Regulamin sklepu internetowego
witam,
ponieważ przymierzam sie do założenia sklepu internetowego i chciałbym uniknąć ataku "podmiotów broniących praw konsumentów" z tytułu błędnych zapisów regulaminu sklepu,
mam kilka pytań:
1.
Czy w regulaminie mam prawo napisać, że anuluję zlecenie jeżeli Klient nie wpłaci za zamówiony towar w ciągu X dni (oczywiście o ile wybrał płatność przelewem) ? Jeśli tak, ile muszę minimum dać dni na zapłatę ?
Bo słyszałem opinię, że nie mam prawa narzucać klientowi terminu dokonania zapłaty, zastanawiam sie czy to prawda. Jesli tak to trochę bezsens, bo ktoś nie opłaci a towar zablokowany..Jak się przed tym zabezpieczyć ?
2.
Czy mam prawo narzucić klientowi, że do zakupu niezbędne jest założenie konta ?
3.
Czy w regulaminie przy opisywaniu wysyłki muszę podać termin dostarczenia towaru przez pocztę/kuriera ? jesli tak, to jak sie zabezpieczyć przed opóźnieniami w dostarczeniu ?
4.
Czy obowiązkowe pisemne poinformowanie o prawie odstąpienia od umowy może być po prostu wrzucone na wystawiany rachunek ?
5.
Czy mam prawo napisać w Regulaminie, że nie wysyłam towaru poza granicę Polski ?
Byłbym wdzięczny za odpowiedzi. Ostatnio głośno że właściciele sklepów są goleni przez wątpliwej moralności prawników, którzy wyszukują błędy w regulaminach sklepów, więc nie chcę popełnić błędów.
|