koszty przed rozpoczęciem działalności - czy mogę odliczyć potem? - Forum Prawne

 

koszty przed rozpoczęciem działalności - czy mogę odliczyć potem?

Witam Za ok. półtora miesiąca, 1 sierpnia planuję otworzyć cichą, jednoosobową działalność gospodarczą, praca właściwie 100% w Internecie. Biuro będzie w jednym z moich pokojów w wynajmowanym mieszkaniu, pokój w 100% przeznaczony do pracy. Mam ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa publicznego > Prawo finansowe i podatkowe


Odpowiedz
 
09-06-2019, 14:06  
julker
Początkujący
 
Posty: 1
Domyślnie koszty przed rozpoczęciem działalności - czy mogę odliczyć potem?

Witam

Za ok. półtora miesiąca, 1 sierpnia planuję otworzyć cichą, jednoosobową działalność gospodarczą, praca właściwie 100% w Internecie. Biuro będzie w jednym z moich pokojów w wynajmowanym mieszkaniu, pokój w 100% przeznaczony do pracy.

Mam komputer, drukarkę, podstawowe meble kupione kiedyś do prywatnego użytkowania, teraz jednak będą mi służyły do pracy. Planuję jednak na dniach kupić do domowego biura, jako że znajduje się na 10 piętrze i w lato panują niebotyczne temperatury, klimatyzator przenośny za ok. 1500 zł (jako, że nie mam zgody na montaż zewnętrznego typu "split" to muszę taki) oraz rolety typu "dzień-noc" w kasecie do okna za ok. 250 zł.
Ponadto, uruchomiłem kampanię marketingową dla mojej strony firmowej oraz wykupiłem hosting na tę stronę i jej wykonanie przez grafika - wszystko opiewa na kwotę 3000 zł - mam fakturę na moją osobę. Łącznie wszystkie koszty poniesione przed założeniem działalności wyniosą ok. 4750 zł
Nie osiągam jeszcze żadnego dochodu, więc nie zakładałem działalności, aby nie płacić jeszcze ZUS-u.

Pierwsze pytanie - Wyczytałem w Internecie, że wszystkie koszty poniesione przed założeniem działalności będę mógł sobie później odliczyć. Czy to prawda? Jeśli tak, to wystarczą faktury na mnie - osobę fizyczną? Mam zamiar rozliczać się liniowo podatkiem 19%.

Druga sprawa - wynajmuję jak wspomniałem mieszkanie 45 metrów, 3 pokoje z anseksem.
Jeden "duży" pokój z aneksem ma 15metrów, dwa mniejsze mają po 10 (jeden sypialnia i drugi biuro). Do tego łazienka 4m i przedpokój 6m. Za mieszkanie płacę 2000 odstępnego, w tym jest czynsz do spółdzielni który opłaca właściciel. Do tego płacę prąd ok. 100 zł.
Drugie pytanie - Rozumiem, że będę mógł wliczyć część kosztów w koszty uzyskania przychodu? Tak jak wspomniałem - tylko jeden, 10-metrowy pokój jest do firmy, więc tylko część kosztów.

Pytanie trzecie - czy umowa musi być na firmę, czy wystarczy, że jest po prostu na mnie?
I czy dobrze liczę: 2100 podzielić na 45 metrów razy 10 metrowy pokój = 466 zł - i tyle mniej więcej co miesiąc mogę sobie odpisywać do kosztów, tak?
julker jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Zwrot VAT, koszty poniesione przed rozpoczęciem działalności (odpowiedzi: 3) Witam, nawiązując do informacji zawartych w tym artykule chciałem zapytać, czy za faktury wystawione w marcu i lipcu jestem w stanie odzyskać...
§ koszty przed rozpoczęciem działalności (odpowiedzi: 4) czy w sytuacji kiedy mam już założoną jednoosobową działalność gospodarczą (wpis do cedg), ale zaczynam ją prowadzić od 1 września (zus) czy koszty...
§ koszty przed rozpoczęciem działalności (odpowiedzi: 1) Witam, nie wiem czy w dobrym miejscu pytam ale mam nadzieję że tak. Mam założoną DG z datą rozpoczęcia 1 czerwca i mam pytanie czy mogę już brać...
§ koszty przed rozpoczęciem działalności (odpowiedzi: 4) Witam chciałam zapytać czy mogę zakupić sprzęt potrzebny do wykonywania usług w ramach działalności gospodarczej ( usługi ogólnobudowlane) jeśli...
§ jak zaksięgować w KPiR koszty poniesione przed rozpoczęciem działalności? (odpowiedzi: 0) jak w tytule: działalność od 01.06.2009, laptop kupiony w maju 2009 na fakture z danymi firmy - jak to wpisac w KPiR? dziekuje za pomoc


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 06:52.