Sprzedaż alle - państwo/sklep; prywatnie
Dzień dobry,
chciałbym zapytać, czy w następującej sytuacji mam/miałem, określony prawem, obowiązek jasnego podania pochodeznia produktu (państwa lub sklepu) w opisie aukcji i czy jest to podstawa do stwierdzenia niezgodności z opisem.
Sprzedaż od os. fizycznej do os. fizycznej.
Opis oferty zawiera następujące (i wyłącznie następujące) informacje:
- producent, model rzeczy,
- stan (używany),
- data pierwszego zakupu,
- wszystkie zawarte w komplecie przedmioty.
- informacja o długości gwarancji producenta (i tylko jego) oraz informacja, że przechodzi ona na nowego właściciela (razem z cytatem warunków gwarancji producenta i odnośnikiem do nich na stronie jego www).
Oryginalnie przedmiot nabyty był za granicami kraju, ale w UE i sklep normalnie ponosi koszt odesłania go z Polski (zgodnie z ich regulaminem), lecz kontakt jest wyłącznie w jęz. ang.
Interesuje mnie właśnie kwestia wspomnienia gwarancji w treści, a (nie)podania konkretnego państwa lub sklepu, gdzie był oryginalnie kupiony produkt - czy w takim wypadku mam obowiązek go podać w opisie? Również w odniesieniu do tego, iż kontakt ze sklepem odbywa się tylko po angielsku. Dodam, że sam producent jest zagraniczny i jego warunki gwarancji też nie są w jęz. polskim, co było łatwe do oceny.
|