Dzień dobry.
Sprawa wygląda następująco: kupując wielokrotnie różnego typu urządzenia objęte gwarancją, gdy proszę sprzedawcę o wypisanie faktury zdarzyło mi się w kilku przypadkach usłyszeć, że wiąże się to ze skróceniem okresu gwarancji (np. z 24 do 12 miesięcy).
Z tego co wiem wśród producentów sprzętu występuje takowa praktyka w momencie sprzedaży dla firm w związku z dość logicznym domniemaniem, że użytkowanie w celach komercyjnych a nie prywatnych będzie znacznie bardziej intensywne, co powoduje szybsze zużycie materiałów etc. Zatem nie gwarantują tej samej sprawności po upływie czasu w takich warunkach.
Nie znajduję jednak podobnej logiki w przypadku sprzedaży tego samego produktu dla osoby prywatnej, która to również ma prawo do otrzymania faktury - po prostu jako dowodu zakupu.
Kiedy zapytałem ostatnio jednego ze sprzedawców o powyższe - usłyszałem, że producenci narzucają takie zasady, dla nich faktura to faktura niezależnie od tego czy kupuje firma czy też osoba prywatna do "normalnego" użytku.
Jak zatem wygląda to w rzeczywistości? Czy producenci rzeczywiście skracają okres gwarancji na swoje produkty
tylko z powodu zażądania przez kupującego faktury nie istotne na firmę czy osobę fizyczną, z NIP-em czy bez? Czy zachodzi tutaj jakieś nieporozumienie?