Miejsce prowadzenia działalności gospodarczej + ciut mieszkania - Forum Prawne

 

Miejsce prowadzenia działalności gospodarczej + ciut mieszkania

Witam, lada dzień wynajmę dość luksusowe, nowoczesne mieszkanie, w którym głównie będę prowadził swoją firmę. Moja firma to głównie siedzenie przed komputerem, tworzenie oprogramowania i innych rozwiązań z rynku IT oraz dyrygowanie zdalne kilkoma pracownikami. ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa publicznego > Prawo gospodarcze


Odpowiedz
 
22-02-2011, 11:41  
Krzysztof_r
Początkujący
 
Posty: 13
Domyślnie Miejsce prowadzenia działalności gospodarczej + ciut mieszkania

Witam,

lada dzień wynajmę dość luksusowe, nowoczesne mieszkanie, w którym głównie będę prowadził swoją firmę. Moja firma to głównie siedzenie przed komputerem, tworzenie oprogramowania i innych rozwiązań z rynku IT oraz dyrygowanie zdalne kilkoma pracownikami. Mogłoby się wydawać, że mogę się tym zajmować, wszędzie gdzie jest internet, ale wcale tak nie jest. Jestem otoczony dużą ilością komputerów i pozostałych elementów sprzętu komputerowego, i nie tylko.

Uznałem to mieszkanie za interesujące, ponieważ będę mógł zapraszać do niego klientów swojej firmy, celem różnych ustaleń, omówieniem projektów, czy prezentacją naszych możliwości. I co jak co, ale pierwsze wrażenie liczy się najbardziej i nie byłbym w stanie przekonać do siebie klientów, czy wynegocjować atrakcyjnej ceny (także i dla mnie), odbywając tego rodzaju spotkanie w szopie obok beczących owiec, dlatego chcę naprawdę wysoki standard, który ma określoną proporcjonalnie wysoką cenę.

Ale mieszkanie wynajmowane to mieszkanie, którego ja nie wyposażyłem, mam umowę, która obliguje mnie do oddania go za rok w takim samym stanie, jakim wynająłem. W szafkach są garnki, ekspres do kawy, czajnik itp. W jednym pokoju jest sypialnia, w której z pewnością dwa-trzy razy w tyg. się prześpię, ponieważ jestem pracoholikiem, nie raz dziennie spędzam przed komputerem 16 godzin, wiem, że to chore, ale nie w tej kwestii szukam pomocy na forum prawnym. Generalnie mieszkam i będę zameldowany w innym lokalu. Tak samo jak budowlańcy/malarze wynajmujący mieszkanie - muszą się gdzieś przespać, aby następnego dnia iść na budowę jeżeli są firmą z innego miasta/daleka lub są korki na ulicach. Stojąc w korku ulicznym dojeżdżając do firmy, nie zarabiam pieniędzy (wręcz w moim pracoholizmie uznam to, że je tracę, każdy moment w życiu, który został zbędnie zmarnowany, przeliczam na to, ile mógłbym dodatkowo zarobić), wtedy też nie płacę większej kwoty podatku, więc jest to sytuacja, w której przegrywam (tracę) i ja i urząd skarbowy.

W kuchni - na pewno, oprócz artykułów, którymi mogę poczęstować klienta, będą też artykuły spożywcze, które pozwolą mi zjeść zdrowy, domowy obiad, zamiast codziennie zamawiać pizze, czy inne rzeczy, które przeciętni amerykanie nazywają jedzeniem. Tak samo w szafie w jednym i drugim mieszkaniu będę miał kilkadziesiąt swoich ubrań - wiadomo, jak przyjdzie klient, muszę wskoczyć w garnitur, lub inny elegancki strój, ale nie zamierzam siedzieć w garniturze cały dzień.

Mam w takim razie do Państwa cztery następujące pytania:

1. Czy mogę na podstawie umowy najmu (zawierającej kwotę którą właściciel życzy sobie za wynajem oraz ustaloną z góry stawkę za media, śmieci itp.) wrzucać całe mieszkanie w koszty, czy tylko pokój reprezentacyjny (który i tak jest połączony z kuchnią)? Jeżeli klientowi zachce się siusiu, nie zabronię przecież skorzystać z toalety, która musi być też czysta i pachnąca, a utrzymanie czystości w domu kosztuje. Nie będę też kazać eleganckiemu mężczyźnie (klientowi) w garniturze dekompletować jego stroju poprzez prośbę zdjęcia butów, ale jednak później, ktoś będzie musiał posprzątać ślady i użyć określonych środków czystości które też kosztują.

2. Czy mogę brać różnego rodzaju napoje (Coca-Cola, Sprite, herbata, kawa, cukier, sól, a czasami także i alkohol - wielu moich stałych klientów lubi przypieczętować podpisanie umowy napiciem się dobrego whisky, mogą bo mają kierowcę; itp.), przekąski na fakturę i tak samo odliczać je od podatku? Czy muszę prowadzić księgę, kto kiedy do mnie przyszedł i co zjadł?

3. Będąc goszczony w wielu firmach, które także były prowadzone w typowych mieszkaniach, nie raz pracownicy zamawiali sobie jedzenie do firmy i za zgodą szefa brali to na fakturę. Czy to wszystko jest na w porządku i mogę też tak robić? Powyższe dotyczy także składników potrzebnych kucharce do zrobienia domowego zdrowego posiłku, bo moje umiejętności kulinarne nie dorównują umiejętnością do prowadzenia firmy IT.

4. Podejrzewam, że prędzej czy później będę miał kontrolę skarbową, nie chciałbym aby mi ktoś wmawiał, czy słusznie, czy niesłusznie odliczam sobie od podatku określone towary, które bardziej zużywam prywatnie (wg. inspektora), niż firmowo. Czy warto by skierować powyższe pytania do ministra finansów, który potwierdzi ich słuszność?

Informuję, że cały post jest napisany uczciwie, że nie jestem kombinatorem. Po prostu chce mieć biuro, w mieszkaniu, a nie w biurowcu. Swoją drogą, wieżowiec znajduje się w budynku wysokiej klasy, z recepcją, ochroną, monitoringiem, niczym biurowce). Wiem, że w biurowcu raczej nie ma sypialni, ale i tam materac można sobie nadmuchać. Poza tym naprawdę niejednokrotnie miałem taki nawał pracy, że muszę przesiedzieć przed komputerem cały dzień i potem iść spać, wstać, komp, sen i tak cały tydzień. Dużo zarabiam, dużo VATu i innych podatków wpompowuję w nasze państwo - Polskę, nie szukam rajów podatkowych, płacę ZUS w Polsce nie w Wielkiej Brytanii, a jedynie optymalizacji kosztów. Nie wspominając już o negatywnych aspektach, zdrowotnych, oczy, migreny i zamieraniem mojego życia towarzyskiego, dużo z siebie daje mojej ojczyźnie i chciałbym w zamian otrzymać 3x "tak" na 3 pierwsze pytania. Inaczej mówiąc, chce odliczać te same koszty, które poniósłbym wynajmując biuro w biurowcu.

Mogę uczciwie powiedzieć, że mieszkanie to jest mi tylko i wyłącznie potrzebne do prowadzenia firmy i osiągania przychodu. Prawdopodobnie w przyszłości mógłbym to mieszkanie traktować też ciut bardziej prywatnie, np. jeden dzień w tyg. byłby spędzany tam w celach rekreacyjnych. Czy mógłbym wtedy uczciwie odliczyć od kosztów 86% (6 z 7 dni) kosztów najmu?


Bardzo dziękuję za odpowiedzi, już nie jednokrotnie mi bardzo pomogliście .

Krzysztof
Krzysztof_r jest off-line  
22-02-2011, 12:33  
Krzysztof_r
Początkujący
 
Posty: 13
Domyślnie RE: Miejsce prowadzenia działalności gospodarczej + ciut mieszkania

Na chwilę obecną moja firma to jednoosobowa działalność gospodarcza!
Krzysztof_r jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ część mieszkania do prowadzenia działalności gospodarczej (odpowiedzi: 1) prowadze działalność gospodarczą, obecnie zakupilam mieszkanie i chciałabym jego część wykorzystywac pod działalnosc (nie jestem w stanie wyodrebnic...
§ Miejsce prowadzenia działalności - które główne, a które pozostałe (odpowiedzi: 4) Witam serdecznie, 1. Mieszkam w miejscowości X W miejscowości X świadczę usługi fizjoterapeutyczne 1 dzień/tydzień W miejscowości Y świadczę...
§ Miejsce prowadzenia działalności gospodarczej a ewentualne kontrole ... (odpowiedzi: 6) Witam, Prosił bym o pomoc w rozwiązaniu następującego zagadnienia: Zarejestrowałem niedawno działalność gospodarczą wskazując w miejscu...
§ Dodatkowe miejsce prowadzenia działalności gospodarczej a podatek od towrów i usług (odpowiedzi: 3) Witam, mam firmę zarejestrowaną w Warszawie na adres mojego zameldowania. Obecnie tam nie przebywam i mieszkam w innym mieście (nie jestem tu...
§ Miejsce prowadzenia działalności gospodarczej (odpowiedzi: 6) Witam, Planuję założyć działalność gospodarczą. Wystąpił taki problem z miejscem zamieszkania. Mianowicie we wniosku EDG-1 jest: -- Adres...
§ Nowa spółka z.o.o - siedziba i miejsce prowadzenia działalności (odpowiedzi: 3) Witam, tworzę nową spółkę z.o.o która będzie zajmować się świadczeniem usług z zakresu IT, chodzi tu głównie o pisanie aplikacji internetowych. ...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 09:11.