VAT nie rozliczony przez kontrachenta w US - Forum Prawne

 

VAT nie rozliczony przez kontrachenta w US

Witam mam pytanie a raczej prosbe o porade mam klienta ktoremu sprzedajemy towar na 0 stawce vat ze wzgledu ze podmiot z innego kraju UE ale mam podejrzenie ze podmiot ten nie rozlicza sie z ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa publicznego > Prawo finansowe i podatkowe


Odpowiedz
 
06-08-2013, 22:07  
nemo2013
Użytkownik
 
Posty: 70
Domyślnie VAT nie rozliczony przez kontrachenta w US

Witam
mam pytanie a raczej prosbe o porade

mam klienta ktoremu sprzedajemy towar na 0 stawce vat ze wzgledu ze podmiot z innego kraju UE ale mam podejrzenie ze podmiot ten nie rozlicza sie z podatku vat ktory sprzedaje kolejnej firmie z tego samego kraju juz jako vat naliczony
po prostu obawiam sie iż mimo tego ze ja tutaj nie jestem winny ale klient moze sprzedawac towar z Vatem a sam tego vatu pozniej nie placic w US(danym do jego miejscowosci) i zwinie firme za miesiac czy dwa ...dlaczego to mnie martwi
ano po 1 kontrakt pod niego mam przygotowany na pol roku klient nie negocjował zgodzil sie i odsprzedaje go dalej jesli zwinie firme na rynku zostnie odbiorca(koncowy jego klient) i moja firma mimo iz sprzedalem zgodnie z prawem i sie rozliczylem moge miec nieprzyjemnosci faktury zzostaja i US bedzie sie czepiał biednego odbiorcy i mnie zapewne do wyjasnienia a ja pewnie strace kontrakt co niesie koszty (kary)
jak mozna sprawdzic wiarygodnosc takiej firmy poniewaz to ze czy ma dług wzgledem US (vat) wyjdzie pewnie dopiero po terminie do kiedy go ma zapłacic wiec w zasadzie nic niemoge
i co wtedy jak do tego dojdzie ?
nemo2013 jest off-line  
07-08-2013, 07:35  
parasoll.ka
Praktyk
 
parasoll.ka na Forum Prawnym
 
Posty: 17.312
Domyślnie RE: VAT nie rozliczony przez kontrachenta w US

Cytat:
mam klienta ktoremu sprzedajemy towar na 0 stawce vat ze wzgledu ze podmiot z innego kraju UE
Rozumiem, że to wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów i korzysta ze stawki "0".
Czy posiadasz wszystkie dokumenty uprawniające Cię do fakturowania tą stawką?
parasoll.ka jest off-line  
07-08-2013, 09:37  
nemo2013
Użytkownik
 
Posty: 70
Domyślnie RE: VAT nie rozliczony przez kontrachenta w US

Cytat:
Napisał/a parasoll.ka Zobacz post
Rozumiem, że to wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów i korzysta ze stawki "0".
Czy posiadasz wszystkie dokumenty uprawniające Cię do fakturowania tą stawką?
tak oczywiscie ja jestem firma z UE i sprzedaje firmie PL i ta firma odsprzedaje kolejnej firmie odbiorcy końcowemu juz w PL
i tak jak pisałem ja tu jestem ok ale mam podejrzenie ze dalej sprzedaja i sie nie rozliczaja wynika to z tego ze przypadkowo odeslali mi @ do odbiorcy z PL i z tego maila wysuwam takie podejrzenie
pzdr
jak sie tu zabezpieczyc ? a raczej tego odbiorce szkoda mi dobrego kontraktu
jak dlugo on moze zwlekac z platnoscia do US vat za faktury z poprzedniego miesiaca czy moge to jakos sprawdzic w PL czy jest rzetelny hmm
obawiam sei ze u nas prawo da mu kare ale zanim sie cos zacznie działac to moze minac kolejny miesiac a on zacznie zwijać interes
nemo2013 jest off-line  
07-08-2013, 10:42  
parasoll.ka
Praktyk
 
parasoll.ka na Forum Prawnym
 
Posty: 17.312
Domyślnie RE: VAT nie rozliczony przez kontrachenta w US

Teraz zrozumiałam. Jesteś kontrahentem UE z kraju inego niż Polska. Wysyłasz towar do kontrahenta UE PL w Polsce. Sprawdź w systemie "vies" czy kontrahent polski jest czynnym podatnikiem VAT PL. Jeśli tak, to wszysto - chyba że przepisy Twojego kraju nakładają jeszcze jakies inne obowiązki. Rozumiem że towar przemieszcza się pomiędzy krajem UE, a Polską.
parasoll.ka jest off-line  
07-08-2013, 10:57  
nemo2013
Użytkownik
 
Posty: 70
Domyślnie RE: VAT nie rozliczony przez kontrachenta w US

to oczywiste przed podejsciem do kontraktu sprzwdzamy poprawnosc tak ma w umowie nip UE sprawdzany to jasne ale co dalej ?
jesli on sie nie rozliczy w US od towaru sprzedanego ja o tym nie bede wiedzial a on ile moze tak lawirowc z VAtem zanim sie zorientuje ze jest cos nie tak z nim ? i jak sie zabezpieczyc jesli gosc to robi celowo a potem zamyka dzialalnosc...
nemo2013 jest off-line  
07-08-2013, 18:37  
nemo2013
Użytkownik
 
Posty: 70
Domyślnie RE: VAT nie rozliczony przez kontrachenta w US

nikt nie wie co zrobic lub jak sie zabezpieczyć lub jak sprawdzic ?
jak to wyglada ze strony prawnej ?
nemo2013 jest off-line  
07-08-2013, 18:44  
parasoll.ka
Praktyk
 
parasoll.ka na Forum Prawnym
 
Posty: 17.312
Domyślnie RE: VAT nie rozliczony przez kontrachenta w US

Ale to nie Twój problem.
parasoll.ka jest off-line  
07-08-2013, 19:06  
nemo2013
Użytkownik
 
Posty: 70
Domyślnie RE: VAT nie rozliczony przez kontrachenta w US

troche jednak moj bo jak klient zawali to mi zawali tez kontrakt a skarbowka mimo tego ze nic mi nie zrobi to bedzie sprawe wyjaśniać i tylko mi smrodu narobia dla przyszłych klientow

2 sprawa co jesli w tym czasie jego nip EU bedzie nieważny albo juz jest nie wazny i widnije jeszcze w UE taxie wtedy ja tez moge miec problemy ze klinetowi nie moglem sprzedac towaru netto...
nemo2013 jest off-line  
07-08-2013, 19:08  
nemo2013
Użytkownik
 
Posty: 70
Domyślnie RE: VAT nie rozliczony przez kontrachenta w US

dlatego pytam
ile on moze sie spozniac z zaplaceniem vatu do US z poprzedniego miesiaca ?
i jak to wyglada jesli klient wproadzil mnie celowo w blad a np nip EU mial juz zawieszony lub niewazny?

pzdr
nemo2013 jest off-line  
07-08-2013, 20:54  
parasoll.ka
Praktyk
 
parasoll.ka na Forum Prawnym
 
Posty: 17.312
Domyślnie RE: VAT nie rozliczony przez kontrachenta w US

Cytat:
ile on moze sie spozniac z zaplaceniem vatu do US z poprzedniego miesiaca ?
Za długi swojego klienta nie odpowiadasz. Skąd Twoja wiedza na temat jego zadłużenia?
Na dzień dokonania sprzedaży musi być zarejestrowanym podatnikiem VAt UE.
parasoll.ka jest off-line  
07-08-2013, 22:01  
nemo2013
Użytkownik
 
Posty: 70
Domyślnie RE: VAT nie rozliczony przez kontrachenta w US

Cytat:
Napisał/a parasoll.ka Zobacz post
Za długi swojego klienta nie odpowiadasz. Skąd Twoja wiedza na temat jego zadłużenia?
Na dzień dokonania sprzedaży musi być zarejestrowanym podatnikiem VAt UE.
w @ przypadkowo wyslal do mnie informacje z oferta na ktorej widnialo ze sprzedaje towar po nizszej cenie niz ja jemu i mam podejrzenie ze jesli bierze tylko ode mnie to sprzedaje z vatem bo dla klienta tanio ale on sam vatu nie odprowadzi i firme zamknie bo inaczej to zupełnie bez sensu zeby dokladal
wiec moze byc sytuacja ze to tylko o to chodzi dlatego pytam kolejny raz jak dlugo moze sie spozniac z VAT do US dopuki uS nie zacznie ingerowac w jego dzialalnosc albo co gorsze wogole tych faktur nie ksieguje tylko wystawia nie zaplaci vatu i tyle go widzieli...
pzdr
nemo2013 jest off-line  
08-08-2013, 08:20  
parasoll.ka
Praktyk
 
parasoll.ka na Forum Prawnym
 
Posty: 17.312
Domyślnie RE: VAT nie rozliczony przez kontrachenta w US

Cytat:
jak dlugo moze sie spozniac z VAT do US dopuki uS nie zacznie ingerowac
Jeżeli Ty w swoich deklaracjach podsumowujących wykazujesz WDT i podajesz jego nr NIP UE, a on w swojej deklaracji podsumowującej nie wykazuje tego zakupu to US wezwie go do wyjaśnienia. W jakim czasie - nie wiem, nie ma określonego terminu.
parasoll.ka jest off-line  
08-08-2013, 16:39  
nemo2013
Użytkownik
 
Posty: 70
Domyślnie RE: VAT nie rozliczony przez kontrachenta w US

ok dzieki
czyli całkiem mozliwe ze po miesiacu dostanie 1 wezwanie ...
nemo2013 jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Rozliczony PIT-37 a PIT-8C (odpowiedzi: 1) Dzień dobry. Rozliczyłem na początku lutego PIT dla małżonków. Jedno z nich (X) ma przychody z emerytury a drugie (Y) przychody zerowe. Zeznanie...
§ PIT rozliczony przez PRACODAWCĘ (odpowiedzi: 10) Ze stałego miejsca zatrudnienia za rok 2014 rozliczył mnie pracodawca. Jednakże przyszedł mi również PIT 11, gdyż na okres wakacji przez lipiec...
§ Nie rozliczony pit 37 (odpowiedzi: 2) Witam serdecznie mam takie pytanie co mogę zrobić jeśli nie rozliczyłem pitu 37 ponieważ byłem za granicom teraz dopiero się z niego rozliczyłem i...
§ Firma straszy, że jak nie spłacę zobowiązania poinformuje kontrachentów (odpowiedzi: 4) Witam serdecznie, Z firmą, z która współpracowałem wystawiła mi fakturę za usługę, jeszcze jej nie spłaciłem, ponieważ zaistniały pewne problemy...
§ Rozliczony pit (odpowiedzi: 6) Witam. Rozliczylem pit przez internet, doszła mi wiadomość, że jest wszystko w porządku, jednak nie ma żadnych informacji, skąd odebrać pieniądze....
§ Zle rozliczony PIT przez pracodawce (odpowiedzi: 39) Witam Otrzymałem ostatnio PIT 11 od pracodawcy. Wklepałem wszystko do programu do rozliczania podatków i wyszło że naliczył on za niską zaliczkę...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 16:36.