Cytat:
Napisał/a takton Niezależnie od wszystkiego poinformowałbym właściwy US o sytuacji a kopię takiego pisma wysłał firmie. US szczególnie zainteresuje opowieść o doliczaniu podatku w momencie wystawiania faktury |
Wg mnie donos nie koniecznie musi przynieść efekt pozytywny zwłaszcza w dalszej perspektywie (choćby np. przy kwestiach gwarancyjnych). Ponadto może przedłużyć sprawę i spowodować nieprzyjemności również dla donosiciela (przesłuchania, wezwania itp).
Jeśli strony łączyła umowa (nawet ustna), a usługa została wykonana, to należy za nią zapłacić, choćby z czystej uczciwości. Wszystko zależy od tego w jaki sposób została sporządzona dokumentacja. Jak słusznie zauważył poprzednik - jeśli w owej deklaracji zostały podane wszystkie szczegóły transakcji łącznie z terminami i datą płatności, to aby uniknąć nieprzyjemności lepiej zapłacić (może być potraktowana jak umowa). Tak czy inaczej można wezwać pisemnie firmę do wystawienia rachunku za wykonaną usługę ze wskazaniem terminu i sposobu zapłaty. Można też poprosić o wskazanie rachunku bankowego do przelewu.
Teoretycznie można by nawet przelać pozostałą kwotę bez rachunku i w ten sposób zmobilizować firmę do rzetelnego rozliczenia lub nawet sądowo nakazać wystawienia rachunku choć jeszcze się chyba z takim pozwem nie spotkałem.
Co do kwestii ceny: jeśli nie była określona brutto/netto, zwłaszcza w obrocie konsumenckim, podana cena jest ceną całkowitą (brutto).
- Przepis prawny:
USTAWA O CENACH Art. 3. 1. Użyte w ustawie określenia oznaczają:
1) cena – wartość wyrażoną w jednostkach pieniężnych, którą kupujący jest obowiązany zapłacić przedsiębiorcy za towar lub usługę; w cenie uwzględnia się podatek od towarów i usług oraz podatek akcyzowy, jeżeli na podstawie odrębnych przepisów sprzedaż towaru (usługi) podlega obciążeniu podatkiem od towarów i usług oraz podatkiem akcyzowym,[...]