Bank nie odpowiada na reklamacje - Forum Prawne

 

Bank nie odpowiada na reklamacje 2

Mam drugi egzemplarz w domu. Podpisaną przeze mnie kopię odesłałem do banku listem poleconym, jak tylko dowiedziałem się o jego braku w centrali. A nie było to łatwe. Kontakt wyłącznie przez infolinię (przynajmniej w tym ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa publicznego > Prawo finansowe i podatkowe


Odpowiedz
 
09-02-2013, 15:36  
man62
Stały bywalec
 
man62 na Forum Prawnym
 
Posty: 5.634
Domyślnie RE: Bank nie odpowiada na reklamacje

Mam drugi egzemplarz w domu.
Podpisaną przeze mnie kopię odesłałem do banku listem poleconym, jak tylko dowiedziałem się o jego braku w centrali.
A nie było to łatwe. Kontakt wyłącznie przez infolinię (przynajmniej w tym banku) jest absolutną porażką! Nikt nic nie wie, nie jest z tego działu.
O braku aneksu dowiedziałem się przez całkowity przypadek dopiero w połowie stycznia.
Ale przewalutowanie nastąpiło i tak automatycznie, bez informacji z banku.
Według mnie jego brak nie miał na to wpływu. Wystarczy porównać daty o których piszę w pierwszym poście.
man62 jest off-line  
09-02-2013, 15:42  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Bank nie odpowiada na reklamacje

więc tak: dokumentem wiążącym dla banku i kredytobiorcy jest Umowa a następnie Aneks, który wprowadza zmiany do Umowy. Pozytywna Decyzja banku w Pana sprawie jest w sumie na ich korzyść bo świadczy o tym, że bank jak najbardziej przychylił się do Pana prośby, a Pan zwyczajnie z niej zrezygnował nie podpisując Aneksu /nie ma żadnego dowodu na to, że Aneks dostarczył Pan do Oddziału/ Oczywiście nadal powinien Pan utrzymywać, że taki Aneks został przez Pana przekazany do Oddziału bezpośrednio pracownikowi banku /może pamięta Pan, która to była Pani/ Ja zastanowiłabym się czy miał Pan fizyczną możliwość przesłania podpisanego Aneksu listem /tak jak sugerował bank/ i żeby on dotarł do banku w wyznaczonym terminie.
 
09-02-2013, 16:00  
man62
Stały bywalec
 
man62 na Forum Prawnym
 
Posty: 5.634
Domyślnie RE: Bank nie odpowiada na reklamacje

Nie miałem żadnych szans aby dostarczyć w jakikolwiek sposób aneks do banku w wyznaczonym terminie.
Chociaż taki termin nie jest według mnie określony.
Zapis w umowie kredytowej brzmi:
"(..) Kredytobiorca ma prawo wystąpić do Banku z wnioskiem o jednorazowe przedłużenie o kolejne 24 miesiące okresu obsługi Kredytu jako indeksowanego do waluty, co spowoduje brak automatycznego przewalutowania kwoty kredytu z euro na pln. (...)".
Wniosek taki złożyłem, mało tego otrzymałem podpisaną zgodę i podpisany aneks przez bank.
Co prawda w dalszej części zapis brzmi:
"(...) i będzie wymagało zawarcia odrębnego Aneksu do Umowy Kredytowej."
Według mnie zasadnicze znaczenie powinno mieć złożenie przeze mnie wniosku i otrzymanie zgody banku. Tym bardziej, że aneks otrzymałem w dniu w którym i tak bez względu na wniosek i zgodę nastąpiło automatyczne przewalutowanie!
man62 jest off-line  
09-02-2013, 16:09  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Bank nie odpowiada na reklamacje

tak jak pisałam wcześniej bank wyraził zgodę, przygotował Aneks a Pan z tego dobrodziejstwa nie skorzystał. Jak udowodnić, że aneks dotarł do Pana w dniu, w którym trzeba go było wykonać. Trudna sprawa, mam nadzieję, że uda się ją rozwiązać na Pana korzyść. Przecież zadowolenie klienta jest najważniejsze. Powodzenia.
 
09-02-2013, 16:20  
man62
Stały bywalec
 
man62 na Forum Prawnym
 
Posty: 5.634
Domyślnie RE: Bank nie odpowiada na reklamacje

Mam coraz większe wątpliwości, czy zadowolenie klienta w tym banku ma jakiekolwiek znaczenie?
Dziękuję agna123!
Nie ukrywajmy, że oczekujemy na forum przede wszystkim potwierdzenia swoich racji dla lepszego samopoczucia i znalezienia w sobie jeszcze woli walki!

Oczywiście w dalszym ciągu liczę na opinie i pomoc.

Obiecuję poinformować na forum o wynikach swoich zmagań z "G".
man62 jest off-line  
09-02-2013, 18:02  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Bank nie odpowiada na reklamacje

Cytat:
Napisał/a man62 Zobacz post
Mam drugi egzemplarz w domu.
Podpisaną przeze mnie kopię odesłałem do banku listem poleconym, jak tylko dowiedziałem się o jego braku w centrali.
A nie było to łatwe. Kontakt wyłącznie przez infolinię (przynajmniej w tym banku) jest absolutną porażką! Nikt nic nie wie, nie jest z tego działu.
O braku aneksu dowiedziałem się przez całkowity przypadek dopiero w połowie stycznia.
Ale przewalutowanie nastąpiło i tak automatycznie, bez informacji z banku.
Według mnie jego brak nie miał na to wpływu. Wystarczy porównać daty o których piszę w pierwszym poście.
dopiero odczytałam. Skoro ma Pan Aneks podpisany przez Bank to uważam, że należy traktować, że jest obowiązujący /chyba, że są tam jakieś zapisy, które to podważają/. Sprawa raczej zakończy się pomyślnie -oczywiście dla Pana.
 
09-02-2013, 19:02  
man62
Stały bywalec
 
man62 na Forum Prawnym
 
Posty: 5.634
Domyślnie RE: Bank nie odpowiada na reklamacje

Też mam taką nadzieję agna123!

Tak jak już wspomniałem, będę informował Was na Forum, co dalej dzieje się w tej sprawie.
Chętnie w ramach zdobytego doświadczenia pomogę innym w podobnych historiach (szczególnie w kontaktach z G!)

Nie jestem odosobnionym przypadkiem z kłopotami z "G".
Przestrzegam więc, podobnych mi naiwniaków przed wkręceniem się w kredyt w tymże banku!
Przejrzyjcie dostępne rankingi i zastanówcie się, czy lepiej stracić kilka złotych na teoretycznie mniej opłacalnej ofercie, czy stać się ud....m być może na zawsze!
man62 jest off-line  
09-02-2013, 19:31  
kismen
Przyjaciel forum
 
kismen na Forum Prawnym
 
Posty: 1.931
Domyślnie RE: Bank nie odpowiada na reklamacje

Cytat:
Napisał/a man62 Zobacz post
Mam coraz większe wątpliwości, czy zadowolenie klienta w tym banku ma jakiekolwiek znaczenie?
zerowe, kto Ci doradził kredyt w Getinie ? doradca z OF ? to bank dla samobójców
kismen jest off-line  
10-02-2013, 06:21  
man62
Stały bywalec
 
man62 na Forum Prawnym
 
Posty: 5.634
Domyślnie RE: Bank nie odpowiada na reklamacje

Niestety biorąc kredyt hipoteczny nie miałem żadnego doświadczenia.
Zaufałem doradcy finansowemu z "E........" , wierząc w jego fachowość i rzetelność!
man62 jest off-line  
20-02-2013, 19:04  
man62
Stały bywalec
 
man62 na Forum Prawnym
 
Posty: 5.634
Domyślnie RE: Bank nie odpowiada na reklamacje

Odgrzewam temat!

Nie wiem czy uwierzycie ale Getin Noble Bank
zagubił również drugi Aneks wysłany przeze mnie listem poleconym!

Dostałem właśnie decyzję odmowną na moją reklamację z powodu braku aneksu w banku.

man62 jest off-line  
06-03-2013, 19:56  
mar74
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie RE: Bank nie odpowiada na reklamacje

nie ma co się szczypać. Zostaje knf.
mar74 jest off-line  
20-03-2013, 16:25  
man62
Stały bywalec
 
man62 na Forum Prawnym
 
Posty: 5.634
Domyślnie RE: Bank nie odpowiada na reklamacje

Dziękuję Wszystkim za pomoc!

Okazało się, że można wygrać nawet z Getinem!

Poskutkowało wstawiennictwo i decyzja Arbitra Bankowego.
Podpisałem nowy aneks, w związku z czym anulowano wszystkie żądania Getinu począwszy od spornego okresu i przewalutowania.

Ufff, walczyłem ale warto było!
man62 jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Kredyt Studencki/Urlop Dziekański - Bank PKO Bank Polski (odpowiedzi: 1) Witam wszystkich użytkowników. Mam problem opiszę go rzeczowo i zwięźle. Studiuję od 2014 roku zaocznie - wziąłem wtedy kredyt studencki(3 lata...
§ Bank nie odpowiada na reklamacje. Zaginione (ukradzione) 65tys. przy przelewie (odpowiedzi: 1) Witam Przepraszam, że zakładam nowy temat bo w poprzednim był prawie zerowy odzew. Prawdopodobnie było zbyt dużo niepotrzebnego tekstu albo zły...
§ Problem z Bankiem, przelew PLN z X bank to Bank Y (odpowiedzi: 4) Przelalem duza sume zlotowek do kantoru walutowego. Przy przelewie z X Bank do Y Bank kantor walutowy, popelnilem blad. Zamiast podac numer rachunku...
§ BANK złamanie prawa bankowego SYGMA BANK (odpowiedzi: 4) W 2009 roku wziąłem kredyt w Sygma Bank to kilku miesiącach spłaciłem go w całości (czyli jeszcze w 2009 roku a umowa kredytowa miała się zakończyć...
§ Dostawca Internetu nie odpowiada na reklamacje (odpowiedzi: 8) Witam. Proszę od pomoc. Od około 3 miesięcy nie mam w domu internetu. Posiadam internet radiowy "do 600 kb/s" w technologii 2,4 Ghz u operatora...
§ Czy bank słusznie podał mnie do BIK'u ? Bank do dziś nie informowął mnie o zadłużeniu (odpowiedzi: 6) Witam. Mój problem rozpoczął się wczoraj starałem się o kredyt w jednym z banków i jakie moje zdziwienie było gdy dostałem jego odmowę. Jako że...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 16:50.