Wadliwy towar, a zwrot kosztów wysyłek.. - Forum Prawne

 

Wadliwy towar, a zwrot kosztów wysyłek..

Witam, Mam pytanie odnośnie zwrotu kosztów przesyłki przez sprzedawcę - kupującemu. Wiem że jest możliwość zwrotu zakupionego przedmiotu na odległość, w ciągu 10 dni bez podania przyczyny.. wtedy strony zwracają sobie wszystko co świadczyły, więc ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa publicznego > Prawo gospodarcze


Odpowiedz
 
24-02-2014, 16:49  
H3PQ4
Początkujący
 
Posty: 3
Domyślnie Wadliwy towar, a zwrot kosztów wysyłek..

Witam,

Mam pytanie odnośnie zwrotu kosztów przesyłki przez sprzedawcę - kupującemu.

Wiem że jest możliwość zwrotu zakupionego przedmiotu na odległość, w ciągu 10 dni bez podania przyczyny.. wtedy strony zwracają sobie wszystko co świadczyły, więc również koszt przesyłki w stronę od sprzedawcy do kupującego, nie ulega natomiast zwrotowi koszt wysyłki od kupującego do sprzedawcy.

Przy reklamacjach wadliwego towaru,, z tytułu odpowiedzialności sprzedawcy za swój towar, jeśli wada okazała się faktyczna, i przedmiot został naprawiony to sprzedawca winien jest zwrócić koszt wysyłki od kupującego do sprzedawcy, które kupujący wcześniej uiścił. Pokrycie kosztów wysyłki naprawionego towaru do klienta, przez sprzedawcę, nie podlega już żadnym wątpliwościom.

Moje pytanie jest następujące : Co jeśli zakupimy towar, niestety jest on wadliwy, i chcemy zwrócić do sklepu ( nie reklamować czy naprawiać) w ciągu 10 dni? Czy należy się zwrot kosztów od kupującego do sprzedawcy?

Taki przykład :

Kupiłem kilka dni temu telewizor. Stan przesyłki sprawdzony przy kurierze - żadnych uszkodzeń mechanicznych. Telewizor po podłączeniu do sieci działa, pracuje właściwie bezproblemowo. Aż do momentu zagłębiania się w inne jego funkcje jak np. oglądanie filmów z pamięci USB. Okazuję się bowiem, że oprogramowanie telewizora "sztucznie" rozciąga obraz do formatu 16:9 i nie ma możliwości korekcji Aspect Ratio, bo po prostu oprogramowanie nie posiada takiej opcji ( wadliwie zaprogramowane..). Nie ma znaczenia czy film ma rozdzielczość taką czy inną.. wszystkie są rozciągnięte do pełnego ekranu. Proszę sobie wyobrazić jak na ekranie TV wszelkie przedmioty które powinny być kołami - stają się elipsami.. kwadraty - prostokątami, a hobbici z filmu władca pierścieni mają smukłe twarze i wyglądają jak by mieli 180 cm wzrostu..

Nie ma możliwości wyświetlenia w oryginalnym rozmiarze ( takim jak w kinie - 21:9 - oczywiście 99,9% telewizorów w takich przypadkach radzi sobie po przez dodanie "czarnych pasków" na dole i górze ekranu, przez co obraz jest niższy ale za to oryginalnie, szeroko "skrojony" ). Jest to ewidentna wada!

Kontaktowałem się ze sprzedawcą - powiedział że towar przyjmie jako zwrot ale muszę odesłać na własny koszt.

Serwis producenta ma koszmarny kontakt, kompletnie ignorują klientów..

Postanowiłem więc nie użerać się z reklamacjami tylko zwrócić towar na zasadzie zwrotu 10 dniowego..

Jak widać towar zwracam z konkretnego powodu, wady fabrycznej, a nie błahej przyczyny np. nie podoba mi się guzik w pilocie. Czy w takiej sytuacji mogę żądać zwrotu kosztów wysyłki ode mnie do sprzedawcy? Decyzję o zwrocie podjąłem tylko za sprawą tej właśnie wady, która uniemożliwia komfortowe oglądanie czegokolwiek ..

Z góry Serdecznie Dziękuję za odpowiedź.
H3PQ4 jest off-line  
06-03-2014, 14:53  
kebbor
Użytkownik
 
Posty: 55
Domyślnie RE: Wadliwy towar, a zwrot kosztów wysyłek..

Możliwość odstąpienia od umowy nie jest przewidziana dla sytuacji, w której otrzymaliśmy wadliwy towar! Odstąpienie od zawartej umowy bez podania przyczyn odnosi się do sytuacji, kiedy jakaś cecha towaru nam się nie podoba a nie mogliśmy tego stwierdzić na odległość.

Oczywiście możemy odstąpić od umowy w każdym przypadku bez podania przyczyn. Sprzedawca zwraca nam całą kwotę (czyli cenę przedmiotu i koszt wysyłki do konsumenta). Jednak odsyłamy towar na swój koszt! Jeżeli odstąpimy od umowy i odeślemy uszkodzony towar to sprzedawca może dochodzić zwrotu pieniędzy na podstawie k.c.

PS. W Twojej przykładowej sytuacji to o czym piszesz wydaje się być raczej cechą telewizora a nie wadą/uszkodzeniem. Po prostu kupiłeś tv i stwierdziłeś, że nie odpowiada Twoim wymaganiom.
kebbor jest off-line  
06-03-2014, 15:30  
H3PQ4
Początkujący
 
Posty: 3
Domyślnie RE: Wadliwy towar, a zwrot kosztów wysyłek..

Więc jeśli kupimy przedmiot, nie będzie uszkodzony mechanicznie tylko po prostu nie będzie działał, to możemy go jedynie reklamować ( w nieskończoność). Z miejsca jesteśmy pozbawieni prawa do odstąpienia od umowy..

Uszkodzenie towaru, aby sprzedawca mógł sobie rościć prawa na podstawie K.C musi być MECHANICZNE..

BTW. "Super" to forum.. doczekałem się odpowiedzi po dokładnie 11 dniach..
H3PQ4 jest off-line  
06-03-2014, 16:22  
natalie-s1959
Zbanowany
 
Posty: 10.768
Domyślnie RE: Wadliwy towar, a zwrot kosztów wysyłek..

H3PQ4

Forum jest super, bo odpowiadają na nim wolontariusze. Chciał Pan odpowiedzi natychmiast, mógł przemaszerować do jakiejś kancelarii prawniczej, zapłacić i mieć.

Zasadą korzystania z Forum jest zapoznanie się przez zadaniem pytania z istniejącymi poradnikami tematycznymi, względnie z istniejącymi odpowiedziami na podobne pytania. Istnieje Poradnik konsumenta - Pan nie skorzystał. Odpowiedzi na Pańskie pytanie jest tu multum - Pan nawet nie spróbował znaleźć czegokolwiek, dlatego wypisuje bzdury (post #3).
natalie-s1959 jest off-line  
08-03-2014, 22:50  
kebbor
Użytkownik
 
Posty: 55
Domyślnie RE: Wadliwy towar, a zwrot kosztów wysyłek..

@H3PQ4
Cytat:
Więc jeśli kupimy przedmiot, nie będzie uszkodzony mechanicznie tylko po prostu nie będzie działał, to możemy go jedynie reklamować ( w nieskończoność). Z miejsca jesteśmy pozbawieni prawa do odstąpienia od umowy..
Serio ?? Tak zrozumiałeś to co napisałem:

Cytat:
Oczywiście możemy odstąpić od umowy w każdym przypadku bez podania przyczyn.
Napisałem wyraźnie, że od umowy zawartej na odległość możemy odstąpić w każdym przypadku bez podania przyczyn. Obowiązkiem sprzedawcy jest zwrot pieniędzy a naszym zwrot przedmiotu w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu.

Jednak odstępując od umowy i wysyłając niesprawny przedmiot umowy narażasz się na roszczenia sprzedawcy. Dlatego napisałem, że akurat ta ustawa nie nadaje się do tego.

Cytat:
Uszkodzenie towaru, aby sprzedawca mógł sobie rościć prawa na podstawie K.C musi być MECHANICZNE..
To to już jest kompletna bzdura!!! Uszkodzenie to uszkodzenie. Wiele rzeczy elektronicznych ulega uszkodzeniu, które nie jest mechaniczne.
kebbor jest off-line  
09-03-2014, 00:04  
H3PQ4
Początkujący
 
Posty: 3
Domyślnie RE: Wadliwy towar, a zwrot kosztów wysyłek..

Więc jak zrobić, aby zwrócić do sklepu a sprzedawca nie pozwał nas o wyrządzenie szkody? Najpierw zareklamować, a po udanej reklamacji żądać zwrotu?

A co jeśli przykładowo :
Otrzymujemy paczkę ze sklepu za pośrednictwem firmy kurierskiej.. nie sprawdzamy przy kurierze bo kurierzy wielu firmw nie mają obowiazku czekać aż to uczynimy ( np. DPD) - produkt w środku jest uszkodzony na ten przykład MECHANICZNIE, niech to będzie STŁUCZONA MATRYCA..

Sprzedawca się zapiera że wszystko było sprawne bez zarzutu w momencie wysyłki-pakowania (wiadomo..)
Stan opakowania wierzchniego ( paczki) był nie naruszony..

CO WTEDY? Kogo pozwać? Firmę kurierską, sprzedawcę, internet, Rząd Polski?..
H3PQ4 jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Zwrot pieniędzy za wadliwy towar (odpowiedzi: 2) Witam! Bardzo proszę o pomoc, bo nie wiem czego mogę się domagać od producenta. W listopadzie 2012 zakupiłam wózek dziecięcy. Od samego początku...
§ Towar niezgodny z umową a zwrot kosztów wysyłki (odpowiedzi: 2) Witam, mam mały problem związany z zakupami w internecie. Zamówiłem słuchawki w sklepie internetowym, niestety bez jakiegokolwiek kontaktu przysłali...
§ brak odbioru towaru ze strony kupujacego a zwrot kosztów za towar i wysyłke (odpowiedzi: 33) Witam serdecznie Obecnie przebywam poza granicami Kraju a Kilka dni temu miałam problem z Allegrowiczka , która po ponad pół roku oszacowała sie...
§ Zwrot kosztów za wadliwy towar (odpowiedzi: 4) Witam W luty 2010 r dokonałem zakupu używanej młotowiertarki hilti poprzez serwis allegro. Sprzedający wysłał towar za pobraniem, jak się okazało...
§ Allegro - "towar okazał się wadliwy, brak wysyłki" (odpowiedzi: 5) Witam, W dniu wczorajszy jako przedostatni zakupiłem słuchawki na allegro. Wystawionych było 5 sztuk. W opisie aukcji nie było informacji o...
§ Allegro- ZWROT KOSZTÓW PRZESYŁKI- wadliwy towar (odpowiedzi: 6) Witam, Mam pewien dylemat. Otóż zakupiłam sukienkę na allegro, która okazała się niezgodna z opisem oraz zniszczona, w związku z czym zażądałam...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 17:38.