Zwrot poleasingowego laptopa zakupionego na FV- otrzymałem pismo od prawnika
Witam!
Sprzedalem jako sklep stacjonarny poleasingowego laptopa za 1349zł. Klient otrzymał FV na firmę.
Na następny dzień przyszedł, że chce zwrocić laptopa bo nie działa kamera, cd-rom i jest plamka na matrycy.
Kamera nie działała rzeczywiście, ale wystarczyło wgrać sterownik i działa- klient mogl w domu zaktualizować system i wgrał się błędny sterownik.
CD-ROM działał, a plamka na matrycy była w momencie zakupu laptopa.
Odmówiłem zwrotu gotówki, zaproponowałem w dniu reklamacji, że od ręki wymienie na inny, albo usunę usterkę i otrzymalem pismo z kancelarii adwokackiej, że jeżeli nie zwrócę pieniędzy to klient gotowy jest iść w tej sprawie do sądu. Jako przedsiębiorca jestem pewien, że w tej sytuacji jeżeli zakup był na firme z FV to nie muszę zwrocic gotówki, jest to sprzęt używany, zakupiony na FV w sklepie stacjonarnym.
Klient zaraz po zlożeniu reklamacji odesłał mi laptopa kurierem, wiec od razu odesłałem ten sam model, ale z większym dyskiem i bez plamki na LCD w ramach rekompensaty.
OTO MOJE PISMO DO KLENTA:
SZANOWNY KLIENCIE!
W odpowiedzi na Państwa reklamację laptopa,
którą otrzymaliśmy 18 listopada stwierdzamy i jest ona bezzasadna.
Zgłoszone przez Państwa usterki to:
- NIE DZIAŁA KAMERA
- NIE DZIAŁA CD-ROM
- USZKODZONA MATRYCA
--- KAMERKA działa, prawdopodobnie po zakupie i podłączeniu do internetu system zainstalował wadliwy sterownik do kamery.
Po aktualizacji systemu kamera zaczęła działać
CD-ROM w laptopie od samego początku czyta wszystkie płyty, co jest potwierdzone nagraniem wideo na 2 przypadkowych płytach.
USZKODZONA MATRYCA to część, na którą otrzymali Państwo gwarancje i podczas zakupu laptopa osoba która kupowała nie zgłosiła zastrzeżeń- białe LEKKIE przebarwienia obniżyły cenę sprzedaży.
Dodam tylko, ze każdy sprzęt klient może do woli sprawdzać w sklepie na miejscu bez ograniczenia czasowego pod każdym względem- niczego nie ukrywamy i nie zmuszamy do zakupu.
Lekkie białe plamki to efekt chwilowego działania na matryce- oznacza to iz w przyszłości nie beda się one powiększać. Podczas składania reklamacji wmawiali nam Państwo ze plamki powiększyły się w ciągu 1 dnia.
Zwrot pieniędzy nie jest możliwy ponieważ zakupili Państwo używany sprzęt w sklepie stacjonarnym po wcześniejszym sprawdzeniu, który nie miał faktycznej wady, a prawo handlowe mówi o zwrocie 14 dniowym jeżeli zakup był dokonany poza lokalem prowadzenia działalności gospodarczej, np. przez internet.
W regulaminie naszego sklepu nie jest przewidziana ewentualność zwrotu towaru przez kupującego w określonym terminie, o czym przypomina INFORMACJA NA LADZIE.
Ponadto w dniu reklamacji sprzętu sprzedawca poszedł Państwu na rękę i zaproponował wymianę na inny laptop od ręki, naprawę gwarancyjną polegającą na wgraniu sterownika do kamery, a nawet wymianę matrycy bez lekkich białych plamek, niestety Państwo odrzucili propozycję twierdząc, ze boją się zostawi w naszym sklepie jakikolwiek sprzęt, a faktyczny powód to zakup laptopa z ogłoszenia, do czego Państwo się przyznali.
Nasz firma jednak stanęła na wysokości zadania i wymieniła laptop na inny, aby nie mieli Państwo złych wspomnień z pierwszym egzemplarzem.
Laptop został sprawdzony pod każdym względem, PONADTO OTRZYMALI PAŃSTWO GRATIS WIĘKSZY DYSK SSD 240 GB, ZAMIAST 128 GB, co jest wyrazem szacunku do klienta- w tej konfiguracji i w tym stanie laptop wart jest 250zł więcej.
Podczas sprawdzania, pakowania i wysyłki sprzętu został sporządzony komisyjnie protokół wideo. Podstawa jakiejkolwiek reklamacji to sprawdzenie Paczki przy kurierze.
Nagrania z monitoringu z dnia reklamacji sprzętu zostały zarchiwizowane.
Prosimy nie zrywać plomb gwarancyjnych- na sprzęt udzielamy gwarancji 3 miesiące od dnia otrzymania przesyłki przez Państwa.
Czy iść twardo w zaparte i nie zwracać pieniędzy? moderacja |