Nierówno traktowani klienci - czy tak można? - Forum Prawne

 

Nierówno traktowani klienci - czy tak można?

Witam Kupiłem maszynę przemysłową, jestem drobnym przedsiębiorcą to moja pierwsza tak duża inwestycja w firmę. 1. Firma od której kupowałem ma w regulaminie informacje że transport jest w cenie - ja jednak chciałem by był ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa publicznego > Prawo gospodarcze


Odpowiedz
 
30-09-2020, 07:43  
RogerIZ28
Użytkownik
 
Posty: 32
Domyślnie Nierówno traktowani klienci - czy tak można?

Witam
Kupiłem maszynę przemysłową, jestem drobnym przedsiębiorcą to moja pierwsza tak duża inwestycja w firmę.

1. Firma od której kupowałem ma w regulaminie informacje że transport jest w cenie - ja jednak chciałem by był to transport z rozładunkiem i tak się umówiliśmy - to oszacowano mi na 2000zł. Niestety okazało się finalnie że sprzedający nie da rady załatwić auta z tak mocną 'windą' i musiałem sam zorganizować maszynę do rozładunku. Teraz nie chcą mi zwrócić tych pieniędzy. Dodam że kwota jest doliczona do wartości zakupu maszyny. Nie widnieje nigdzie jako 'transport'

2. Drugi temat to uruchomienie maszyny - o tym nie ma nic w ich regulaminie, ale każdy klient dostaje go w cenie (dzwoniłem nawet podając się jako ktoś inny i zapewniano mnie że zawsze robione jest to w cenie). Ja gdy podjąłem już decyzję o zakupie maszyny pytając przez telefon jak jest z uruchomieniem Pan właściciel odpowiedział Mi że za 1500zł mi zorganizuje. Myślałem wtedy że każdy tyle płaci.

Pytanie do 1 - jak walczyć teraz o zwrot, tutaj sprawa jest chyba łatwiejsza bo jest to w regulaminie
Pytanie do 2 - czy to zgodne z prawem praktyki że coś uznawane przez sprzedawce jako usługa dawana gratis, jednemu jedynemu klientowi jest sprzedawane wykorzystując sytuację że 'rybka się już złapała'

Pozdrawiam
RogerIZ28 jest off-line  
30-09-2020, 10:29  
Abrakadabra3210
Zbanowany
 
Posty: 2.288
Domyślnie RE: Nierówno traktowani klienci - czy tak można?

Czy posiadasz jakieś realne dowody zarówno na 1 jak i 2?
Abrakadabra3210 jest off-line  
30-09-2020, 10:51  
RogerIZ28
Użytkownik
 
Posty: 32
Domyślnie RE: Nierówno traktowani klienci - czy tak można?

I tak i nie. W skrócie przedstawię przebieg korespondencji


SPRZEDAJĄCY - ROZM TELEFONICZNA: podał cenę przez tel za maszynę
KUPUJĄCY - MAIL "CENA zł za maszynę tak? a jak z tym transportem?"
SPRZEDAJĄCY - MAIL "mogę zaproponować CENA+2000zł za maszynę z transportem" + ROZM TELEFONICZNA o uruchomieniu/szkoleniu
KUPUJĄCY - MAIL tutaj opisują szczegóły transportu, że winda ma być itp
SPRZEDAJĄCY - MAIL "OK to się załatwi" - nie załatwił, zamawiałem koparkę z widłami
KUPUJĄCY - MAIL "Proszę o przyjęcie zamówienia na maszynę, może zaokrąglimy te dodatkowe usługi na 2500zł (dostawa i to szkolenie) i zamkniemy całość w fakturze za maszynę na kwotę CENA+2500zł?"
SPRZEDAJĄCY - MAIL podesłał poprostu FV na powyższe

Nic więcej, żadne oferty formalne, mało konkretnych maili - zawsze tego unikają, dzwonią, albo każą dzwonić lub przyjeżdżać itp
RogerIZ28 jest off-line  
01-10-2020, 07:03  
Abrakadabra3210
Zbanowany
 
Posty: 2.288
Domyślnie RE: Nierówno traktowani klienci - czy tak można?

Czy wystąpiłeś już na piśmie (może być mailowo) o korektę faktury? Czy odmówiono Ci? Czy opłaciłeś fakturę?
Abrakadabra3210 jest off-line  
02-10-2020, 10:36  
RogerIZ28
Użytkownik
 
Posty: 32
Domyślnie RE: Nierówno traktowani klienci - czy tak można?

Tak oczywiście, może nie do końca z prośbą o korektę tylko w kontekscie rozliczenia się z niezasadnie naliczonych kosztów ale w odpowiedzi otrzymałem groźbę (ponieważ czekam ciągle na ich serwis celem uruchomienia maszyny i przeprowadzenia standardowego szkolenia)

Treść maila "Czy chce Pan to szkolenie czy nie?"

MH
RogerIZ28 jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Czy klienci zachowują się za głośno? (odpowiedzi: 1) TL;DR: Czy istnieją jakieś normy hałasu generowanego przez działalność gospodarczą, od których przekroczenia uznaje się ją za zbyt uciążliwą dla...
§ Firma w UK a klienci w PL (odpowiedzi: 0) Witajcie, Bardzo bym Was prosił o pomoc w kwestii firmy i jej rachunków. Sprawa wygląda tak: Za jakiś czas zakładam portal który swoją ofertę...
§ problemowi klienci (odpowiedzi: 3) Z jakich powidów moge nie opsłurzyć klienta, jak mam sprawdziać czy klient jest pijany?
§ DG w PL-reklama&klienci z UE a NIP&podatki (odpowiedzi: 4) Witam. Zamierzam otworzyć DG (rejestracja w PL, początki jako nie-vatowiec), tanie usługi. Chciałabym się reklamować rówież na zagranicznych...
§ Nieuczciwi klienci (odpowiedzi: 2) Witam! Występuje dziś jako sprzedawca. Klient przyniósł mi dzbanek kupiony we wrześniu, któremu odpadł dzióbek. Twierdzi, że to wada fabryczna, dla...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 06:55.