Rozmowy na infolinii, windykacja. - Forum Prawne

 

Rozmowy na infolinii, windykacja.

Witam, Na wstępie wspomnę, że w tym temacie mam zamiar poruszyć dwie kwestie w jednym temacie dotyczących mojej codziennej pracy, nie jestem pewien czy tak mogę więc jeżeli administrator by mnie poprawił to się nie ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne


Odpowiedz
 
23-04-2019, 19:23  
dominik2020
Początkujący
 
Posty: 1
Domyślnie Rozmowy na infolinii, windykacja.

Witam,

Na wstępie wspomnę, że w tym temacie mam zamiar poruszyć dwie kwestie w jednym temacie dotyczących mojej codziennej pracy, nie jestem pewien czy tak mogę więc jeżeli administrator by mnie poprawił to się nie pogniewam. ;-) Jeżeli nazwa firmy będzie konieczna to jak najbardziej wspomnę w moim następnym poście w tym temacie.

Przeczytałem artykuł na pewnej stronie o tym czy można nagrywać rozmowy bez zgody rozmówcy***. Mam 20 lat i moja praca to w sumie same telefony z klientami ponieważ pracuję na infolinii w dziale obsługi klienta. Dość często spotykaną sytuacją podczas rozmowy jest nagrywanie rozmów przez klientów, którzy są - że tak powiem - nie najbardziej zadowoleni. Zostaje powiadamiany o nagrywaniu w trakcie lub na koniec rozmowy. Zawsze w takiej sytuacji informowałem, że nie wyraziłem na to zgody jak również nie wyrażam zgody na wykorzystywanie/udostępnianie tej rozmowy. Czy jest w ogóle sens w mówieniu tego? Prawnikiem nie jestem ale z tego co mi wiadomo jeżeli taka osoba chce mnie nagrywać to powinna to powiedzieć na samym początku. Proszę mnie poprawić jeśli to nie prawda. Dlatego też przed połączeniem z konsultantem klient usłyszy komunikat, że rozmowa będzie nagrywana i jeżeli się z tym nie zgadza powinien się rozłączyć. Z drugiej strony rozmowy i tak są nagrywane ale zdaje sobie sprawę, że kopii nagrania rozmowy nie dostałby od tak tylko podczas rozprawy sądowej, więc świadomość tego - czy faktycznie czy nie - że klient mnie nagrywa bez mojej wcześniejszej zgody jest trochę... niekomfortowe. Czy w takiej sytuacji mógłbym się rozłączyć? Pytanie brzmi: Czy klient faktycznie ma prawo mnie nagrywać jak tylko chce w dodatku bez wcześniejszego powiadamiania mnie, bo rozmowy i tak są nagrywane? I czy mógłby tę rozmowę wykorzystać? W ww. artykule zostało również uwzględnione, że gdy podczas rozmowy, cytując: "sprzedawca pojazdu nie tylko informuje o rzeczywistym stanie lub cenie pojazdu, ale przy okazji ujawnia kulisy swojego życia prywatnego, to w zakresie dotyczącym życia prywatnego, wykorzystanie nagranych treści może być uznane za naruszenie dóbr osobistych.". Tak więc moje kolejne pytanie brzmi: Czy jakbym tak po prostu, że tak ujmę, wrzucił do rozmowy obsługującej jakąś informację o sobie z mojego życia prywatnego i klient by to wykorzystał to czy mogę go oskarżyć o naruszenie dóbr osobistych? W przykładzie był podany sprzedawca samochodu to czy to ma to różnicę czy moja rozmowa jest po prostu obsługiwaniem klienta a zawieraniem umowy/aneksu/zamówienia? No chyba, że infolinia rządzi się innymi prawami to chętnie bym się dowiedział od was. Oczywiście sytuacja jest czysto hipotetyczna jednakże bardzo mnie to zaciekawiło tym bardziej, że co drugi klient wydaje się być prawnikiem. Oczywiście nie obrażając nikogo. :-)

Kolejna kwestia dotyczy windykacji, zaległości. Na co dzień mam styczność z klientami, których zaległości - przeważnie noty obciążeniowe za niewywiązywanie się z umowy - są sprzedawane do zewnętrznej firmy windykacyjnej. I zdarzyło się raz tak, że klient się mnie spytał wprost na jakiej podstawie prawnej firma przetwarza jego dane do innej firmy. Z pewnością jest jakiś punkt w umowie o tym jednakże ja tego nie mogłem znaleźć. Powiedziałem klientowi, że nie jestem prawnikiem więc przekierowałem go do kontaktu bezpośredniego z firmą drogą mailową/listową, ponieważ obawiałem się, że jakbym coś źle powiedział to miałbym spore problemy z tego tytułu. Zgłosiłem tę sytuację do mojego koordynatora jednakże ten również nie wiedział na jakiej podstawie faktycznie te dane są przetwarzane. Powiedział, że spróbuje się dowiedzieć i mi da znać ale chyba już zapomniał więc mając chwilę czasu stwierdziłem, że podzielę się z wami pytaniem i może zdołacie mi pomóc. ;-)

Dziękuje z góry za odpowiedzi!
Moderacja
dominik2020 jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Obowiązki Infolinii (odpowiedzi: 28) Witam, czy istnieje jakiś zapis, który stanowi konieczność poinformowania Klienta o cenie danej usługi? W skrócie sytuacja wyglada tak, że podczas...
§ ochrona danych osobowych na infolinii (odpowiedzi: 8) witam, kilka dni temu dzwoniłam na infolinie Providenta chcąc uzyskać informację jaka suma pozostała mi do spłaty. Podałam nr pesel oraz swoje imię...
§ czy mogę rządać udostępnienia nagrania rozmowy z konsultantem infolinii (odpowiedzi: 4) Witam! Mam problem z firmą dostarczającą internet, telefon i kablówkę. Zawsze przedłużałam umowę przez telefon i nie było najmniejszych problemów....
§ Dowód z nagrania rozmowy telefonicznej lub prywatnej rozmowy (odpowiedzi: 2) Witam, Słyszałem o "zakazie pobierania owoców z zatrutego drzewa". I chciałbym zapytać, jak ona się ma do nagranej, prywatnej rozmowy telefonicznej,...
§ Pracownik infolinii - odmowa publikacji rozmowy w mediach (odpowiedzi: 3) Witam ! Czy jako pracownik infolinii (połączenia przychodzace), na której swoją droga rozmowy są nagrywane przez pracodawcę mam prawo odmówić...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 17:03.