Naprawa karty graficznej, a opóźnienie po stronie sklepu - Forum Prawne

 

Naprawa karty graficznej, a opóźnienie po stronie sklepu

Witam. Jakiś czas temu zakupiłem kartę graficzną na 1-os działalność gospodarczą. W trakcie trwania gwarancji producenta, karta uległa zepsuciu. W dniu 4 listopada wysyłałem kartę graficzną na serwis dystrybutora *** . Paczka została odebrana 5 ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne


Odpowiedz
 
12-01-2021, 14:18  
Kajetano3
Początkujący
 
Posty: 8
Domyślnie Naprawa karty graficznej, a opóźnienie po stronie sklepu

Witam. Jakiś czas temu zakupiłem kartę graficzną na 1-os działalność gospodarczą. W trakcie trwania gwarancji producenta, karta uległa zepsuciu. W dniu 4 listopada wysyłałem kartę graficzną na serwis dystrybutora ***. Paczka została odebrana 5 listopada, co potwierdzone jest statusem dostawy z ***. Komunikacja z serwisem przebiegała przez obsługę klienta sklepu ***, gdyż nie było innej opcji zgłoszenia usterki. W zestawie z kartą graficzną nie było karty gwarancyjnej, a jedynie informacja, że produkt podlega gwarancji na ogólnych zasadach dystrybutora ***. ***, gdzie zgodnie z punktem 22. pojawia się informacja o uznaniu reklamacji po 14 dniach roboczych.

Wielokrotnie pisałem o postępy naprawy do obsługi klienta. W dniu 9 grudnia otrzymałem informację, że została do mnie nadana paczka ze zwrotem nienaprawionej karty, bo o czym poinformował mnie sklep, według serwisu jest tam wada, która została spowodowana przez błędne używanie. Od 5 listopada do 10 grudnia serwis przetrzymywał moją kartę bez jakiejkolwiek informacji o stanie naprawy. W ciągu tego czasu minęło ponad 21 dni roboczych. Prosiłem o dokładną ekspertyzę i jej wyniki, a także możliwość płatnej naprawy, jednak obsługa *** ignoruje moje maile od tygodni. Sklep odpisał mi jedynie, że nie mogli znaleźć paczki, dlatego tak długo to trwało, jednak nie jest to dla mnie akceptowalne wytłumaczenie, gdyż zgodnie z warunkami, termin nieuznania reklamacji minął.

Czy w tym przypadku powinienem złożyć pismo o przekroczeniu terminu naprawy bezpośrednio do dystrybutora ***. czy nadal próbować załatwić to przez pośrednika, w tym przypadku sklep ***? Czy nie będzie tu utrudnienia w postaci takiej, że zakup był na 1-os. działalność gospodarczą?
moderacja
bez danych identyfikacyjnych proszę
Kajetano3 jest off-line  
12-01-2021, 17:52  
Kajetano3
Początkujący
 
Posty: 8
Domyślnie RE: Naprawa karty graficznej, a opóźnienie po stronie sklepu

Chciałbym zaktualizować temat, serwis dystrybutora odpisał, aby kontaktować się ze sklepem. Sklep na moje wezwanie do zapłaty odpisał jedynie "Szanowny Kliencie,
Państwa reklamacja została odrzucona i przekazaliśmy Państwu wszelkie informacje jakie posiadaliśmy." i dosłownie nic więcej.

Czy to oznacza, że w tym przypadku moje wezwanie do zapłaty jest uznane za zaakceptowane? Wszak sklep nie odniósł się jakkolwiek do wezwania, a wręcz je zignorował. Czy mogę jeszcze więcej coś zrobić, aby uzyskać jednoznaczną odpowiedź od sklepu, tym samym nie szkodząc sobie? Po prostu czekać teraz 14 dni?
Kajetano3 jest off-line  
12-01-2021, 18:41  
Kanas
Moderator globalny
 
Kanas na Forum Prawnym
 
Posty: 23.199
Domyślnie RE: Naprawa karty graficznej, a opóźnienie po stronie sklepu

Co ma do tego sklep ?
To nie sklep jest gwarantem, tylko producent. Reklamowałeś z tytułu gwarancji, roszczenia kieruj do Gwaranta.
Kanas jest off-line  
12-01-2021, 18:43  
Kajetano3
Początkujący
 
Posty: 8
Domyślnie RE: Naprawa karty graficznej, a opóźnienie po stronie sklepu

Cytat:
Napisał/a Kanas Zobacz post
Co ma do tego sklep ?
To nie sklep jest gwarantem, tylko producent. Reklamowałeś z tytułu gwarancji, roszczenia kieruj do Gwaranta.
Serwis dystrybutora odpisał, co następujące: "w celu odwołania, lub złożenia ponownej reklamacji proszę o kontakt z bezpośrednim sprzedawcą.
Firma *** nie przyjmuje reklamacji od klientów końcowych." Więc jest tu odbijanie piłeczki między sklepem, a serwisem dystrybutora.
Kajetano3 jest off-line  
12-01-2021, 21:02  
KJ8
Zbanowany
 
Posty: 304
Domyślnie RE: Naprawa karty graficznej, a opóźnienie po stronie sklepu

Co to za wada i jakie użytkowanie ją spowodowało? - z ciekawości pytam
KJ8 jest off-line  
12-01-2021, 22:18  
Kajetano3
Początkujący
 
Posty: 8
Domyślnie RE: Naprawa karty graficznej, a opóźnienie po stronie sklepu

Cytat:
Napisał/a KJ8 Zobacz post
Co to za wada i jakie użytkowanie ją spowodowało? - z ciekawości pytam
Używana zgodnie z przeznaczeniem, do pracy i gier. W pewnym momencie zaczęła powodować artefakty i inne błędy na ekranie. Podobno spowodałem jej zwarcie, z czym też nie do końca się zgadzam i prosiłem o dokładniejsze wyjaśnienie ekspertyzy. Wszelkie wiadomości ze sklepu był bardzo lakoniczne.
Kajetano3 jest off-line  
13-01-2021, 08:55  
gryffinian
Przyjaciel forum
 
gryffinian na Forum Prawnym
 
Posty: 18.320
Domyślnie RE: Naprawa karty graficznej, a opóźnienie po stronie sklepu

Cytat:
Więc jest tu odbijanie piłeczki między sklepem, a serwisem dystrybutora.
Kieruj roszczenia oraz pisma tylko do gwaranta. To, że odbija piłeczkę nie oznacza, że masz się z nimi zgodzić. W ostateczności karta do rzeczoznawcy i pozostanie Ci sąd z gwarantem.
gryffinian jest off-line  
13-01-2021, 14:50  
Cziwe
Użytkownik
 
Posty: 36
Domyślnie RE: Naprawa karty graficznej, a opóźnienie po stronie sklepu

Tytuł znacząco wprowadza w błąd.
Nigdy nie zgłosiłeś reklamacji do sklepu, wiec skąd ten sklep w tytule ?
Nigdy nie zgłosiłeś reklamacji z tytułu rękojmi za wady wiec skąd ci się wzięło "jakieś 14 dni" ?

Złóż reklamację z tytułu rękojmi za wady w sklepie.
Cziwe jest off-line  
13-01-2021, 15:24  
gryffinian
Przyjaciel forum
 
gryffinian na Forum Prawnym
 
Posty: 18.320
Domyślnie RE: Naprawa karty graficznej, a opóźnienie po stronie sklepu

Cytat:
Złóż reklamację z tytułu rękojmi za wady w sklepie.
O ile sklep nie wyłączył rękojmi za wady. Zakup był na firmę.


Cytat:
Nigdy nie zgłosiłeś reklamacji z tytułu rękojmi za wady wiec skąd ci się wzięło "jakieś 14 dni" ?
Autor wspominał w poście #1 o warunkach gwarancji.
gryffinian jest off-line  
13-01-2021, 19:06  
KJ8
Zbanowany
 
Posty: 304
Domyślnie RE: Naprawa karty graficznej, a opóźnienie po stronie sklepu

Cytat:
Napisał/a Kajetano3 Zobacz post
Używana zgodnie z przeznaczeniem, do pracy i gier. W pewnym momencie zaczęła powodować artefakty i inne błędy na ekranie. Podobno spowodałem jej zwarcie, z czym też nie do końca się zgadzam i prosiłem o dokładniejsze wyjaśnienie ekspertyzy. Wszelkie wiadomości ze sklepu był bardzo lakoniczne.
O ile nie zalałeś karty lub nie uwalałeś jej w płynnym metalu (takim używanym zamiast pasty termo przewodzącej) nie wiem w jaki sposób mogłeś zwarcie zrobić na niej.

Życzę powodzenia w reklamowaniu. Żebyś nie musiał się sądzić z producentem
KJ8 jest off-line  
14-01-2021, 00:59  
Kajetano3
Początkujący
 
Posty: 8
Domyślnie RE: Naprawa karty graficznej, a opóźnienie po stronie sklepu

Cytat:
Napisał/a gryffinian Zobacz post
O ile sklep nie wyłączył rękojmi za wady. Zakup był na firmę.
Sklep wyłączył rękojmię za wady. Czy w tym przypadku pozostała mi jakakolwiek opcja ubiegania się o zwrot lub uznanie zgłoszenia reklamacyjnego?

Zarówno sklep, jak i serwis odpisali mi też, że nie mają możliwości przyjęcia karty na naprawę płatną. W tym momencie mam w domu elektrośmieć o wartości 2300 zł, z którym nie mogę nic zrobić, bo oddając kartę do serwisu nieautoryzowanego, stracę gwarancję.
Kajetano3 jest off-line  
14-01-2021, 08:05  
gryffinian
Przyjaciel forum
 
gryffinian na Forum Prawnym
 
Posty: 18.320
Domyślnie RE: Naprawa karty graficznej, a opóźnienie po stronie sklepu

Cytat:
Czy w tym przypadku pozostała mi jakakolwiek opcja ubiegania się o zwrot lub uznanie zgłoszenia reklamacyjnego?
U gwaranta - jeśli przewiduje zwrot - chyba, że udowodnisz, że sprzedający wadę podstępnie zataił.
gryffinian jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Reklamacja karty graficznej - naprawa trwa dlugo (odpowiedzi: 0) Witam wszystkich, W listopadzie kupiłem kartę graficzną w x-kom. Działała aż do 27/12/2018, i oddałem w reklamacji 28/12/2018. Karta ponoć została...
§ Gwarancja karty graficznej (odpowiedzi: 3) Witam! W maju, w morele kupiłam kartę graficzną Gigabyte Geforce 960. Karta od samego początku, raz się włączyła, raz nie. Niestety nie miałam czasu...
§ Reklamacja karty graficznej (odpowiedzi: 19) Dobry wieczór . Zakupiłem niedawno nowy komputer w serwisie Morele.net. Komputer zamawiany był w całości tj. wszystkie potrzebne podzespoły...
§ gwarancja karty graficznej (odpowiedzi: 9) Witam. Sprawa wygląda następująco. Dnia 18-01-2008 roku zakupiłem w sieci sklepów komputronik kartę graficzną GeForce 8800 GTS Microstar 512 MB...
§ Naprawa karty graficznej - spory problem (odpowiedzi: 2) Ponieważ to mój pierwszy post chciałem przywitać się ze wszystkimi forumowiczami:) Otóż jakieś trzy tygodnie temu popsuła mi się karta graficzna....


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 11:59.