Nieodebranie przesyłki - Forum Prawne

 

Nieodebranie przesyłki

Witam Drodzy forumowicze. Jestem stałym czytelnikiem niniejszego forum. Teraz postanowiłem się zarejestrować ponieważ potrzebuję rzetelnej porady. Prowadzę dosyć duży sklep internetowy z drogą odzieżą damską i męską. Wszystko fajno, ale od jakiegoś czasu - najprawdopodobniej ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa publicznego > Prawo gospodarcze


Odpowiedz
 
20-04-2011, 18:27  
proot
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie Nieodebranie przesyłki

Witam

Drodzy forumowicze. Jestem stałym czytelnikiem niniejszego forum. Teraz postanowiłem się zarejestrować ponieważ potrzebuję rzetelnej porady.

Prowadzę dosyć duży sklep internetowy z drogą odzieżą damską i męską. Wszystko fajno, ale od jakiegoś czasu - najprawdopodobniej konkurencja - ludzie składają zamówienia na kwoty 2-3 tys. PLN i proszą o wysyłkę w opcji pobraniowej. Przygotowanie takiej paczki oraz jej transport to czasami koszt nawet kilkaset złotych. Niestety coraz częściej zdarza się, że paczka nie zostaje odebrana i wraca do mnie. Muszę zapłacić za jej powrót taką samą stawkę jak w przypadku nadania - taka operacja kosztuje mnie czasami nawet 300 zł.

Czy mogę jakoś 'ukarać' taką osobę? Miałem nawet przypadek, że poproszono o wystawienie faktury VAT po czym przesyłki nie odebrano, a list z korektą wrócił z 'odmową przyjęcia'.

Proszę o poradę. Wiem, że można dłużników do KRD wpisywać, ale jest to kosztowne i chyba nieopłacalne przy takich małych transakcjach.

Pozdrowienia
proot jest off-line  
20-04-2011, 21:17  
przemulka77
Stały bywalec
 
Posty: 1.185
Domyślnie RE: Nieodebranie przesyłki

Wpisanie do Krajowego Rejestru Dłużników nic Ci nie da,przecież KRD nie zwróci Ci pieniędzy.Najrozsądniej jest zrezygnować z takiej opcji,a jeśli już to tylko dla klientów sprawdzonych.Podobna sytuacja jest na Allegro,gdzie też często wracają przesyłki nie odebrane,a inni znowu licytują dla zabawy z braku innego zajęcia.Handel na odległość zawsze niesie ryzyko
pozdrawiam
przemulka77 jest off-line  
20-04-2011, 22:46  
proot
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie RE: Nieodebranie przesyłki

Problem w tym, że mam setki dobrych, sprawdzonych Klientów - dużo osób nie ma czasu na 'robienie przelewów'. Nie mogę zrezygnować z opcji pobraniowej tylko z powodu wybryku kilku osób Równie dobrze, można zamknąć biznes bo każdy biznes niesie ryzyko więc trzeba się poddać?

Chodziło mi bardziej o poradę jak 'prawnie' można dochodzić swoich należności. Przecież zapłaciłem za koszt wysyłki w obydwie strony, zapłaciłem pracownikowi który przygotował przesyłkę, a sam towar został zablokowany na jakiś okres czasu z czego też wynika jakaś strata. Nie ma nic w polskim prawie co by 'ścignęło' taką osobę?
proot jest off-line  
21-04-2011, 00:01  
tamara1979
Użytkownik
 
Posty: 101
Domyślnie RE: Nieodebranie przesyłki

Skoro masz setki sprawdzonych klientów to tylko tym zasłużonym wysyłaj paczki pobraniowe. Nowym klientom proponuj rozwiąznie ze zrobieniem przelewu. dla mnie to dziwne tłumaczenie "nie mam czasu zrobić przelew" kiedy się kupuje za większe pieniądze towar. to jakaś kpina jest. w końcu przesyłka pobraniowa jest droższa niż przelew...

jeszcze jedna sprawa ... te konta z których ludzie zamawiają i nieodbierają pzresyłki mogą być fikcyjne a dane figurujące w zleceniu mogą należeć do ludi, któzy nie mają żadnego związku ze sprawą, dlatego odmawiają przyjęcia nie wiadomo czego i w dodatku za pobraniem.
tamara1979 jest off-line  
21-04-2011, 00:14  
przemulka77
Stały bywalec
 
Posty: 1.185
Domyślnie RE: Nieodebranie przesyłki

Rzeczywiście "Tamara 1979" może mieć rację ,być może jest to specjalne działanie konkurencji aby Ciebie zniszczyć finansowo,zwłaszcza,że jak piszesz nieraz taka nieodebrana przesyłka to 300zł
przemulka77 jest off-line  
21-04-2011, 01:08  
proot
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie RE: Nieodebranie przesyłki

Nadal nikt nie odpowiedział na moje pytanie. Trudno, muszę skonsultować to z jakimś 'realnym' radcą prawnym.

Mógłbym wprowadzić opcję przesyłek pobraniowych dla Klientów 'zaufanych', którzy np. już coś kupili w moim sklepie i wywiązali się z obowiązków. Niestety, ale sytuacje które opisuje powyżej dotyczą także takich osób. Nierzadko zdarza się, że Klientka która robiła regularnie zakupy, nagle 'dostaje fijoła' i np. nie odbiera przesyłki z 5 zamówieniami na kwotę 3 tys. PLN

Jak coś ustalę, chętnie podzielę się tu na forum.
proot jest off-line  
21-04-2011, 01:14  
przemulka77
Stały bywalec
 
Posty: 1.185
Domyślnie RE: Nieodebranie przesyłki

Ja rozumiem ,że jesteś rozczarowany,ale może być tak że ci "klienci" to fikcyjne osoby kogo wtedy pozwiesz do sądu ?
przemulka77 jest off-line  
21-04-2011, 01:30  
proot
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie RE: Nieodebranie przesyłki

Nie chcę być nieuprzejmy, ale czy potraficie czytać ze zrozumieniem? Nie interesuje mnie czy dana osoba jest fikcyjna, czy nie? Nie chcę zmieniać sposobu dostawy towaru dla Klientów, zapytałem konkretnie - czy w tym konkretnym przypadku, gdy osoba X zamawiająca w firmie Y towar za pobraniem ponosi jakąś odpowiedzialność za nieodebranie takiego zamówienia i tym samym obciążenie kosztami jego realizacji właściciela działalności?
Nic więcej mnie nie obchodzi... więc proszę, jeśli znacie jakąkolwiek ustawę która mogłaby mi pomóc - napiszcie, jeśli nie - po prostu darujcie mi rady na temat prowadzenia biznesu.
proot jest off-line  
21-04-2011, 01:39  
przemulka77
Stały bywalec
 
Posty: 1.185
Domyślnie RE: Nieodebranie przesyłki

Można domagać się od takiej osoby odszkodowania na drodze cywilnej wykazując,że poniosłeś straty w wyniku jej rezygnacji z zamówionego towaru,ta osoba może się tłumaczyć ,że straciła płynność finansową,że się rozmyśliła itp.Cały czas zakładamy,że te osoby które zamówiły są prawdziwe.Problem w tym ,że musiałbyś każdej osobie z osobna zakładać sprawę.Szanse na wygraną małe a siedzenia rok w sądzie
przemulka77 jest off-line  
21-04-2011, 12:22  
kubus_223
Stały bywalec
 
Posty: 418
Domyślnie RE: Nieodebranie przesyłki

nie wiem czasami czy nie ma takiego czegoś jak kara finansowa dla takiej osoby na forum jest tego pełno.pozwij te osoby o to że zamawiają a nie kupują jak zapłacą to się odechce kupować!!
kubus_223 jest off-line  
21-04-2011, 12:58  
przemulka77
Stały bywalec
 
Posty: 1.185
Domyślnie RE: Nieodebranie przesyłki

Musiałbyś udowodnić takiej osobie,że działają "w złej wierze",a to niezmiernie trudne
przemulka77 jest off-line  
27-04-2011, 13:31  
Pjaj
Użytkownik
 
Posty: 129
Domyślnie RE: Nieodebranie przesyłki

Cytat:
Napisał/a proot Zobacz post
Nie chcę być nieuprzejmy, ale czy potraficie czytać ze zrozumieniem? Nie interesuje mnie czy dana osoba jest fikcyjna, czy nie? Nie chcę zmieniać sposobu dostawy towaru dla Klientów, zapytałem konkretnie - czy w tym konkretnym przypadku, gdy osoba X zamawiająca w firmie Y towar za pobraniem ponosi jakąś odpowiedzialność za nieodebranie takiego zamówienia i tym samym obciążenie kosztami jego realizacji właściciela działalności?
Nic więcej mnie nie obchodzi... więc proszę, jeśli znacie jakąkolwiek ustawę która mogłaby mi pomóc - napiszcie, jeśli nie - po prostu darujcie mi rady na temat prowadzenia biznesu.
Odpowiedź nie jest specjalnie skomplikowana. Jeśli ktoś zamówił towar, zawarł w ten sposób umowę sprzedaży. Jeśli nie chce odebrać przesyłki - jego problem. Można wówczas po pierwsze pozwać go o zapłatę ceny sprzedaży, po drugie kosztów za przesyłkę powrotną, po trzecie kosztów magazynowania towaru.
Pjaj jest off-line  
27-04-2011, 13:37  
przemulka77
Stały bywalec
 
Posty: 1.185
Domyślnie RE: Nieodebranie przesyłki

"Pjaj" wszystko fajnie ,tylko ,że to prawdopodobnie działanie konkurencji,która przez "fikcyjne " osoby zamawia towary .Kogo pozwiesz?
przemulka77 jest off-line  
27-04-2011, 14:13  
Pjaj
Użytkownik
 
Posty: 129
Domyślnie RE: Nieodebranie przesyłki

Cytat:
Napisał/a przemulka77 Zobacz post
"Pjaj" wszystko fajnie ,tylko ,że to prawdopodobnie działanie konkurencji,która przez "fikcyjne " osoby zamawia towary .Kogo pozwiesz?
Odpowiadałem na pytanie jakie są uprawnienia - autor wyraźnie stwierdził, że nie obchodzi go kwestia fikcyjności osób.

Jeśli chodzi o osoby fikcyjne - to temat rzeka. Większość sklepów internetowych opiera się na zaufaniu, że podane dane są prawdziwe i w żaden sposób nie weryfikuje tych danych. Jeśli podejrzewa się działania konkurencji, nie ma innego wyjścia niż żmudne zbieranie dowodów - ustalenie adresów IP, skąd składane są zamówienia i jeśli adresy te się powtarzają, złożenie zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa oszustwa polegającego na regularnym zamawianiu towarów bez zamiaru zapłaty. Właściwe organy w ramach takiego postępowania będą w stanie ustalić posiadacza adresu i może rzeczywiście dojdą do konkurencji.
Pjaj jest off-line  
27-04-2011, 14:22  
przemulka77
Stały bywalec
 
Posty: 1.185
Domyślnie RE: Nieodebranie przesyłki

"Pjaj" prawnie trudne do udowodnienia musiałbyś udowodnić,że taka osoba działa w złej wierze a to jest bardzo trudne.Na dodatek trzeba by pozywać każdą osobę z osobna - szanse na wygranie procesów nikłe,siedzenia w sądzie rok.Najlepiej zrezygnować z opcji pobierania i problem skutecznie zniknie

W kwestii IP komputera w przypadku korzystania z komputera np.w "kawiarence komputerowej" namierzenie nic nie da,ponieważ dostęp tam ma każdy,ponadto istnieją programy komputerowe umożliwiające dynamiczną zmianę numerów IP,więc nie jest to takie oczywiste

Wątek do zamknięcia
przemulka77 jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Nieodebranie przesyłki poleconej (odpowiedzi: 2) Dobry Wieczór, przed chwilą dowiedziałam się ,że 6 grudnia dostałam list polecony z Sądu,jednak list został wysłany na mój stary adres zameldowania....
§ Nieodebranie przesyłki. (odpowiedzi: 4) Witam. Dzisiaj spotkała mnie dość nietypowa sytuacja, która podniosła mi nerwy. W weekend napisałem do pewnej osoby przez forum, że zakupię u...
§ Nieodebranie przesyłki pobraniowej (odpowiedzi: 7) Witam serdecznie. Mój 17 letni syn, zamówił sobie w jakimś sklepie internetowym buty, bez mojej wiedzy. (ojciec) Założył konto, podał swoje...
§ Nieodebranie przesyłki za pobraniem (odpowiedzi: 2) Witam serdecznie;) Jestem nowy na forum i nie wiem czy pisze w dobrym dziale ale potrzebuje konkretnej porady w mojej sprawie;) mianowicie wysłałem...
§ nieodebranie przesyłki (odpowiedzi: 11) Witam! Proszę o pomoc. Dnia 13 kwietnia sprzedałam na portalu Allegro przedmiot. Klient nie odebrał przesyłki. Została do mnie zwrócona i...
§ Przesyłka pobraniowa-nieodebranie (odpowiedzi: 1) Witam. Wysłałem przesyłkę pobraniową jako osoba prywatna, osobie prywatnej. Przesyłki oczywiście nie raczył kontrahent odebrać więc wróciła do...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 14:01.