Próba wyłudzenia pieniędzy przez firmę pośredniczącą w wysyłaniu paczek - Forum Prawne

 

Próba wyłudzenia pieniędzy przez firmę pośredniczącą w wysyłaniu paczek 2

Prosze sie nie przejmowac smsami tylko odpisac ze nie wyrażają panstwo zgody na kontakt telefoniczny. Musza takie cofniecie zgody uwzglednic i po smsach. U mnie pomoglo....



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne


Odpowiedz
 
08-06-2018, 10:30  
zmoda
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie

Prosze sie nie przejmowac smsami tylko odpisac ze nie wyrażają panstwo zgody na kontakt telefoniczny. Musza takie cofniecie zgody uwzglednic i po smsach. U mnie pomoglo.
zmoda jest off-line  
19-07-2018, 12:27  
derekt
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie RE: Próba wyłudzenia pieniędzy przez firmę pośredniczącą w wysyłaniu paczek

Czy ktoś zakończył swoją potyczkę z pośrednikiem i z jakim skutkiem ? .Możecie się podzielić swoimi doświadczeniami ? Ja mam podobną sprawę z ***mod***
derekt jest off-line  
20-07-2018, 11:06  
derekt
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie RE: Próba wyłudzenia pieniędzy przez firmę pośredniczącą w wysyłaniu paczek

Cytat:
Napisał/a Jaguś 123 Zobacz post
Dzisiaj dostałam sms-a od firmy windykacyjnej myślą,że mnie zastraszą.Nie zamierzam płacić.A jak wygląda sprawa u innych nękanych przez ***mod***
Jaguś 123 , Czy masz jakieś nowe wiadomości w sprawie ?
derekt jest off-line  
22-08-2018, 12:24  
ana_papaja
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie RE: Próba wyłudzenia pieniędzy przez firmę pośredniczącą w wysyłaniu paczek

Witam,

ja też mam ten problem. Naliczono mi 520 zł jako weryfikację wymiarów paczki nadanej 2 miesiące temu. W firmie kurierskiej wszystko ok. Nie ma info o żadnych nieprawidłowościach. Po przeczytaniu Waszych postów napisałam im maila, że wiem, że to próba wyłudzenia pieniędzy, zacytowałam prawo przewozowe, że kolejny mail z przypomnieniem o zapłacie zostanie przekazany przeze mnie na policję i zgłoszenie próby wyłudzenia pieniędzy. To napisali do mnie:

"Art. 48 ust. 2 ustawy z dnia 15.11.1984 r. Prawo przewozowe (Dz. U. z 2015 poz. 915 ). Zgodnie z treścią przywołanego wyżej artykułu:

1. Przewoźnik może sprawdzić, czy przesyłka odpowiada oświadczeniom nadawcy zawartym w liście przewozowym oraz czy zachowane zostały przepisy dotyczące rzeczy dopuszczonych do przewozu na warunkach szczególnych.

2. Sprawdzenia dokonuje się w obecności nadawcy, a jeżeli wezwanie go nie jest możliwe albo gdy nie zgłosi się w wyznaczonym terminie, przewoźnik dokonuje sprawdzenia w obecności osób zaproszonych przez siebie do tej czynności.

Zapisy nie mówią o obowiązku weryfikacji przy nadawcy a jedynie o takiej możliwości w sytuacji gdy jest to fizycznie możliwe. Każda weryfikacja przeprowadzona jest w obecności kilku osób na magazynie.

Zapewniam Panią, że w naszych działaniach nie ma żadnych przesłanek do wyłudzenia. Działamy zgodnie z prawem i tego samego oczekujemy od Pani. Zobowiązała się Pani do przestrzegania regulaminu.

Niestety nie możemy odpowiadać ani za błędnie przekazywane Pani informacje na infolinii przewoźnika, ani za informacje umieszczane w internecie przez klientów przekłamujących celowo dane przesyłek. Proszę mieć świadomość, że na tę chwilę żaden z tych klientów nie skierował sprawy przeciwko nam, ponieważ są świadomi, że celowe działanie na niekorzyść naszej firmy jest niegodne z prawem."

Olewamy, nie? Przejdę się jeszcze najwyżej to radcy prawnego dowiedzieć czegoś więcej. Ale jak tak można? Bez żadnych dokumentów od firmy kurierskiej itp, żądać takie kwoty?!
ana_papaja jest off-line  
22-08-2018, 12:26  
ana_papaja
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie RE: Próba wyłudzenia pieniędzy przez firmę pośredniczącą w wysyłaniu paczek

Oczywiście mogę uzyskać dostęp do protokołów z weryfikacji, ale po uregulowaniu płatności i zgłoszeniu reklamacji! hahahhaa
ana_papaja jest off-line  
22-08-2018, 16:16  
ana_papaja
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie RE: Próba wyłudzenia pieniędzy przez firmę pośredniczącą w wysyłaniu paczek

kolejna odpowiedź od nich:
"Chętnie porozmawiamy z Pani prawnikiem, ponieważ z doświadczenia wiem, że takie rozmowy pozwalają dojść do porozumienia. Prawnik na pewno działa na Pani korzyść więc będzie chciał uchronić Panią przed dodatkowymi kosztami, które mogą powstać w momencie dalszego braku spłaty i skierowania przez nas sprawy na etap sądowy.

Niestety nie mogę się z Panią zgodzić. Jedynym powodem, dla którego takich pozwów nie ma jest fakt, że klienci celowo narażają nas na dodatkowe koszta. Jeżeli istnieje taka potrzeba to my musimy kierować sprawy na etap sądowy w celu odzyskania poniesionych przez nas kosztów.

Nasz stanowisko jest niezmienne. Czekamy na wpłatę i ewentualną reklamację. "
Naprawdę oni są na wygranej pozycji?
ana_papaja jest off-line  
24-08-2018, 10:58  
gryffinian
Przyjaciel forum
 
Posty: 16.679
Domyślnie RE: Próba wyłudzenia pieniędzy przez firmę pośredniczącą w wysyłaniu paczek

Cytat:
Oczywiście mogę uzyskać dostęp do protokołów z weryfikacji, ale po uregulowaniu płatności i zgłoszeniu reklamacji! hahahhaa
Jedyny protokół jaki stanowiłby dowód w tej sprawie to fotodokumentacja. W każdym innym wypadku można, moim zdaniem, podważyć ich "weryfikację" nie wspominając o uzasadnieniu ceny.
gryffinian jest off-line  
24-08-2018, 14:50  
bonnieblue81
Początkujący
 
Posty: 14
Domyślnie RE: Próba wyłudzenia pieniędzy przez firmę pośredniczącą w wysyłaniu paczek

Tak więc sytuacja wygląda następująco. To jest oszustwo i należy to zgłosić - bezprawnie próbują wyłudzić pieniądze. Konsultowałam się jeszcze z zaprzyjaźnionym prawnikiem w tej sprawie. I teraz prośba do wszystkich tu obecnych bo tylko w zbiorowym zgłoszeniu jest możliwość zakończenia tego oszustwa. Myślę, że oni w ten sposób działają na skalę masową. Ale jedynie jak będzie wiele zgłoszeń wejdą im na głowę. Już kiedyś zgłaszałam jednego oszusta z FB na Policję ale sprawę umorzyli bo nie było innych zgłoszeń. Watek poruszany też jest w temacie "wezwanie do zaplaty"


Sprawę należy zgłosić: do Rzecznika Praw Konsumenta (najlepiej wysyłkowo żeby nie mogli odesłać z kwitkiem, w przypadku pisma oficjalnego wysłanego pocztą będą musieli zająć się tematem). Gdy będzie wiele zgłoszeń zostanie to przekazane do UOKiK i może wejść im na kontrolę i dowalić karę. Po drugie zgłosić do Urzędu Komunikacji Elektronicznej, który nadzoruje podmiotu zajmujące się usługami pocztowymi oraz oczywiście zgłosić na Policję. Zostanie to potraktowane jako wykroczenie, ale zawsze coś. Ja w przyszłym tygodniu przygotuję pisma i wyślę listami poleconymi. Jeśli by ktoś chciał wzory pism to prześlę mailem. I teraz moje pytanie. Czy jesteście zainteresowani wspólnym działaniem? Inaczej będą oszukiwać innych w nieskończoność i trzepać kasę.


Bardzo Was proszę o pomoc. Ja chcę to ukrócić. A poniżej trochę mojej korespondencji z nimi. Dzisiaj nawet raczyli do mnie zadzwonić. Są tak nachalni i pewni siebie, że nie znają granic.
Ważne, by do wszystkich zgłoszeń załączyć dokładny opis mechanizmu ich działania, załączyć korespondencję z nimi, wydruk ich regulaminu i zlecenia gdzie widać podane wymiary przesyłki, fakturę, że usługa została opłacona itp., tak by mieli komplet dokumentów.



"Witam,

Informujemy, że przesyłka nr 201026663 została poddana sprawdzeniu przez firmę kurierską pod względem zgodności z listem przewozowym:


Weryfikacja zamówienia nr: 201026663 przesyłka ważyła 5,02 kg z wagi wymiarowej, dopłata: 15,90 zł (przesyłka do 10 kg) + 20 zł (weryfikacja przesyłki) - 14,40 zł (kwota, która została zapłacona za przesyłkę)


Łączna kwota do zapłaty: 21,50 zł.
W związku z weryfikacją wzywamy do zapłaty kwoty wynikającej z ww. danych w terminie 3 dni od otrzymania wezwania.

Witam,

Informuję, iż przed nadaniem przesyłka została zważona i zmierzona i odpowiadała stanowi podanemu w zleceniu nadania. Usługa natomiast została opłacona przeze mnie na podstawie wystawionej faktury VAT nr …………....

Zgodnie z Państwa regulaminem §2 ust 5:

"Wszystkie dane wpisane podczas składania Zamówienia muszą być rzetelne i zgodnie ze stanem faktycznym. Dotyczy to szczególnie wymiarów, wagi, zawartości oraz sposobu zapakowania Przesyłki. W przypadku podania nieprawidłowych danych Przewoźnik może odmówić odbioru Przesyłki oraz mogą zostać naliczone dodatkowe opłaty zgodnie z Cennikiem. W przypadku znacznych niezgodności danych z formularza z rzeczywistymi danymi Klienta może zostać naliczona dodatkowa opłata, zgodnie z Regulaminem Przewoźnika."


przewoźnik może odmówić odbioru przesyłki. W momencie przekazania przesyłki Kurierowi nie wyraził on zastrzeżeń, przesyłka została przez niego odebrana, zaś w mojej obecności nie został spisany żaden protokół niezgodności. W związku z powyższym Pańtwa roszczenie, 8 dni po realizacji usługi uważam za bezzasadne.

Jednocześnie nadmieniam, iż w związku z rażacym łamaniem przez Państwo praw konsumenta sprawę skieruję do UOKiK w celu podjęcia dalszych czynności formalno-prawnych wobec Państwa firmy. W przypadku prób dalszego nękania mojej osoby i zastraszania, sprawę skieruję na Policję w oparciu o 286 Kodeksu Karnego i próbę wyłudzenia ode mnie pieniędzy.

Szanowny Kliencie,

Przypominamy o zaległości wobec serwisu ***.pl.
Kwota ujemnego salda w serwisie wynosi 21,50 zł.
Prosimy o niezwłoczne uregulowanie zaległości.


W przypadku dalszego uchylania się od spłaty serwis ***.pl będzie uprawniony do podjęcia przewidzianych prawem działań sądowo-egzekucyjnych w celu odzyskania należności.
W obecnej sytuacji jest jeszcze możliwość wstrzymania powyżej opisanych działań.

Witam,

Niniejszym ostatecznie wzywam Panią ……………... do zapłaty zaległości ujemnego salda w serwisie ***.pl na sumę 21,50 zł.


Pomimo kilkukrotnego skierowania do dłużnika mailowych wezwań kwota ta nie została jednak uregulowana.


Witam,

W związku z dalszym nękaniem i zastraszaniem mnie konsekwencjami prawnymi, informuję, iż podtrzymuję swoje stanowisko, iż w oparciu o otrzymane do tej pory od Państwa informacje i brak jakiejkolwiek dokumentacji potwierdzającej Państwa stanowisko, Państwa roszczenia są bezzasadne wobec moje osoby.

Dodatkowo, nadmieniam, iż w oparciu o Art. 6 Kodeksu Cywilnego ciężar udowodnienia faktu spoczywa na osobie, która z faktu tego wywodzi skutki prawne. W związku z powyższym żądam:


1) przekazania skanu oryginału protokołu z przeprowadzonej weryfikacji mojej paczki przez pracownika firmy z DHL z podpisami i pieczęcią firmy DHL oraz podpisanego protokołu niezgodności wraz pieczęcią firmy DHL, gdyż w momencie odbioru paczki przez Kuriera DHL nie zostały ujawnione żadne nieprawidłowości;

2) Zdjęć z przeprowadzonych oględzin przesyłki, potwierdzających rzeczywiste, zdaniem Państwa, wymiary przesyłki, w celu wyeliminowania przypadku błędu ludzkiego podczas dokonywanych oględzin;

3) Faktury VAT wystawionej przez firmę DHL na realizację dodatkowej usługi, jaką jest usługa oględzin paczki w wysokości 20,00 PLN (w tym przypadku faktura nie została wystawiona w terminie i do mnie doręczona. Wysta*wienie faktury w tym przypadku powinno bowiem nastąpić nie później niż w terminie 15 dni, licząc od koń*ca miesiąca, w którym usługa została wykonana, co wynika wprost z art. 106i ust. 1 ustawy o VAT).

4) Regulaminu DHL obowiązującego w dniu realizacji usługi wraz z macierzą opłat i odpowiadających im kategorii wielkości paczek oraz potwierdzenia, że wymiary wskazane przez Państwa i naliczone dodatkowe opłaty są zgodne z cennikiem. Na stronie DHL brak jest udostępnionego Regulaminu (linki w Państwa Regulaminie nie odwołują się do Regulaminu Przewoźnika lecz jedynie do jego strony głównej)

5) Szczegółowej kalkulacji nowej opłaty w oparciu o która roszczą Państwo ode mnie dodatkowe opłaty (wraz z założeniami do kalkulacji i powołaniem się na dokumenty które zostały wymienione w punkcie 4),

6) Faktury VAT wystawionej przez Państwa firmę w zakresie pełnej opłaty za usługę przewozu (jak w punkcie 3 faktura korygująca nie została wystawiona i dostarczona do mnie w terminie i nie została przeze mnie potwierdzona).

Jedynie w oparciu o przekazanie kompletu dokumentów źródłowych wymienionych powyżej jestem w stanie zweryfikować Państwa roszczenia i dokonać ewentualnej dopłaty.


Dodatkowo, chciałabym podkreślić, że prowadzone przez Państwa działania uważam za silnie rażące, łamiące moje prawa jako konsumenta oraz nieetyczne i niezgodne z obowiązującymi normami. Jako konsument czuję się oszukana zarówno przez Państwa jak firmę ……., do której skierowałam również stosowne oświadczenie wraz z dokumentacją i korespondencją którą otrzymałam od Państwa do tej pory. Podtrzymuję również swoje stanowisko, iż z nastąpiła z Państwa strony próba wyłudzenia ode mnie dodatkowych opłat. W związku z powyższym będę żądała zarówno od Państwa jak również firmy ......…. stosownych, oficjalnych wyjaśnień wraz ze szczegółową dokumentacją źródłową.

Witam,
Przypomina, że nie my zajmujemy się weryfikacjami. Niestety nie możemy przychylić się do Pani prośby. Wszelki dokumenty z weryfikacji są w posiadaniu przewoźnika, nie naszym. Są one do uzyskania na etapie reklamacyjnym. Etap reklamacyjny możliwy jest do rozpoczęcia po uregulowaniu zaległości.
Zapewniam Panią, że działamy zgodnie z prawem i w naszych działaniach nie ma żadnych przesłanek do nękania i zastraszania.
Ze względu na ochronę danych osobowych nie możemy udostępnić dokumentu zbiorczego, na którym widnieją dane innych naszych klientów. Jest to dokument poufny, dostępny tylko dla nas i przewoźnika. Możemy oczywiście udostępnić taką fakturę przed sądem.
Nasze stanowisko jest niezmienne. Dalszy brak spłaty będzie wiązał się ze skierowaniem sprawy na etap sądowy.


Jako Panstwa klient mam prawo do wgladu do dokumentacji zrodlowej, w szczególności jeśli chodzi o dodatkowe roszczenia i sytaucje sporne, a Panstwo maja obowiazek mi taka dokumentację udostępnić. Jesli nie posiadacie takowej, firma …... powinna ja Panstwu przekazac w odniesieniu wyłącznie do mojej osoby. A czy dzialacie Panstwo zgodnie z prawem to sie okaze. Stosowne instytucje do zwerifikuja, poza ewentualnym Sadem. Ja z pewnoscia tego tak nie zostawię i zrobie wszystko zeby zostalo to zweryfikowane, gdyż jak juz udalo mi sie udalo ustalic nie jestem przypadkiem odosobnionym.

I osobiście wskaze, ze nie chodzi mi o te 21,5, choc przekroczy to koszt dochodu jaki uzyskalam z przesylki, ale sam fakt w jaki sposób Panstwo dzialacie i wykorzystujecie swoja przewagę nad Konsumentem. Jestem uczciwa osoba i czuje się pokrzywdzona.


Witam,
nikt nie odmówił Pani prawa do reklamacji w momencie, gdy stanie się Pani stroną pokrzywdzoną, a na etapie reklamacyjnym owe dokumenty ……. musi udostępnić, natomiast na tę chwilę nie ma Pani czego reklamować, ponieważ nie poniosła Pani żadnych dodatkowych kosztów.
Niestety nie mogę odpowiadać za działania innych klientów, którzy często celowo przekłamują dane przesyłek.
Nasze stanowisko jest niezmienne. Brak spłaty będzie wiązał się ze skierowaniem sprawy na etap sądowy.

Witam,


Z przykrością informujemy, że w dniu dzisiejszym skompletowaliśmy dokumenty niezbędne do złożenia wniosku o wydanie nakazu zapłaty wobec:...……"
bonnieblue81 jest off-line  
27-08-2018, 09:12  
Mariusz19771811
Początkujący
 
Posty: 6
Domyślnie

Witam, ja mam do zapłaty 13,495 zł.. Do do 26 paczek, paczki wedle ich pisma przekraczały dopuszczalna wielkość,, największa paczka
70 x40x40, 5 kg.. zawsze wypisywalem więcj wagi i rozmiaru jak było faktycznie, idę dziś do rzecznika zobaczę co powie, bo mam jeszcze około 50 szt.paczek wysłanych.
Mariusz19771811 jest off-line  
27-08-2018, 16:49  
bonnieblue81
Początkujący
 
Posty: 14
Domyślnie RE: Próba wyłudzenia pieniędzy przez firmę pośredniczącą w wysyłaniu paczek

hmmm… w piątek podobno wysłali papiery do e-sądu w Lublinie. A dzisiaj sms że przyślą do mnie pracownika terenowego... Zaczyna to dla mnie być normalnie stalking jakiś..... Skoro sprawa niby w sądzie to po co pracownik terenowy Sami sobie zaprzeczają... I to wszystko o 21,5 Więcej wyda on na benzynę

A tak na poważnie, zgłoszę to na Policję bo nie życzę sobie takich smsów. Ktoś był z tym na Policji?
bonnieblue81 jest off-line  
27-08-2018, 16:54  
Mariusz19771811
Początkujący
 
Posty: 6
Domyślnie

Cytat:
Napisał/a bonnieblue81 Zobacz post
hmmm… w piątek podobno wysłali papiery do e-sądu w Lublinie. A dzisiaj sms że przyślą do mnie pracownika terenowego... Zaczyna to dla mnie być normalnie stalking jakiś..... Skoro sprawa niby w sądzie to po co pracownik terenowy Sami sobie zaprzeczają... I to wszystko o 21,5 Więcej wyda on na benzynę

A tak na poważnie, zgłoszę to na Policję bo nie życzę sobie takich smsów. Ktoś był z tym na Policji?
A kto to jest pracownik terenowy 😀😀???

Cytat:
Napisał/a Mariusz19771811 Zobacz post
A kto to jest pracownik terenowy 😀😀???
Byłem dziś u rzecznik.... Jak jej powiedziałem ile mam do zapłaty za przesyłki to się mnie spytała co ja wysyłałem i gdzie że mam tyle...
Samochodu do Azji 😀??
Mariusz19771811 jest off-line  
27-08-2018, 17:00  
bonnieblue81
Początkujący
 
Posty: 14
Domyślnie RE: Próba wyłudzenia pieniędzy przez firmę pośredniczącą w wysyłaniu paczek


Mam nadzieję, że jakiś przystojniak

Ale coś doradziła? Ja właśnie piszę oficjalne pismo do Rzecznika i skseruję wszystkie wydruki i maile, które mam i załączę. Chciałam też tego sms wydrukować jakoś.
bonnieblue81 jest off-line  
27-08-2018, 17:12  
Mariusz19771811
Początkujący
 
Posty: 6
Domyślnie

Cytat:
Napisał/a bonnieblue81 Zobacz post
Mam nadzieję, że jakiś przystojniak

Ale coś doradziła? Ja właśnie piszę oficjalne pismo do Rzecznika i skseruję wszystkie wydruki i maile, które mam i załączę. Chciałam też tego sms wydrukować jakoś.
Zostawiłem jej dokumenty i ma się rozejrzeć w tym ale w szoku była że tyle można zadać za paczki.
Mam nadzieję że coś zdziała.
A między czasie zadzwoniłem do firmy kurierskie trafiłem na miłego Pana który mi podał co było z tą przesyłką nie tak, waga u nich w systemie 3,5 kg ja podałem 5 kg rozmiaru mi tylko nie podał bo niemial w systemie i w uwagach miał zaznaczone że paczka owalna czyli niestandartowa to się zgadza, ale za paczkę niestandartowa jest dużo mniejsza dopłata jak za przekroczenie wymiaru, tak chociaż wiem że to co napisałem jest prawda,a oni z góry na dół przywali po.520 zł dopłaty.
A druga doczytałem że kurier nie powinien zabrać takiej paczki,albo nie pewnie być dostarczona tylko wrócona do nadawcy, no ale lepiej przywalic dopłatę człowiekowi bo co tam.
Mariusz19771811 jest off-line  
10-09-2018, 19:37  
ana_papaja
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie RE: Próba wyłudzenia pieniędzy przez firmę pośredniczącą w wysyłaniu paczek

Moja sprawa też została zgłoszona do e sądu w Lublinie. To co robimy? Oni mogą nas wpisać na listy dłużników? Sąd sprawdza jakoś takie sprawy.. czy od razu dostaniemy nakaz zapłaty? Ja chętnie zjawię się na sprawie sądowej. Również jestem zainteresowana zbiorowym działaniem.. bo to istne bezprawie!
ana_papaja jest off-line  
10-09-2018, 20:16  
Mariusz19771811
Początkujący
 
Posty: 6
Domyślnie RE: Próba wyłudzenia pieniędzy przez firmę pośredniczącą w wysyłaniu paczek

witam,no mi też dziś napisali że mają komplet dokumentów.
A.jaka firma wysyłałeś paczki??
Mariusz19771811 jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Wysyłanie przesyłek przez firmę A a faktura na firmę B (odpowiedzi: 0) Witam, Sprawa wygląda tak że dzisiaj zawiesiłem działalność. Zbyłem konto allegro, sklep internetowy i sprzedałem towar na rzecz innej firmy...
§ Próba wyłudzenia pieniędzy przez firmę pośredniczącą w wysyłaniu paczek (odpowiedzi: 66) Witam Zwracam się do Państwa z prośbą o pomoc w sytuacji gdzie serwis internetowy pośredniczący w wysyłce paczek poprzez firmę spedycyjną UPS po 4...
§ Praca za granicą przez firmę pośredniczą. (odpowiedzi: 1) Witam serdecznie! Jutro mam zamiar podpisać umowę o pracę na okres trzech miesięcy. Praca ma być przy rwaniu truskawek we Francji. Do rzeczy. Jak...
§ Próba wyłudzenia pieniędzy przez firmę Sendit (odpowiedzi: 5) Witam Zwracam się do Państwa z prośbą o pomoc w sytuacji gdzie firma Sendit pośrednicząca w wysyłce paczek przez firmę DPD doliczyła mi dodatkowe...
§ transakcja przez firmę pośredniczącą escrow (odpowiedzi: 3) Witam serdecznie mam mały problem i chciałem się zapytać jak go mam rozwiązać. Na stronie internetowej znalazłem ogłoszenie samochodu który...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 10:14.