Bank nie odpowiada na reklamacje - Forum Prawne

 

Bank nie odpowiada na reklamacje

Witam! W grudniu 2012 bank automatycznie przewalutował kredyt z euro na pln. Pomimo złożonego wniosku o przedłużenie na kolejne 24 miesiące i otrzymanej zgody na piśmie. Aneks do umowy z wymagalną datą podpisania do 07.12.2012. ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa publicznego > Prawo finansowe i podatkowe


Odpowiedz
 
09-02-2013, 10:01  
man62
Stały bywalec
 
man62 na Forum Prawnym
 
Posty: 5.634
Domyślnie Bank nie odpowiada na reklamacje

Witam!
W grudniu 2012 bank automatycznie przewalutował kredyt z euro na pln. Pomimo złożonego wniosku o przedłużenie na kolejne 24 miesiące i otrzymanej zgody na piśmie. Aneks do umowy z wymagalną datą podpisania do 07.12.2012. dostałem 10.12.2012. (!) i w tym dniu nastąpiło automatyczne przewalutowanie! Spłaty w euro dokonałem zgodnie z harmonogramem 20.12.2012. Bank 18,12,2012. sporządził nowy harmonogram spłat w pln 18.12.2012, otrzymałem go 02.01.2013. prawie dwa tygodnie po wymaganej dacie spłaty. Nie poinformował mnie w żaden sposób o przewalutowaniu i braku aneksu. (miałem niezwykłego pecha: aneks złożyłem w filii banku, który podobno zaginął, a ja nie wziąłem potwierdzeni). Bank "zarobił" na tym 270 tys.zł (!), moja rata wzrosła tym samym o ponad 50 procent(!).Teraz pomimo złożonej reklamacji na piśmie nalicza mi karne odsetki i straszy codziennymi smsami i telefonami przekazaniem sprawy firmie windykacyjnej. Czy ma prawo tak postępować pomimo złożonej reklamacji? Co robić?!
man62 jest off-line  
09-02-2013, 10:12  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Bank nie odpowiada na reklamacje

reklamacja nie zatrzymuje toku postępowania. Nie bardzo rozumiem po co podpisał Pan Aneks skoro nie chciał Pan przewalutowania.
 
09-02-2013, 10:44  
man62
Stały bywalec
 
man62 na Forum Prawnym
 
Posty: 5.634
Domyślnie RE: Bank nie odpowiada na reklamacje

Aneks dotyczył właśnie kolejnego okresu spłaty kredytu w euro.
Z odpowiedzi Pani wynika, że powinienem pomimo reklamacji dokonywać spłat w złotówkach, w takich kwotach jakich wymaga ode mnie obecnie bank?
Byłem u Rzecznika Praw Konsumenta, który obiecał pomóc mi w przypadku braku reakcji ze strony banku na złożoną reklamację lub po otrzymaniu odmownej odpowiedzi.
Stwierdził również, że bank nie ma prawa wymagać ode mnie spłat w spornej kwocie i walucie, jak również naliczać jakichkolwiek odsetek w okresie reklamacyjnym.
man62 jest off-line  
09-02-2013, 10:52  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Bank nie odpowiada na reklamacje

Na pewno na Pana korzyść. A dlaczego ten kredyt został przewalutowany skoro Pan tego nie chciał?
 
09-02-2013, 11:03  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Bank nie odpowiada na reklamacje

Przepraszam nie doczytałam czego dotyczył Aneks. Ale i tak dziwne to przewalutowanie albo tak skonstruowana umowa skoro musi Pan co jakiś czas wnioskować o możliwość spłaty w Euro. A teraz stało się tak, że Aneks nie
został zarejestrowany i musi Pan spłacać zgodnie z pierwotną umową, w której musi być jakiś zapis, że w Euro może Pan spłacać tylko przez jakiś czas. Tylko kto pobrał opłatę za Anek, którego "niby" nie ma
 
09-02-2013, 11:18  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Bank nie odpowiada na reklamacje

Poza tym Aneks powinien Pan podpisać w obecności pracownika.
 
09-02-2013, 11:51  
man62
Stały bywalec
 
man62 na Forum Prawnym
 
Posty: 5.634
Domyślnie RE: Bank nie odpowiada na reklamacje

Agna123
Zwróć proszę uwagę na daty, o których piszę w pierwszym poście.
Z tym aneksem był niezwykły splot okoliczności. Wniosek,zgoda na dalsze kredytowanie w euro oraz aneks były już podpisane przez bank. Ponieważ otrzymałem go po terminie wymaganego podpisania ze swoimi wątpliwościami udałem się do oddziału tegoż banku. (Informacja w aneksie mówiła o odesłaniu go do banku). Udzielono mi informacji, że najważniejsze jest wyrażenie zgody, a datami nie muszę się martwić. Zostawiłem więc aneks z prośbą o przesłanie go do centrali banku. (Uważałem, że to najszybsza i najpewniejsza droga).
Co do samego kredytu hipotecznego, to jest kredyt euro/pln. Wymagał on zgodnie z umową kredytową po 24 miesiącach, złożenia wniosku z prośbą o kredytowanie w euro na kolejne 24 miesiące.
Nie piszę o jaki bank tu chodzi - nie wiem czy mogę na forum.
man62 jest off-line  
09-02-2013, 12:36  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Bank nie odpowiada na reklamacje

nie spotkałam się z sytuacją, że Aneks do podpisu /w tak ważnej sprawie/ wysyłany jest pocztą. Sam Wniosek i pozytywna Decyzja Banku niczego nie zmienia, ale fakt otrzymania Aneksu po dacie zmiany waluty -to coś nie tak. Faktem jest, że Aneksy odnośnie przewalutowania wprowadza się po podpisaniu przez klienta. Jeśli jest to możliwe to czy z poczty możesz otrzymać potwierdzenie kiedy odebrałeś przesyłkę. Proponuję raty opłacać terminowo i zgodnie z nowym harmonogramem bo zabałaganisz sobie BIK /i na pewno w tym banku Ci go nie wyprostują/ poza tym złożyłabym skargę do KNF /można to zrobić przez stronę int.-bardzo skuteczna metoda/
 
09-02-2013, 12:51  
man62
Stały bywalec
 
man62 na Forum Prawnym
 
Posty: 5.634
Domyślnie RE: Bank nie odpowiada na reklamacje

Sytuacja i dla mnie jest właśnie kuriozalna i niezrozumiała.
Puki co mam zamiar czekać na odpowiedz z banku lub przekroczony termin reklamacyjny 30 dni. Potem interwencja Rzecznika Praw Konsumenta oraz Arbitra Bankowego i dopiero wówczas z ich poparciem powiadomienie KNF.
Oczywiście wszystkie sugestie są mi bardzo pomocne. Serdecznie dziękuję!
man62 jest off-line  
09-02-2013, 12:58  
man62
Stały bywalec
 
man62 na Forum Prawnym
 
Posty: 5.634
Domyślnie RE: Bank nie odpowiada na reklamacje

Aneks przesłano do mnie ZWYKŁYM LISTEM! Nawet nie poleconym. Zgoda na mój wniosek została wydana 05.12.2012 (!). Koperta niestety niestęplowana bez datownika. Ale skoro samo pismo nosi datę 5 grudnia to nie mogłem dostać aneksu przed 7 grudnia!
Wraz ze zgodą na dalsze kredytowanie w euro otrzymałem harmonogram spłat w euro do listopada 2013 roku. I do niego się zastosowałem.
Jak wspomniałem wcześniej harmonogram spłat w pln bank wygenerował na dwa dni przed terminem spłaty, a otrzymałem go dwa tygodnie po terminie!
Nie wiem, czy komukolwiek taka sytuacja wyda się zgodna z prawem i normalna!
man62 jest off-line  
09-02-2013, 13:28  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Bank nie odpowiada na reklamacje

ciekawa jestem, który to bank
 
09-02-2013, 13:42  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Bank nie odpowiada na reklamacje

chyba to bank naG

Oto zapisy dodatkowe jakie otrzymał mój znajomy w ofercie kredytu
*walutowego* .. czy ktoś tu coś z tego rozumie?
Jeleni szukają?

"Najpóźniej na 30 dni przed końcem upływu terminu 24 miesięcy
od dnia uruchomienia Kredytu (I Transzy) Kredytobiorca ma prawo
wystąpić do Banku z wnioskiem o jednorazowe przedłużenie o kolejne
24 miesiące okresu obsługi Kredytu jako indeksowanego do waluty,
co spowoduje brak automatycznego przewalutowania kwoty Kredytu
z EURO na PLN po upływie 24 miesięcy od dnia uruchomienia Kredytu
(I transzy)) i będzie wymagało zawarcia odrębnego Aneksu do
Umowy Kredytu. Za powyższą operację Bank pobierze prowizje w
wysokości 1,95% kwoty Kredytu pozostałej do spłaty.
Do przeliczeń aktualnego salda Kredytu na PLN, stosuje się średni
kurs Narodowego Banku Polskiego dla danej waluty, aktualny
na ostatni dzień roboczy danego miesiąca.

Przewalutowanie Kredytu z EURO na PLN nastąpi automatycznie po upływie
24 miesięcy od dnia uruchomienia Kredytu (I transzy) bez konieczności
składania przez Kredytobiorcę dodatkowym dyspozycji w tym zakresie i
nie wymaga zawarcia Aneksu do Umowy Kredytu

Przewalutowanie Kredytu z EURO na PLN nastąpi po średnim kursie NBP
ogłoszonym w Bankowej tabela kursów walut dla kredytów dewizowych
oraz indeksowanych kursem walut obcych obowiązującej w Banku
w dniu przewalutowania.

Za przewalutowanie Kredytu z EURO na PLN na warunkach opisanych
w niniejszej Umowie Bank nie pobierze prowizji."
 
09-02-2013, 14:12  
man62
Stały bywalec
 
man62 na Forum Prawnym
 
Posty: 5.634
Domyślnie RE: Bank nie odpowiada na reklamacje

Oczywiście ma Pani rację. Bank na "G".
Nie rozumiem tylko dlaczego w przypadkach dyskusji o przedziwnych kłopotach z bankiem, każdy bezbłędnie wie że chodzi o Bank na "G".
Może dlatego, że we wszystkich rankingach banków przyjaznych klientowi,
G klasyfikowany jest na szarym końcu!
Również w ostatnim rankingu Newsweeka jest 19 na 22 sklasyfikowane.

Zapis który Pani udostępniła doskonale znam!
Swoją umowę kredytu Hipotecznego studiuję codziennie od kilku tygodni!
man62 jest off-line  
09-02-2013, 14:28  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Bank nie odpowiada na reklamacje

skopiowałam to z jakiegoś forum, bo ktoś poruszał ten problem-automatyczne przewalutowanie.
 
09-02-2013, 14:40  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Bank nie odpowiada na reklamacje

a czy Aneks przyszedł w 1 egzemplarzu, czy ma Pan egzemplarz dla siebie podpisany przez bank?
 
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Kredyt Studencki/Urlop Dziekański - Bank PKO Bank Polski (odpowiedzi: 1) Witam wszystkich użytkowników. Mam problem opiszę go rzeczowo i zwięźle. Studiuję od 2014 roku zaocznie - wziąłem wtedy kredyt studencki(3 lata...
§ Bank nie odpowiada na reklamacje. Zaginione (ukradzione) 65tys. przy przelewie (odpowiedzi: 1) Witam Przepraszam, że zakładam nowy temat bo w poprzednim był prawie zerowy odzew. Prawdopodobnie było zbyt dużo niepotrzebnego tekstu albo zły...
§ Problem z Bankiem, przelew PLN z X bank to Bank Y (odpowiedzi: 4) Przelalem duza sume zlotowek do kantoru walutowego. Przy przelewie z X Bank do Y Bank kantor walutowy, popelnilem blad. Zamiast podac numer rachunku...
§ BANK złamanie prawa bankowego SYGMA BANK (odpowiedzi: 4) W 2009 roku wziąłem kredyt w Sygma Bank to kilku miesiącach spłaciłem go w całości (czyli jeszcze w 2009 roku a umowa kredytowa miała się zakończyć...
§ Dostawca Internetu nie odpowiada na reklamacje (odpowiedzi: 8) Witam. Proszę od pomoc. Od około 3 miesięcy nie mam w domu internetu. Posiadam internet radiowy "do 600 kb/s" w technologii 2,4 Ghz u operatora...
§ Czy bank słusznie podał mnie do BIK'u ? Bank do dziś nie informowął mnie o zadłużeniu (odpowiedzi: 6) Witam. Mój problem rozpoczął się wczoraj starałem się o kredyt w jednym z banków i jakie moje zdziwienie było gdy dostałem jego odmowę. Jako że...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 16:37.