Wysyłka na gwarancję a naliczenie dodatkowych kosztów. - Forum Prawne

 

Wysyłka na gwarancję a naliczenie dodatkowych kosztów.

Witam, nie jestem ekspertem z zakresu prawa cywilnego więc dlatego zadaję tym razem pytanie. Wysłałem na naprawę gwarancyjną drukarkę firmie od której ją zakupiłem. Sprzedawca stwierdził że skoro prowadzi serwis (nieautoryzowany) to sobie trochę przyrobi ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne


Odpowiedz
 
11-01-2019, 17:31  
Piter88
Użytkownik
 
Posty: 254
Domyślnie Wysyłka na gwarancję a naliczenie dodatkowych kosztów.

Witam, nie jestem ekspertem z zakresu prawa cywilnego więc dlatego zadaję tym razem pytanie.
Wysłałem na naprawę gwarancyjną drukarkę firmie od której ją zakupiłem.
Sprzedawca stwierdził że skoro prowadzi serwis (nieautoryzowany) to sobie trochę przyrobi gdy zapytałem się go o status naprawy stwierdził że tak drukarkę naprawił i należy się 100 zł za naprawę. Oczywiście odmówiłem informując że nikt nie wyraził zgody na naprawę odpłatną a drukarka miała trafić do autoryzowanego serwisu producenta a nie do serwisu prowadzonego w ramach jego działalności.
Oczywiście od sprzedawcy zażądałem zwrotu towaru informując że jeżeli w ciągu miesiąca nie odeśle mi jej na własny koszt potraktuję to jako przywłaszczenie i zgłosi się po nią policja z nakazem(chodzi o naliczenie kosztów za przetrzymanie więc zarządzałem wydania towaru).
Sprzedawca broni się że trzeba było wysłać drukarkę do serwisu producenta bo oni nie mają obowiązku jej przyjąć w ramach naprawy gwarancyjnej więc potraktowali to jako zlecenie naprawy odpłatnej pomimo faktu że w korespondencji mailowej wyraźnie zaznaczyłem że chodzi mi o reklamację towaru w ramach gwarancji.
Moje pytania:
Czy sprzedawca miał prawo odmówić przyjęcia towaru który sprzedał na gwarancję a sam fakt wysyłki do nich potraktować wbrew dokumentacji mailowej którą posiadam jako zlecenie naprawy odpłatnej?
Czy sprzedawcy należą się jakie kol wiek koszta z tytułu naprawy na którą nie wyraziłem zgody?
Czy sprzedawca mógł podjąć jakąkolwiek próbę naprawy nie mając autoryzacji producenta do napraw gwarancyjnych?
Jeżeli sprzedawca uszkodził plomby gwarancyjne producenta swoją naprawą czy mogę w tej sytuacji domagać się od niego nowej drukarki (gdyż pozbawił mnie uprawnień do gwarancji producenta)?
Piter88 jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Naliczenie dodatkowych opłat - kurier UPS (odpowiedzi: 1) Witam Jakiś czas temu wysłałem paczkę do pewnej osoby. Paczka była szeroka na około 140cm , długa na 90 i wysoka na okolo 10cm. Nie wpisałem...
§ furgonetka.pl i naliczenie dodatkowych opłat. (odpowiedzi: 2) Witam, mam problem miesiąc temu zamówiłem kuriera za pośrednictwem furgonetka.pl. Wszytsko było ok do momentu kiedy naliczyli mi dodatkowe opłaty....
§ Serwis Sendit.pl - Kurier UPS naliczenie dodatkowych opłat (odpowiedzi: 3) Witam wszystkich serdecznie. Korzystam z usług serwisu sendit.pl, za jego pośrednictwem korzystam z usług kuriera UPS. 12.02.2014 wysyłałem...
§ odsetki od odsetek i kosztów dodatkowych ? (odpowiedzi: 1) Witam Miałem zaległość wobec wierzyciela, naliczono mi koszty dodatkowe (odsetki itp), wpłaciłem całą należność główną i zostały mi do spłaty te...
§ naliczanie dodatkowych kosztów (odpowiedzi: 2) Witam Prowadzimy sklep internetowy i wysyłamy paczki firmą GLS. Wysyłamy także dla znajomego paczki z ciężarkami ( 30kg nawet). Są to ciężarki...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 16:13.