20-04-2011, 18:27
|
| Początkujący | Nieodebranie przesyłki
Witam
Drodzy forumowicze. Jestem stałym czytelnikiem niniejszego forum. Teraz postanowiłem się zarejestrować ponieważ potrzebuję rzetelnej porady.
Prowadzę dosyć duży sklep internetowy z drogą odzieżą damską i męską. Wszystko fajno, ale od jakiegoś czasu - najprawdopodobniej konkurencja - ludzie składają zamówienia na kwoty 2-3 tys. PLN i proszą o wysyłkę w opcji pobraniowej. Przygotowanie takiej paczki oraz jej transport to czasami koszt nawet kilkaset złotych. Niestety coraz częściej zdarza się, że paczka nie zostaje odebrana i wraca do mnie. Muszę zapłacić za jej powrót taką samą stawkę jak w przypadku nadania - taka operacja kosztuje mnie czasami nawet 300 zł.
Czy mogę jakoś 'ukarać' taką osobę? Miałem nawet przypadek, że poproszono o wystawienie faktury VAT po czym przesyłki nie odebrano, a list z korektą wrócił z 'odmową przyjęcia'.
Proszę o poradę. Wiem, że można dłużników do KRD wpisywać, ale jest to kosztowne i chyba nieopłacalne przy takich małych transakcjach.
Pozdrowienia
|
| |
20-04-2011, 21:17
|
| Stały bywalec | RE: Nieodebranie przesyłki
Wpisanie do Krajowego Rejestru Dłużników nic Ci nie da,przecież KRD nie zwróci Ci pieniędzy.Najrozsądniej jest zrezygnować z takiej opcji,a jeśli już to tylko dla klientów sprawdzonych.Podobna sytuacja jest na Allegro,gdzie też często wracają przesyłki nie odebrane,a inni znowu licytują dla zabawy z braku innego zajęcia.Handel na odległość zawsze niesie ryzyko
pozdrawiam
|
| |
20-04-2011, 22:46
|
| Początkujący | RE: Nieodebranie przesyłki
Problem w tym, że mam setki dobrych, sprawdzonych Klientów - dużo osób nie ma czasu na 'robienie przelewów'. Nie mogę zrezygnować z opcji pobraniowej tylko z powodu wybryku kilku osób  Równie dobrze, można zamknąć biznes bo każdy biznes niesie ryzyko więc trzeba się poddać?
Chodziło mi bardziej o poradę jak 'prawnie' można dochodzić swoich należności. Przecież zapłaciłem za koszt wysyłki w obydwie strony, zapłaciłem pracownikowi który przygotował przesyłkę, a sam towar został zablokowany na jakiś okres czasu z czego też wynika jakaś strata. Nie ma nic w polskim prawie co by 'ścignęło' taką osobę?
|
| |
21-04-2011, 00:01
|
| Użytkownik | RE: Nieodebranie przesyłki
Skoro masz setki sprawdzonych klientów to tylko tym zasłużonym wysyłaj paczki pobraniowe. Nowym klientom proponuj rozwiąznie ze zrobieniem przelewu. dla mnie to dziwne tłumaczenie "nie mam czasu zrobić przelew" kiedy się kupuje za większe pieniądze towar. to jakaś kpina jest. w końcu przesyłka pobraniowa jest droższa niż przelew...
jeszcze jedna sprawa ... te konta z których ludzie zamawiają i nieodbierają pzresyłki mogą być fikcyjne a dane figurujące w zleceniu mogą należeć do ludi, któzy nie mają żadnego związku ze sprawą, dlatego odmawiają przyjęcia nie wiadomo czego i w dodatku za pobraniem.
|
| |
21-04-2011, 00:14
|
| Stały bywalec | RE: Nieodebranie przesyłki
Rzeczywiście "Tamara 1979" może mieć rację ,być może jest to specjalne działanie konkurencji aby Ciebie zniszczyć finansowo,zwłaszcza,że jak piszesz nieraz taka nieodebrana przesyłka to 300zł
|
| |
21-04-2011, 01:08
|
| Początkujący | RE: Nieodebranie przesyłki
Nadal nikt nie odpowiedział na moje pytanie. Trudno, muszę skonsultować to z jakimś 'realnym' radcą prawnym.
Mógłbym wprowadzić opcję przesyłek pobraniowych dla Klientów 'zaufanych', którzy np. już coś kupili w moim sklepie i wywiązali się z obowiązków. Niestety, ale sytuacje które opisuje powyżej dotyczą także takich osób. Nierzadko zdarza się, że Klientka która robiła regularnie zakupy, nagle 'dostaje fijoła' i np. nie odbiera przesyłki z 5 zamówieniami na kwotę 3 tys. PLN
Jak coś ustalę, chętnie podzielę się tu na forum.
|
| |
21-04-2011, 01:14
|
| Stały bywalec | RE: Nieodebranie przesyłki
Ja rozumiem ,że jesteś rozczarowany,ale może być tak że ci "klienci" to fikcyjne osoby kogo wtedy pozwiesz do sądu ?
|
| |
21-04-2011, 01:30
|
| Początkujący | RE: Nieodebranie przesyłki
Nie chcę być nieuprzejmy, ale czy potraficie czytać ze zrozumieniem? Nie interesuje mnie czy dana osoba jest fikcyjna, czy nie? Nie chcę zmieniać sposobu dostawy towaru dla Klientów, zapytałem konkretnie - czy w tym konkretnym przypadku, gdy osoba X zamawiająca w firmie Y towar za pobraniem ponosi jakąś odpowiedzialność za nieodebranie takiego zamówienia i tym samym obciążenie kosztami jego realizacji właściciela działalności?
Nic więcej mnie nie obchodzi... więc proszę, jeśli znacie jakąkolwiek ustawę która mogłaby mi pomóc - napiszcie, jeśli nie - po prostu darujcie mi rady na temat prowadzenia biznesu.
|
| |
21-04-2011, 01:39
|
| Stały bywalec | RE: Nieodebranie przesyłki
Można domagać się od takiej osoby odszkodowania na drodze cywilnej wykazując,że poniosłeś straty w wyniku jej rezygnacji z zamówionego towaru,ta osoba może się tłumaczyć ,że straciła płynność finansową,że się rozmyśliła itp.Cały czas zakładamy,że te osoby które zamówiły są prawdziwe.Problem w tym ,że musiałbyś każdej osobie z osobna zakładać sprawę.Szanse na wygraną małe a siedzenia rok w sądzie
|
| |
21-04-2011, 12:22
|
| Stały bywalec | RE: Nieodebranie przesyłki
nie wiem czasami czy nie ma takiego czegoś jak kara finansowa dla takiej osoby na forum jest tego pełno.pozwij te osoby o to że zamawiają a nie kupują jak zapłacą to się odechce kupować!!
|
| |
21-04-2011, 12:58
|
| Stały bywalec | RE: Nieodebranie przesyłki
Musiałbyś udowodnić takiej osobie,że działają "w złej wierze",a to niezmiernie trudne
|
| |
27-04-2011, 13:31
|
| Użytkownik | RE: Nieodebranie przesyłki Cytat:
Napisał/a proot Nie chcę być nieuprzejmy, ale czy potraficie czytać ze zrozumieniem? Nie interesuje mnie czy dana osoba jest fikcyjna, czy nie? Nie chcę zmieniać sposobu dostawy towaru dla Klientów, zapytałem konkretnie - czy w tym konkretnym przypadku, gdy osoba X zamawiająca w firmie Y towar za pobraniem ponosi jakąś odpowiedzialność za nieodebranie takiego zamówienia i tym samym obciążenie kosztami jego realizacji właściciela działalności?
Nic więcej mnie nie obchodzi... więc proszę, jeśli znacie jakąkolwiek ustawę która mogłaby mi pomóc - napiszcie, jeśli nie - po prostu darujcie mi rady na temat prowadzenia biznesu. |
Odpowiedź nie jest specjalnie skomplikowana. Jeśli ktoś zamówił towar, zawarł w ten sposób umowę sprzedaży. Jeśli nie chce odebrać przesyłki - jego problem. Można wówczas po pierwsze pozwać go o zapłatę ceny sprzedaży, po drugie kosztów za przesyłkę powrotną, po trzecie kosztów magazynowania towaru.
|
| |
27-04-2011, 13:37
|
| Stały bywalec | RE: Nieodebranie przesyłki
"Pjaj" wszystko fajnie ,tylko ,że to prawdopodobnie działanie konkurencji,która przez "fikcyjne " osoby zamawia towary .Kogo pozwiesz? |
| |
27-04-2011, 14:13
|
| Użytkownik | RE: Nieodebranie przesyłki Cytat:
Napisał/a przemulka77 "Pjaj" wszystko fajnie ,tylko ,że to prawdopodobnie działanie konkurencji,która przez "fikcyjne " osoby zamawia towary .Kogo pozwiesz?  |
Odpowiadałem na pytanie jakie są uprawnienia - autor wyraźnie stwierdził, że nie obchodzi go kwestia fikcyjności osób.
Jeśli chodzi o osoby fikcyjne - to temat rzeka. Większość sklepów internetowych opiera się na zaufaniu, że podane dane są prawdziwe i w żaden sposób nie weryfikuje tych danych. Jeśli podejrzewa się działania konkurencji, nie ma innego wyjścia niż żmudne zbieranie dowodów - ustalenie adresów IP, skąd składane są zamówienia i jeśli adresy te się powtarzają, złożenie zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa oszustwa polegającego na regularnym zamawianiu towarów bez zamiaru zapłaty. Właściwe organy w ramach takiego postępowania będą w stanie ustalić posiadacza adresu i może rzeczywiście dojdą do konkurencji.
|
| |
27-04-2011, 14:22
|
| Stały bywalec | RE: Nieodebranie przesyłki
"Pjaj" prawnie trudne do udowodnienia musiałbyś udowodnić,że taka osoba działa w złej wierze a to jest bardzo trudne.Na dodatek trzeba by pozywać każdą osobę z osobna - szanse na wygranie procesów nikłe,siedzenia w sądzie rok.Najlepiej zrezygnować z opcji pobierania i problem skutecznie zniknie
W kwestii IP komputera w przypadku korzystania z komputera np.w "kawiarence komputerowej" namierzenie nic nie da,ponieważ dostęp tam ma każdy,ponadto istnieją programy komputerowe umożliwiające dynamiczną zmianę numerów IP,więc nie jest to takie oczywiste
Wątek do zamknięcia
|
| |  | |
Podobne wątki na Forum Prawnym | Wątek | § Nieodebranie przesyłki poleconej (odpowiedzi: 2) Dobry Wieczór,
przed chwilą dowiedziałam się ,że 6 grudnia dostałam list polecony z Sądu,jednak list został wysłany na mój stary adres zameldowania.... | § Nieodebranie przesyłki. (odpowiedzi: 4) Witam.
Dzisiaj spotkała mnie dość nietypowa sytuacja, która podniosła mi nerwy.
W weekend napisałem do pewnej osoby przez forum, że zakupię u... | § Nieodebranie przesyłki pobraniowej (odpowiedzi: 7) Witam serdecznie.
Mój 17 letni syn, zamówił sobie w jakimś sklepie internetowym buty, bez mojej wiedzy. (ojciec)
Założył konto, podał swoje... | § Nieodebranie przesyłki za pobraniem (odpowiedzi: 2) Witam serdecznie;)
Jestem nowy na forum i nie wiem czy pisze w dobrym dziale ale potrzebuje konkretnej porady w mojej sprawie;) mianowicie wysłałem... | § nieodebranie przesyłki (odpowiedzi: 11) Witam!
Proszę o pomoc.
Dnia 13 kwietnia sprzedałam na portalu Allegro przedmiot. Klient nie odebrał przesyłki. Została do mnie zwrócona i... | § Przesyłka pobraniowa-nieodebranie (odpowiedzi: 1) Witam.
Wysłałem przesyłkę pobraniową jako osoba prywatna, osobie prywatnej. Przesyłki oczywiście nie raczył kontrahent odebrać więc wróciła do... | | |