Jakie odszkodowanie przysługuje, gdy poczta zgubi list polecony?
Apropo Poczty Polskiej, przedstawię pewien bardzo poważny problem, który może dotyczyć każdego z nas, mianowicie:
Listonoszka w przypadku ważnych przesyłek tj. list z sądu, list z urzędu nie doręcza tej korespondencji z powodu braku obecności lokatora w domu. W takim przypadku powinna bezwzględnie zostawić awizo w skrzynce, a w przypadku nie odebrania w ciągu 7 dni od pierwszego awiza, listonoszka powinna wrzucić drugie awizo do skrzynki.
PROBLEM POLEGA NA TYM, ŻE LISTONOSZKA NIE WRZUCA ŻADNEGO AWIZA DO SKRZYNKI, zaś w systemie elektronicznym widnieje adnotacja, że takie awizo zostało doręczone do adresata.
ADRESAT NIE JEST W STANIE WIEDZIEĆ O TYM, ŻE JAKAKOLWIEK KORESPONDENCJA BYŁA DO NIEGO AWIZOWANA - ZATEM NIE MOŻE JEJ ODEBRAĆ Z URZĘDU POCZTOWEGO
Jakie to ma konsekwencje? Przykładowo dla sądu i urzędów, przesyłka 2 krotnie awizowana i nie odebrana jest traktowana jako DORĘCZONA !! Zatem bieg terminów procesowych/urzędowych może zostać przekroczony, co może spowodować bardzo duże kłopoty finansowe/karne dla adresata - NIE Z JEGO WINY.
JAKIE WIDZICIE ROZWIĄZANIE W POWYŻSZEJ SYTUACJI?
PS.:
1. Skarga kiedyś została złożona, jednak Poczta Polska twierdzi, iż wszystko jest ok, listonoszka stwierdziła, że zawsze awizuje przesyłki.
2. E-awizo oraz skrytka pocztowa nie ma sensu, bowiem według regulaminu PP S.A przesyłki sądowe/urzędowe tak czy inaczej są doręczane przez naszą kochaną listonoszkę do miejsca zameldowania/zamieszkania .
OKAZUJE SIĘ, ŻE NIE MA ROZWIĄZANIA W TEJ SYTUACJI?
|