Czy PGNiG moze mnie scigac za dlug poprzedniego wlasciciela mieszkania? - Forum Prawne

 

Czy PGNiG moze mnie scigac za dlug poprzedniego wlasciciela mieszkania?

Czesc, Wyjasnie swoja sytuacje: 2 lata temu kupilem mieszkanie. Poprzedni wlasciciel nawet nie przepisal umowy z PGNiG na siebie, wciaz strona umowy byl jeszcze wczesniejszy wlasciciel mieszkania. Zaraz po kupnie zrezygnowalem z uslug PGNiG (zamontowalem ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawo nieruchomości, lokalowe i budowlane


Odpowiedz
 
21-09-2011, 22:32  
arthur.dent
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie Czy PGNiG moze mnie scigac za dlug poprzedniego wlasciciela mieszkania?

Czesc,

Wyjasnie swoja sytuacje:
2 lata temu kupilem mieszkanie.
Poprzedni wlasciciel nawet nie przepisal umowy z PGNiG na siebie, wciaz strona umowy byl jeszcze wczesniejszy wlasciciel mieszkania.
Zaraz po kupnie zrezygnowalem z uslug PGNiG (zamontowalem kuchenke elektryczna), zglosilem do PGNiG, ze jestem nowym wlascicielem mieszkania, zaplacilem zadluzenie ktore powstalo w okresie kiedy bylem wlascicielem, potem zdemontowano licznik.
Pani z BOKu PGNiG powiedziala ze zadluzenie za poprzednie okres nie jest moim problemem. Strona umowy z PGNIG - tak jak pisalem byl przed-poprzedni wlasciciel mieszkania.
Po 1.5 roku na adres mieszkania (inny niz moj zameldowania), ale na moje nazwisko - przeslano przedsadowe wezwanie do zaplaty - wyslane przez sekcje windykacji PGNiG (na pismie jest opisany okres ktorego dotyczy zadluzenie - wtedy nie bylem wlascicielem mieszkania).

Czy ja odpowiadam za to zadluzenie?
Czy powinienem w ogole sie z kontaktowac z PGNiG, skoro nie maja na mnie namiarow (jedynie imie i nazwisko, oraz adres mieszkania, w ktorym ani nie mieszkam, ani nie jestem zameldowany)?
Co powinienem w tej sytuacji zrobic?
Mam podpisana umowe z PGNiG dotyczaca innego mieszkania, wiec w sumie nie chce miec problemow z PGNiG z tym drugim mieszkaniem.
arthur.dent jest off-line  
22-09-2011, 05:55  
malya
Początkujący
 
Posty: 8
Domyślnie RE: Czy PGNiG moze mnie scigac za dlug poprzedniego wlasciciela mieszkania?

W mojej ocenie nie może jeśli nie jesteś spadkobiercą poprzednich właścicieli właściciela.
malya jest off-line  
22-09-2011, 08:06  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Czy PGNiG moze mnie scigac za dlug poprzedniego wlasciciela mieszkania?

Ja na twoim miejscu bym się skontaktował i zapytał na jakiej podstawie tak twierdzą. Przyda się w sądzie, jakby co.

http://e-prawnik.pl/domowy/prawo-mie...ia-prawna.html
 
22-09-2011, 12:27  
arthur.dent
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie RE: Czy PGNiG moze mnie scigac za dlug poprzedniego wlasciciela mieszkania?

Dzieki za odpowiedzi.

Wyjasniam ze nie jestem spadkobierca poprzedniego wlasciciela - mieszkanie kupilem.

Zgodnie z rada skontaktowalem sie z windykacja PGNiG, niestety osoba prowadzaca ta sprawe jest na urlopie. Jednak rozmawialem z innym pracownikiem PGNiG:
Z przejrzanych przez niego dokumentow - wyniklo, ze z jakiegos urzedu otrzymali informacje o tym ze jestem obecnym wlascicielem, jednak nie mieli informacji od kiedy jestem tym wlascicielem.

Po wyjasnieniu ze wlascicielem jestem od 2 lat, a zadluzenie dotyczy okresu wczesniejszego - pracownik PGNiG byl w sumie zdziwiony, ze wyslali przedsadowe wezwanie. Wyjasnial ze nie mieli informacji od kiedy jestem wlascicielem.

Mam sie odezwac za dwa tygodnie aby porozmawiac z osoba prowadzaca sprawe. Wiec zobaczymy.
arthur.dent jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ czy beda mnie scigac za polski mandat za granica (odpowiedzi: 3) Witam, Dostalem 300 zl mandatu za przekroczenie predkosci w Polsce. Za 3 tygodnie wyjezdzam do uk. Czy beda mnie scigac za ten mandate w UK ?? Kiedy...
§ Jak Namierzyc poprzedniego wlasciciela tel (odpowiedzi: 8) Witam mam problem osoba ktora oszukała kontaktowała sie ze mna 2 lata temu z nr tel który teraz oczywiscie nie dziala pytanie jak moge w sadzie poac...
§ służebnosc mieszkania co to oznacza dla mnie jako wlasciciela (odpowiedzi: 2) jak mam rozumieć taki oto wpis w akcie notarialnym. "Bezpłatna,dożywotnia,służebnosć mieszkania polegająca na prawie zamieszkiwania-w jednym pokoju w...
§ OC od poprzedniego wlasciciela (odpowiedzi: 5) Witam, jestem nowy na forum, mam nadzieje, ze nie powielam tematu. 2 lipca 2010r kupilem uzywane auto. Okres polisy OC obowiazywal od 22...
§ Wymeldowanie poprzedniego wlasciciela (odpowiedzi: 1) Witam, Stalo sie tak, ze kupilem mieszkanie, a corka poprzedniego wlasciciela nie poszla do urzedu, zeby sie wymeldowac. Nie mieszka juz pod...
§ Stluczka, oc poprzedniego wlasciciela. (odpowiedzi: 20) Witam, dzisiaj w nocy mialem nie mila sytuacje. Mianowicie na drodze szybkiego ruchu uderzyłem w tyl samochodu. Do kasacji ( koszt naprawy > koszt...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 03:45.