Kłamstwo maskujące zaniedbanie pracownika banku - Forum Prawne

 

Kłamstwo maskujące zaniedbanie pracownika banku

Witam, Chciałem prosić o opinię, czy moja sprawa nie kwalifikuje się do zawiadomienia o możliwości popełnienia przestępstwa. Rzecz dotyczy reklamacji chargeback, którą bank miał przeprowadzić w moim imieniu w systemie VISA. Reklamacja po pierwszym rozpatrzeniu ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa publicznego > Prawo karne


Odpowiedz
 
12-08-2019, 13:12  
wachod
Początkujący
 
Posty: 5
Domyślnie Kłamstwo maskujące zaniedbanie pracownika banku

Witam,
Chciałem prosić o opinię, czy moja sprawa nie kwalifikuje się do zawiadomienia o możliwości popełnienia przestępstwa.
Rzecz dotyczy reklamacji chargeback, którą bank miał przeprowadzić w moim imieniu w systemie VISA.
Reklamacja po pierwszym rozpatrzeniu została odrzucona przez akceptanta płatności.
Bank w przypadku takich reklamacji jest pośrednikiem pomiędzy klientem, a akceptantem płatności ( organizacją obsługującą terminale).
Z uzasadnienia, które otrzymałem wynika, że bank prawdopodobnie nie załączył wszystkich dokumentów, które do tej reklamacji przekazałem.

Napisałem odwołanie od tej decyzji, dołączając nowe dokumenty, które były nie do podważenia i potwierdzały zasadność reklamacji.
W reklamacjach chargeback systemu VISA takie odwołanie nazywane jest prearbitrażem.
Kiedy po upływie ponad miesiąca zadzwoniłem do banku, żeby spytać co się dzieje, konsultant infolinii powiedział, że reklamacja jeszcze trwa. Kilka godzin później otrzymałem pismo z banku, z informacją że ponownie została odrzucona przez akceptanta.
Ponieważ taka sucha informacja bez przedstawienia dowodu w postaci oryginalnego dokumentu decyzji była podejrzana, poprosiłem bank o przesłanie oryginalnych dokumentów. Bank odpowiedział pismem w którym zignorował moją prośbę. Od tej pory wysyłałem jeszcze 3 pisma, w których prosiłem o przedstawienie oryginalnych dokumentów i za każdym razem otrzymywałem odpowiedź pomijającą moją prośbę.

W takim przypadku mam podejrzenie graniczące z pewnością, że bank wogóle nie uruchomił trybu odwołania i wprowadził mnie w błąd informując, że rozpatrzenie odwołania miało miejsce.

Dla lepszego zobrazowania sytuacji przedstawię dwa scenariusze tj. taki w którym sprawa kwalifikowałaby się do postępowania cywilnego i ten, który ma miejsce w moim przypadku.

Cywilny:
Doręczam odwołanie od decyzji, poparte dokumentacją. Bank rejestruje odwołanie w systemie VISA, jednak robi to nierzetelnie. Nie dołącza wszystkich przedstawionych mu informacji itp. Reklamacja jest odrzucona, uzasadnienie nie pokrywa się z rzeczywistością. Bank nie wywiązał się z zadania i nie chce ponieść konsekwencji, ale nie ukrywa żadnych informacji i nie wprowadza mnie w błąd.

Karny - czyli sytuacja, która prawdopodobnie miała miejsce:
Doręczam odwołanie od decyzji, poparte dokumentacją. Bank nie rejestruje tego odwołania w systemie VISA przez przeoczenie, albo brak woli pracownika.
Po upływie terminu rozpatrzenia reklamacji bank informuje, że reklamacja została ponownie odrzucona, podczas gdy w rzeczywistości w ogóle nie doszło do jej rozpatrzenia. Pracownik banku wprowadza mnie w błąd, aby uniknąć moich rozszczeń wobec banku oraz ewentualnych konsekwencji dyscyplinarnych.
Czy takie postępowanie nie jest oszustwem ?
wachod jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Kłamstwo w banku (odpowiedzi: 1) Witam, Siostra kilka lat temu (mając umowę na czas określony - dwa lata,później na kolejne dwa) wzięła kredyt.Pani w banku zaproponowała,że wpisze...
§ zaniedbanie przez pracownika gminy (odpowiedzi: 0) Witam, Jestem nowym użytkownikiem i proszę o wyrozumiałość. Złożyłem do prokuratury doniesienie o zaniedbanie obowiązków przez pracownika gminy...
§ Egzekucja komornicza przez zaniedbanie banku (odpowiedzi: 1) Witam, w czerwcu ubiegłego roku przelewem bankowym dokonałam spłaty trzech ostatnich rat na poczet zaciągniętej pożyczki konsumenckiej w banku x...
§ zaniedbanie obowiązków pracownika (odpowiedzi: 0) Mój kolega z pracy ma następujący problem: Jego podwładny przywłaszczył sobie mienie firmy (nażędzia), został złapany i zwolniony dyscyplinarnie....
§ Zaniedbanie banku przy zamknięciu karty kredytowej (odpowiedzi: 1) Posiadałem w Banku X kartę kredytową, którą wypiwiedziałem w placówce banku w maju zeszłego roku. W czerwcu 2009 roku przyszło jeszcze puste...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 00:18.