Prawa i obowiązki sprzedającego
Dzień dobry,
Zakładam ten wątek ponieważ nie udało mi się znaleźć już istniejącego który odpowiedział by na moje pytanie.
A więc, 3 tygodnie temu sprzedałem okazjonalnie poprzez serwis Allegro używany telefon (kupiłem nowy a stary postanowiłem sprzedać).
Sprzedałem go jako osoba prywatna, telefon był używany ale w nienagannym stanie i w 100% sprawny (wszystkie funkcje działały w momencie wysyłki).
Kilka dni temu kupujący napisał do mnie informując że wejście na słuchawki nie działa i pyta jak polubownie załatwimy tą sprawę.
W pierwszej kolejności napisałem że towar był sprawny w momencie wysyłki i że należało go przetestować w obecności kuriera. Jednak po przemyśleniu tego i kolejnej wiadomości od kupującego z wycinkami paragrafów o rękojmi i wezwaniem do wykonania świadczenia, przeanalizowałem całą sytuacje i trochę poszperałem.
Kupującym okazał się Pan który prowadzi komis telefoniczny, żąda on abym wymienił telefon na wolny od wad, naprawił go lub zwrócił mu za naprawę, czyli 140zł.
Trochę już w życiu widziałem i boje się że nawet jak zwrócę mu za naprawę to ten za miesiąc znowu coś wyczaruje bo ma ku temu warunki i znowu zażąda rekompensaty.
Poprosiłem go więc o odesłanie telefonu abym mógł sam sprawdzić że rzeczywiście telefon jest wadliwy i czy nie ma oznak złego użytkowania. Lub ewentualnie zaniesienia go do serwisu i potwierdzenia że usterka nie wystąpiła z jego winy.
Telefon jeszcze nie dotarł ale zastanawiam się czy w razie czego jako sprzedający, mam prawo do odstąpienia od umowy i zwrócenia mu pieniędzy za telefon i czy on musi się na to godzić.
Wole już żeby leżał jako awaryjny niż robić za serwis i tylko na nim tracić.
Z góry dziękuje za odpowiedz.
Pozdrawiam,
|