PILNE... odrzucenie wniosku o odroczenie wykonania kary...PILNE - Forum Prawne

 

PILNE... odrzucenie wniosku o odroczenie wykonania kary...PILNE

Witam wszystkich Mam problem otóż dziś Sąd Rejonowy Katowice Wschód odrzucił wniosek o odroczenie kary pozbawienia wolności mojego narzeczonego. Sprawa wygląda tak: zapadł wzrok i przyszedł ,,bilet,, do ZK, wiec napisaliśmy prośbę o wstrzymanie wykonania ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa publicznego > Prawo karne > Prawo karne wykonawcze


Odpowiedz
 
14-05-2014, 16:17  
Kaatarzynka26
Początkujący
 
Posty: 20
Domyślnie PILNE... odrzucenie wniosku o odroczenie wykonania kary...PILNE

Witam wszystkich
Mam problem otóż dziś Sąd Rejonowy Katowice Wschód odrzucił wniosek o odroczenie kary pozbawienia wolności mojego narzeczonego.
Sprawa wygląda tak:
zapadł wzrok i przyszedł ,,bilet,, do ZK, wiec napisaliśmy prośbę o wstrzymanie wykonania kary pobawienia wolności do czasu rozpatrzenia wniosku o odroczenia wykonania kary i ten wniosek został przyjęty. Dziś na sprawie o Odroczenie Sąd wniosek odrzucił bo twierdzi że nie ma przesłanek do tego aby ten wyrok odroczyć.
Mieszkamy w Niemczech a narzeczony prowadzi Firmę, ja jestem niezdolna do pracy z powodu choroby barku od 5 miesięcy siedzę w domu miałam zasiłek chorobowy ale lekarz twierdzi ze mogę mieć lekką pracę fizyczna ale nikt nie chce mnie zatrudnić bo w pracy trzeba pracować a nie chorować i co chwile po lekarzach biegać i na l4 bo dalej jestem w trakcie leczenia - co sędzia skomentował tym iż jak go zamkną to mi rodzina pomoże (już widzę jak rodzina mi kredyt spłaca). Do Sądu daliśmy meldunki niemieckie, dok. kredytu, wynajmu mieszkania, prądu, umowy na media tel. internet i telewizję, opłaty za ubezpieczenie dwóch samochodów, odciąganie podatków, pozwolenia na Firmę i zawodów wykonywanych na budowie, nawet ubezpieczenie psa itd. opłat miesięcznie mamy ok 1100 euro to ok 4500zł i jaka rodzina mi pomoże to płacić chyba królewska...bo moja to raczej nie da rady. Kuratorka wnioskowała o to aby mu to odroczyć bo dzwonił do niej, pisał listy i miał kontakt z kuratorką chociaż tak 2 razy go upomniała że nie zadzwonił i że nie napisał listu ale potem była poprawa i tak na każdą sprawę z niemiec przyjeżdżał na pisma odpowiadał nie uchylał się od dozoru pomimo tego i tak sędzia uważa że nie ma przesłanek do odroczenia a jak mu się nie podoba to ma złożyć zażalenie, bo dla niego pogorszenie stanu finansowego, nałożenie kar za o późnienia, nie wywiązanie się z terminów u klientów, przymus zamknięcia firmy, nie rozliczenie podatków i inne konsekwencje nie odwracalne powodujące wręcz rażące i niesprawiedliwe pogorszenie Jego sytuacji zdrowotnej, ekonomicznej, osobistej mające wpływ na mnie jako narzeczoną mogące wprowadzić w depresje oraz nerwice, które są zagrożeniem dla nas dwojga nie są wystarczające do odroczenia kary pozbawiania wolności. Dlaczego mamy stracić to na co obydwoje pracowaliśmy bo jak jego zamkną to ja zostanę ukarana i ja będę mieć wszystko na głowie!!! Jak napisać to zażalenie i jak motywować prośbę o ponowne rozparzenie wniosku?? Mam 7 dni proszę o pomoc
Kaatarzynka26 jest off-line  
14-05-2014, 16:26  
Kaatarzynka26
Początkujący
 
Posty: 20
Domyślnie RE: PILNE... odrzucenie wniosku o odroczenie wykonania kary...PILNE

Według KK jestem jego najbliższą osobą
§ 11. Osobą najbliższą jest małżonek, wstępny, zstępny, rodzeństwo, powinowaty w tej samej linii lub stopniu, osoba pozostająca w stosunku przysposobienia oraz jej małżonek, a także osoba pozostająca we wspólnym pożyciu.
Kaatarzynka26 jest off-line  
14-05-2014, 18:38  
Lustitia
Stały bywalec
 
Posty: 508
Domyślnie RE: PILNE... odrzucenie wniosku o odroczenie wykonania kary...PILNE

To, że jesteś osobą najbliższą nie oznacza, iż możesz składać zażalenie na postanowienie. Musi zrobić to skazany ( lub jego pełnomocnik).
Spróbujcie z takimi argumentami w Sądzie II instancji.
Lustitia jest off-line  
14-05-2014, 18:54  
Kaatarzynka26
Początkujący
 
Posty: 20
Domyślnie RE: PILNE... odrzucenie wniosku o odroczenie wykonania kary...PILNE

Tak on bedzie skladac zazalenie a ja w kazdej sytuacji go wspieram. Dlatego zalazylam ten watek aby sie doradzic czy te argumenty sa albo czy moga spowodowac przychylenie sie sadu okregowego do naszego zazalenia.
Kaatarzynka26 jest off-line  
14-05-2014, 19:04  
Kaatarzynka26
Początkujący
 
Posty: 20
Domyślnie RE: PILNE... odrzucenie wniosku o odroczenie wykonania kary...PILNE

A czy nazeczony moze argumentowac to iz jestem jego najblizsza osoba i zamkniecie go w zakladzie karnym spowoduje dla nas pomimo iz prawnie nie jestesmy rodzina nie odwracalne skutki. Jezeli go zamkna po wyjsciu za 1,5 roku nie wyjdzie z dlugow jakie przez ten czas narosna Firma upadnie i cala resocjalizacje szlag trafi...a w ZK raczej sie nie zresocjalizuje na lepsze odizolowanie takiej osoby ktora wyjechala po to by zmienic otoczenie i zaczac od nowa i wpakowanie ja znowu w towarzystwo nie bedace wzorcem do nasladowania nie nauczy go niczego tylko zniszszy to co budowalismy przez ostatnie lata zdala od wplywu osiedlowego otoczenia. Wreszcie moze normalnie legalnie zyc pracowac i planowac przyszlosc a tu jednak przeszlosc sie o niego upomniala co dla mnie jest naprawde ciezkie do zrozumienia ze Taki co niczego sie nie nauczyl jest wolny a ten co nauczyl sie i wiecej bledow nie popelnia zostaje skazany. Nawet kuratorka uwaza to za niesprawiedliwe poniewaz widziala cala jego przemiane na lepsze i widzi jaka stal sie osoba.
Kaatarzynka26 jest off-line  
14-05-2014, 22:23  
Finister
Stały bywalec
 
Posty: 4.597
Domyślnie RE: PILNE... odrzucenie wniosku o odroczenie wykonania kary...PILNE

Przecież jeśli nawet sąd odroczy odbycie kary na kilka miesięcy, to potem i tak narzeczony musi stawić się do ZK i karę odbyć. W tym co piszesz nie widzę żadnych szczególnych okoliczności, które przemawiałyby za odroczeniem kary. Zwykłe życiowe sprawy z jakimi boryka się pewnie większość z nas. Konieczność płacenia rachunków i kredytów to nic wyjątkowego ani szczególnego. Wszyscy musimy je płacić. A narzeczony przecież wiedział, że ma do odbycia karę i miał czas, żeby zamknąć firmę, przekazać komuś do prowadzenia, zawiesić działalność, czy cokolwiek innego. Karę za popełnione przestępstwo trzeba ponieść i tyle.
Finister jest off-line  
14-05-2014, 22:31  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: PILNE... odrzucenie wniosku o odroczenie wykonania kary...PILNE

Cytat:
Napisał/a Finister Zobacz post
W tym co piszesz nie widzę żadnych szczególnych okoliczności
Ja też nie widzę żadnych szczególnych okoliczności. Nikt wam nie kazał brać kredytów, zwłaszcza jak było widmo kary do wykonania. Po co wam dwa auta skoro siedzisz w domu ? Trzeba było trochę rozważniej z kredytami.
 
15-05-2014, 07:19  
forg
Praktyk
 
Posty: 20.048
Domyślnie RE: PILNE... odrzucenie wniosku o odroczenie wykonania kary...PILNE

Cytat:
Napisał/a Kaatarzynka26 Zobacz post
Dlaczego mamy stracić to na co obydwoje pracowaliśmy
Ponieważ pan raczył popełnić przestępstwo. i z bliżej nam nieznanych powodów kara pozbawienia wolności została wprowadzona do wykonania.

Cytat:
Napisał/a and Justice for All Zobacz post
Trzeba było trochę rozważniej z kredytami.
Swoją drogą brać z kredyty z nieodbytą karą pozbawienia wolności na karku. Niezła fantazja.
forg jest off-line  
15-05-2014, 10:17  
Kaatarzynka26
Początkujący
 
Posty: 20
Domyślnie RE: PILNE... odrzucenie wniosku o odroczenie wykonania kary...PILNE

Cytat:
Napisał/a forg Zobacz post
Ponieważ pan raczył popełnić przestępstwo. i z bliżej nam nieznanych powodów kara pozbawienia wolności została wprowadzona do wykonania.

Swoją drogą brać z kredyty z nieodbytą karą pozbawienia wolności na karku. Niezła fantazja.
Kiedy bralismy kredyt nie bylo grozby wiezienia!!!! Nie prosze o to by ktos ocenial mnie co do tego ile mam aut i kredytow jednak o to ze moze to wywolac nie odwracalne skutki i czy sad II instanci moze przychylic sie do zazalenia. Nastepnie ...mial czas by zamknac firme... jaki kurde czas czlowieku jezeli to jego zrodlo utrzymania to co 2 miesiace przed sprawa mial zamknac firme a teraz jadlby tynk ze sciany. Po za tym kare ma na 1,5 roku za to ze go napadli rumuni pobili probowali zabic a on w szoku wybil im szyby w aucie - i za te szyby ma problem, a rumuni za probe zabojstwa siedza, a drugi wyrok bo pijany wiecznie sasiad powiedzial ze on go pobil jak byl ze mna i paroma osobami w domu- policja powiedziala ze to umozy a jednak okazalo sie ze sprawa poszla dalej dlaczego nikt nas nie poinformowal przesluchal i uwierzyl pijanemu jak bela mezczyznie. Jest duzo nie jasnosci w obu tych wyrokach. To jest forum prawne w doractwie prawnym a nie w doractwie kredytowym a po co ci kredyt, po co ci dwa auta itp. Niestety z przykroscia stwierdzam ze takie pytania raczej biora sie z zawisci a nie zyczliwosci.
W kazdym razie Kuratorka powiedziala ze sa to przeslanki jak najbardziej do zazalenia.
Kaatarzynka26 jest off-line  
15-05-2014, 10:20  
Kaatarzynka26
Początkujący
 
Posty: 20
Domyślnie RE: PILNE... odrzucenie wniosku o odroczenie wykonania kary...PILNE

Cytat:
Napisał/a Finister Zobacz post
Przecież jeśli nawet sąd odroczy odbycie kary na kilka miesięcy, to potem i tak narzeczony musi stawić się do ZK i karę odbyć.
Karę za popełnione przestępstwo trzeba ponieść i tyle.
Tak masz racje ale dlaczego kare nie do konca za swoje czyny ma odbyc??
I tak odroczy na pol roku ok ale to daje nam kolejne pol roku do zabezpieczenia majatku. Tak mam fantazje bo chce normalnie zyc a na tym swiecie nie ma lekko.
Kaatarzynka26 jest off-line  
15-05-2014, 10:41  
forg
Praktyk
 
Posty: 20.048
Domyślnie RE: PILNE... odrzucenie wniosku o odroczenie wykonania kary...PILNE

Cytat:
Napisał/a Kaatarzynka26 Zobacz post
Tak masz racje ale dlaczego kare nie do konca za swoje czyny ma odbyc??
Ponieważ tak orzekł sąd - a skazany najwyraźniej nie zadbał o dwoje prawa. Nikt na tym forum nie będzie rozstrzygał "poprawności" prawomocnego wyroku.
A skoro pytasz o szanse na uzyskanie odroczenia to jak najbardziej mamy prawo oceniać sytuację materialną zainteresowanego. Sąd też to oceni. Samochód można sprzedać, drugi też i już są jakieś środki na życie podczas odbywania kary.
forg jest off-line  
15-05-2014, 10:42  
Kaatarzynka26
Początkujący
 
Posty: 20
Domyślnie RE: PILNE... odrzucenie wniosku o odroczenie wykonania kary...PILNE

Chcialabym dodac ze wniosek o zawieszenie wykonania kary do czasu rozpatrzenia wniosku o odroczenie zostal przyjety pozytywnie a odroczenie dopiero odrzucono...bo to jest tak zalezy na kogo sie trafi niestety. I jeszcze raz napisze ... pogorszenie stanu finansowego, nałożenie kar za o późnienia, nie wywiązanie się z terminów u klientów, przymus zamknięcia firmy, nie rozliczenie podatków i inne konsekwencje nie odwracalne powodujące wręcz rażące i niesprawiedliwe pogorszenie Jego sytuacji zdrowotnej, ekonomicznej, osobistej mające wpływ na mnie jako narzeczoną mogące wprowadzić w depresje oraz nerwice, które są zagrożeniem dla nas dwojga nie są wystarczające do odroczenia kary pozbawiania wolności... ale jak pani kurator to powiedziala moga byc przeslanka zelezy wszystko co na to powie sad.
Kaatarzynka26 jest off-line  
15-05-2014, 11:00  
Kaatarzynka26
Początkujący
 
Posty: 20
Domyślnie RE: PILNE... odrzucenie wniosku o odroczenie wykonania kary...PILNE

Cytat:
Napisał/a forg Zobacz post
Samochód można sprzedać, drugi też i już są jakieś środki na życie podczas odbywania kary.
To jest chyba zart jakis z Pana strony ja rozumiem ale sad tez jest czlowiekiem jakby Pana znajomy przyjaciel ktos bliski byl w takiej sytuacji to powiedyzial by mu Pan ... ah sprzedaj auta i juz masz na rachunki... i niestety nie moge sprzedac auta bo duzy brief jest w posiadaniu banku a sprzedaz pokryla by tylko kredyc i zostalabym bez auta i pieniedzy na zycie. Drugie auto warte jest bardzo malo bo kupilismy je do pracy na budowie i przewozenia roznych materialow budowlanych to koszt ok 1000 zl i z ta suma nawet polowy czynszu nie zaplace. Nie wroce do polski poniewaz jestem w trakcie leczenia w Niemczech i tutaj musze swoje leczenie za konczyc bo w polsce to na termin do lekarza specjalisty czeka sie rok i ciagle slychac BRAK TERMINOW. Taka jest bolesna prawda jestem dumna z polskiego pochodzenia i kocham ten kraj jak jade tam na wakacje ale powrot tam zniszczyl by wszystko co mam. Poszlabym do pracy i musze miec auto by do pracy sie dostac ale w chwili obecnej NIE MOGE z powodu zdrowia. A odroczenia da mi czas na wyleczenie znalezienie pracy i utrzymanie wszystkiego. Nie jestem glupia malolata tylko chce zapewnic sobie i narzeczonemu zycie. Mam wyksztalcenie ale co z tego jak w polsce pracowalam w spozywczaku 7 dni w tyg za 1100zl. Wiem kazdy ma swoje zdanie ale wiem ze tez mam racje i staram sie aby bylo dobrze. Przykro jednak sluchac gdy ktos mowi.. sprzedaj wszystko to bedziesz miec co jesc... pisac kazdy tak moze nawet ja . Ale w slowie jest to proste w praktyce nie. Jak pan widzi nawet sprzedaz auta nie zapewni srodkow.
Kaatarzynka26 jest off-line  
15-05-2014, 11:07  
forg
Praktyk
 
Posty: 20.048
Domyślnie RE: PILNE... odrzucenie wniosku o odroczenie wykonania kary...PILNE

Cytat:
Napisał/a Kaatarzynka26 Zobacz post
To jest chyba zart jakis z Pana strony
Nie, to nie jest żart. To jest zwykły argument. Kara pozbawienia wolności z zasady wpływa życie skazanego i jego rodziny. A tutaj mamy do tego sytuację ... braku rodziny. Bo przecież formalnie nie stanowicie rodziny. Do tego sądowi będzie trudno ocenić sytuację skazanego oraz pozostającej na jego utrzymaniu kobiety - raczej sąd nie zleci wywiadu w Niemczech (ale może się mylę, może jest w stanie to zweryfikować).

Widzę duży żal do użytkowników forum za to, że piszą "nie po myśli". Ale czasami warto spojrzeć obiektywnie. Gdyby wzięcie kredytów i założenie firmy miały zwalniać z odbywania kary pozbawienia wolności to przestępcy nie rejestrowaliby firm na bliższych lub dalszych znajomych.

Reasumując - diabeł tkwi w szczegółach. Szczegóły oceni sąd. Ja znam sytuacje o wiele bardziej dramatyczne, gdzie w grę wchodzi los dzieci - i przestępcy odbywają kary.
A. poprawka - sąd już ocenił argumenty. Zatem przyznaję, że nie wiem o czym dyskutujemy.
forg jest off-line  
15-05-2014, 11:24  
Kaatarzynka26
Początkujący
 
Posty: 20
Domyślnie RE: PILNE... odrzucenie wniosku o odroczenie wykonania kary...PILNE

Tak mam zal bo wiem ze tez ma w pewien sposob racje. Tak ale bedzie je rozpatrzal ponownie sad II instancji. Gdyz wiadomo mnie i Panu rowniez ze tak jak Pan pisze my nie jestesmy rodzina ale zyjemy w konkubinacie co kurator zawodowy udokumentowal od 7 lat wstecz i jestem dla niego osoba najblizsza wg KK. Wiem ze sa dramatyczniejsze sytuacje zwiazene z dziecmi i przestepcy odbywaja kary ale nie miezmy wszystkich jedna miara. Bo skoro sad nawet ze wzgledu na dzieci nie odroczyl to znaczy ze przestepstwo popelnione musi byc dosc powazne i dlatego tak ostro potraktowane, osobiscie uwazam ze jezeli taki przestepca pracuje ma rodzine nie pije nie wdaje sie w awantury domowe to zasluguje na szanse na odroczenie a po pol roku na przedstawienie jak przez ten okres daje sobie rade czy pije czy pracuje opinia pracodawcy jest duzo przestepcow ktorzy na wolnosci byli normalnymi ludzmi a ZK zrobil z nich potwory taka jest prawda w wiezieniach sa narkotyki alkohol a jak ja. Wiem jak jest wiezienie nie resocjalizuje. Po wyjsciu z zamkniecia wiekszosc tam wraca bo nie potrafi zyc w srod ludzi lub ponownie popelnia przestepstwo takie sa statystyki. Niestety a ja nie chce by moj narzeczony sie zmienil walcze o niego z calych sil bo jego pobyt w zk zniszczy to co mam wiem nie sa to argumenty teraz po prostu chce by Pan zrozumial moja zawzietosc w tej sprawie.
Kaatarzynka26 jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Porśba o wstrzymanie wykonania kary do rozpatrzenia wniosku o odroczenie kary (odpowiedzi: 13) Witam Mam następującą sprawę odwieszono mi 2 lata za rozbój po 5 latach zawieszenia , termin upływał w grudniu 2012. Kare odwieszono...
§ odroczenie wykonania kary-na ile wniosek PILNE (odpowiedzi: 3) Znajomy został skazany wyrokiem na 1 rok pozbawienia wolności bez warunkowego zawieszenia jej wykonania. Na podst. art 63 par. 1 kk zaliczono mu na...
§ ponowienie wniosku o odroczenie wykonania kary (odpowiedzi: 15) W jaki sposób można ponowić wniosek o ponowne odroczenie kary ? Jakie przedstawić argumenty ? * kary (w tym jedna odwieszona) zostały odroczone...
§ Co napisać w wniosku o odroczenie wykonania kary (odpowiedzi: 12) Czy ktos wie co można napisać jakie papiery załatwić żeby sąd przychylił się do naszej prosby .MĄż miał posiedzenie w sądzie okregowym ale nie...
§ Odroczenie wykonania kary.Pilne (odpowiedzi: 16) Witam.Pierwszego lutego mamy termin posiedzenia w sądzie okregowym w sprawie zażalenia na odroczenie wykonania kary pozbawienia wolności.Głównym...
§ ODroczenie wykonania kary PILNE ! (odpowiedzi: 2) Sprawa jest dość skomplikowana i baaardzo pilna. Będę wdzięczny za szybka pomoc. Mianowice odwieszono mi wyrok , napisałem o odroczenie wykonania...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 13:25.