Wadliwa płyta główna - Forum Prawne

 

Wadliwa płyta główna

Witam Prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą i zakupiłem od sklepu internetowego(który ma również punkty w całej polsce) części do komputera, które potem złożyłem w jedną całość. Po około 2/2,5 tygodnia dostrzegłem że komputer nie pracuje z ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne

Prawo cywilne - aktualne tematy:

  • § Kupujący chce odstąpić od umow...
    Witam. 19.09.2017 sprzedałem auto. Samochód był w nie najlepszym stanie o czym poinformowałem kupującego....
  • § Pozwanie szpitala
    Witam, podczas porodu doznałam pęknięcia 3 stopnia (częściowe pęknięcie zwieracza odbytu). Nie zostałam...
  • § Zwrot samochodu przez kupujące...
    Witam, wiem, że temat przewijał się setki razy, czytałem wiele tematów, tylko u mnie to już zaszło dalej niż...

Zamknięty temat
 
13-09-2017, 10:38  
shacky
Początkujący
 
Posty: 9
Domyślnie Wadliwa płyta główna

Witam

Prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą i zakupiłem od sklepu internetowego(który ma również punkty w całej polsce) części do komputera, które potem złożyłem w jedną całość. Po około 2/2,5 tygodnia dostrzegłem że komputer nie pracuje z pełną deklarowaną prędkością przez sprzedawce.
Mam na myśli pamięci RAM - które zamiast deklarowanych 3000mhz - działały na poziomie 2133, co stanowi 70% deklarowanej prędkości.
Założyłem temat na innym forum i przetestowane zostało kilkadziesiąt ustawień tzw. BIOS. Po zagłębieniu się w temat, wiele osób ma ten sam problem i wiele osób zgodnie odpowiada że ta płyta główna "nie ogarnia" tego.
Problem od początku polegał na procesorach które nie pozwalały na użytkowanie większych pamięci niż 2133mhz, potem AMD wprowadziło kod AGESA – odpowiadający za działanie tychże pamięci oraz innych rzeczy. Producenci płyt głównych wprowadzili BIOS z tą AGESĄ, lecz jak widać nic to nie pomogło, przynajmniej w moim przypadku.

Towar zakupiony w dniu 11-08. Dostawa towaru była w dniu 18-08. Sam komputer złożyłem w dniu 19-08.
Problem został zgłoszony do sprzedawcy w dniu 6 września 2017 - poprzez formularz sklepu internetowego, po tym zgłoszeniu sprzedawca stworzył dwie reklamacje dotyczące płyty głównej oraz pamięci ram.

Towar został zakupiony na fakturę oraz poprzez spłatę ratalną
Sklep chce abym odesłał mu towar w celu sprawdzenia go, lecz problem polega na tym że potrzebuje komputera na co dzień w celach służbowych, ponieważ specyfika pracy wymaga dostępu do komputera w każdym potrzebnym momencie.
Sam proces reklamacji według sklepu ma trwać do 30 dni.
Zaproponowałem sprzedawcy rozwiązanie bym mógł zwrócić towar a następnie kupić drugi „lepszy”, bo po zagłębieniu się w temat wiem że inne płyty główne bez problemu ogarniają te pamięci – na to nie mam odpowiedzi
Czy mi jako "przedsiębiorcy" przysługuje prawo do odstąpienia od umowy?

Co w przypadku gdy będę musiał zakupić drugą płytę główną oraz pamięć ram do komputera, a sprzedawca określi mój towar jako sprawny lub odeśle mi drugą płytę główną? Jest taka możliwość że towar będzie u nich działał – bo mogą użyć innych pamięci RAM, lub na przykład zastosują specjalne ustawienia bios (również prosiłem o to, czy mają jakiś sposób na rozwiązanie tego problemu bez wysyłania towaru)


Proszę o pomoc


Pozdrawiam
Tomek
shacky jest off-line  
13-09-2017, 20:30  
Simon83
Użytkownik
 
Posty: 193
Domyślnie RE: Wadliwa płyta główna

Kupiłeś pamięci 3000Mhz, a jaki wybrałeś model płyty głównej ?
Simon83 jest off-line  
13-09-2017, 20:40  
wittka
Stały bywalec
 
Posty: 1.676
Domyślnie RE: Wadliwa płyta główna

Jako przedsiębiorca, możesz reklamować towar na dwa sposoby:
1. Gwarancja
2. Rękojmia (o ile sprzedawca nie informował o jej wyłączeniu)
wittka jest off-line  
13-09-2017, 21:58  
shacky
Początkujący
 
Posty: 9
Domyślnie RE: Wadliwa płyta główna

Witam

Simon płyta główna to ASRock ab350 pro4. Obejmuje ona w standardzie 2667mhz oraz deklarowane przez producenta(!!) 3200mhz w overclockingu.

Wittka - na jakiej zasadzie sprzedawca może wyłączyć rękojmie? I gdzie to może być zapisane?
Dostałem odpowiedź od sklepu że biorąc towar na firmę nie mam praw do rękojmi.
shacky jest off-line  
13-09-2017, 22:15  
Simon83
Użytkownik
 
Posty: 193
Domyślnie RE: Wadliwa płyta główna

Cytat:
Napisał/a shacky Zobacz post
Witam

Simon płyta główna to ASRock ab350 pro4. Obejmuje ona w standardzie 2667mhz oraz deklarowane przez producenta(!!) 3200mhz w overclockingu.
.
Czy Twoje pamięci są w tej tabeli ? Chodzi mi o konkretny model.

***mod***
Simon83 jest off-line  
13-09-2017, 22:19  
LeszsekS
Moderator globalny
 
LeszsekS na Forum Prawnym
 
Posty: 27.146
Domyślnie RE: Wadliwa płyta główna

Cytat:
Napisał/a shacky Zobacz post
... Prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą i zakupiłem od sklepu internetowego(który ma również punkty w całej polsce) części do komputera, które potem złożyłem w jedną całość. ...
Zatem nie dokonałeś zakupu konsumenckiego. Temat przeniosłem.
LeszsekS jest off-line  
14-09-2017, 05:06  
wittka
Stały bywalec
 
Posty: 1.676
Domyślnie RE: Wadliwa płyta główna

Wyłączenie rękojmi jest możliwe na podstawie art. 558 kc.
Poinformować można np zapisem w regulaminie sklepu.
wittka jest off-line  
14-09-2017, 09:59  
shacky
Początkujący
 
Posty: 9
Domyślnie RE: Wadliwa płyta główna

Cytat:
Napisał/a Simon83 Zobacz post
Czy Twoje pamięci są w tej tabeli ? Chodzi mi o konkretny model.

***mod***

Pamięci to: Corsair Vengeance LPX DDR4, 8GB(2x4GB), 3000MHz, CL15, Black (CMK8GX4M2B3000C15)

I nie ma ich na liście pamięci które są zalecane dla tej płyty, ale nie skreśla ich to z użytkowania.
Troche offtopic ale sprawdziłem są te pamięci na jednej kości (z dwóch) i mogłem ustawić spokojnie ustawić 2933mhz w profilu xmp (wszystko zgodnie z instrukcją producenta), z dwoma pamięciami ta płyta ma problem i poprostu nie wczytuje systemu przy ustawieniu profilu xmp.

Czyli - jedna kość - działa w całym zakresie profilu XMP do 2933mhz (płyta nei posiada profilu o taktowaniu równym 3000 mhz), bez kombinowania z napięciami, a dwie kości w profilu xmp, nawet na 2133 mhz - nie wczytuje się kompletnie nic.

Regulamin:
https://www.morele.net/pokaz_pomoc/134/
powyzej regulamin sklepu (nie wiem czy powinienem wstawiać linki, jeśli nie to przepraszam)

Oraz możliwości co robić gdy towar jest niezgodny z umową
https://www.morele.net/pokaz_pomoc/124/

Jak wygląda sytuacja w tym momencie? Czy jedyną opcją pozostaje reklamacja produktu w przypadku gdy wzięty on był na działalność?
Co w przypadku gdy ja ponoszę koszty związane z tym że muszę kupić drugą płytę główną na czas reklamacji?
Proszę o pomoc jak mogę to rozwiązać, bo wiem że sklep wyłączył rękojmie dla osób prowadzących działalność gospodarczą.
shacky jest off-line  
14-09-2017, 11:48  
arturoooo
Stały bywalec
 
Posty: 5.985
Domyślnie RE: Wadliwa płyta główna

Cytat:
Napisał/a shacky Zobacz post
Jak wygląda sytuacja w tym momencie?
Czego nie rozumiesz w przytoczonym linku?

Cytat:
Napisał/a shacky Zobacz post
Czy jedyną opcją pozostaje reklamacja produktu w przypadku gdy wzięty on był na działalność?
Jak sprzęt nie jest wzięty na działalność to w zasadzie też pozostaje reklamacja.

Dlaczego nie przeczytałeś regulaminu przed dokonaniem zakupu?
Kolega nie chcac sie bawic w reklamacje jedną część wyrzucił a drugą dał komuś (i ta osoba reklamacja zalatwiala juz sobie we wlasnym zakresie (pomijam szczegóły)).

Cytat:
Napisał/a shacky Zobacz post
Co w przypadku gdy ja ponoszę koszty związane z tym że muszę kupić drugą płytę główną na czas reklamacji?
Czy sklep obiecał inną płytę na czas naprawy?
Czy sklep daje komputer na czas reklamacji?

W zasadzie nie ma przymusu kupowania drugiej płyty na czas reklamacji.
arturoooo jest on-line  
14-09-2017, 12:09  
shacky
Początkujący
 
Posty: 9
Domyślnie RE: Wadliwa płyta główna

arturoooo

Poprostu sądziłem że jest jeszcze jakiekolwiek inna możliwość wyjścia z tej sytuacji oprócz reklamacji płyty głównej

Co do regulaminu, znasz powiedzienie - mądry Polak po szkodzie..

Najbardziej irytującą rzeczą jest to że nie będę miał dostępu do komputera w momencie kiedy go będę potrzebował. Na którymś forum przeczytałem że w przypadku kiedy sprzedawca uzna towar za wadliwy to przysługuje mi rekompensata - czy jest to prawda?

Drugie pytanie - czy jesli sklep uzna towar za wadliwy, czy jest możliwość żądania całkowitego zwrotu tej części?
Nigdy nie reklamowałem żadnej części komputerowej i nie mam pojęcia jak to sie może odbywać..

Sklep nie obiecał żadnej płyty głównej ani komputera na czas reklamacji.
Pozostaje mi chyba próba negocjacji aby sklep zapewnił taką część, niestety jest to bardzo nikłe..
shacky jest off-line  
14-09-2017, 13:05  
arturoooo
Stały bywalec
 
Posty: 5.985
Domyślnie RE: Wadliwa płyta główna

Cytat:
Napisał/a shacky Zobacz post
Poprostu sądziłem że jest jeszcze jakiekolwiek inna możliwość wyjścia z tej sytuacji oprócz reklamacji płyty głównej
Niestety nie ma. Nic mi nie przychodzi do głowy.

Cytat:
Napisał/a shacky Zobacz post
Co do regulaminu, znasz powiedzienie - mądry Polak po szkodzie..
Wiem jak to jest. Nauczka na przyszłość. Chyba kazdy musi zaplacic tzw. frycowe.

Cytat:
Napisał/a shacky Zobacz post
Najbardziej irytującą rzeczą jest to że nie będę miał dostępu do komputera w momencie kiedy go będę potrzebował.
Nie przesadzaj. Czasy są takie, że sprzęt nie jest drogi.
Pomyśl o sytuacji w 1995r. kiedy komp mi sie resetował a serwis mnie zwodził 3 miesiące...wtedy ceny płyt były bardzo wysokie.

Cytat:
Napisał/a shacky Zobacz post
Drugie pytanie - czy jesli sklep uzna towar za wadliwy, czy jest możliwość żądania całkowitego zwrotu tej części?
Nigdy nie reklamowałem żadnej części komputerowej i nie mam pojęcia jak to sie może odbywać..
Pozostaje Ci gwarancja. Obowiązują jej warunki. Tam szukaj odpowiedzi na swoje pytania bo ja treści paragrafów nie znam.

Podsumowując: masz niewiele mozliwości.
arturoooo jest on-line  
14-09-2017, 13:23  
shacky
Początkujący
 
Posty: 9
Domyślnie RE: Wadliwa płyta główna

Czasy są teraz zupełnie inne i takie błędy nie powinny się zdarzać w płytach głównych.

Będę walczył ze sklepem, zobaczymy..
shacky jest off-line  
14-09-2017, 15:09  
LawoK
Stały bywalec
 
Posty: 6.107
Domyślnie RE: Wadliwa płyta główna

Płyta nie obsługuje pamięci 3000 MHz tylko 2933 lub 3200.
Ewidentny błąd niedoświadczonego nabywcy.
W mojej ocenie nie ma podstaw do uznania reklamacji.
Ocena z punktu widzenia serwisu.

Zamiast walczyć lepiej zacznij się podlizywać, może z litości wymienią pamięci lub płytę.
Dałeś ciała więc nie ma co się rzucać, że zły sprzedawca czy "błędy płyty" jedyny błąd popełniłeś Ty.
LawoK jest off-line  
14-09-2017, 16:06  
shacky
Początkujący
 
Posty: 9
Domyślnie RE: Wadliwa płyta główna

LawoK

Proszę wybaczyć, ale nie pozwolę by ktoś sie tak wypowiadał na mój temat.
Nie oczekuję od płyty aby działała na 3000 mhz. Oczekuję od niej żeby działała na conajmniej 2933 mhz.. Profil XMP powinien pozwolić na działanie z tym taktowaniem. Rozmawiałem nawet z zaprzyjaźnionym informatykiem który powiedział że kontroler pamięci na płycie głównej nie ogarnia tego.

Zapewne pisze Pan to z własnego doświadczenia i popełnił Pan taki błąd, lecz nie każdy nie myśli przed zakupem.
Akurat w przypadku tego zestawu wielokrotnie sprawdzałem różne konfigurację.

Pozdrawiam serdecznie Pana "serwisanta",.
shacky jest off-line  
15-09-2017, 14:47  
LawoK
Stały bywalec
 
Posty: 6.107
Domyślnie RE: Wadliwa płyta główna

Dlaczego zakładasz, że ma działać z częstotliwością niższą/wyższą niż deklarowana ?
Przedmiot ma działać zgodnie ze specyfikacją, a nie "widzimisię" nabywcy.
Płyta nie obsługuje pamięci 3000 MHz, pamięci o deklarowanym zegarze 3000 MHz nie muszą obsługiwać niższych lub wyższych taktowań zegara.
Podstawowy błąd amatora "wydaje mi się, że powinno", kolega mówił, informatyk zapewniał, a tata Marcina powiedział.

Pozdrawiam jako kolega serwisant/informatyk/tata swojej córki z kilkunastoletnim stażem

Ps. 99,99% odrzuca reklamację, jeżeli obie rzeczy działają poprawnie.
Nie ma obowiązku by podzespoły po za deklarowanymi przez producenta działały poprawnie.
LawoK jest off-line  
Zamknięty temat

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Wadliwa gra (odpowiedzi: 4) Mam problem.Kupiłem żonie The Sims 4 na pc wersje pudełkową w styczniu.Do końca lutego gra działała potem aż do końca marca nie była uruchamiana.Po...
§ wadliwa umowa (odpowiedzi: 12) Witam serdecznie, Problem dot. Umowy o współprace tak zwane samozatrudnienie zawarta pomiędzy dwoma firmami. Czy zleceniodawca (pracodawca) może...
§ wadliwa kosiarka (odpowiedzi: 8) Witam. Rok temu w maju kupiłem w sklepie internetowym dość znaną, serwisowaną markę Stiga (kosiarka). Odpalam, pięknie kosi ale po jakiś 30 minutach...
§ usługa wymiany i wadliwa część (odpowiedzi: 2) witam. sklep zajmujący się świadczeniem sprzedaży części jak też usługami dotyczącymi konserwacji sprzętu wymienia cały dość drogi moduł w...
§ Wadliwa część samochodowa? (odpowiedzi: 3) Witajcie, Mam mały problem. Jakiś czas temu postanowiłem wymienić w samochodzie tzw. przekładnię kierowniczą. Kupiłem nową, w sklepie. Mechanik...
§ Wadliwa część w samochodzie (odpowiedzi: 7) Sprawa jest następująca. Mam samochód jeszcze na gwarancji i zgłosiłem do ASO głośną pracę zawieszenia. Oczywiście oni nic nie stwierdzili. W...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 12:54.