Brak płatności i jak ją wyegzekwować
Witam,
Prowadzimy sklep internetowy od trzech miesięcy. W maju klientka zamówiła produkt z płatnością przy odbiorze. Jednak z powodu błędu ludzkiego lub systemowego informacja o konieczności odebrania pieniędzy od klienta nie trafiła do kuriera. Próbowaliśmy się kontaktować z klientką. Na maile nie odpowiedziała. Telefonicznie powiedziała że nie przypomina sobie sytuacji żeby nie płaciła, ale sprawdzi czy pieniądze ma nadal tam gdzie je trzymała. Oczywiście, kurier nie mógł odebrać żadnych pieniędzy, nie mają informacji o tym w systemie. Kolejne próby połączenia kończyły się niepowodzeniem, więc wysłaliśmy kolejnego maila z prośbą o przesłanie potwierdzenia płatności przy odbiorze, a później smsa z ponowną prośbą o płatność. Oczywiście bez odpowiedzi. Czy z uwagi że błąd jest po naszej stronie, klient w takiej sytuacji może mieć produkt za darmo i nie poczuwać się do płatności?
Jak można by było od klienta taką zapłatę wyegzekwować? Staram się znaleźć informacje na ten temat w internecie, ale albo podobnych przypadków nie ma albo nie mogę znaleźć. Szukając nieco drogą dookoła trafiłem na informację, że warto wysłać informację o wszczęciu postępowania windykacyjnego, a jeśli to nie pomoże to przedsądowe wezwanie do zapłaty. Jednak czy to przyniesie jakiekolwiek efekty? Czy taką sprawę można wygrać? Potencjalne koszty prawnika będą wyższe niż koszty produktu. Jednak na początku takiej działalności liczymy każdy grosz, więc te pieniądze mają spore znaczenie i nie chcemy takiego prezentu przekazać "klientce".
|