KPiR - "koszty uboczne zakupu" a "pozostałe wydatki"
Witam,
Prowadzę firmę zajmującą się sprzedażą detaliczną przez Internet. Skupuję rzeczy używane. Rozliczam się na zasadach ogólnych 18%, nie jestem VAT-owcem, prowadzę Podatkową Księgę Przychodów i Rozchodów.
Kupuję towar, który księguję w kolumnie 10 (zakup towarów handlowych i materiałów wg cen zakupu). Ponoszę także koszty związane z wysyłką. Czy taki koszt muszę wpisać w kolumnę 11 (Koszty uboczne zakupu), czy mogę wpisać go w kolumny związane z WYDATKAMI (nr 13)?
Gdybym wpisywała ten wydatek w kolumnę 13, to generuje on koszty, które powodują zmniejszenie kwoty zaliczki na podatek. Spotkałam się z opinią, że można wpisywać taki koszt w kolumnę 13. Czy to jest prawidłowe? Co to powoduje?
Pozdrawiam
|