Dziękuję za odpowiedź. Rozliczenie na zasadach ogólnych. Sprzęt nie był amortyzowany, zbyt krótko prowadziłem działalność.
W tej chwili najważniejsze jest dla mnie, jak udokumentować sprzedaż nabywcy prowadzącemu działalność gospodarczą, w przypadku, gdy ja działalnośc już zakończę (jest to rozwiązanie o tyle łatwiejsze, że przychód ze sprzedaży rozliczę dopiero w rocznym zeznaniu podatkowym, w przypadku sprzedaży sprzętu przed jej zamknięciem musiałbym za każdym razem składać zeznanie miesięczne, nie zakładam że sprzedam wszystko na raz).
Dodam jeszcze, że całkowity udokumentowany koszt zakupu sprzętu wraz z pozostałymi kosztami (adaptacje, remonty itp) był wyższy, niż całkowity przychód z prowadzonej działalności, nie odprowadzałem w związku z tym żadnego podatku dochodowego. jak w tym przypadku wyglądać będzie kwestia uiszczenia podatku od sprzedaży sprzętu, jeśli łączna suma przychodu w 2014 będzie niższa od kosztów zakupu w 2012?
Proszę wybaczyć, jeśli te pytania dotyczą spraw dla Państwa oczywistych; ja, jak widać, miałem jedynie krótką przygodę z prowadzeniem działalności i rozliczaniem się w Polsce, obecnie mieszkam i pracuję za granicą, w ustroju, w którym tego typu zagadnienia nie występują