Anulowanie zamówienia przez błąd sklepu - Forum Prawne

 

Anulowanie zamówienia przez błąd sklepu

Zamawiałam ubrania w sklepie internetowym i przy jednej rzeczy widniała cena 0 zł. Uznałam to za akcję promocyjną, dodałam do koszyka, sfinalizowałam transakcję. Dzień później odzywa się do mnie administracja owego sklepu, iż mam dopłacić ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa publicznego > Prawo gospodarcze


Odpowiedz
 
08-10-2020, 15:23  
mintyberry
Początkujący
 
Posty: 12
Domyślnie Anulowanie zamówienia przez błąd sklepu

Zamawiałam ubrania w sklepie internetowym i przy jednej rzeczy widniała cena 0 zł. Uznałam to za akcję promocyjną, dodałam do koszyka, sfinalizowałam transakcję.

Dzień później odzywa się do mnie administracja owego sklepu, iż mam dopłacić 40 zł za ten "darmowy produkt", gdyż cena na stronie wyniknęła z błędu pracownika. W innym wypadku, produktu nie dostanę.

Czy jest to zgodne z prawem w momencie, gdy zamówienie zostało sfinansowane? Rozumiem margines błędu, ale jeśli wszystko zostało opłacone, włącznie z produktem posiadającym błędną cenę, to czy sklep może nagle po zakupie podnieść kwotę i wymagać dopłaty?
mintyberry jest off-line  
08-10-2020, 16:11  
Kanas
Moderator globalny
 
Kanas na Forum Prawnym
 
Posty: 23.676
Domyślnie RE: Anulowanie zamówienia przez błąd sklepu

Cytat:
Napisał/a mintyberry Zobacz post
Czy jest to zgodne z prawem w momencie, gdy zamówienie zostało sfinansowane?
Jest taka możłiwość. Poczytaj o uchyleniu się od skutków prawnych oświadczenia złożonego pod wpływem błędu.
Cytat:
Napisał/a mintyberry Zobacz post
Rozumiem margines błędu
Jaki margines ?
Przecież błąd jest ewidętny. Widziałaś sklep który sprzedaje coś za zero złotych ?
Kanas jest off-line  
08-10-2020, 16:19  
mintyberry
Początkujący
 
Posty: 12
Domyślnie

Cytat:
Napisał/a Kanas Zobacz post
Jaki margines ?
Przecież błąd jest ewidętny. Widziałaś sklep który sprzedaje coś za zero złotych ?
Tak się składa, że wiele razy widziałam i takie marki jak *** czy *** robiły to w ramach akcji promocyjnych. Marketing poświęci zazwyczaj kilkanaście sztuk produktów, a w internecie będzie szum jakby kupili reklamę za 3x wyższą wartość.

Jednak w tej sytuacji sklep praktycznie na nic prawnie się nie powoływał, a jedynie napisał, że był błąd i mam dać pieniądze, które w transakcji nie zostały wymienione.
moderacja
mintyberry jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Zakupy ze sklepu internetowego i anulowanie zamówienia (odpowiedzi: 0) Witam, Opiszę problem, jaki napotkałem z obsługą jednego ze sklepów internetowych, od razu w kolejności chronologicznej: 7 grudnia złożyłem...
§ Wymiganie sklepu, Anulowanie zamówienia - RTV EURO AGD (odpowiedzi: 9) Witam, dnia 31 grudnia wszedłem na stronę internetową sklepu RTV EURO AGD, dokładnie: RTV EURO AGD - Sklep internetowy RTV AGD Komputery Foto...
§ Anulowanie zamówienia przez sklep (odpowiedzi: 9) Witam. Udało mi się zakupić w bardzo dobrej cenie (zamiast 1700 zł - 250 zł) opony do samochodu, cena taka przez błąd systemu. Sklep posiada w...
§ Anulowanie Zamówienia Sklepu Internetowego (odpowiedzi: 0) Witam chciałem zamówić słuchawki wyslałem zamówienie wybrałem opcje wysłanie kurierem zaniepokoiło mnie to że nie ma wyboru płatność przy odbiorze po...
§ Anulowanie zamówienia ze sklepu internetowego? (odpowiedzi: 27) Czy można anulować zamówienie za pobraniem z którego się rozmyśliliśmy? Jakie są przepisy bo nigdzie tak naprawdę nie ma odpowiedzi


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 07:16.