Klient nie chce zapłacić za wykonaną stronę internetową
Witam
Sprawa wygląda następująco. Klient zamówił u mnie wykonanie strony internetowej (prowadzę działalność gospodarczą). Strona miała być dla jeszcze innej firmy tak, więc ja robiłem dla niego, a on to potem chciał sprzedać dalszej firmie.
Początkowo ustaliliśmy termin wykonania na tydzień czasu. Jako, że prace się trochę przeciągnęły dostał serwis z kilkudniowym poślizgiem i zażądał kilku dosyć istotnych zmian, za które miał dodatkowo zapłacić, więc termin znów automatycznie uległ wydłużeniu. Potem było trochę większych lub mniejszych poprawek, które wychodził w trakcie. Kto choć raz robił stronę internetową wie, że takowe poprawki zawsze występują.
Stronę wykonywałem ja + programista pracujący dla mnie na zasadzie umowy zlecenia.
Po około miesiącu czasu serwis został oddany w całości. Gdy całość została zakończona, ja opłaciłem mojego programistę i wysłałem prośbę do Klienta o przesłanie danych do wystawienia FV na co otrzymałem odpowiedź, że z powodu tego, że budowa strony trwała zbyt długo jego Klient zrezygnował i on mi nie zapłaci.
Co mam teraz robić? Stronę zamawiał u mnie ten gościu, a nie firma, która zrezygnowała, więc nie powinno mnie to nic obchodzić. Ja poniosłem około 1000 zł kosztów (opłacenie programisty) + koszt roboczogodzin.
Jak mam wyegzekwować od delikwenta zapłatę? Mam pełną nazwę firmy, adres imię i nazwisko właściciela, ale nie mam numeru NIP do wystawiania FV (nie chce podać). Kwota jaką musi mi zapłacić jest dla mnie dość duża i jeszcze nigdy (a zrobiłem około setki stron) nikt nie naraził mnie na takie koszty.
Jak mogę się dowiedzieć jaki jest numer jego NIPu?
Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc!
|