego telefonu bo milczenie ze strony PLAY jest automatycznym przyznaniem mi racji?

No i co z ta nokią ? przeciez to Play powinien mi udowodnić ze sprzedawca nie wprowadził mnie w błąd a nie ja udawadniać im że mnie wprowadził w błąd. Tak jest w myśl obowiązującego prawa że nie ja im a oni mi...:/
paula_koko jest off-line  
24-08-2009, 10:12  
paula_koko
Początkujący
 
Posty: 26
Domyślnie RE: Reklamacja towaru niezgodnego z umową

znalazłam szczegółowe informacje co do towaru niezgodnego z umową tak więc towar jest niezgodny jeśli np.

"- w przypadku gdy indywidualnie uzgodniono właściwości towaru, nie odpowiada on opisowi podanemu przez sprzedawcę "

A jak pisałam sprzedawca (nie wytwórca towaru) zapewniał mnie że ten telefon NOKIA E63 Posiada 2 kamery, z przodu i z tyłu. Jak sie okazałao guzik prawda:P Ma tylko 1 kamere.


" Za niezgodność towaru z umową odpowiada SPRZEDAWCA, mimo iż nie jest jego wytwórcą,"

Tak więc chyba niczego nie trzeba bedzie udowadniac choć z tego co słysze PLAY rzadko kiedy poczowa sie do winy...

"Kupujący w zgłoszeniu reklamacyjnym powinien zgłosić określone żądanie, tj. wybrać sposób jej załatwienia. Rodzaje żądań kupującego oraz ich kolejność określa ustawa o sprzedaży konsumenckiej. Zgodnie z przepisami tej ustawy kupujący może w pierwszej kolejności żądać usunięcia niezgodności przez naprawę lub wymianę, "

Tak więc ja zażądałam wymiany na nowy towar w obu przypadkach NOKII I SAMSUNGA jednak w przyp Samsunga pan stwierdził ze musi pojśc na serwis...a tam pewnie beda chcieli mi go oddac po naprawie:/
paula_koko jest off-line  
24-08-2009, 10:25  
rafal_26
Przyjaciel forum
 
Posty: 16.469
Domyślnie RE: Reklamacja towaru niezgodnego z umową

no widzisz, jakoś umiesz sama coś znaleźć;p
opis jest rozumiany jako opis towaru na półce sklepowej z reguły opis na piśmie. Jeżeli masz świadków to ten opis ustny również wchodzi w gre. Ale to i tak powoduje kolejne komplikacje, nie załatwia sprawy.
rafal_26 jest off-line  
24-08-2009, 10:31  
paula_koko
Początkujący
 
Posty: 26
Domyślnie RE: Reklamacja towaru niezgodnego z umową

na szczęście mam aż 3 świadków że owy pan tak powiedział, nawet kiedyś podeszlismy do niegop i mu mówiliśmy że nas pan okłamał, to stwierdził ze sam myślał ze tam jest kamera i był zdziwiony...

dziekuje dam znać jak sie sprawa potoczy
paula_koko jest off-line  
25-08-2009, 11:03  
paula_koko
Początkujący
 
Posty: 26
Domyślnie RE: Reklamacja towaru niezgodnego z umową

Nasunęło mi sie jeszcze jedno pytanie czy jeśli przed upływem 6 miesiecy od daty zakupu towar okaże sie wadliwy, jak w przypadku telefonu to czy musze go oddać sprzedawcy na serwis celem sprawdzenia czy mam prawo od razu "walić" do niego z reklamacja towaru niezxgodnego z umową???
i pyt 2. czy sprzedawca nie ma obowiązku dania telefonu zastepczego jesli telefon uszkodzony był zakupiony wraz z abonamentem, a bez którego uniemożliwia mi sie korzystanie z usługi za którą tak czy siak bede musiala zapłacić?
paula_koko jest off-line  
25-08-2009, 12:42  
drzemik
Stały bywalec
 
Posty: 5.287
Domyślnie RE: Reklamacja towaru niezgodnego z umową

1. Od razu zgłaszasz niezgodność - sprzedawca ma 2 tygodnie na sprawdzenie czy wada istnieje (czy zrobi to w serwisie czy na zapleczu to już jego wybór).

2. Nie ma takiego obowiązku. Telefon, a właściwie zniżkę na jego zakup dostajesz w prezencie z okazji podpisania umowy - jego awaria nie wpływa na usługę, płacić musisz, a korzystać możesz za pomocą dowolnego innego telefonu.
drzemik jest off-line  
25-08-2009, 13:25  
rafal_26
Przyjaciel forum
 
Posty: 16.469
Domyślnie RE: Reklamacja towaru niezgodnego z umową

termin 6 miesięcy dotyczy domniemania, że wadliwość powstała już w dacie zakupu, a nie domniemania, że w ogóle wadliwość istniała w chwili zakupu, o czym zapominają nawet Sądy Rejonowe czasem....problem jest istotny...poprostu niektórzy nie doczytują przepisów;
różnica jest diametralna, bowiem przed Sądem powód musi udowaodnić istnienie wady...
poprostu powołąć biegłego
rafal_26 jest off-line  
26-08-2009, 07:41  
paula_koko
Początkujący
 
Posty: 26
Domyślnie RE: Reklamacja towaru niezgodnego z umową

czyli jeśli sprzedawca zabrał mi tel bo pow że musi go na serwis oddać zeby wogóle mieć udokumentowane ze faktycznie sie wiesza i to ma do 14 dni ponoc trwać bo tyle maja czasu w serwisie a potem dopiero reklamacje rozpatruja i na to powiedział ze maja do 30 dni ...z tego co piszecie wynika że bezpodstawnie padł termin 30 dniowy. Czyli po upływie 14 dni mam prawo już dzwonić i zadać odpowiedzi na reklamacje? a jesli mi powiedza ze jeszcze nic nie wiadomo?
paula_koko jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Reklamacja TV z tytułu towaru niezgodnego z umową (odpowiedzi: 15) Witam, kupiłem tv w sieci rtv euro agd. 2015.11.21. Telewizor przeleżał dwa tygodnie w pudełku z powodu remontu. Po remoncie podłączyłem go do...
§ Reklamacja towaru niezgodnego z umową (odpowiedzi: 1) Witam, w moim laptopie źle działał touchpad - kursor myszy samoczynnie się poruszał po ekranie w związku z czym nie dało się sterować komputerem....
§ Reklamacja towaru niezgodnego z umową w H&M (odpowiedzi: 14) Witam! Mój problem polega na tym ,że pod koniec lipca zakupiłam na sezonowej wyprzedaży buty dla syna (z myślą o przedszkolu) w sklepie H&M-buty...
§ Reklamacja z tytułu towaru niezgodnego z umową - (odpowiedzi: 4) Witam wszystkich. Chciałbym prosić o pomoc w rozwianiu wątpliwości dotyczących reklamacji z tyt. niezgodności z umową. Reklamuję buty, które...
§ Reklamacja towaru niezgodnego z umową (odpowiedzi: 12) To mój pierwszy post więc witam szanownych forumowiczów i proszę o poradę odnośnie dalszego postępowania w sprawie nieuczciwego sprzedawcy. W maju...
§ reklamacja towaru niezgodnego z umową (odpowiedzi: 66) Witam, Mam problem z klientem (os. fizyczna), zakupił towar pod koniec grudnia 2010, otrzymał go na początku stycznia, z zachowaniem terminu...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 19:01.