Booking - Forum Prawne

 

Booking

Witam, wczoraj wieczorem zakupiliśmy z żoną nocleg, niestety przypadkowo kliknęła rezygnację z pobytu co zauważyliśmy po 20 minutach, dodatkowo przy rezygnacji było napisane że obiekt skontaktuje się w celu ustalenia możliwości rezygnacji, bezzwłocznie skontaktowaliśmy się ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa publicznego > Prawo gospodarcze


Odpowiedz
 
01-08-2024, 15:56  
Samsung1987
Początkujący
 
Posty: 6
Domyślnie Booking

Witam, wczoraj wieczorem zakupiliśmy z żoną nocleg, niestety przypadkowo kliknęła rezygnację z pobytu co zauważyliśmy po 20 minutach, dodatkowo przy rezygnacji było napisane że obiekt skontaktuje się w celu ustalenia możliwości rezygnacji, bezzwłocznie skontaktowaliśmy się z obiektem w celu naprawienia błędu jednakże oni powiedzieli że nie dostaniemy zwrotu pieniędzy oraz nie możemy skorzystać z pobytu bo hotel ma takie warunki. Moje pytanie brzmi czy jest to zgodne z prawem? Rozumiem regulamin hotelu jednakże pomijając fakt moralny jakie to ma odzwierciedlenie w prawie, przez jeden błąd zatrzymali nasze 500zl nie świadcząc żadnej usługi, dodatkowo nie ponieśli z tego tytułu żadnych strat ponieważ wszystko jest zautomatyzowane, a podany termin został przekazany do sprzedaży. Rozumiem jeżeli z tego tytułu hotel nie mógłby wynająć komu innemu pokoju, jednakże jest to dosyć oblegany hotel, zgłosiliśmy błąd po 20 minutach oraz że jesteśmy zainteresowani pobytem.

Czytałem gdzieś po Google’ach i znalazłem informację że hotel powinien wykazać realne koszty związane z rezygnacją oraz korzyści wynikające z rezygnacji czyli możliwość wynajęcia terminu, brak konieczności przygotowania pokoju oraz dokumentacji itp.

Gdybym zrezygnował przed samym przyjazdem to rozumiem zatrzymanie 100% wartości kwoty bo musieliby przygotować pokój, dokumenty, klucze itp. Ale żeby 20 minut po rezerwacji rezygnacja która była wynikiem błędu i napewno nie mieli z tego tytułu dodatkowej pracy była podstawa do zatrzymania 100% kwoty? Nie będę ukrywał że 500zl to dla mnie duża kwota i pobyt tam był zorganizowany w rocznicę bo takie było nasze marzenie i jeżeli będzie możliwość to dołożę wszelkich starań żeby te pieniądze odzyskać.
Samsung1987 jest off-line  
14-08-2024, 13:05  
PanGonzo
Zbanowany
 
Posty: 272
Domyślnie RE: Booking

Czyli skutecznie zawarliście umowę, po czym skutecznie odstąpiliście od umowy, po czym nieskutecznie chcieliście odstąpić od odstąpienia od umowy? Niestety jeśli opłata za odstąpienie była zgodna z umową, to racja jest po stronie hotelu.
PanGonzo jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Preautoryzacja, booking (odpowiedzi: 0) Dzień dobry, Około 5dni temu dokonałem rezerwacji za pośrednictwem platformy „booking”. Jednak w tym samym dniu poprosiłem, aby rezerwacja została...
§ oszustwo booking.com (odpowiedzi: 4) Witam, Wraz z niepełnosprawną 14-letnią córką zamówiłam i opłaciłam 3 noclegi w hostelu w Londynie na stronie booking.com. Po fakcie przeczytałam...
§ Rezerwacja na Booking (odpowiedzi: 1) Witam 21,05,2018r dokonałem rezerwacji w serwisie Booking.com apartamentu na osiedlu pięciu mórz w Sianożętach na 14 nocy dla 4 osób za kwotę 200zł...
§ rezerwacja z Booking.com (odpowiedzi: 4) Witam zrobilem rezerwacje w hotelu ktory NIE MA mojej karty bo im tego nie wysylalem. Chcialbym anulowac rezerwacje i musze zaplacic teraz za caly...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 22:29.