Znany dostawca internetu przysyła email, a później żąda usunięcia korespondencji - Forum Prawne

 

Znany dostawca internetu przysyła email, a później żąda usunięcia korespondencji

Dzień dobry, Wczoraj na adres email mojego taty przyszedł "email powitalny" od pewnego dużego dostawcy usług multimedialnych: Cytat: Witaj ***, Dziękujemy za zamówienie usług *** pod adresem: ***. Usługi zostały aktywowane ***. Państwa numer abonenta ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne


Odpowiedz
 
14-09-2018, 10:12  
Ireneusz04
Początkujący
 
Posty: 5
Domyślnie Znany dostawca internetu przysyła email, a później żąda usunięcia korespondencji

Dzień dobry,

Wczoraj na adres email mojego taty przyszedł "email powitalny" od pewnego dużego dostawcy usług multimedialnych:

Cytat:
Witaj ***,

Dziękujemy za zamówienie usług *** pod adresem: ***.
Usługi zostały aktywowane ***.
Państwa numer abonenta to: ***.
Więcej informacji o usługach *** znajdziecie Państwo na stronie internetowej ***. Do Państwa dyspozycji pozostaje również Biuro Obsługi Klienta czynne
lub pod numerem ***.

Życzymy wielu godzin najwyższej jakości rozrywki!

Pozdrawiamy!

Zespół ***.
Imię i nazwisko (mało popularne) oraz email się zgadzają, adres oraz fakt zamówienia usług nie, o czym poinformowaliśmy mailowo owego dostawcę, załączając w wiadomości otrzymany "email powitalny". Dzisiejsza odpowiedź wprawiła mnie w zdziwienie:

Cytat:
Szanowny Kliencie,

w odniesieniu do kwestii poruszonych w przedmiotowym zgłoszeniu informujemy, że zgłoszone przez Pana nieprawidłowości poddane zostaną weryfikacji celem ustalenia ich przyczyny. Dodajemy, że w przypadku potwierdzenia ww. nieprawidłowości adres e-mail, którego dotyczy przedmiotowe zgłoszenie zostanie usunięty z systemu firmy ***, niezależnie od przyczyny ich wystąpienia. Liczymy, że powyższe rozwiązanie okaże się na Pana satysfakcjonujące. Jednocześnie w związku z zaistniałą sytuacją musimy poprosić Pana o trwałe usunięcie przedmiotowej korespondencji z Pana komputera i potwierdzenie nam tego faktu. Czujemy się w obowiązku poinformować, że dalsze przetwarzanie (choćby przechowywanie) korespondencji, w związku z bardzo restrykcyjnymi polskimi przepisami, mogłoby rodzić dla Pana negatywne skutki.


Z poważaniem,

***
Czy firma ma prawo oczekiwać usunięcia korespondencji, którą sama przysłała? Jak zareagować na taką "prośbę" i jaka jest podstawa prawna dalszego działania? Przyznam, że maili wolałbym nie usuwać, ponieważ fakt poinformowania ich, że zaistniała pomyłka i tata nie jest ich klientem chcę zachować na piśmie.

Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc,

Irek

PS: Wahałem się między umieszczeniem tematu tutaj lub w prawach konsumenta - jeśli dokonałem złego wyboru, proszę o przeniesienie.
Ireneusz04 jest off-line  
14-09-2018, 22:02  
LeszsekS
Moderator globalny
 
LeszsekS na Forum Prawnym
 
Posty: 30.982
Domyślnie RE: Znany dostawca internetu przysyła email, a później żąda usunięcia korespondencji

Cytat:
Napisał/a Ireneusz04 Zobacz post
... Dzisiejsza odpowiedź wprawiła mnie w zdziwienie: ...
W polskim prawie jest zasadą, że korespondencją dysponuje adresat a nie nadawca. W waszym przypadku nie jesteście adresatem a osobą trzecią. Nie mniej omyłkowe wysłanie korespondencji do innej osoby trudno podciągnąć pod naruszenie tajemnicy korespondencji zatem żądanie usunięcia jest bezpodstawne ale informacja o rozpowszechnianiu już nie.
LeszsekS jest off-line  
14-09-2018, 22:13  
Ireneusz04
Początkujący
 
Posty: 5
Domyślnie RE: Znany dostawca internetu przysyła email, a później żąda usunięcia korespondencji

A kto w tym przypadku jest adresatem? Przypominam, że email przyszedł na adres należący do mojego ojca i zwracają się w nim do niego z imienia i nazwiska. Ja mogę się tylko domyślać, że albo umowę podpisał ktoś o tym samym imieniu i nazwisku z bardzo podobnym mailem w tej samej domenie i tutaj doszło do pomyłki (czy to jest w ogóle możliwe?), albo sam nie wiem. Ktoś podpisał umowę na mojego ojca? Z ich strony nie mam nawet słowa wyjaśnienia tylko zapewnienie, że zweryfikują i ewentualnie usuną email z bazy. Może niech najpierw zweryfikują i wyjaśnią, a później domagają się usuwania korespondencji?
Ireneusz04 jest off-line  
14-09-2018, 22:18  
LeszsekS
Moderator globalny
 
LeszsekS na Forum Prawnym
 
Posty: 30.982
Domyślnie RE: Znany dostawca internetu przysyła email, a później żąda usunięcia korespondencji

Cytat:
Napisał/a Ireneusz04 Zobacz post
A kto w tym przypadku jest adresatem? ...
Przecież zostałeś poinformowany, że trafiła do Was omyłkowo.
LeszsekS jest off-line  
14-09-2018, 22:26  
Ireneusz04
Początkujący
 
Posty: 5
Domyślnie RE: Znany dostawca internetu przysyła email, a później żąda usunięcia korespondencji

W żadnym punkcie tej korespondencji nie informują nas, że email został wysłany na ojca adres omyłkowo. Jedynie zapewniają, że zweryfikują zgłoszone nieprawidłowości i jeśli je potwierdzą, to adres usuną.
Ireneusz04 jest off-line  
14-09-2018, 22:30  
LeszsekS
Moderator globalny
 
LeszsekS na Forum Prawnym
 
Posty: 30.982
Domyślnie RE: Znany dostawca internetu przysyła email, a później żąda usunięcia korespondencji

Fakt, sami poinformowaliście o błędnym adresie, reszta w poście #2.
LeszsekS jest off-line  
14-09-2018, 22:57  
Ireneusz04
Początkujący
 
Posty: 5
Domyślnie RE: Znany dostawca internetu przysyła email, a później żąda usunięcia korespondencji

Wprost przeciwnie - poinformowaliśmy, że adres email, imię i nazwisko są zgodne, nie zgadza się fakt zamówienia usług, a adres lokalu nie jest nam znany. Nie wiem i nie zakładam z góry, że doszło do pomyłki. Ojciec nie nazywa się Jan Kowalski i nie ma maila jankowalski<jakieś cyfry>@onet.pl, żeby stuknięcie w klawisz obok mogło spowodować banalną pomyłkę.

W korespondencji nie ma również słowa o rozpowszechnianiu danych. Jest ostrzeżenie, że nawet jej przechowywanie może rodzić negatywne skutki.

Pozwolę sobie ponowić pytanie: jak ustosunkować się do "prośby" o usunięcie korespondencji, jakiej udzielić odpowiedzi na zamieszczonego wyżej maila (oczekują, że skasuję i im to potwierdzę) i na jaką podstawę prawną się powołać, jeśli wolę sobie tę korespondencję zachować?
Ireneusz04 jest off-line  
14-09-2018, 22:59  
LeszsekS
Moderator globalny
 
LeszsekS na Forum Prawnym
 
Posty: 30.982
Domyślnie RE: Znany dostawca internetu przysyła email, a później żąda usunięcia korespondencji

Cytat:
Napisał/a Ireneusz04 Zobacz post
... Pozwolę sobie ponowić pytanie: jak ustosunkować się do "prośby" o usunięcie korespondencji, ...
Przecież otrzymałeś odpowiedź.
LeszsekS jest off-line  
14-09-2018, 23:15  
Ireneusz04
Początkujący
 
Posty: 5
Domyślnie RE: Znany dostawca internetu przysyła email, a później żąda usunięcia korespondencji

Odpowiedź zakłada, że wiadomość została wysłana omyłkowo i nie jesteśmy jej adresatem, a tego nie wiem. Poza tym proszę wybaczyć, ale kiedy duża firma straszy mnie restrykcyjnymi przepisami i negatywnymi skutkami, to pozwolę sobie poszukać nieco bardziej rzeczowej odpowiedzi niż "w polskim prawie jest" oraz "trudno podciągnąć".
Ireneusz04 jest off-line  
15-09-2018, 01:04  
b0fh
Użytkownik
 
Posty: 282
Domyślnie RE: Znany dostawca internetu przysyła email, a później żąda usunięcia korespondencji

Wejdź w spór sądowy z tą firmą to zapewne ich prawnicy przedstawia ci wachlarz przepisów na jaki się powołują.
b0fh jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Dostawca internetu (odpowiedzi: 7) Witam Mam problem z moim dostawcą internetu. Problem z którym w zasadzie nie wiem już co zrobić. Zgłaszam go już prawie od 3 miesięcy i choć z...
§ Dostawca internetu-zerwanie umowy-dostep do internetu (odpowiedzi: 0) Witam, mam pytanie, a właściwie dylemat czy mi coś grozi, a mianowicie sprawa wygląda tak: jakiś rok temu zerwałem umowę z dostawcą internetu z 2...
§ Dostawca internetu i TV (odpowiedzi: 1) Dzień dobry! Mam problem z dostawcą internetu i TV - Echostar w Poznaniu. Sprawa ma się tak że od jakiegoś czasu wyłączają kanały z TV analogowej i...
§ Dostawca internetu-jaki czas usunięcia braku dostępu? (odpowiedzi: 2) Jestem abonentem kablowej sieci TV wraz z dostępem do internetu,która tak mocno ostatnio się reklamuję .Od 7 dni nie działa internet. Monitowałem...
§ dostawca internetu (odpowiedzi: 6) Witam, jestem nowym uzytkownikiem na forum ale licze ze ktos mi cos podpowie. Mój problem jest następujący: mam problemy z dostawcą internetu, od...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 17:45.