Zwrot podatku przelany na nieprawidłowe konto z winy US
Witam,
Rozliczałam się z PIT przez internet i po raz pierwszy zażyczyłam sobie zwrotu na konto. Złożyłam ZAP3 na tydzień przed wysłaniem e-deklaracji. Po ponad miesiącu zwrotu wciąż nie było, więc udałam się do US. Tam mi powiedziano, że przelew wyszedł już 2 tygodnie po wysłaniu deklaracji. Okazało się jednak, że na niewłaściwe konto, ponieważ w US źle odczytano numer z ZAP3.
US twierdzi, że to moja wina, bo nieczytelnie wypełniłam i w zasadzie musieli zgadywać co to za numer. Trochę mnie zamurowało słysząc takie wyjaśnienia. Jakim prawem przyjęli zatem mój ZAP3 skoro rzekomo był nieczytelny (dodam, że składałam osobiście i wciąż słyszę w głowie panią która mówi, że wszystko jest w porządku z formularzem), a skoro już przyjęli to czemu się nie skontaktowali żeby wyjaśnić ewentualne wątpliwości? Podałam im zarówno e-mail jak i aktualny adres i telefon w formularzu.
Proszę o poradę co mam w tej chwili zrobić, bo nie wiem do kogo udać się ze skargą ani nawet co w tej skardze zawrzeć.
|