Rzeź firm transportowych w 2022r. Orlen do spółki z MF
Witam
Post zamieszczam w celu zebrania opinii właścicieli firm transportowych jak postrzegają i jak skończyli rok 2022. Chętnie posłucham również mądrych prawniczych głów.
Temat dla mnie nie jest zbyt skomplikowany. MF zmienia bezmyślnie stawkę Vat na zakup paliwa z 23 do 8%. Dając chwilowe wytchnienie osobom, które tego Vatu nie odliczają. W ślad za obniżeniem stawki na paliwo powinno się również obniżyć vat na usługę transportu. Nie zrobili tego... Po 1,5 mies cena paliwa i tak zrównała się z ceną sprzed obniżki. Efekt, to druzgocące i nieuchronne liczby, które w moim przypadku wyglądały następująco:
Styczeń 2022 litr diesla 6.60 netto, należny Vat 8900 zł. Początek marca litr diesla 7.38 należny vat 19200 zł.... Jak się zachowywał Orlen w ciągu roku każdy mógł zaobserwować. Sztuczne pompowanie marż, bo kto zabroni monopoliście. Zysk netto wyciągnięty z naszych kieszeni, z naszych upadających firm po 3 kwartale to 13,4 mld zł... A kto był ślepy, lub udawał, że nie widzi po Sylwestrze 2023 chyba już dosadnie dostał po oczach po powrocie stawki 23% vat.
Kondycja mojej firmy po tym roku jest mizerna. Po 11 latach prowadzenia działalności, inwestycji (akurat 2022 był kluczowy koniec spłat 3 aut na kwotę ponad 500 000 zł) nie wiem, czy nie będę musiał sprzedać wszystkiego i zamknąć firmy. Pracując uczciwie, wypruwając z siebie flaki na koniec roku krąży nade mną widmo niewypłacalności.
Nie ma w tym mojej winy. Po prostu ktoś po raz kolejny zmienia reguły podczas gry.
Dlatego zakładam temat. Zapraszam do dyskusji i ewentualnego przyłączenia się do pozwu zbiorowego ppko tej bandzie złodziei
|