Zamówienie towaru z Niemiec i brak jego otrzymania - Forum Prawne

 

Zamówienie towaru z Niemiec i brak jego otrzymania

Dzień dobry, jestem przedsiębiorcą prowadzącym działalność gospodarczą polegającą m.in. na sprzedaży towaru za pośrednictwem serwisu aukcyjnego. Na początku lipca ubiegłego roku zamówiłem towar od kontrahenta z Niemiec. Transakcja szła gładko: dostawca potwierdził dostępność towaru, ja ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa publicznego > Prawo gospodarcze


Odpowiedz
 
31-01-2015, 16:20  
Igorro
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie Zamówienie towaru z Niemiec i brak jego otrzymania

Dzień dobry,

jestem przedsiębiorcą prowadzącym działalność gospodarczą polegającą m.in. na sprzedaży towaru za pośrednictwem serwisu aukcyjnego.

Na początku lipca ubiegłego roku zamówiłem towar od kontrahenta z Niemiec. Transakcja szła gładko: dostawca potwierdził dostępność towaru, ja za niego zapłaciłem a następnie druga strona po otrzymaniu przelewu poinformowała o wysyłce towaru. Od tego momentu zaczyna się problem, który trwa do dziś, a mianowicie:
- przesyłka nie dotarła do dnia dzisiejszego czego powodem jest jej zaginięcie (zgubienie) przez przewoźnika którym jest niemiecki DHL

- kontrahent złożył stosowną reklamację u przewoźnika, przesłał nam dokument który został złożony. Wysłał także numer przesyłki oraz dokument poświadczający (podpisany przez przewoźnika), że paczka rzeczywiście została nadana. Dodatkowo dysponujemy obszerną korespondencją z kontrahentem. Na początku kontaktował on się z nami regularnie informując o braku postępów w reklamacji. Natomiast w miarę upływu czasu kontakt ten słabł do tego stopnia, że aktualnie kontrahent milczy.

- próbowałem skontaktować się na własną rękę z niemieckim DHLem jednak poinformowano mnie, iż nie jestem stroną i że nie mogą udzielić mi żadnych informacji związanych ze złożoną reklamacją

- dodatkowo zachodzi podejrzenie iż dostawca nie ubezpieczył paczki, pomimo uiszczenia przeze mnie odpowiednio wysokiej opłaty za przesyłkę

Bardzo proszę o informację, jakie prawa w danej sytuacji mi przysługują i co mogę zrobić aby odzyskać pieniądze za towar. Kontrahent umywa ręce, twierdząc że on nadał paczkę i ma na to potwierdzenie, a co stało się z nią dalej to nie jego problem.

Pozdrawiam Igorro
Igorro jest off-line  
20-02-2015, 18:27  
Igorro
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie RE: Zamówienie towaru z Niemiec i brak jego otrzymania

czy na prawdę nikt jest w stanie pomóc ?
Igorro jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Wypowiedzenie umowy brak potwierdzenia jego otrzymania (odpowiedzi: 2) Jakiś czas temu zmuszona byłam odstąpić od umowy rezerwacyjnej na zakup mieszkania. W umowie był zapis o zadatku, który w przypadku mojej rezygnacji...
§ Zamówienie towaru, a jego brak w magazynie (odpowiedzi: 3) Witajcie, zamówiłam sprzęt elektroniczny w sklepie internetowym, udało mi się "upolować" promocję i kupić za 850 zł (cena zmalała dwa razy, od kiedy...
§ Zamówienie towaru, potwierdzenie, brak towaru (odpowiedzi: 5) Witam Złożyłem zamówienie w sklepie internetowym na pewien produkt. Zostałem poinformowany o dostępności towaru, po czym otrzymałem konto do...
§ Zamówienie towaru a jego wyprzedanie. (odpowiedzi: 4) Szanowni Państwo, chciałabym zasięgnąć opinii i poprosić o poradę prawną w pewnej kwestii. Otóż ponad dwa miesiące temu (19 stycznia 2012) złożyłam...
§ Zamówienie towaru/ brak towaru i unikanie zwrotu pieniędzy (odpowiedzi: 1) Witam Chciałbym poprosić o radę co powinienem zrobić w sytuacji którą niżej opisałem. Będę na tyle miły, że nie będę zdradzał imienia i nazwiska...
§ zamówienie internetowe - brak towaru, cześciowe anulowanie, zwrót pieniędzy (odpowiedzi: 1) Witam Serdecznie, W dniu 31 lipca 2011 (jako osoba fizyczna) złożyłem zlecenie zakupu 2 koszulek i getrów piłkarskich w internetowym sklepie...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 08:38.