Bank online - zniknęło 5000zł z lokat - Forum Prawne

 

Bank online - zniknęło 5000zł z lokat

Witam serdecznie! Od ponad roku jestem klientką BANKU *** ONLINE, głównie lokując w nim swoje wolne środki. Liczba nieodnawialnych automatycznie lokat 3-4 miesięcznych waha(ła) się w okolicach trzydziestu, w myśl zasady, by raczej dzielić swoje ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa publicznego > Prawo finansowe i podatkowe


Odpowiedz
 
19-09-2012, 23:20  
olinka77
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie Bank online - zniknęło 5000zł z lokat

Witam serdecznie!

Od ponad roku jestem klientką BANKU *** ONLINE, głównie lokując w nim swoje wolne środki. Liczba nieodnawialnych automatycznie lokat 3-4 miesięcznych waha(ła) się w okolicach trzydziestu, w myśl zasady, by raczej dzielić swoje środki (i w razie potrzeby móc z nich skorzystać bez utraty wszystkich odsetek). Nie kontrolowałam niczego na bieżąco, nie zapisywałam, dbałam jedynie o to, by zaraz po zakończeniu okresu danej lokaty i zwolnieniu z niej środków, założyć ponowną, powiększając ewentualnie saldo lokat o zaoszczędzone w międzyczasie pieniądze. Od czasu do czasu zaglądałam jeszcze online do zakładki „lokaty” by spojrzeć sobie z dumą na rosnącą sumę swoich oszczędności.

Niecałe 4 miesiące temu wchodząc na tę zakładkę odniosłam wrażenie, że saldo się pomniejszyło! Zaznaczę tutaj, że pamięć mam dobrą, lecz niezmiernie krótką, tak więc uznałam, że raczej to moja pomyłka. Mimo to, zadzwoniłam do banku dla pewności i, po dłuższym oczekiwaniu na konsultanta, poprosiłam o historię swoich lokat (z profilu klienta nie dało się bowiem takiej otworzyć - można było przeglądać jedynie aktualne lokaty, a nie historię zakończonych). Konsultant odrzekł, że owszem, ale „to kosztuje”. Poprosiłam więc o czas do namysłu. Upłynęło kilka dni, a ja „machnęłam ręką” na sprawę, dochodząc do wniosku, że to moje „zakręcenie” jest tu winne, a nie bank, bo bankowi na pewno można ufać.

Niestety, kilka dni temu sytuacja się powtórzyła! Zajrzałam na zsumowane saldo lokat i spostrzegłam, że pieniędzy jest jakby mniej!
Zaniepokojona, zaczęłam nieco lepiej drążyć temat: przewertowałam historię konta z ostanich 2 miesięcy.Okazało się również, że od 2 miesięcy bank zaczął jednak wykazywać online wyciągi z salda posiadanych lokat. W tym okresie zakończyły się 4 moje lokaty, tego samego dnia, tj. 06.09.2012, a zwrócone z nich środki, powiększone dodatkowo o 3000zł, ponownie natychmiastowo ulokowałam.
Odkryłam, że obecne saldo lokat, tj. na dzień 16.09.2012, jest o ponad 5000zł NIŻSZE niż saldo z dnia 01.08.2012!

Dwa dni temu zadzwoniłam (17.09.) do banku w celu wyjaśnienia tej sytuacji – już nie będę wchodzić w szczegóły, by się nie denerwować i nie przedłużać – konsultant stwierdził, że przeanalizuje sprawę i oddzwoni jak najszybciej. Na drugi dzień oddzwonił i powiedział, że według informacji z działu lokat (jakoś tak, uciekła mi nazwa) taka-a-taka kwota powrotna została przelana na moje konto. Odrzekłam, że przecież widzę swoją historię online i wcale TAKA suma pieniędzy NIE wpłynęła, ale o ponad 5000zł niższa! Konsultant odpowiedział, że w takim razie on musi jeszcze raz przeanalizować moje operacje...

W dniu 19.09.2012, otrzymałam od niego telefonicznie następujące wyjaśnienie:
- w systemie zaszła pomyłka i część moich środków z 2 lokat (spośród tych 4 ostatnio zakończonych) trafiła na RACHUNEK TECHNICZNY *** Online podczas ich zamykania. A mianowicie, po 2574,82zł z każdej z nich. Łącznie ponad 5000zł.
- bankowi zdarzają się takie błędy, a środki z rachunku technicznego trafiają do klienta z powrotem do maksymalnie 2 tygodni, o czym klient zawsze zostaje poinformowany.
- co prawda upłynęło już 13 dni (06-19.09.) od momentu tej „pomyłki”, ale bank na pewno by się ze mną skontaktował.
- bank postara się zwrócić brakujące środki do wieczora (nadal nic nie wpłynęło).
Bank (w osobie konsultanta) nie wyjaśnił mi DLACZEGO moje 2 lokaty zostały uszczuplone.

Dodam jeszcze, że zwróciłam się do banku z reklamacją i żądaniem zwroty pełnej kwoty wraz z odsetkami, jakie uzyskałabym, gdyby pieniądze znalazły się na lokacie, a nie na rachunku technicznym!
Zażądałam również historii wszystkich lokat: potwierdzenia zwrotu środków oraz zestawienia wszystkich zakładanych lokat (łaskawie otrzymam je bezpłatnie na e-mail). Chcę sprawdzić, czy 4 miesiące temu nie miało miejsca podobne wydarzenie.
Zapomniałam niestety poprosić, co niechybnie zrobię jutro, o wyjaśnienie zaistniałej sytuacji na piśmie.

Proszę opinię w tej sprawie, poradę.
Czy gdyby nie moja interwencja, środki faktycznie wróciłyby na moje konto?
A może powinnam to gdzieś zgłosić?
Może takie "błędy" pojawiają się u większej liczby klientów??

A może za bardzo się przejmuję, bo to zwyczajne wśród banków pomyłki w systemie, w istocie naprawialne przez same banki?

Dziękuję za poświęcony czas.
Pozdrawiam,


moderacja
olinka77 jest off-line  
20-09-2012, 04:01  
Seb72
Zbanowany
 
Posty: 4.444
Domyślnie re: Bank online - zniknęło 5000zł z lokat

doradzam powiadomić komisję nadzoru bankowego wyraźnie zaznaczając, że ma pani podejrzenie kradzieży pieniędzy z konta przez pracownika *** online, sfingującego rzekome pomyłki. Niech wpadną do tego banku z kontrolą i sprawdzą ilu tysiącom klientów pracownicy banku podkradają pieniądze.
Seb72 jest off-line  
20-09-2012, 12:39  
olinka77
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie re: Bank online - zniknęło 5000zł z lokat

Do Seb72: złożyłam dziś skargę do Komisji Nadzoru Finansowego (bo Bankowej już nie ma) poprzez gotowy formularz online z ich strony.

Moje pieniądze nadal nie pojawiły się na moim koncie. Kontaktowałam się dzisiaj z konsultantem *** Online i dowiedziałam nowych szczegółów: otóż 06.09.2012 miały do mnie trafić środki z likwidacji (zakończenia) 6 lokat, a nie 4 jak wcześniej podejrzewałam. I właśnie środki z tych 2 lokat CAŁKOWICIE do mnie nie dotarły, na łączną kwotę 5000 zł z odsetkowym hakiem. (Wczoraj wydawało mi się - a konsultant mnie z błędu nie wyprowadził - że 2 spośród 4 lokat zostały "uszczuplone"). To tak jakby lokaty nigdy nie istniały. Żadna też informacja o tej sytuacji do mnie nie dotarła przed moją interwencją.

Zażądałam również wyjaśnienia na piśmie zaistniałej sytuacji (reklamacja) - mają na to 30 dni.
olinka77 jest off-line  
20-09-2012, 19:21  
Heelp
Początkujący
 
Posty: 3
Domyślnie re: Bank online - zniknęło 5000zł z lokat

Mam dokładnie tę samą sytuację - moje pieniądze z zakończonych lokat zaginęły. Tylko kwota znacznie wyższa.

Już od 2 tygodni próbuję je odzyskać.
Nie wiem, czy e-maile czytają, ale w ogóle nie odpisują. Ten tzw. "opiekun" klienta, to fikcja i nic się nie da mu wysłać.
Telefoniczni konsultanci obiecują, że oddzwonią, jak się czegoś dowiedzą i... cisza.

Kilka dni temu moje pieniądze również odnalazły się na "rachunku technicznym" i podobno nawet jest zlecenie przelewu. Tylko konsultant nie jest w stanie powiedzieć czemu jeszcze ich nie oddali. I znowu obietnice, że oddzwoni.
Heelp jest off-line  
21-09-2012, 18:08  
olinka77
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie re: Bank online - zniknęło 5000zł z lokat

Dalszy ciąg historii i pytanie:
czy bank (konsultant) może przysłać historię lokat (zestawienie zakończonych) wklepanych w WORDzie?? (taką właśnie otrzymałam na maila).

Drogą mailową dostałam:
1) W dokumencie PDF potwierdzenia przelewu środków z lokat zakończonych (w co mam wgląd w historii rachunku online),
2) W PDF zestawienie aktualnych lokat (co oczywiste, również mam widoczne online)
3) Po 2 dniach próśb o zestawienie ZAKOŃCZONYCH lokat (wczoraj podobno system nie wygenerował...), dzisiaj otrzymałam takowe - w WORD.
Dodam, że nie mam możliwości wglądu w takie zestawienie z profilu klienta. Dlatego najbardziej mi na nim zależało, by sprawdzić, czy w przeszłości nie miał miejsca podobny "błąd systemu".

Po mojej interwencji, pieniądze z obydwu lokat zostały mi zwrócone dziś na konto (po 15 dniach), oczywiście bez odsetek za ten 15 dniowy okres niebytu. Ale to będzie rozstrzygać reklamacja, jak sądzę.

Na koniec sprecyzowanie informacji (podaję za konsultantem GetinOnline): po trafieniu środków klienta na rachunek techniczny banku, bank ma maksymalnie 14 dni na poinformowanie o tym wydarzeniu klienta (a nie 14 dni na zwrot środków).
Czy wiecie coś na ten temat?
Pozdrawiam!
olinka77 jest off-line  
22-09-2012, 20:21  
Kerimus
Moderator w spoczynku
 
Kerimus na Forum Prawnym
 
Posty: 10.467
Domyślnie re: Bank online - zniknęło 5000zł z lokat

Cytat:
Niech wpadną do tego banku z kontrolą i sprawdzą ilu tysiącom klientów pracownicy banku podkradają pieniądze.
Seb72 , czy TY się nie rozpędziłeś z tymi pomówieniami?
Kerimus jest off-line  
26-10-2012, 11:10  
olinka77
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie re: Bank online - zniknęło 5000zł z lokat

Witam ponownie - dla zainteresowanych - moja sprawa zakończyła się w następujący sposób:
Po miesiącu oczekiwania na wyjaśnienie (po złożonej reklamacji) dnia 24.10.2012 przyszła następująca odpowiedź z Getin Online, cytuję:

"Szanowna Pani,
W związku ze złożoną w dniu 20 września 2012 r. reklamacją dotyczącą zwrotu środków z zakończonych lokat, GetinNoble Bank SA (Bank) informuje, iż została ona uznana za zasadną.
Bank przeprowadził odpowiednie postępowanie wyjaśniające w odniesieniu do sformułowanych przez Panią zastrzeżeń.
Środki z zakończonych lokat o nr G/........ oraz G/......... z powodu błędu systemu trafiły na rachunek techniczny Banku.
W dniu 20 września 2012 r. po kontakcie telefonicznym z konsultantem ustalono poprawne konto do zwrotu środków.
Za okres w którym nie mogła Pani dysponować środkami zostały wypłacone odsetki ustawowe w kwocie 27,86 PLN.
W imieniu Banku przepraszam za zaistniałe opóźnienie dotyczące zwrotu środków z zakończonych lokat.
(...)"

Zastanawiam się, czy jestem jedyną klientką, której dotyczył taki "błąd systemu"?


Dodam jeszcze, że otrzymałam w końcu od banku (dzięki swej upartości!) poprawny dokument bankowy (opinię bankową) z wyszczególnieniem wszystkich moich lokat zakończonych.
Pozdrawiam!
olinka77 jest off-line  
18-02-2013, 20:09  
michaluser
Początkujący
 
Posty: 5
Domyślnie re: Bank online - zniknęło 5000zł z lokat

dzis mialem podobnie w open finanse - open konto. 10 000 ktore mialo wrocic na konto zniknelo. Oczywiscie zlecenie zostalo przyjete ale na dziwne konto ktoreg poczatek nie zgadzal sie z zadnym moim. Po moim zgloszeniu po okolo 5 godzinach zadzwoniono ze wyjasniono sytuacje i na szczescie pieniadze wrocily. Zastanawiam sie jednak ile z innych moim lokal nie podzielilo tego losu... oczywiscie historii nie ma, znaczy sie jest z z 14 dni, tyle ze tam i tak te zakonczone lokaty sie nie pojawily. W poim przypadku dyspozycje przedłuzenia lokat i wyplaty pieniedzy przyjmowal konsultant ktory do mnie dzwonil.
Ja to mam gdzies, konto zostawie dla lokat ktore teraz bede bacznie pilnowal i likwiduje karty i nie bede go uzywal jako 'codziennego' banku.
Tez mialem zaufanie do banku i jego systemu informatycznego. Widocznie teraz bankiem moze stac sie byle firemka.
michaluser jest off-line  
12-09-2014, 18:43  
planetax
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie re: Bank online - zniknęło 5000zł z lokat

Potwierdzam GETIN ONLINE i znikające pieniądze z lokat - wg. mnie są to zwykłe kradzieże robione przez pracowników tegoż banku. Później w trosce o "dobre imię" banku "chwilowe zabory mienia" są zacierane przez kadrę kierowniczą jakoby pomyłka systemu. Właśnie czegoś takiego doświadczyłem na własnej skórze. Póki co nie zgłaszam tego faktu bankowi czekając na informację o zaborze moich pieniędzy na konto tzw. techniczne. Jeśli po miesiącu od "wyparowania" pieniądze nie zostaną mi zwrócone samoistnie - poinformuję prokuraturę oraz nadzór bankowy o kradzieży. Nie może być tak, że trzeba prowadzić podwójną księgowość i co chwilę weryfikować bank czy przypadkiem nas nie okradł. Powierz nam swoje pieniądze ...a my cię okradniemy Brawo GETIN Online. Zabór mojego mienia odkryłem czysto przypadkowo i gdyby nie przypadek to na 99,9% nigdy bym tego faktu nie wykrył. Obstawiam, że obsługa liczy na to, że klient przeoczy brak tysiąca czy kilku tysięcy złotych ..skoro klient ma tych tysięcy tak wiele. Oczywiście nie omieszkam poinformować o finale tej sprawy.
planetax jest off-line  
12-02-2015, 11:30  
Dolejlama
Początkujący
 
Posty: 1
Domyślnie re: Bank online - zniknęło 5000zł z lokat

Miałam taką sytuację dwukrotnie w dłuższym okresie. Zawsze po przedłużaniu lokat po telefonie od konsultanta. Zawsze znikały w wyniku "problemów technicznych" i zawsze oddawali je z należnymi odsetkami. Tyle, że dopiero po kilku tygodniach i po kilku telefonach. Raz nawet uparli się, że muszę się stawić w oddziale, ale odmówiłam.

Biorąc pod uwagę przeciętne kwoty lokat, popularność tego procederu oraz to że najwyraźniej trwa od dawna, z kont znikają ogromne środki.
Dolejlama jest off-line  
12-02-2015, 11:56  
parasoll.ka
Praktyk
 
parasoll.ka na Forum Prawnym
 
Posty: 17.420
Domyślnie re: Bank online - zniknęło 5000zł z lokat

Dolejlama .... a pytanie na które chcesz uzyskać odpowiedź brzmi...?
parasoll.ka jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Mandat 5000zł (odpowiedzi: 11) Witam. W marcu dostałem wyrok za jazdę samochodem pod wpływem środków odurzających (dopalaczy) + jazdę bez prawka i posiadanie niewielkiej ilości...
§ Getin bank - naliczanie opłaty za zapytanie online (odpowiedzi: 2) Witam wszystkich, może ktoś będzie w stanie pomóc mi w tej sprawie. Jakiś czas temu na stronie www.getinbank.pl/kontakt/zapytaj-o-produkt...
§ Regulamin strony pajeczyna.pl - kara 5000zł (odpowiedzi: 0) Ten serwis ogłoszeniowy ma dość dziwny regulamin dodawania nowych wpisów grożą, że za dublowanie wpisów (tzw. spamming) grozi kara 5000zł. Przed...
§ Darowizna 5000zł (odpowiedzi: 5) Witam serdecznie. Czy po spisaniu umowy darowizny na 5000zł muszę ją zanieść i otrzymać pieczątkę w Urzędzie Skarbowym zwalniająca z podatku? Czy...
§ darowizna 5000zł ? (odpowiedzi: 1) witam mam pytanie ,bo dostałem od rodziców kwotę 5000 na zakup samochodu. Nigdzie tego nie zgłaszaliśmy - rodzice poprostu dołożyli gotówkę do...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 16:11.