14-09-2018, 11:12
|
| Początkujący | Znany dostawca internetu przysyła email, a później żąda usunięcia korespondencji
Dzień dobry,
Wczoraj na adres email mojego taty przyszedł "email powitalny" od pewnego dużego dostawcy usług multimedialnych: Cytat:
Witaj ***,
Dziękujemy za zamówienie usług *** pod adresem: ***.
Usługi zostały aktywowane ***.
Państwa numer abonenta to: ***.
Więcej informacji o usługach *** znajdziecie Państwo na stronie internetowej ***. Do Państwa dyspozycji pozostaje również Biuro Obsługi Klienta czynne
lub pod numerem ***.
Życzymy wielu godzin najwyższej jakości rozrywki!
Pozdrawiamy!
Zespół ***.
|
Imię i nazwisko (mało popularne) oraz email się zgadzają, adres oraz fakt zamówienia usług nie, o czym poinformowaliśmy mailowo owego dostawcę, załączając w wiadomości otrzymany "email powitalny". Dzisiejsza odpowiedź wprawiła mnie w zdziwienie: Cytat:
Szanowny Kliencie,
w odniesieniu do kwestii poruszonych w przedmiotowym zgłoszeniu informujemy, że zgłoszone przez Pana nieprawidłowości poddane zostaną weryfikacji celem ustalenia ich przyczyny. Dodajemy, że w przypadku potwierdzenia ww. nieprawidłowości adres e-mail, którego dotyczy przedmiotowe zgłoszenie zostanie usunięty z systemu firmy ***, niezależnie od przyczyny ich wystąpienia. Liczymy, że powyższe rozwiązanie okaże się na Pana satysfakcjonujące. Jednocześnie w związku z zaistniałą sytuacją musimy poprosić Pana o trwałe usunięcie przedmiotowej korespondencji z Pana komputera i potwierdzenie nam tego faktu. Czujemy się w obowiązku poinformować, że dalsze przetwarzanie (choćby przechowywanie) korespondencji, w związku z bardzo restrykcyjnymi polskimi przepisami, mogłoby rodzić dla Pana negatywne skutki.
Z poważaniem,
***
|
Czy firma ma prawo oczekiwać usunięcia korespondencji, którą sama przysłała? Jak zareagować na taką "prośbę" i jaka jest podstawa prawna dalszego działania? Przyznam, że maili wolałbym nie usuwać, ponieważ fakt poinformowania ich, że zaistniała pomyłka i tata nie jest ich klientem chcę zachować na piśmie.
Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc,
Irek
PS: Wahałem się między umieszczeniem tematu tutaj lub w prawach konsumenta - jeśli dokonałem złego wyboru, proszę o przeniesienie.
|
| |
14-09-2018, 23:02
|
| Moderator globalny | RE: Znany dostawca internetu przysyła email, a później żąda usunięcia korespondencji Cytat:
Napisał/a Ireneusz04 ... Dzisiejsza odpowiedź wprawiła mnie w zdziwienie: ... |
W polskim prawie jest zasadą, że korespondencją dysponuje adresat a nie nadawca. W waszym przypadku nie jesteście adresatem a osobą trzecią. Nie mniej omyłkowe wysłanie korespondencji do innej osoby trudno podciągnąć pod naruszenie tajemnicy korespondencji zatem żądanie usunięcia jest bezpodstawne ale informacja o rozpowszechnianiu już nie.
|
| |
14-09-2018, 23:13
|
| Początkujący | RE: Znany dostawca internetu przysyła email, a później żąda usunięcia korespondencji
A kto w tym przypadku jest adresatem? Przypominam, że email przyszedł na adres należący do mojego ojca i zwracają się w nim do niego z imienia i nazwiska. Ja mogę się tylko domyślać, że albo umowę podpisał ktoś o tym samym imieniu i nazwisku z bardzo podobnym mailem w tej samej domenie i tutaj doszło do pomyłki (czy to jest w ogóle możliwe?), albo sam nie wiem. Ktoś podpisał umowę na mojego ojca? Z ich strony nie mam nawet słowa wyjaśnienia tylko zapewnienie, że zweryfikują i ewentualnie usuną email z bazy. Może niech najpierw zweryfikują i wyjaśnią, a później domagają się usuwania korespondencji?
|
| |
14-09-2018, 23:18
|
| Moderator globalny | RE: Znany dostawca internetu przysyła email, a później żąda usunięcia korespondencji Cytat:
Napisał/a Ireneusz04 A kto w tym przypadku jest adresatem? ... |
Przecież zostałeś poinformowany, że trafiła do Was omyłkowo.
|
| |
14-09-2018, 23:26
|
| Początkujący | RE: Znany dostawca internetu przysyła email, a później żąda usunięcia korespondencji
W żadnym punkcie tej korespondencji nie informują nas, że email został wysłany na ojca adres omyłkowo. Jedynie zapewniają, że zweryfikują zgłoszone nieprawidłowości i jeśli je potwierdzą, to adres usuną.
|
| |
14-09-2018, 23:30
|
| Moderator globalny | RE: Znany dostawca internetu przysyła email, a później żąda usunięcia korespondencji
Fakt, sami poinformowaliście o błędnym adresie, reszta w poście # 2.
|
| |
14-09-2018, 23:57
|
| Początkujący | RE: Znany dostawca internetu przysyła email, a później żąda usunięcia korespondencji
Wprost przeciwnie - poinformowaliśmy, że adres email, imię i nazwisko są zgodne, nie zgadza się fakt zamówienia usług, a adres lokalu nie jest nam znany. Nie wiem i nie zakładam z góry, że doszło do pomyłki. Ojciec nie nazywa się Jan Kowalski i nie ma maila jankowalski<jakieś cyfry>@onet.pl, żeby stuknięcie w klawisz obok mogło spowodować banalną pomyłkę.
W korespondencji nie ma również słowa o rozpowszechnianiu danych. Jest ostrzeżenie, że nawet jej przechowywanie może rodzić negatywne skutki.
Pozwolę sobie ponowić pytanie: jak ustosunkować się do "prośby" o usunięcie korespondencji, jakiej udzielić odpowiedzi na zamieszczonego wyżej maila (oczekują, że skasuję i im to potwierdzę) i na jaką podstawę prawną się powołać, jeśli wolę sobie tę korespondencję zachować?
|
| |
14-09-2018, 23:59
|
| Moderator globalny | RE: Znany dostawca internetu przysyła email, a później żąda usunięcia korespondencji Cytat:
Napisał/a Ireneusz04 ... Pozwolę sobie ponowić pytanie: jak ustosunkować się do "prośby" o usunięcie korespondencji, ... |
Przecież otrzymałeś odpowiedź.
|
| |
15-09-2018, 00:15
|
| Początkujący | RE: Znany dostawca internetu przysyła email, a później żąda usunięcia korespondencji
Odpowiedź zakłada, że wiadomość została wysłana omyłkowo i nie jesteśmy jej adresatem, a tego nie wiem. Poza tym proszę wybaczyć, ale kiedy duża firma straszy mnie restrykcyjnymi przepisami i negatywnymi skutkami, to pozwolę sobie poszukać nieco bardziej rzeczowej odpowiedzi niż "w polskim prawie jest" oraz "trudno podciągnąć".
|
| |
15-09-2018, 02:04
|
| Stały bywalec | RE: Znany dostawca internetu przysyła email, a później żąda usunięcia korespondencji
Wejdź w spór sądowy z tą firmą to zapewne ich prawnicy przedstawia ci wachlarz przepisów na jaki się powołują.
|
| |  |
Podobne wątki na Forum Prawnym | Wątek | § Dostawca internetu (odpowiedzi: 7) Witam
Mam problem z moim dostawcą internetu. Problem z którym w zasadzie nie wiem już co zrobić. Zgłaszam go już prawie od 3 miesięcy i choć z... | § Dostawca internetu-zerwanie umowy-dostep do internetu (odpowiedzi: 0) Witam,
mam pytanie, a właściwie dylemat czy mi coś grozi, a mianowicie sprawa wygląda tak:
jakiś rok temu zerwałem umowę z dostawcą internetu z 2... | § Dostawca internetu i TV (odpowiedzi: 1) Dzień dobry! Mam problem z dostawcą internetu i TV - Echostar w Poznaniu.
Sprawa ma się tak że od jakiegoś czasu wyłączają kanały z TV analogowej i... | § Dostawca internetu-jaki czas usunięcia braku dostępu? (odpowiedzi: 2) Jestem abonentem kablowej sieci TV wraz z dostępem do internetu,która tak mocno ostatnio się reklamuję .Od 7 dni nie działa internet.
Monitowałem... | § dostawca internetu (odpowiedzi: 6) Witam, jestem nowym uzytkownikiem na forum ale licze ze ktos mi cos podpowie. Mój problem jest następujący:
mam problemy z dostawcą internetu, od... | | |